A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Már bocsánat, de a magyar a legnagyobb jóindulattal se hozható be a cseh-lengyel csoportba :)
Ez a mi véleményünk, de kérdezd meg a HM hivatalos véleményét. Azért is írtam amit írtam, mert ez is bizonyítja, hogy címkéket bármire lehet tenni, attól az még nem biztos hogy ugyanolyan hatékony lesz azonos szerepkörben.
 
""""életérzés"""""
http://m.delmagyar.hu/szeged_hirek/...ek_a_hazafias_es_honvedelmi_nevelest/2528890/
Ja, mert amúgy max sörösüveggel dobáljuk meg az ellent.
viccet félretéve, anno elég sok buszsofőrtől hallottam, hogy a jogsit az MHSZ-nél szerezte, más kérdés, hogy kivállalkozásokat vinnének már megint csődbe egy ilyen ötlettel.
Csak nekem tűnik úgy, hogy nincs meg a cikk vége? Amúgy meg mi köze ennek a kisvállalkozások csődjéhez? A buszsofőrök? Biztos ezt akartad linkelni?
 
Addig, amíg a magyar állam és hatóságai kézze-lábbal tiltják, hogy magánszemélyek önvédelmi lőfegyvert tarthassanak, fölösleges ütőképes haderőről álmodni. Főleg, hogy még a jelenlegi ellátása sem megoldott (egyenruha, kiegészítő felszerelés, határon szolgálók normáliselhelyezése/ellátása, stb.).
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Évi néhány ilyen repülésért nem kell állandó gépet venni.
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő. Egy felső teher-ajtóval ellátott gépet lehet raklapos teherszállításra is használni, utasszállításra is berendezni - vagy akár vegyesen is (pl. Balti kitelepüléshez földi üzemeltetési felszereléseket és üzemeltető személyzetet kiszállítani, békefenntartó egységek személyzet-cseréjéhez személyszállításra Koszovó, Ciprus, Irak stb), de be lehet rendezni beteg és sebesültszállításra, egészségügyi evakuációra, de kormánydelegáció szállítására is. Nem külön-külön gépeket minden feladatra!!!!
Airbus-nál meg Boeing-nál is létezik ilyen gép....
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci
Jézusom szép egy emberanyag van arrafelé. Mi is jelentkeztünk. Mondanom se kell amikor meglátott minket a toborzó az irodában. Mert fogtunk magunkat kíváncsiságból bementünk a nyíregyi hadkiegre! Nos a toborzó tiszt szerintem majd le fordult a csodálkozástól. Másrészt fingja se volt a rendszerről:D toborzó tiszt létére. Látszót rajta hogy topon volt a témában. Akkor kezdet utána nézni a dolgoknak amikor kérdéseket tettünk fel. Hogy merre hány méter.Tehát tényleg vicc az egész jelentkezés menete.
Közben kiderült a háziorvosi vizsgálat nem jó. Még akkor se ha munkaegézségügyi vizsgája is van. Be kell menni a rendőségre és egy ottani orvosi igazolást fogadnak el. Röhej.
Nem titok mi is feladás szélén vagyunk. Túl sokk vele a kálvária. Egyébként első körben 20 nap alapkiképzés van. Negyedévente 5 napban lebontva. Hogy mire lesz elég. Arra hogy aki nem volt katona megtanulja hogy ne lője le magát. Legalábbis ha van hozzá kellő IQ ja :D Kb ennyire lesz elég. Egyébként a rendszer alapötlette jó lenne. De a kivitelezés szokásos régi stilusban abszurd. Legalább minimum 10-12 hétes alapnak kell lennie ahhoz hogy valami fingja is legyen egy fiatalnak arról hogy mi egyáltalán a katonaság,csapat,harcászat.
Hajrá tartalékos népvédelmi millicia:hadonaszos: már aki jelentkezik rá.
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
 
Jézusom szép egy emberanyag van arrafelé. Mi is jelentkeztünk. Mondanom se kell amikor meglátott minket a toborzó az irodában. Mert fogtunk magunkat kíváncsiságból bementünk a nyíregyi hadkiegre! Nos a toborzó tiszt szerintem majd le fordult a csodálkozástól. Másrészt fingja se volt a rendszerről:D toborzó tiszt létére. Látszót rajta hogy topon volt a témában. Akkor kezdet utána nézni a dolgoknak amikor kérdéseket tettünk fel. Hogy merre hány méter.Tehát tényleg vicc az egész jelentkezés menete.
Közben kiderült a háziorvosi vizsgálat nem jó. Még akkor se ha munkaegézségügyi vizsgája is van. Be kell menni a rendőségre és egy ottani orvosi igazolást fogadnak el. Röhej.
Nem titok mi is feladás szélén vagyunk. Túl sokk vele a kálvária. Egyébként első körben 20 nap alapkiképzés van. Negyedévente 5 napban lebontva. Hogy mire lesz elég. Arra hogy aki nem volt katona megtanulja hogy ne lője le magát. Legalábbis ha van hozzá kellő IQ ja :D Kb ennyire lesz elég. Egyébként a rendszer alapötlette jó lenne. De a kivitelezés szokásos régi stilusban abszurd. Legalább minimum 10-12 hétes alapnak kell lennie ahhoz hogy valami fingja is legyen egy fiatalnak arról hogy mi egyáltalán a katonaság,csapat,harcászat.
Hajrá tartalékos népvédelmi millicia:hadonaszos: már aki jelentkezik rá.
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
 
Sziasztok

Volt alkalmam szemügyre venni a szomszédban az Amerikai levedlett Kiowakat nagyon patent állapotban vannak erről a bizniszről lemaradni istenem.....a mi felújított vasaink ezekhez képest......
 
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő.
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.
 
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.
Egyszer már kérdeztem, de senki se válaszolt: a Brüsszelben meg Strasbourgban "dolgozó magyar kontingens" milyen létszámú, és a szállítása milyen gyakoriságú és kinek a feladata szerintetek? A kormányzat és külügy nemcsak Orbánból, Szíjártóból, a tolmácsukból, titkárukból meg a testőreikből áll szerintem. Mennyi mehet el ezek utaztatására éves szinten?
 
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
Daniel. Nem a hozzáértéssel van a baj. Hanem azzal hogy a tisztelt minisztériumban hoznak egy szakmai döntést,csak ép a végrehajtókat (toborzókat) nem tájékoztatják kellően. Ha hozunk egy szakmai döntést akkor készítsük is fel az embereket kellően minden várható kérdésre,tájékoztatásra. Ne az internetről szedegessük le az ionformációkat. Mert ha ne adj isten kimennek egy komolyabb céghez. Ha nincsenek kellően minden szakmai szempontból felkészítve,rugalmasan kezelni a várható kérdéseket. Akkor bizony egy pr menedzsernél nem sokkra fogra menni. Üdv a versenyszférában.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.

Azt ugye sejted, hogy nem katonai szempont lesz az első... Egy A320-astól nem szakadna le az ég, felesleges erről vitázni. Főleg, ha kombi lenne esetleg :rolleyes:
 
Az a baj, hogy OV-ék megint elbasszák.. Egyetlen értelmes VIP szállítás lehetséges. Finanszírozni a WIZZ egy-két A321-et/320-át állam részéről olyan ügyletben, hogy WIZZ helyet Magyarország van ráfestve, valamint pld. 3 nap alatt ennyi-annyi férőhelyes VIP szállítóvá alakítható és előzetes igény alapján a kormány igénybeveszi, különben pedig a szokásos személyszállítást végzi. A személyzet és müszakiak maradnak WIZZ-eresek, stb. Igy nem kell személyzetet képezni, akik csak kormánygépként keveset repülnének, tehát magas lenne a repbiztonság. A WIZZ-nek reklám lenne, hogy a Magyar Kormány légi szállítója.. valamint szerződés alapján megldahtó lenne mindkét félnek az üzemeltetés (a WIZZ-nek ne legyen ráfizetés, hiszen ezek a gépek nem pöröghetnek úgy, mint a többiek, de ezt kéne kompenzálni a kormánynak..
 
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő. Egy felső teher-ajtóval ellátott gépet lehet raklapos teherszállításra is használni, utasszállításra is berendezni - vagy akár vegyesen is (pl. Balti kitelepüléshez földi üzemeltetési felszereléseket és üzemeltető személyzetet kiszállítani, békefenntartó egységek személyzet-cseréjéhez személyszállításra Koszovó, Ciprus, Irak stb), de be lehet rendezni beteg és sebesültszállításra, egészségügyi evakuációra, de kormánydelegáció szállítására is. Nem külön-külön gépeket minden feladatra!!!!
Airbus-nál meg Boeing-nál is létezik ilyen gép....
A Boeing-nél létezik olyan combi megoldás ami ha akarom cargo, ha akarom akkor meg utas (vagy egyszerre cargo és utas) (lapozz vissza u.ebben a topicban #14055-ig), de az Airbusnál még nem láttam ilyesmit (csak tervet arra hogy lesz Cargo A320 ami viszont NEM u.az mint a Combi gépek. Elkészült példányt mindenesetre még nem láttam).
Pls. mutass egy képet elkészült teher ajtós A320-ról.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egyszer már kérdeztem, de senki se válaszolt: a Brüsszelben meg Strasbourgban "dolgozó magyar kontingens" milyen létszámú, és a szállítása milyen gyakoriságú és kinek a feladata szerintetek? A kormányzat és külügy nemcsak Orbánból, Szíjártóból, a tolmácsukból, titkárukból meg a testőreikből áll szerintem. Mennyi mehet el ezek utaztatására éves szinten?

Azt Brüsszel, vagyis az uniós tagok fizetik, azzal utaznak amivel akarnak, van aki kocsival is jár néha, de a magyarok jellemzően fapadossal. Legalábbis akiket én ismerek azok ha csak tehetik. Wizzair, Ryanair.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A Boeing-nél létezik olyan combi megoldás ami ha akarom cargo, ha akarom akkor meg utas (vagy egyszerre cargo és utas) (lapozz vissza u.ebben a topicban #14055-ig), de az Airbusnál még nem láttam ilyesmit (csak tervet arra hogy lesz Cargo A320 ami viszont NEM u.az mint a Combi gépek. Elkészült példányt mindenesetre még nem láttam).
Pls. mutass egy képet elkészült teher ajtós A320-ról.
Hát ...igazad van, most néztem megint utána, jól megcsúsztak az eredeti tervekhez képest, tényleg nincs még kész ilyen A320 egy sem, A320P2F a pontos típusjelzése. Az Airbus és egy szingapúri cég dolgozik rajta, eredetileg erre az évre tervezték az első gép szolgálatba állítását, ezek szerint ez nem sikerült. Akkor marad a Boeing Combi ebben a kategóriában (Trump-papa még örülne is neki), ami talán még jobb is, az én szerelő-gépész lelkemnek legalábbis biztosan.