A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Már bocsánat, de a magyar a legnagyobb jóindulattal se hozható be a cseh-lengyel csoportba :)
Ez a mi véleményünk, de kérdezd meg a HM hivatalos véleményét. Azért is írtam amit írtam, mert ez is bizonyítja, hogy címkéket bármire lehet tenni, attól az még nem biztos hogy ugyanolyan hatékony lesz azonos szerepkörben.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 983
5 257
113
""""életérzés"""""
http://m.delmagyar.hu/szeged_hirek/...ek_a_hazafias_es_honvedelmi_nevelest/2528890/
Ja, mert amúgy max sörösüveggel dobáljuk meg az ellent.
viccet félretéve, anno elég sok buszsofőrtől hallottam, hogy a jogsit az MHSZ-nél szerezte, más kérdés, hogy kivállalkozásokat vinnének már megint csődbe egy ilyen ötlettel.
Csak nekem tűnik úgy, hogy nincs meg a cikk vége? Amúgy meg mi köze ennek a kisvállalkozások csődjéhez? A buszsofőrök? Biztos ezt akartad linkelni?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 691
17 309
113
Addig, amíg a magyar állam és hatóságai kézze-lábbal tiltják, hogy magánszemélyek önvédelmi lőfegyvert tarthassanak, fölösleges ütőképes haderőről álmodni. Főleg, hogy még a jelenlegi ellátása sem megoldott (egyenruha, kiegészítő felszerelés, határon szolgálók normáliselhelyezése/ellátása, stb.).
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Évi néhány ilyen repülésért nem kell állandó gépet venni.
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő. Egy felső teher-ajtóval ellátott gépet lehet raklapos teherszállításra is használni, utasszállításra is berendezni - vagy akár vegyesen is (pl. Balti kitelepüléshez földi üzemeltetési felszereléseket és üzemeltető személyzetet kiszállítani, békefenntartó egységek személyzet-cseréjéhez személyszállításra Koszovó, Ciprus, Irak stb), de be lehet rendezni beteg és sebesültszállításra, egészségügyi evakuációra, de kormánydelegáció szállítására is. Nem külön-külön gépeket minden feladatra!!!!
Airbus-nál meg Boeing-nál is létezik ilyen gép....
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci
D

danielblack

Guest
Jézusom szép egy emberanyag van arrafelé. Mi is jelentkeztünk. Mondanom se kell amikor meglátott minket a toborzó az irodában. Mert fogtunk magunkat kíváncsiságból bementünk a nyíregyi hadkiegre! Nos a toborzó tiszt szerintem majd le fordult a csodálkozástól. Másrészt fingja se volt a rendszerről:D toborzó tiszt létére. Látszót rajta hogy topon volt a témában. Akkor kezdet utána nézni a dolgoknak amikor kérdéseket tettünk fel. Hogy merre hány méter.Tehát tényleg vicc az egész jelentkezés menete.
Közben kiderült a háziorvosi vizsgálat nem jó. Még akkor se ha munkaegézségügyi vizsgája is van. Be kell menni a rendőségre és egy ottani orvosi igazolást fogadnak el. Röhej.
Nem titok mi is feladás szélén vagyunk. Túl sokk vele a kálvária. Egyébként első körben 20 nap alapkiképzés van. Negyedévente 5 napban lebontva. Hogy mire lesz elég. Arra hogy aki nem volt katona megtanulja hogy ne lője le magát. Legalábbis ha van hozzá kellő IQ ja :D Kb ennyire lesz elég. Egyébként a rendszer alapötlette jó lenne. De a kivitelezés szokásos régi stilusban abszurd. Legalább minimum 10-12 hétes alapnak kell lennie ahhoz hogy valami fingja is legyen egy fiatalnak arról hogy mi egyáltalán a katonaság,csapat,harcászat.
Hajrá tartalékos népvédelmi millicia:hadonaszos: már aki jelentkezik rá.
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
 
D

danielblack

Guest
Jézusom szép egy emberanyag van arrafelé. Mi is jelentkeztünk. Mondanom se kell amikor meglátott minket a toborzó az irodában. Mert fogtunk magunkat kíváncsiságból bementünk a nyíregyi hadkiegre! Nos a toborzó tiszt szerintem majd le fordult a csodálkozástól. Másrészt fingja se volt a rendszerről:D toborzó tiszt létére. Látszót rajta hogy topon volt a témában. Akkor kezdet utána nézni a dolgoknak amikor kérdéseket tettünk fel. Hogy merre hány méter.Tehát tényleg vicc az egész jelentkezés menete.
Közben kiderült a háziorvosi vizsgálat nem jó. Még akkor se ha munkaegézségügyi vizsgája is van. Be kell menni a rendőségre és egy ottani orvosi igazolást fogadnak el. Röhej.
Nem titok mi is feladás szélén vagyunk. Túl sokk vele a kálvária. Egyébként első körben 20 nap alapkiképzés van. Negyedévente 5 napban lebontva. Hogy mire lesz elég. Arra hogy aki nem volt katona megtanulja hogy ne lője le magát. Legalábbis ha van hozzá kellő IQ ja :D Kb ennyire lesz elég. Egyébként a rendszer alapötlette jó lenne. De a kivitelezés szokásos régi stilusban abszurd. Legalább minimum 10-12 hétes alapnak kell lennie ahhoz hogy valami fingja is legyen egy fiatalnak arról hogy mi egyáltalán a katonaság,csapat,harcászat.
Hajrá tartalékos népvédelmi millicia:hadonaszos: már aki jelentkezik rá.
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
Sziasztok

Volt alkalmam szemügyre venni a szomszédban az Amerikai levedlett Kiowakat nagyon patent állapotban vannak erről a bizniszről lemaradni istenem.....a mi felújított vasaink ezekhez képest......
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő.
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.
Egyszer már kérdeztem, de senki se válaszolt: a Brüsszelben meg Strasbourgban "dolgozó magyar kontingens" milyen létszámú, és a szállítása milyen gyakoriságú és kinek a feladata szerintetek? A kormányzat és külügy nemcsak Orbánból, Szíjártóból, a tolmácsukból, titkárukból meg a testőreikből áll szerintem. Mennyi mehet el ezek utaztatására éves szinten?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
Én többször is voltam a nyíregyházi toborzó irodában és kurvára nem tapasztaltam hozzá nem értést.
Daniel. Nem a hozzáértéssel van a baj. Hanem azzal hogy a tisztelt minisztériumban hoznak egy szakmai döntést,csak ép a végrehajtókat (toborzókat) nem tájékoztatják kellően. Ha hozunk egy szakmai döntést akkor készítsük is fel az embereket kellően minden várható kérdésre,tájékoztatásra. Ne az internetről szedegessük le az ionformációkat. Mert ha ne adj isten kimennek egy komolyabb céghez. Ha nincsenek kellően minden szakmai szempontból felkészítve,rugalmasan kezelni a várható kérdéseket. Akkor bizony egy pr menedzsernél nem sokkra fogra menni. Üdv a versenyszférában.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 859
6 030
113
Szerintem inkább csak a honvédelmi célokra kell venni, egy kormánydelegáció megoldotta eddig is, és ezután is meg fogja. Ott van pár tucat öltönyös és aktatáskák. A magyar diplomácia nem olyan súlyú, hogy főszerepet játszanánk bármilyen témában és nem is kell utazgatni a külügynek olyan szinten.
Legyen csak a sereg tennivalója az elsődleges szempont.

Azt ugye sejted, hogy nem katonai szempont lesz az első... Egy A320-astól nem szakadna le az ég, felesleges erről vitázni. Főleg, ha kombi lenne esetleg :rolleyes:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 073
8 958
113
Az a baj, hogy OV-ék megint elbasszák.. Egyetlen értelmes VIP szállítás lehetséges. Finanszírozni a WIZZ egy-két A321-et/320-át állam részéről olyan ügyletben, hogy WIZZ helyet Magyarország van ráfestve, valamint pld. 3 nap alatt ennyi-annyi férőhelyes VIP szállítóvá alakítható és előzetes igény alapján a kormány igénybeveszi, különben pedig a szokásos személyszállítást végzi. A személyzet és müszakiak maradnak WIZZ-eresek, stb. Igy nem kell személyzetet képezni, akik csak kormánygépként keveset repülnének, tehát magas lenne a repbiztonság. A WIZZ-nek reklám lenne, hogy a Magyar Kormány légi szállítója.. valamint szerződés alapján megldahtó lenne mindkét félnek az üzemeltetés (a WIZZ-nek ne legyen ráfizetés, hiszen ezek a gépek nem pöröghetnek úgy, mint a többiek, de ezt kéne kompenzálni a kormánynak..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Pontosan azért kellene olyan variálható belső berendezésű gépet venni, ami nem csak egyféle feladatra megfelelő. Egy felső teher-ajtóval ellátott gépet lehet raklapos teherszállításra is használni, utasszállításra is berendezni - vagy akár vegyesen is (pl. Balti kitelepüléshez földi üzemeltetési felszereléseket és üzemeltető személyzetet kiszállítani, békefenntartó egységek személyzet-cseréjéhez személyszállításra Koszovó, Ciprus, Irak stb), de be lehet rendezni beteg és sebesültszállításra, egészségügyi evakuációra, de kormánydelegáció szállítására is. Nem külön-külön gépeket minden feladatra!!!!
Airbus-nál meg Boeing-nál is létezik ilyen gép....
A Boeing-nél létezik olyan combi megoldás ami ha akarom cargo, ha akarom akkor meg utas (vagy egyszerre cargo és utas) (lapozz vissza u.ebben a topicban #14055-ig), de az Airbusnál még nem láttam ilyesmit (csak tervet arra hogy lesz Cargo A320 ami viszont NEM u.az mint a Combi gépek. Elkészült példányt mindenesetre még nem láttam).
Pls. mutass egy képet elkészült teher ajtós A320-ról.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Egyszer már kérdeztem, de senki se válaszolt: a Brüsszelben meg Strasbourgban "dolgozó magyar kontingens" milyen létszámú, és a szállítása milyen gyakoriságú és kinek a feladata szerintetek? A kormányzat és külügy nemcsak Orbánból, Szíjártóból, a tolmácsukból, titkárukból meg a testőreikből áll szerintem. Mennyi mehet el ezek utaztatására éves szinten?

Azt Brüsszel, vagyis az uniós tagok fizetik, azzal utaznak amivel akarnak, van aki kocsival is jár néha, de a magyarok jellemzően fapadossal. Legalábbis akiket én ismerek azok ha csak tehetik. Wizzair, Ryanair.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A Boeing-nél létezik olyan combi megoldás ami ha akarom cargo, ha akarom akkor meg utas (vagy egyszerre cargo és utas) (lapozz vissza u.ebben a topicban #14055-ig), de az Airbusnál még nem láttam ilyesmit (csak tervet arra hogy lesz Cargo A320 ami viszont NEM u.az mint a Combi gépek. Elkészült példányt mindenesetre még nem láttam).
Pls. mutass egy képet elkészült teher ajtós A320-ról.
Hát ...igazad van, most néztem megint utána, jól megcsúsztak az eredeti tervekhez képest, tényleg nincs még kész ilyen A320 egy sem, A320P2F a pontos típusjelzése. Az Airbus és egy szingapúri cég dolgozik rajta, eredetileg erre az évre tervezték az első gép szolgálatba állítását, ezek szerint ez nem sikerült. Akkor marad a Boeing Combi ebben a kategóriában (Trump-papa még örülne is neki), ami talán még jobb is, az én szerelő-gépész lelkemnek legalábbis biztosan.