Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
217632.jpg
Ezen megint ki van térítve a külső flaperon is - ha csak kismértékben is - a leszálláshoz. Valószínűleg az adaptív vezérlő rendszer az aktuális súlyt (ami tüzelőanyag-maradék függvénye is), légellenállást, sebességet, hőmérsékletet, szélirányt stb. figyelembe véve működteti a szükséges felületeket.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 193
20 761
113
Ez egy komoly gép, ennek szigorúan szürkének kell lennie. Csak semmi bazári marháskodás!


Remélem is nem baxák el bár nekem a su-30sm gépek színei nem zavarnak Azért reménykedjünk hogy szürke festést fog kapni a Pakfa

Annyira szép hogy fel sem tűnik a a vegyes szín de a sötét kék festés is nagyon jó álll nekik és uygan ez van s Su-35 gépeknél is .
452932.jpg



Csak ilyet ne lássak :hadonaszos:
5RAPSCITXBGULPO7VZSOXJGWI4.jpg

maxresdefault.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 922
91 390
113
Legyen csak olyan a SZU-57 mint a SZU-30SzM gépek(bár a fekete nem kell a pilótafülke köré)!!!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 762
90 028
113
Megérkezett Zsukovszkijba az 511-es

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Megérkezett Zsukovszkijba az 511-es

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Festésnek XY-dik variáció..... Jó lenne már dönteni!
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

spunkmeyer

Member
2011. március 31.
82
42
18
Miért? Sürgős?
Sürgősnek nem sürgős, de valószínűleg nem olcsó az újraestés. És gondolom nem olyan eleme a projektnek, ami 1:1 modellkísérletet kíván. Ha másképp nem megy, Putyin megkérdezhetné a titkárnőjét. (Előtte persze meg kell kérdeznie a védelmi minisztert, hogy melyik titkárnőjét kérdezze meg.)
 
M

molnibalage

Guest
Sürgősnek nem sürgős, de valószínűleg nem olcsó az újraestés. És gondolom nem olyan eleme a projektnek, ami 1:1 modellkísérletet kíván. Ha másképp nem megy, Putyin megkérdezhetné a titkárnőjét. (Előtte persze meg kell kérdeznie a védelmi minisztert, hogy melyik titkárnőjét kérdezze meg.)
A repülőgép árához képest nem tétel. Ez még biztosan nem steath festés, csak optikai tuning és korrózióvédelem.

OFF
A nicked az Alien 2-ből jött? :)
ON
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 283
113
gU9pibiksKw.jpg


Technikai leszállást követő pihenő/tankolás Irkutszkban, a gyári repülőtéren. Komszomolszki KnAAZ-ból útban Zsukovszkijba a gép technikai leszállást hajtott végre Irkutszban és Novoszibirszkben is, azaz a másik két Szuhoj termékeket (is) gyártó városok repterein. Amúgy ez a szabvanyos útvonala a gépeknek. Talán mióta az 509-es és most ez is megkapta az átrepüléshez a póttartályokat, ki tudnak hagyni egy-két állomást. Viszont légiutántöltésről nem tudok. A dolgot már tesztelik a berepülőpilóták, de tudtommal az első zsukovszkiji nagyutakon nem alkalmazzák. Így a gyárnak sem kell fizetnie az Il-78-asért.
 

spunkmeyer

Member
2011. március 31.
82
42
18
OFF
A nicked az Alien 2-ből jött? :)
ON
OFF
Onnan. Egy szomorú sorsú szereplő, aki ütközetben eltűnt. És még Mr. Norris se ment megkeresni, pedig ő profi az ilyesmiben :cool:
Mondjuk abban a filmben elég sok szomorú sorsú szereplő van. És aki nem hal meg a film végére, az meghal két film között. Szemetek ezek az idegenek...
ON
Én úgy gondolom, hogy ez a valódi, radarelnyelő bevonat. A harci eljárások teszteléséhez szerintem elengedhetetlen. Az optikai rendszerek elleni teszteléshez viszont lehet hogy jól jönnek a különböző minták. Lehet, hogy még sem a főnök titkárnője tehet róluk.
Visszatérve:
A kínaiaknak sürgős volt a rendszerbe állítás. Ha jól tudom, végleges hajtómű és radar nélkül (de majd kijavítotok, ha tévedtem). Persze nem ebbe a topikba tartozik, de elméletileg általánosan felvethető, hogy különösen az utóbbi nélkül mi értelme a rendszerbe állításnak? Radar mindenképp kell bele, ergo nem csekély plusz költséggel legyártanak és belepakolnak egy olyat, amit egy-két év múlva kidobnak belőle. Más gépekbe persze felhasználhatják. Ráadásul semmilyen harceljárást sem tudnak végleges, valós paraméterekkel kidolgozni és főleg begyakorolni. A leszálláson és az egyenes vonalú egyenletes mozgáson kívül mindenben különbözni fog a végleges gép repülési képessége. De mivel a radar képessége is szerényebb, mint a végleges, gyakorlatilag mindent, amit kidolgoznak, megtanulnak azt elfelejthetnek. Szerintem ennek kevés értelme van, ha a haditechnikai oldalt nézzük. Esetleg marketing okok (beelőzték az oroszokat), vagy biztpol okok (tudnak valamit amit mi nem) tehetnek róla. Viszont utóbbi esetekben a ruszkiknak is sürgős lenne a rendszerbe állítás. De nekik még sem sürgős (talán ők nem tudják azt amit a kínaiak tudnak de mi sem tudunk).
 
M

molnibalage

Guest
Én úgy gondolom, hogy ez a valódi, radarelnyelő bevonat. A harci eljárások teszteléséhez szerintem elengedhetetlen. Az optikai rendszerek elleni teszteléshez viszont lehet hogy jól jönnek a különböző minták.
Fényévekre van attól a gép, hogy ideáig eljusson. 2000 órát sem repültek eddig a gépek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 283
113
Amúgy milyen érdekes, hogy az oroszok mennyire ragaszkodnak a különféle áramlásterelő felületekhez, vagy ha úgy tetszik, vezérsíkokhoz a póttartályaikon, míg a nyugatiak mennyire nem. Talán a régi F-105-ös, a Tornado és az amerikai A-10-es/F-111-es gépek közös pótosa az, amin van vezérsík.
Míg a szovjet/orosz pótosok közül most hirtelen talán a MiG-21bisz/MiG-23-as család törzs alatti 800-as tartálya, a MiG-29-esek PTB-1500-asai és annak utódja, a PTB-2100-as, illetve a MiG-25-ösök 5300 literes szintén törzs alatti, félig-meddig illeszkedő tartálya az ami beugrik, hogy vezérsík nélküli.
A MiG-15-ösök óta a szárnyakra szerelt tartályokra raknak vezérsíkot.

Úgy vélem, egy ilyen gépre, mint a Szu-57-es is talán valami vezérsík nélkülit kellett volna eszközölni, de rá nem jövök, miért nem így történt.