Akkor segítek első körben, hogy mi kéne, mert láthatólag nem megy.
Na ebből kapnál egy nagyon durva becsléssel egy olyan tömeget, amiben még nincs függestmény légellenállás, nincs a gépben semmi, csak egy üres héj és repül.
- Vegyél egy aerodinamikai alapformát, amivel dolgozni szeretnél.
- Ha az megvan, akkor skálzd fel akkora méretre, amire szerinted már lehet fegyverzetet és minden mást belepakolni.
- A felskálázás során a Cl/Cd-t tételezzük fel teljesen azonosnak.
- Állapíts meg egy max. és utazó sebességet, ehhez a Cd/Cl diagram és tömeg alapján kapod meg az utazósebességez tarotzó állásszöget és kersed ahhoz iterálva a hajtómű tolóerőt.
- Na, hurrá, ha ez megvan, akkor a gép felskálázott méretéből és Cl/Cd diagramjából számolható a sebességel az tolerő, ami a sebesség TARTÁSÁHOZ kell, de oda fel is kellene gyorsulni, erre adjál még rá kb. 30% tolóerőt.
- A fenti tolóerő fékpadi, azt a szívócsatorna képes 10-25%-kal is rontani...
- A fentiek alapján választható egy hajtómű.
- A hajtóműnek van fajlagos fogyasztása.
- Van egy elvárt hatótáv és CAP idő.
- A 7+8+9 alapján tüzelőanyag igény becsülhető.
Nézd már meg, hogy a szubszonikus turboprop MQ-9 mekkora sebességű és mekora tömeget visz. Segítek, az üres tömege 2 tonna felett van és 350 km/h-nál gyorsabban ritkán repül és van benne 1800 kg hajtóanyag. Ok, ha lentebb adsz a CAP igényből 2 órára, de növeled a sebeséget kb. a duplájára akkor a tolerő ehhez kb. négyszeres igényű. A turbofan fogyasztása alapból roszabb, mint egy turoprobé. A fajlagos fogyasztásod min. 5-6-szor rosszabb lenne távolságr és időre nézve is.
Csak a hajtómű önmagában lenne vagy 150 kg (L-39 hajműve ilyen tömegű) és a hajtóanyag legalább 800-1000 kg.
Még semmit nem tettél a gépre, de már 1 tonna felett vagy. Kapjál már a fejedhez. De tényleg... Allesmor is jó példát hozzott a 800 km/s-s CM-ekkel. Pedig azokon még külső függesztmény sincs és nem várnak el semmiféle emelkedő képességet szinte, dombomokat kell tudni megmászni. Erős a gyanúm, hogy magashegységet úgy repül át egy BGM-109, hogy a hegylánccal ph. repül sokáig, ha nagyon magasra kell menni. Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy mi a max. magassága egy BGM-109-nek....
Na, ha dróntól elvársz 8-10 km-es csúcsmagasságot is, akkor oda bizony kell felhajtóerő, amihez nagyobb szárny is kell ---> nagyobb légellenállás --> erősebb hajtómű ---> több keró ---> nagyobb gép ---> el lehet iterálgatni egy darabig.
Mondom, fogalmatlan vagy. Nagyon.
Aermachi M-345/L-39 hasonló repülési tartomány, mintának vehető.
Nincs pilótafülkém, megvan a többlet sebesség.
Nincs pilótám, -fülke, fenntartó redszerek, -súly: "elteszem tartalékba", nem veszem ki a 60:40, sárkány(+kommunikáció):ü-anyag,hasznosteher arányból, még valamennyi konstrukciós "tartalék"/megtakarítás is maradhat

Ebböl 5kN körüli hajtómü teljesítmény adódik. A fajlagos fogyasztás már 20 éve az orosz hajtómüveknél is 0.05 körül volt vadászgép/oktatógép üzemmódban, ami tartomány itt nem is kell, még egy kis tervezési tartalék


Start rakétás indítás "kicsit" elvenne a konstrukciós tartalékból, de nem kell futómü, a kis súly miatt ejtőrnyővel is "egyszerüen" leszállhat, nem kell 250 km/óra alá "aerodinamikát tenni", egyszerűbb szerkezet, súly megtakarítás a konstrukciós tartalékba


Üzemanyag: az 5kN igény fajlagos felhasználási mutatóval felszorozva óránként 250kg fogyasztása kb 400kg-ból. Az alkalmazott építési technológia 25 éves(Alu ötvözrtek), "van vajon" konstrukciós tartalék benne"?
Lengyelek, csehek-szlovákok gyártottak Mig-15-17(?)-t: ✓
Hajtómű: az "csak" 20 éves technológia, lengyelek, csehek-szlovákok gyártottak: ✓
"Pici" konstrukciós tartalék van talán itt is.
Szeinte "megterveztük", nem kell neki reptér, mint a Griffnek sem, és "SZERINTEM" a számok is stimmelnek, a tervezési tartalékból "kihozható"!
Kis örömet okozna, ha valaki hibát talál, akkor tenne javaslatot is

Köszönöm!