Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

220726.jpg
 
Akkor itt is megkérdezem.;)

Valaki tudja pontosan,hogy hány darab SZU-27SzM3(az SzM1 és SzM2 annyira nem érdekel mert azok alig jelentenek valós előrelépést az SZU-27Sz-hez képest elektronikailag),SZU-35Sz és SZU-30SzM van az oroszoknak(ha valaki hozzácsapja a SZU-30M2-ket is azt megköszönöm bár amennyire el tudok igazodni Szuhojéknál ezek eléggé korlátolt elektronikával bírnak az SzM-hez képest)?
 
Akkor itt is megkérdezem.;)

Valaki tudja pontosan,hogy hány darab SZU-27SzM3(az SzM1 és SzM2 annyira nem érdekel mert azok alig jelentenek valós előrelépést az SZU-27Sz-hez képest elektronikailag),SZU-35Sz és SZU-30SzM van az oroszoknak(ha valaki hozzácsapja a SZU-30M2-ket is azt megköszönöm bár amennyire el tudok igazodni Szuhojéknál ezek eléggé korlátolt elektronikával bírnak az SzM-hez képest)?

12 Szu-27SzM3, 20Szu-30M2, 96Szu-30SzM, 64Szu-35Sz
 
Azért se a Szu-30SzM-et, se a Szu-30M2-est nem kell annyira elavultnak/korlátoltnak tekinteni a Szu-27SzM3-ashoz képest.

Csak az M2-t.Én úgy gondolom,hogy modern 4.gen.gépek ellen reális eséllyel csak SZU-27SzM3-at(bár ez elég kérdőjeles tekintve,hogy amennyire én tudom nem nagyon lehet tudni mi valósult meg az eredeti elképzelésekből),SZU-30SzM-et és a SZU-35Sz-t lehet használni Szuhojéktól.Migéktől pedig az SzMT-ket és a KR/KUBR-eket(ugye sem M2 sem MIG-35 nincs az oroszoknak).
 
Én eddig azt hittem, hogy fordított reláció van, hogy egy Sz-27SzM3 közelébe sincs egyetlen multirole leszármazottnak sem...

Az SzM3 elvileg egy potens gép épp csak nem nagyon lehet tudni mit takar a valóságban az,hogy SzM1,SzM2 vagy SzM3.
Ami talán gyenge pontja lehet az a radar ami emlékeim szerint nem új típus csak a régi modernizálása(mint M2-nél).
 
Az SzM3 elvileg egy potens gép épp csak nem nagyon lehet tudni mit takar a valóságban az,hogy SzM1,SzM2 vagy SzM3.
Ami talán gyenge pontja lehet az a radar ami emlékeim szerint nem új típus csak a régi modernizálása(mint M2-nél).
Az SzM3 tudtommal még mindig mecha legyezésű radarral bír, ami alapvetően más képességet takar, mint bármelyik PESA radar is...
Az SzM3-nak van SAR képessége PGM használattal?
 
Azt tudom, hogy a légierőnek átadott példányok a KAB-500, H-29, H-31 eszközöket be tudják vetni, de azért a Szu-35Sz képességétől messze van a verzió. Viszont jelen architektúrájában jól bővíthető. TGP, R-77 fogadására kész. A radarja egy rejtély nekem.
 
Megmondom őszintén, nekem csak most tűnt fel, hogy az összes Szu-27SzM és SzM3-as függőleges vezérsíkján az oldalkormány felső sarkában egy jóküra rátétlemezes megerősítés van:

id220726


Éredekes, hogy a hagyományos Szu-27-esekre, még a mostanában nagyjavítottakra se került fel ez a módosítás.

Nem meglepő a "patkolás", az erősítés helye. Az előrenyúló mellső szárnytőről (LERX-ről) nagyobb állásszögű repülésnél leváló örvénysor pont ezen a tájon húzódik hátrafelé, ez jól meg is rázza a függőleges vezérsíkot, de még jobban az időnként kitérített oldalkormánylapokat. És hol a leggyöngébb az oldalkormány: a fölső harmadában, hiszen itt a legvékonyabb a szerkezet, így valószínűleg itt jelentkeztek először repedések az kormánylapokon, amiket csapatnál csak cserével tudtak orvosolni. Egy idő után a Szuhojnál valószínűleg megunhatták a reklamációkat és erősebbre méretezték az oldalkormány szerkezetét. Ennek meg az lehetett az eredménye, hogy a kormánylap jobban bírta a strapát, viszont a továbbra is jelentkező vibráció/flatter a kormánylap felső két bekötésére visszahatva szétrázta a bekötő csomópontokat, repedésekkel "gazdagítva" a vezérsík-bordákat és hossztartókat. Ennek lett a következménye a vezérsík megerősítése rátétlemezekkel a kormánylap felső része előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Igen, ezt a fajta "patkolás" által továbbpasszolt feszültséggyüjtő pontot olvastam a US Navy F-16N történetével kapcsolatban is. Ott is megjelentek a repedések, erre rátét lemezeléssel megerősítették a szerkezetet, amitől a sorban következő feszültséggyűjtő helyre vándorolt át a repedések kiindulási pontja. Oda, ahová addig csak kifutottak a repedések. Ez a bonyolult a repülőgépek tervezésében.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nekem a Szu-27SzM és SzM3 relációban a nagy rejtély a légiutántöltő csonkok elmaradása. A Szu-27SzM gépek a korábbi Szu-27Sz gépek nagyjavítással egybekötött modernizációja. A kabinbelsőt lényegében kipucolták, három MFD került a front műszerpanel helyére, alájuk meg egy sor tartalék hagyományos műszeregyüttes.
Érdekes, hogy a szárnyak alá nem alakítottak ki plusz felfüggesztési pontot. A KOLSz-t eltolták... és nem installálták a légiutántöltő csonkot. A gépek első szériáiba még változatlanul az AL-31F hajtóműveket rakták, míg az upgrade második szériájába már az erősebb és nagyobb élettartamú AL-31FM-1-es került.
A kb 16 darab Szu-27SzM3-as ezzel szemben kvázi új építésű gép, azaz egy külföldi exportból visszamaradt sárkányokat fejeztek be másképp. Ugyanaz a három MFD van a műszerfalon, de a hagyományos tartalék műszercsoport nélkül, illetve itt megjelent a plusz két fegyvertartó és mindegyik AL-31FM-1-essel van szerelve.
Ezek eleve eltolt KOLSZ-szal készültek, de valami ismeretlen okból még ezekbe se építették be a légiutántöltő csonkot. Gondolom az eltolt KOLSz járulékos vonzatai (új front szélvédő, más kábelezés, elektromos tér, stb) miatt nem tehettek máshogy, de valamiért a légiutántölthetőséget a légierő nem rendelte meg.
A Szu-27SzM3-ast szokás a Szu-35Sz előszobájaként is tekinteni TVC, nagyobb tolóerő/tömeg arány és a kiterjedt EW rendszerei (MAWS, bistatikus AESA radar, PESA radar, szenzorfúzió) nélkül. Az eleve alkalmazott szerkezeti megerősítések miatt itt a korábbi 16500 kg-os szerkezeti tömeg helyett kb a Szu-27UB-val azonos 17-17.5 tonnás lehet a gép. A vezérsíkon levő "patkolás" itt alapkellék. Érdekes, hogy a Szu-35Sz és Szu-30SzM eleve mentes ezektől, ami arra utal, hogy bár küllemre azonosnak tűnik a vezérsík, valószínű a borítás alatt egy másik konstrukció lakozik. Ami - különösen a Szu-35Sz esetében - igaz az egész gépre.
 
A légitankoláshoz nemcsak tankolócső kell egy vadászgépen, hanem megfelelő mennyiségű tankergép is!! Szergejnek az USA/NATO-hoz képest elhanyagolható a tanker-kapacitása, és komoly háború esetén szerintem először a stratégiai bombázók, másodszor a MiG-31-ek mint stratégiai védelmi vadászok vehetnék igénybe, mindenki más csak ezután - jöhetne, ha lenne több kapacitás. Szerintem ezért (is) bánnak takarékosan ezzel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre