Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A légitankoláshoz nemcsak tankolócső kell egy vadászgépen, hanem megfelelő mennyiségű tankergép is!! Szergejnek az USA/NATO-hoz képest elhanyagolható a tanker-kapacitása, és komoly háború esetén szerintem először a stratégiai bombázók, másodszor a MiG-31-ek mint stratégiai védelmi vadászok vehetnék igénybe, mindenki más csak ezután - jöhetne, ha lenne több kapacitás. Szerintem ezért (is) bánnak takarékosan ezzel.
Ami még fontosabb, gyakorlat is kell hozzá. Az repült óra. Az meg pénz. Sok. Ha az ember valódi képességet akar. Vannak fent neten videók, ahol MiG-31-gyel néhe 10 perceket szenvedtek a kontakttal és a kosár néha odavert a kabin plexinek is. Ha nem gyakorolják, akkor ez a vége. Tökmindegy, hogy milyen nemzetiségű a pilóta. Ugyebár volt a Sivatagi Vihar esete, ahol a 8 db olasz Tornado (igaz, viharos időben) gépről egynek sikerült a csati. Egyedül repült a célig, ahol annak rendje és módja szerint le is lőtték...

(A visszafordult gépekkel koordinált zavarással lehet, hogy nem ez történt volna, persze ezt soha nem tudjuk meg már....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Igen, ha más nem, hát lehetett az oka ez is. Azaz, az orosz védelmi minisztérium úgy volt vele, hogy ha elhagyja a tankolócső kiépítését a szükséges sárkány módosításokkal egyetemben (beltér, csövezés, avionika átcsoportosítása), akkor a projekt olcsóbb lesz, legfeljebb később ki tudják majd építeni utólag, lásd MiG-31DZ esete.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Python

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 047
113
Újabb Szu-33 érkezett SzVP-24-33 "Gefeszt" beépítésére a Gromov RKI repterére. 2016 októberében ez a gép javításon esett át a 20. Repülőgép javító üzemben Puskinban.

TRyCQYzEnTM.jpg

xKoKIoHLUBc.jpg

KNUVn5rlbRw.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Igen, ezt a fajta "patkolás" által továbbpasszolt feszültséggyüjtő pontot olvastam a US Navy F-16N történetével kapcsolatban is. Ott is megjelentek a repedések, erre rátét lemezeléssel megerősítették a szerkezetet, amitől a sorban következő feszültséggyűjtő helyre vándorolt át a repedések kiindulási pontja. Oda, ahová addig csak kifutottak a repedések. Ez a bonyolult a repülőgépek tervezésében.
Ha A, B, C, D, E pontok sorra a leggyengébbek, akkor ha A pontot megerősíted, akkor B lesz a leggyengébb, de nem lesz gyengébb, mint az A. Szóval ha B megreped miután A-t megerősítették, akkor anélkül is megrepedt volna és így tovább. Ezek a bizonyos feszültséggyűjtő pontok nagyrészt a forma jellegzetességei kell legyenek, nem pedig annak, hogy egyik közülük meg van-e erősítve. Javítsd ki ha tévedek.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
Hát ez a lemezelés sose ment nekik. Ha eszembe jut, most is nevetek rajta, anno amikor a német egyesítés kapcsán a nyugatiak ölébe hullt a "csodafegyver" Mig-29. Azt látták, hogy nem rossz és jól repül, de már akkor sem értették, miért nem képes a nagy Szovjetunió rendesen meghajlítani egy fémlapot. Kínjukban jöttek a legvadabb elméletek. Anno olvastam amerikai szaklapban olyan komolyan gondolt magyarázatot is, hogy a Mig-29 külseje DIREKT :) :) lett ilyen szarra megcsinálva, és azért hullámos, hogy jobban repüljön! Az elmélethez a golflabdát hozták magyarázatnak, mert annak is hullámos a felszíne, és lám, milyen jól repül! :) :)


Létezik ilyen megoldás,a motor tuningban is,bár ott sokkal kisebb barázdák vannak a szelepeken,a szelepek,a szívó csatornában lévő részén,mert az az elmélet,hogy a barázdákban mindig levegő van,és a levegő,a levegőn áramlik a legjobban/leggyorsabban,ami ugye kívánatos egy belsőégésű(hívhatom robbanónak is :p)motor tuningolásánál,hogy minél jobb legyen a gázok áramlása.Ugye a szívócsatornában pont középen van az a fránya szelepszár,és addig méricskélték az áramlást,hogy a durva felületű szeleppel lett a legjobb.Lehet Iván is azért csinálta hupnisra,hogy ott megmaradjon némi levegő,és könnyebben áramoljon a levegő,a levegőn,mint a lemezen.
Remélem érthetően írtam.:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Létezik ilyen megoldás,a motor tuningban is,bár ott sokkal kisebb barázdák vannak a szelepeken,a szelepek,a szívó csatornában lévő részén,mert az az elmélet,hogy a barázdákban mindig levegő van,és a levegő,a levegőn áramlik a legjobban/leggyorsabban,ami ugye kívánatos egy belsőégésű(hívhatom robbanónak is :p)motor tuningolásánál,hogy minél jobb legyen a gázok áramlása.Ugye a szívócsatornában pont középen van az a fránya szelepszár,és addig méricskélték az áramlást,hogy a durva felületű szeleppel lett a legjobb.Lehet Iván is azért csinálta hupnisra,hogy ott megmaradjon némi levegő,és könnyebben áramoljon a levegő,a levegőn,mint a lemezen.
Remélem érthetően írtam.:)

Ha minden gép ugyan úgy lenne huplis akkor jó is lenne az ötlet.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Na Kh-29 lövöldöznek meg r-73 is van rendesen.

Csak a fene tudja hogy melyik r-73 komolyan mondom meg áll az ész!!:hadonaszos:
Mert az új 75 fokos szögben is indítható már lassan 1 és fél éve szállítsák a légierő részére de azokról sem tudni semmit .

 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 514
113
Na Kh-29 lövöldöznek meg r-73 is van rendesen.

Csak a fene tudja hogy melyik r-73 komolyan mondom meg áll az ész!!:hadonaszos:
Mert az új 75 fokos szögben is indítható már lassan 1 és fél éve szállítsák a légierő részére de azokról sem tudni semmit .

Biztos lehetsz benne, hogy a kötelező teszteken felül nem az új rakétáikat lövöldözik el gyakorlás céljára, hanem a lejárat közelében lévő régieket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Lehet hogy ez csak a szemléltetőpéldány: bemutatja hogy a sérülések akár a fronton is javíthatóak, csak csapszeg, és egy jó nagy kalapács legyen kéznél...
B: ezen a gépen képezték ki az F-35-elleni öngyilkos gólyákat...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Ez a patkolás - félreértés ne essék - nem valami lokális sufnitunning (erről már folytattunk itt eszmecserét pár hete), hanem a gyár által az új gépekre is beépített fejlesztés.
Inkább csak azért érdekes, mert idáig csak a nagyjavított és upgradelt, Szu-27SzM illetve az új építésű Szu-27SzM3-asokon véltem felfedezni. Ez most egy másik gyárban készült másik függőleges vezérsík (hiszen ez egy Szu-30SzM, ami az UB gép vezérsíkját örökölte nagyobb oldalkormányokkal), de a megerősítés módja és annak helye hasonló.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:



:)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 047
113
Dubai Air Show 2017. Először vesz részt egy közel-keleti légi bemutatón a Szu-35Sz. A gépet Szergej Bogdan repüli.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:
Tökéletesen ostoba írás, foglalkozni is felesleges vele. A csúcssebesség említése elég is ehhez. Lövése nincs a katonai repüléséről aki ezt a valamit a net felszítére böfögte fel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba