Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A légitankoláshoz nemcsak tankolócső kell egy vadászgépen, hanem megfelelő mennyiségű tankergép is!! Szergejnek az USA/NATO-hoz képest elhanyagolható a tanker-kapacitása, és komoly háború esetén szerintem először a stratégiai bombázók, másodszor a MiG-31-ek mint stratégiai védelmi vadászok vehetnék igénybe, mindenki más csak ezután - jöhetne, ha lenne több kapacitás. Szerintem ezért (is) bánnak takarékosan ezzel.
Ami még fontosabb, gyakorlat is kell hozzá. Az repült óra. Az meg pénz. Sok. Ha az ember valódi képességet akar. Vannak fent neten videók, ahol MiG-31-gyel néhe 10 perceket szenvedtek a kontakttal és a kosár néha odavert a kabin plexinek is. Ha nem gyakorolják, akkor ez a vége. Tökmindegy, hogy milyen nemzetiségű a pilóta. Ugyebár volt a Sivatagi Vihar esete, ahol a 8 db olasz Tornado (igaz, viharos időben) gépről egynek sikerült a csati. Egyedül repült a célig, ahol annak rendje és módja szerint le is lőtték...

(A visszafordult gépekkel koordinált zavarással lehet, hogy nem ez történt volna, persze ezt soha nem tudjuk meg már....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Igen, ha más nem, hát lehetett az oka ez is. Azaz, az orosz védelmi minisztérium úgy volt vele, hogy ha elhagyja a tankolócső kiépítését a szükséges sárkány módosításokkal egyetemben (beltér, csövezés, avionika átcsoportosítása), akkor a projekt olcsóbb lesz, legfeljebb később ki tudják majd építeni utólag, lásd MiG-31DZ esete.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Python
Újabb Szu-33 érkezett SzVP-24-33 "Gefeszt" beépítésére a Gromov RKI repterére. 2016 októberében ez a gép javításon esett át a 20. Repülőgép javító üzemben Puskinban.

TRyCQYzEnTM.jpg

xKoKIoHLUBc.jpg

KNUVn5rlbRw.jpg
 
Igen, ezt a fajta "patkolás" által továbbpasszolt feszültséggyüjtő pontot olvastam a US Navy F-16N történetével kapcsolatban is. Ott is megjelentek a repedések, erre rátét lemezeléssel megerősítették a szerkezetet, amitől a sorban következő feszültséggyűjtő helyre vándorolt át a repedések kiindulási pontja. Oda, ahová addig csak kifutottak a repedések. Ez a bonyolult a repülőgépek tervezésében.
Ha A, B, C, D, E pontok sorra a leggyengébbek, akkor ha A pontot megerősíted, akkor B lesz a leggyengébb, de nem lesz gyengébb, mint az A. Szóval ha B megreped miután A-t megerősítették, akkor anélkül is megrepedt volna és így tovább. Ezek a bizonyos feszültséggyűjtő pontok nagyrészt a forma jellegzetességei kell legyenek, nem pedig annak, hogy egyik közülük meg van-e erősítve. Javítsd ki ha tévedek.
 
Hát ez a lemezelés sose ment nekik. Ha eszembe jut, most is nevetek rajta, anno amikor a német egyesítés kapcsán a nyugatiak ölébe hullt a "csodafegyver" Mig-29. Azt látták, hogy nem rossz és jól repül, de már akkor sem értették, miért nem képes a nagy Szovjetunió rendesen meghajlítani egy fémlapot. Kínjukban jöttek a legvadabb elméletek. Anno olvastam amerikai szaklapban olyan komolyan gondolt magyarázatot is, hogy a Mig-29 külseje DIREKT :) :) lett ilyen szarra megcsinálva, és azért hullámos, hogy jobban repüljön! Az elmélethez a golflabdát hozták magyarázatnak, mert annak is hullámos a felszíne, és lám, milyen jól repül! :) :)


Létezik ilyen megoldás,a motor tuningban is,bár ott sokkal kisebb barázdák vannak a szelepeken,a szelepek,a szívó csatornában lévő részén,mert az az elmélet,hogy a barázdákban mindig levegő van,és a levegő,a levegőn áramlik a legjobban/leggyorsabban,ami ugye kívánatos egy belsőégésű(hívhatom robbanónak is :p)motor tuningolásánál,hogy minél jobb legyen a gázok áramlása.Ugye a szívócsatornában pont középen van az a fránya szelepszár,és addig méricskélték az áramlást,hogy a durva felületű szeleppel lett a legjobb.Lehet Iván is azért csinálta hupnisra,hogy ott megmaradjon némi levegő,és könnyebben áramoljon a levegő,a levegőn,mint a lemezen.
Remélem érthetően írtam.:)
 
Létezik ilyen megoldás,a motor tuningban is,bár ott sokkal kisebb barázdák vannak a szelepeken,a szelepek,a szívó csatornában lévő részén,mert az az elmélet,hogy a barázdákban mindig levegő van,és a levegő,a levegőn áramlik a legjobban/leggyorsabban,ami ugye kívánatos egy belsőégésű(hívhatom robbanónak is :p)motor tuningolásánál,hogy minél jobb legyen a gázok áramlása.Ugye a szívócsatornában pont középen van az a fránya szelepszár,és addig méricskélték az áramlást,hogy a durva felületű szeleppel lett a legjobb.Lehet Iván is azért csinálta hupnisra,hogy ott megmaradjon némi levegő,és könnyebben áramoljon a levegő,a levegőn,mint a lemezen.
Remélem érthetően írtam.:)

Ha minden gép ugyan úgy lenne huplis akkor jó is lenne az ötlet.
 
Na Kh-29 lövöldöznek meg r-73 is van rendesen.

Csak a fene tudja hogy melyik r-73 komolyan mondom meg áll az ész!!:hadonaszos:
Mert az új 75 fokos szögben is indítható már lassan 1 és fél éve szállítsák a légierő részére de azokról sem tudni semmit .

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na Kh-29 lövöldöznek meg r-73 is van rendesen.

Csak a fene tudja hogy melyik r-73 komolyan mondom meg áll az ész!!:hadonaszos:
Mert az új 75 fokos szögben is indítható már lassan 1 és fél éve szállítsák a légierő részére de azokról sem tudni semmit .

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Biztos lehetsz benne, hogy a kötelező teszteken felül nem az új rakétáikat lövöldözik el gyakorlás céljára, hanem a lejárat közelében lévő régieket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Lehet hogy ez csak a szemléltetőpéldány: bemutatja hogy a sérülések akár a fronton is javíthatóak, csak csapszeg, és egy jó nagy kalapács legyen kéznél...
B: ezen a gépen képezték ki az F-35-elleni öngyilkos gólyákat...
 
Ez a patkolás - félreértés ne essék - nem valami lokális sufnitunning (erről már folytattunk itt eszmecserét pár hete), hanem a gyár által az új gépekre is beépített fejlesztés.
Inkább csak azért érdekes, mert idáig csak a nagyjavított és upgradelt, Szu-27SzM illetve az új építésű Szu-27SzM3-asokon véltem felfedezni. Ez most egy másik gyárban készült másik függőleges vezérsík (hiszen ez egy Szu-30SzM, ami az UB gép vezérsíkját örökölte nagyobb oldalkormányokkal), de a megerősítés módja és annak helye hasonló.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:
 
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:



:-)
 
Dubai Air Show 2017. Először vesz részt egy közel-keleti légi bemutatón a Szu-35Sz. A gépet Szergej Bogdan repüli.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
https://sputniknews.com/military/201711121059021911-f35-su35-imaginary-encounter/

Kicsit unalmasak már ezek az érvek.
A Lockheed Martin F-35 vadászgépnek kerülnie kell az orosz építésű Su-35 támadó repülőgépet,

Annyi különbséggel hogy a su-35 azt sem fogja tudni hogy hol van és bármikor lelőheti.

"A Su-35 képes elérni a 2.25-ös Mach-et nagy magasságokban és a Mach 1,13-at tengeren, hasonlóan az US F-22 Raptor ötödik generációs síkjához."

"Figyelemreméltó, hogy az F-35 is hiányzik a manőverezhetőség"

Ja és most jöttek rá hogy az f-35 ezen alapul?
"Az egyetlen, amit az F-35 támaszthat: lopakodó és csúcstechnológiai érzékelői"

És ezzel vége is a sztorinak :confused:
Tökéletesen ostoba írás, foglalkozni is felesleges vele. A csúcssebesség említése elég is ehhez. Lövése nincs a katonai repüléséről aki ezt a valamit a net felszítére böfögte fel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba