Horvát vadászgép tender

@Dima: Vorosnyezsben a katonai bázist miért hívják Baltimor-nak? Honnan ered a név? A google segítségével nem sikerült rájönnöm.

Балтимор — военный аэродром в Воронеже.

(Tudom hogy az amerikai város az Baltimore, de az oroszok kiejtés szerinti írással veszik át az idegen szavakat, ezért gyanús.)
 
Néhány infómorzsa:

http://www.defender.hr/republika-hrvatska/obrambena-politika/ukrajinska-ponuda-pomela-rumunjski-aerostar-po-svim-kriterijima-odabira.php


http://www.defender.hr/republika-hrvatska/obrambena-politika/tko-se-poigrava-s-obukom-pilota-zrakoplova-mig-21-i-u-cijem-interesu.php
 
http://www.defender.hr/republika-hrvatska/obrambena-politika/zbog-cega-se-ide-na-natjecaj-za-remont-migova-ako-natjecaja-nije-bilo-2002.php
 
Kommentár ehhez a hírhez: http://htka.hu/2015/06/23/izrael-hasznalt-f-16-oskat-kinal-horvatorszagnak/

Szerintem volna egyszerűbb megoldás.
Horvátország ezt a pár MiG-et is alig bírja eltartani.
Bővíteném a Gripen flottát mondjuk 16 gépesre, a szükséges mennyiségű gépet, pl. hármat áttelepítenék Pápára és onnan ellátnám Szlovéniát és Horvátországot. Aztán NATO misszió kipipálva. Aztán egyszer mi is kérünk majd valamit Pelikán elvtárstól. Esetleg Kanada helyett képezzék ők a növendékeiket.
Azt, hogy ezekre sincs ember, stb, tegyük félre, tételezzük fel, hogy találtak rá, mert akartak.
Honnan lenne gép? Első körben Dél-Afrikában keresnék.
Most komolyan, hányszor kellhetne keszit emelni évente? Aztán meg, hogy az eltévedt hobbi vagy ker. gépet éppen Szlovénia, Horvát- vagy Magyarország felett kergetik, évente háromszor, szvsz. tökmindegy. Olyan hangyafasznyi országok, hogy úgyis a soron következőt ugrasztják.
 
Nem rossz ötlet.
Talán cserében a Kanadába készülő hajózókat próbára tehetnék a Szlovén PC–9-esekben mielőtt útnak indítanák őket.
Mivel 2017-ben a NG Griff gyártása is elindul ezért Svéd használt C/D k is lesznek a piacon.
Másrészt ha a Pápai gépek D-k lennének akkor a hátsó ülésbe beülhetne Horvát vagy Szlovén hajózó. Rövidebb lenne a levegőben töltött idő ha a saját nyelvükön ordítják le az eltévedt pilóták fejét.
 
A horvát MiG-21-esek leváltására kiírt közbeszerzési eljárás topicja.
 
A szakmai részébe nem kívánok beleszólni, de azt a "Horváth Légierő" kifejezést javítani kellene, mert borzasztóan irritáló :)
 
na ez meg lemaradt...
szóval í hírek szerint:
(nem megerősített)
az izraeli ajánlat 300 millióval olcsóbb állítólag a svédekénél, lenen technológitranszfer, és közös gyártás ebben-abban.
A svédek viszont a lizingelt gépek fizetését három évre fagyasztanák, addig a horvátoknak csak az üzemeltetési költséget kellene fizetnie + erősen elkezdték tolni a reklámot:
https://www.total-croatia-news.com/...-f-16-top-candidates-for-new-fighter-aircraft
 
Hozzáteszem, a térségből a horvátok az izraeli lakosság kedvencei -a gépeik segítetek az izraeli nyári bozóttüzek oltásában- ezen a terepen nem életbiztosítás. Szóval gondolom erre való tekintettel is van vlami árengedmény a csomagban ++ hallani hogy diszkontáron kaphatnának a BArak gépekhez az IAF fegyverztéből.
 
na ez meg lemaradt...
szóval í hírek szerint:
(nem megerősített)
az izraeli ajánlat 300 millióval olcsóbb állítólag a svédekénél, lenen technológitranszfer, és közös gyártás ebben-abban.
A svédek viszont a lizingelt gépek fizetését három évre fagyasztanák, addig a horvátoknak csak az üzemeltetési költséget kellene fizetnie + erősen elkezdték tolni a reklámot:
https://www.total-croatia-news.com/...-f-16-top-candidates-for-new-fighter-aircraft


A techológiatranszfer alatt mit kell érteni?
 
Igen ez engem is erdekelne meg a kozos gyartas ebbe abba resz is. Az usa mit szol hozza ha potalkatreszrol van szo ha meg elektronikarol az nem akkora volumen annak potalkatresz ellatasa hogy erdemeslegyen csinalni plane hogy csak ebbe abba... Ettol meg lehet tok jo az ajanlat csak ennyike info tukrebe nekem igen csak kodos a kep
 
Hozzáteszem, a térségből a horvátok az izraeli lakosság kedvencei -a gépeik segítetek az izraeli nyári bozóttüzek oltásában- ezen a terepen nem életbiztosítás. Szóval gondolom erre való tekintettel is van vlami árengedmény a csomagban ++ hallani hogy diszkontáron kaphatnának a BArak gépekhez az IAF fegyverztéből.

Nem hiszek az ilyen erzelmi alapu uzletelesben. Ez egy kemeny iparag ahol ilyesmi nem szamit.
 
Szerintem a Horvatok Sved gepet akarnak a gazdasagi politkai kapcsolatok miatt. 70/30 a Svedek javarA
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
 
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
Mire alapozva ezt? Volt valami beszállítási probléma valaha izraeli fegyverrendszernél?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
Szerintem ez kevésbé probléma, viszont amikor az F-16-okat igazán használták az IAF-nél, akkor a pilótáik évente 4-500 !!! órákat repültek velük, ráadásul nyilván nem a legifjabb gépeiket adnák tovább. Szóval ezek a gépek már rendesen "szét vannak repülve", sok problémát hordozhatnak magukkal a sárkányszerkezetben, ami bizony korlátozásokat is jelenthet. Arról nem is beszélve hogy rövidesen leáll a típusnak a gyártása, így a beszállítók se fogják a túl sokáig elhúzni az alkatrészek/berendezések utángyártását, tehát hosszútávú (20-30 évre szóló) megoldásnak semmiképpen se felel meg szerintem.