Az olaszok anno a szutyok Tornado AVD kivágása után kis túlzással sírtak, mikor az F-16-osokat hazaküldték, annyira jó és egyszerű volt azokkal dolgozni a Tornado és az EF-hez képest. ---
költői túlzás. Az olaszok sem értették, hogy a vadásztornado-kat miért más üzemeltetni mint a csapásmérő, felderítő Tonkákat, amelyekkel köszönöm, de teljese jól elvannak, megfelelő az alkatrész és karbantartás és maga a hadrafoghatóság is.
Az F3-as gépekhez viszont már ez nem volt meg, mert sem az olasz műszakiak nem álltak a helyzet magaslatán (nem a Ghediből mentek át a Tornados műszakiak Cerviába, sem a szupport nem volt megfelelő. (Hozzáteszem Cervia nem egy nagy bázis, én akkor voltam ott, amikor már kutató-mentő bázis lehet a helikoptereseknek). Nem is volt való a Tornadóknak. Az F-16-osokkal vígan üzemeltették, közel is volt Aviano, amcsi támogatás szupport, évtizede ott lévő maintance hangárral, képzett szerelőkkel stb.
Pesze egy 3. gen és egy 4. gen gép karbantartását sem lehet egy lapon említeni. Ezért örültek annyira a Falcon-nak. Azt se felejcsük el, hogy az EF, vagy Rafale karbantartása is hasonlóan egyszerű. csak az pótalkatrész árak drágábbak, mivel nem X ezer darabot gyárottak belőlük..