Szállítógépek váltása a MH-nél

@Sharid Igen, ezek gépek csak a missziós küldetésekre lesznek jók a honvédségnek. Nyilvánvalóan belföldi célokra hasztalan. Ahogyan a griffek is...

Valaki említette a kihasználatlan idő bérbeadását. Gyanítom, erről lesz itt szó. Ahogyan a griffeket sem hazai, hanem NATO célokra vettük.

Vagy tán' rosszul látom?
A bérbeadásról én is olvastam. Így viszont nem rosz döntés részükről. Mert ilyen szállítókapacitás "személy" nem is nagyon van a térségben.
Ancsa váltás. Ha lesz is valamikor akkor mint új gépre a c295 re tippelnék. Nagyon sokszor felmerült a tipusról ilyen olyan cikkek a kormányzati oldalakon.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Szerintem ez egy olyan lépés amit évekkel ezelőtt meg kellett volna már tenni! A mai világban elengedhetetlenek az ilyen méretű kormánygépek és szerintem azért az sem mindegy, hogy a magyar kormány feje mivel utazik. Habár nem vagyok kormányzati tag, de biztos logisztikailag is sokkal egyszerűbb így egy út megszervezése és árban sem mondanám azt, hogy sokkal magasabb lenne így az utazás, hiszen rengeteg dologra bérbe lehet adni, amit a többi fórumtárs már felettem említett, nem beszélve arról, hogy a gépek magyar melósoknak adnak majd munkát!

Itt a bibi szerintem azzal van, hogy:
- egy ex. Air Berlin A-319 mitől lesz katonai teherszállító gép?
- hogyan kerül ez a beszerzés a Zrínyi2026 programba, ha nem katonai beszerzés? Csak azért, mert ráírjuk, hogy Magyar Légierő? Akkor pl. az új DVTK stadion neve Magyar Légierő lesz és belefér az is a Zrínyi 2026-ba?

És végül a költői kérdés: Mi a fenének kell ezt az egész programot katonai köntösbe bújtatni? Komolyan egy "nyamvadt" 10 milliárdos tételbe bukna bele a kormány, ha kimondaná, hogy ezek valóban kormánygépek állami költségből mikor ennyiből már három kilométer autópálya se jönne ki?

Az meg csak hab a tortán, hogy PPP-konstrukcióban akarják működtetni a gépeket.
 
Ezt átkenni, és katonai szállítógépnek nevezni az arcátlanság csúcspontja.
Miert is? Meg Brasso felszabaditasahoz sem legi uton kellene nekunk tankokat es katonakat szallitani, a Karpatmedenceben ertelmetlen lenne. Afganisztanba vinni parszaz katonat meg nemi konnyebb technikat meg eleg. Akkor miert ne? Evente egyszer hurrikan miatt civilt menteni is eleg, szoval nem tudom hogy mi a gond. (Kormanygepnek talan kicsit kicsi, arra majd jok lesznek az Ancsak utodai :p )
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Miert is? Meg Brasso felszabaditasahoz sem legi uton kellene nekunk tankokat es katonakat szallitani, a Karpatmedenceben ertelmetlen lenne. Afganisztanba vinni parszaz katonat meg nemi konnyebb technikat meg eleg. Akkor miert ne? Evente egyszer hurrikan miatt civilt menteni is eleg, szoval nem tudom hogy mi a gond. (Kormanygepnek talan kicsit kicsi, arra majd jok lesznek az Ancsak utodai :p )

Úgy látom, megint akadt valaki, akinek a szar sem elég büdös. Rossz lehet neki.
 
OFF
egy graffiti szerint:
együnk sz0rt, ezermilliárd légy nem tévedhet....
ON

na de akkor írd már le nekem légyszíves, ebbe a "katonai szállítógépbe" hogyan fogod beszuszakolni a nem olyan rég még minisztériumilag meghirdetett feladattól függő modulrendszerű belsőt, alakítod át sebesültszállítóvá etc...

mert mintha erről lett volna szó, hozta is mindenki a zsép színes rajzokat a lehetséges belső térről.

vagy miről is beszélt alig pár napja a vezérkar főnökhelyettese.

http://magyarhirlap.hu/cikk/73465/Repules_Kabulba_atszallas_nelkul
 
"A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program alapvető és egyik meghatározó eleme a nemzeti alapokon nyugvó légi szállítóképesség helyreállítása. Ennek tükrében nem a kormány, hanem a Magyar Honvédség számára történik gépbeszerzés katonai, honvédelmi feladatokra, illetve szükség − vészhelyzet, természeti katasztrófa − esetén állampolgárok szállítására."
http://www.honvedelem.hu/cikk/66643_nem_kormanygepeket_vesz_a_magyar_honvedseg
 
OFF
egy graffiti szerint:
együnk sz0rt, ezermilliárd légy nem tévedhet....
ON

na de akkor írd már le nekem légyszíves, ebbe a "katonai szállítógépbe" hogyan fogod beszuszakolni a nem olyan rég még minisztériumilag meghirdetett feladattól függő modulrendszerű belsőt, alakítod át sebesültszállítóvá etc...

mert mintha erről lett volna szó, hozta is mindenki a zsép színes rajzokat a lehetséges belső térről.

vagy miről is beszélt alig pár napja a vezérkar főnökhelyettese.

http://magyarhirlap.hu/cikk/73465/Repules_Kabulba_atszallas_nelkul

A csehek pont ugyanilyen gépe is átalakítható sebesültszállításra... Ha holnap leszállna C295, c130, c17, c5, A400 Kecsón, mindegyikből 3darab, te akkor is sírnál itt
 
Szerintem ez egy olyan lépés amit évekkel ezelőtt meg kellett volna már tenni! A mai világban elengedhetetlenek az ilyen méretű kormánygépek és szerintem azért az sem mindegy, hogy a magyar kormány feje mivel utazik. Habár nem vagyok kormányzati tag, de biztos logisztikailag is sokkal egyszerűbb így egy út megszervezése és árban sem mondanám azt, hogy sokkal magasabb lenne így az utazás, hiszen rengeteg dologra bérbe lehet adni, amit a többi fórumtárs már felettem említett, nem beszélve arról, hogy a gépek magyar melósoknak adnak majd munkát!

Itt a bibi szerintem azzal van, hogy:
- egy ex. Air Berlin A-319 mitől lesz katonai teherszállító gép?
- hogyan kerül ez a beszerzés a Zrínyi2026 programba, ha nem katonai beszerzés? Csak azért, mert ráírjuk, hogy Magyar Légierő? Akkor pl. az új DVTK stadion neve Magyar Légierő lesz és belefér az is a Zrínyi 2026-ba?

És végül a költői kérdés: Mi a fenének kell ezt az egész programot katonai köntösbe bújtatni? Komolyan egy "nyamvadt" 10 milliárdos tételbe bukna bele a kormány, ha kimondaná, hogy ezek valóban kormánygépek állami költségből mikor ennyiből már három kilométer autópálya se jönne ki?

Az meg csak hab a tortán, hogy PPP-konstrukcióban akarják működtetni a gépeket.
Az USA elnöki különgépét se viccből hívják Air Force One-nak, pedig se nem Hercules se nem C-17. Viszont ahol van kormányzati saját gép, azt mindenütt a légierő üzemelteti, katonai lajstromban vannak és nem polgári jelzésekkel. A szabad versenyes polgári légiforgalom rendszerében kormányzat nem alakíthat és üzemeltethet légitársaságot, így ez géptipustól függetlenül csak a légierőn belül működhet. Ettől függetlenül még senki nem mondta hogy ezek katonai szállítógépek lennének.
 
Azt kell megérteni, hogy Kormánygépet vesznek, a hadsereg logoja alá, és még légifölény szürkére is festik, hogy Orbán Viki repülhessen. A dolognak ez a lényege, a többi maszlag.
Az azonban, hogy VIP szállításra alkalmas repülőgép kell a HM-nak és Magyarországnak az evidens. Azonban nem katonai hajózókkal, és gondoljátok meg, hogy kik és hányszor fognak vele repülni. Szóval a kihasználtság minimális lesz, ami nem lenne probléma, de így a hajózók jártassága is alacsony lesz (hiába van a sokezer óra Ancsán, az semmit sem ér, A319-nél. Tehát ez a potenciális vezélyfaktor. Lásd a Lengyel Tu-154M. Én ott voltam az ezrednél Okaciján egy teljes napot, kiváló hajózók, sok ezer órával,de éves repülésük minimális volt, Crash is lett belőle. A legjobb lett volna, szerződéssel a Wizz vette volna meg (át)stb. nem lenne WIZZ festése, csak Magyarország és mondjuk címer (mert a Magyar Köztársaság derogál), a Wizz pilótái repültek volna, és a kormány bizonyos előre leadott igény alapján használhatta volna (viszonylag gyors átalakítással VIP-re), vagy lett volna 4-6 sor VIP állandóra.)..
Ez amit csinálnak a legroszabb megoldás. A pilóták és a humán faktor lesz a veszélyforrás, csak a politikusok, nem mérik fel, a repülő főtisztek, meg Benkő és talán Simicskó sem mer ellentmondani a Führernek....
Ennyi..
 
Azt kell megérteni, hogy Kormánygépet vesznek, a hadsereg logoja alá, és még légifölény szürkére is festik, hogy Orbán Viki repülhessen. A dolognak ez a lényege, a többi maszlag.
Az azonban, hogy VIP szállításra alkalmas repülőgép kell a HM-nak és Magyarországnak az evidens. Azonban nem katonai hajózókkal, és gondoljátok meg, hogy kik és hányszor fognak vele repülni. Szóval a kihasználtság minimális lesz, ami nem lenne probléma, de így a hajózók jártassága is alacsony lesz (hiába van a sokezer óra Ancsán, az semmit sem ér, A319-nél. Tehát ez a potenciális vezélyfaktor. Lásd a Lengyel Tu-154M. Én ott voltam az ezrednél Okaciján egy teljes napot, kiváló hajózók, sok ezer órával,de éves repülésük minimális volt, Crash is lett belőle. A legjobb lett volna, szerződéssel a Wizz vette volna meg (át)stb. nem lenne WIZZ festése, csak Magyarország és mondjuk címer (mert a Magyar Köztársaság derogál), a Wizz pilótái repültek volna, és a kormány bizonyos előre leadott igény alapján használhatta volna (viszonylag gyors átalakítással VIP-re), vagy lett volna 4-6 sor VIP állandóra.)..
Ez amit csinálnak a legroszabb megoldás. A pilóták és a humán faktor lesz a veszélyforrás, csak a politikusok, nem mérik fel, a repülő főtisztek, meg Benkő és talán Simicskó sem mer ellentmondani a Führernek....
Ennyi..
Abban en is egyetertek, hogy a valoszinubb a lengyel pilotak rutintalansaga mint az orosz tikosszolgalati akcio, a baj csak az, hogy ez Lo-ban fel sem merul.
 
Azt kell megérteni, hogy Kormánygépet vesznek, a hadsereg logoja alá, és még légifölény szürkére is festik, hogy Orbán Viki repülhessen. A dolognak ez a lényege, a többi maszlag.
Az azonban, hogy VIP szállításra alkalmas repülőgép kell a HM-nak és Magyarországnak az evidens. Azonban nem katonai hajózókkal, és gondoljátok meg, hogy kik és hányszor fognak vele repülni. Szóval a kihasználtság minimális lesz, ami nem lenne probléma, de így a hajózók jártassága is alacsony lesz (hiába van a sokezer óra Ancsán, az semmit sem ér, A319-nél. Tehát ez a potenciális vezélyfaktor. Lásd a Lengyel Tu-154M. Én ott voltam az ezrednél Okaciján egy teljes napot, kiváló hajózók, sok ezer órával,de éves repülésük minimális volt, Crash is lett belőle. A legjobb lett volna, szerződéssel a Wizz vette volna meg (át)stb. nem lenne WIZZ festése, csak Magyarország és mondjuk címer (mert a Magyar Köztársaság derogál), a Wizz pilótái repültek volna, és a kormány bizonyos előre leadott igény alapján használhatta volna (viszonylag gyors átalakítással VIP-re), vagy lett volna 4-6 sor VIP állandóra.)..
Ez amit csinálnak a legroszabb megoldás. A pilóták és a humán faktor lesz a veszélyforrás, csak a politikusok, nem mérik fel, a repülő főtisztek, meg Benkő és talán Simicskó sem mer ellentmondani a Führernek....
Ennyi..

Ebbe is sikerült belekötnöd nem okoztál csalódást!
 
...na de akkor írd már le nekem légyszíves, ebbe a "katonai szállítógépbe" hogyan fogod beszuszakolni a nem olyan rég még minisztériumilag meghirdetett feladattól függő modulrendszerű belsőt, alakítod át sebesültszállítóvá etc...
Tényleg, egyszer mennyiből tartana utánanézni a dolognak amiről véleményt formálsz?
Én leírom neked...
Képzeld el hogy az A319 ott áll Kecsón gyönyörű VIP berendezéssel.
New-Iberia-Business-Class-1.jpg


Jön a hír hogy haza kell hozni néhány sérült turistát / katonát /...
A szerelők odamennek a géphez, kiszerelik a VIP üléseket - persze tudjuk egyszerűbb lenne egy QC gépnél ahol van teherajtó - és utána beszerelik az orvosi felszereléseket
ba94e494-bfe4-4fb9-8108-ef848ba0ae96-1.png


Ha meg katonákat kell szállítani Kabulba akkor a turista osztályú székeket rakják be.
image.png


Ilyen egyszerű...(mindhárom képen A319-est látsz!)
 
Azt kell megérteni, hogy Kormánygépet vesznek, a hadsereg logoja alá, és még légifölény szürkére is festik, hogy Orbán Viki repülhessen. A dolognak ez a lényege, a többi maszlag.
Az azonban, hogy VIP szállításra alkalmas repülőgép kell a HM-nak és Magyarországnak az evidens. Azonban nem katonai hajózókkal, és gondoljátok meg, hogy kik és hányszor fognak vele repülni. Szóval a kihasználtság minimális lesz, ami nem lenne probléma, de így a hajózók jártassága is alacsony lesz (hiába van a sokezer óra Ancsán, az semmit sem ér, A319-nél. Tehát ez a potenciális vezélyfaktor. Lásd a Lengyel Tu-154M. Én ott voltam az ezrednél Okaciján egy teljes napot, kiváló hajózók, sok ezer órával,de éves repülésük minimális volt, Crash is lett belőle. A legjobb lett volna, szerződéssel a Wizz vette volna meg (át)stb. nem lenne WIZZ festése, csak Magyarország és mondjuk címer (mert a Magyar Köztársaság derogál), a Wizz pilótái repültek volna, és a kormány bizonyos előre leadott igény alapján használhatta volna (viszonylag gyors átalakítással VIP-re), vagy lett volna 4-6 sor VIP állandóra.)..
Ez amit csinálnak a legroszabb megoldás. A pilóták és a humán faktor lesz a veszélyforrás, csak a politikusok, nem mérik fel, a repülő főtisztek, meg Benkő és talán Simicskó sem mer ellentmondani a Führernek....
Ennyi..

Khmm. Falcon. Köhömmm.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Ezt átkenni, és katonai szállítógépnek nevezni az arcátlanság csúcspontja.
Nem hiszem hogy átkenik bármelyiket is. Nyakam rá hogy alapból fehérek lesznek valami piros fehér zöld csicsával. Elvileg kormánygép is lesz nem? Mégse mehet a diplomata olívzöld színű géppel dolgozni sztem. Egyáltalán fontos a szín? Valami olyasmi lesz mint Putyiné, és néha ha kell elvisz pár tucat katonát ahova kell, szerintem jobbára Brüsszel-BP távon fog szárnyalni.
 
Nem hiszem hogy átkenik bármelyiket is. Nyakam rá hogy alapból fehérek lesznek valami piros fehér zöld csicsával. Elvileg kormánygép is lesz nem? Mégse mehet a diplomata olívzöld színű géppel dolgozni sztem. Egyáltalán fontos a szín? Valami olyasmi lesz mint Putyiné, és néha ha kell elvisz pár tucat katonát ahova kell, szerintem jobbára Brüsszel-BP távon fog szárnyalni.
Hat ha van egy csopp eszuk akkor atfestik rendes szurkere, hiszen ugye attol felnek, hogy az ellenzek lekormanygepezi a proli szavazobazisuknak, akik irigyek arra aki repulovel utazik, mert ok meg a fapadost sem tudjak megfizetni. Masreszt a szurke sokkal jobban is nez ki, szerintem normalis, ha egy miniszter(elnok) katonai geppel utazik. (Jo, hat nem kell neki szemelyesen vezetnie mint Putyinnak a Szuhojt ;) )
 
Tényleg, egyszer mennyiből tartana utánanézni a dolognak amiről véleményt formálsz?
Én leírom neked...
Képzeld el hogy az A319 ott áll Kecsón gyönyörű VIP berendezéssel.
New-Iberia-Business-Class-1.jpg


Jön a hír hogy haza kell hozni néhány sérült turistát / katonát /...
A szerelők odamennek a géphez, kiszerelik a VIP üléseket - persze tudjuk egyszerűbb lenne egy QC gépnél ahol van teherajtó - és utána beszerelik az orvosi felszereléseket
ba94e494-bfe4-4fb9-8108-ef848ba0ae96-1.png


Ha meg katonákat kell szállítani Kabulba akkor a turista osztályú székeket rakják be.
image.png


Ilyen egyszerű...(mindhárom képen A319-est látsz!)
Sharid-on ez nem sokat segít, neki ez magas ... mert ilyen szakmai "magasságokba" nem akar eljutni, így el se indul. :p
 
Hátrányok:
- Gondolom önvédelmi rendszerek nem lesznek beépítve ezért komolyabb konfliktus zónákba nem fognak repülni...
- A nagyméretű tehertér ajtó hiánya miatt erősen limitált a szállítható teher mérete. Ami befér a utastér alatti cargo részbe az jöhet, más nem. Emiatt ha majd egyszer a jövőben lesz technológia tehertér ajtó beépítésre A319-re, lehet hogy megérné rakatni rá...
-Éppenséggel a cseh, szlovák, bolgár erbuszokon sincs önvédelmi rendszer, vagy tévednék?
-A mérete igen, viszont e-szerint nagyobb tömeget tud vinni, mint az An-26-os és abban sem rakják mindig plafonig a teherteret, szóval ami cuccot el kell vinni mondjuk Affgániába, annak nagyrészével megbirkózik. Azt a fétisünket pedig, hogy BTR-t meg teherautókat szállítgatunk repülőn továbbra is ki tudja elégíteni a Volga-Dnyepr, meg ilyenek.
http://www.aircraft.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a320family/a319/
http://www.skylift.com.sg/wp-content/uploads/2012/05/Airbus-A319.gif
A bérbeadásról én is olvastam. Így viszont nem rossz döntés részükről. Mert ilyen szállítókapacitás "személy" nem is nagyon van a térségben.
Ancsa váltás. Ha lesz is valamikor akkor mint új gépre a c295 re tippelnék. Nagyon sokszor felmerült a típusról ilyen olyan cikkek a kormányzati oldalakon.
Azért akad, tekintve, hogy az utóbbi években elég sokszor jött a csehek A319-ese, hogy hozza-vigye a missziókban érintett katonáinkat. Aztán meg van már a tótoknak meg a bolgároknak is hasonló masinájuk.
A 406-os még kibírja 2020-ig de aztán megint pénzt kéne rá áldozni (hacsak addig meg nem próbálják ideológiai okokból felülről kinyírni a típust teljesen), szóval legkésőbb 3 éven belül valamit lépni kell rámpás tehergép ügyében.

más: Sharid meg olyan mint egy kutyakölyök. Mindig odapiszkít valahová. Mi ezt észrevesszük és pedagógiai célzattal belenyomjuk az orrát a saját kulájába. De ő a kiskutyákkal ellentétben nem valami tanulékony, mivel rögvest máshol kezd szennyezni. :D