Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Falcont megveszik jó árban sanyitól :p
Az Ancsa helyet kellene legalább két db normális új szállítógép.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 898
82 475
113
Na
Brüsszelbe fapadossal a legolcsóbb, ráadásul mindenkinek más időpontban van jelenése. Akkora delegáció meg nem is jár oda, hogy egy komlett gépre lenne szükség.

Na majd figyeljuk a belga spotter kollegak fotoit es meglatjuk, mennyit fordul a Falcon vagy az A319...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az Ancsát, mint típust nem "felülről nyírják ki", hanem teljesen elavult.
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár. :)
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.

A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 572
113
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár. :)
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.

A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.

Én úgy tudom, hogy Kecsón már az agyvérzés kerülgeti a műszakiakat, mert valami mindig igényli a többlet gondoskodást. És ha már csak pár év van benne, akkor főleg már tárgyalni kéne a harcászati szállítókat, hogy megjöjjenek addig, és legyen is rá személyzet.
Remélhetőleg másfél éven belül azok is megjönnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Én úgy tudom, hogy Kecsón már az agyvérzés kerülgeti a műszakiakat, mert valami mindig igényli a többlet gondoskodást.
Alig 2 éve 3 An-26-os is ment egyszerre, szóval most harmad annyinál kicsit több a meló, ha nőtt valamelyest a meghibásodások száma fajlagosan azóta.
A többivel kb. egyetértek.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
A fenti cuccok ugyan rögzíthetőek a kabinpadlóhoz , ülések helyére, de minden kiegészítő a civil kórházi felhasználásra méretezve, (külön veendő, aranyárban) NATO szabvány ettől mintha eltérne valamennyire.

ja és vegyél hozzá. ha hordágyas sérültet hoznál, "beszállító rendszert" mert az elképzelt katasztrófasúlyotta területeken egyébként elég nehéz lesz, felvonszolni őket az ajtómagasságig....

kicsit optimázlista feltételezés, hogy ahová mész, ott mondjuk egy földrengés után pont a gurulós utaslépcső és teheremlő lesz működőképes.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Az Ukrán Ancsa felújítás. Hát egyesek tudnának ódákat zengeni róla. Na de nem arról hogy milyen jól sikerült.Hanem arról hogy nagyjából úgy jártunk vele mint a horvátok a Mig-21 el.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az Ukrán Ancsa felújítás. Hát egyesek tudnának ódákat zengeni róla. Na de nem arról hogy milyen jól sikerült.Hanem arról hogy nagyjából úgy jártunk vele mint a horvátok a Mig-21 el.
Ez az An-26-osunk majd minden nap repül ahhoz képest, hogy milyen rosszul sikerült a felújítás. (itt lakom a reptértől nem messze)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár. :)
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.

A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 572
113
Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!
A három évet passzolom, a hajtóművet viszont nem hosszabítatták. Bár, hogy a 406-osban nem, vagy az előtte kint lévőben nem, arra már nem emlékszem. De van egy komoly sansz arra, hogy a 406-nak csak a sárkánya kapott időt, hajtóműre nem kértek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egy márciusi cikk a Szlovákoktól.
https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
E szerint az Ő A319-sükkel 245 órát repültek 2016-ban ( a két Fokkerral 326 órát)
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...

Nekünk két A319-ünk lesz és ahhoz hogy meglegyen a pilcsik megfelelő gyakorlata azt hiszem nagyon meg kéne állapodni a Wizz-zel hogy náluk gyűjthessenek óraszámot...
Egy olyan konstrukció számomra elég ésszerűnek tűnne hogy a pilcsik kiképzését - egészen a type rating-ig - majd a fizetését a HM állná, a Wizz pedig munkát adna nekik.
A Wizz ingyen kapna személyzetet, a pilcsik pedig gyakorlatban maradnának.
Évi 300 óra a Wizznél emberenként szerintem elég lenne, ami azt jelenti hogy évi kb. 4 hónapot minden katonai szállító pilóta a Wizznek dolgozna, a maradék 8 hónapban pedig a HM-nek.
Négy személyzet kellene ahhoz hogy mindig meglegyen a két gépre az ügyeletes és a tartalék személyzet, plusz a két személyzet aki épp a Wizznél dolgozik, az összesen hat személyzet (6 kapitány és 6 első tiszt)
Ez a hat személyzet lenne a minimum, de lehet hogy több kéne mert számolni kell a rendes és betegszabadságokkal, a kiképzés alatt állókkal stb..
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!
Mikor visszajött, akkor a sajtóban az jött le, hogy 2020-ig repülhet. Emlékszem én is, hogy írtak a hajtóművekről, hogy azokat nem javíttattuk, szóval borisznak van igazsága, azonban van már négy tartalék gép. Szerintem annyi hajtóműből 2-3-at simán lehetne kiküldeni (illetve ki is kellett volna, vagy az is lehet, hogy megcsinálták, csak az nem mutatolyan jól a honvedelemponthun) felújíttatni a motorszicshez. Az ukrán posványban a csokigyáron kívül ez az egyik olyan cég ami jól dolgozik. Mivel régi a hajtómű, meg a pénznek ők sem ellenségei ezért esélyes, hogy nem szaladtak meg az árak és volna egy jó repülőnk az átmeneti időszakra, amíg megjön a váltás.
Én itt lakom a városban és majd minden nap látom repülni, vagy hallom a hangját, szóval hajtani hajtják, legalábbis nekem innen kintről jócskán kihasználtnak tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and tonyo

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy márciusi cikk a Szlovákoktól.
https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
E szerint az Ő A319-sükkel 245 órát repültek 2016-ban ( a két Fokkerral 326 órát)
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...

Nekünk két A319-ünk lesz és ahhoz hogy meglegyen a pilcsik megfelelő gyakorlata azt hiszem nagyon meg kéne állapodni a Wizz-zel hogy náluk gyűjthessenek óraszámot...
Egy olyan konstrukció számomra elég ésszerűnek tűnne hogy a pilcsik kiképzését - egészen a type rating-ig - majd a fizetését a HM állná, a Wizz pedig munkát adna nekik.
A Wizz ingyen kapna személyzetet, a pilcsik pedig gyakorlatban maradnának.
Évi 300 óra a Wizznél emberenként szerintem elég lenne, ami azt jelenti hogy évi kb. 4 hónapot minden katonai szállító pilóta a Wizznek dolgozna, a maradék 8 hónapban pedig a HM-nek.
Négy személyzet kellene ahhoz hogy mindig meglegyen a két gépre az ügyeletes és a tartalék személyzet, plusz a két személyzet aki épp a Wizznél dolgozik, az összesen hat személyzet (6 kapitány és 6 első tiszt)
Ez a hat személyzet lenne a minimum, de lehet hogy több kéne mert számolni kell a rendes és betegszabadságokkal, a kiképzés alatt állókkal stb..
Szuperjó terv, legalábbis javaslatként elküldhetnéd a HM-nek is, mert ott nem biztos hogy bárkinek is eszébe juthat!! A Wizz-nek biztos jól jönne, mert amekkora a fejlődés náluk meg Európában is a légi forgalomban mindenki a pilótahiányon sírdogál. Egyetlen kerékkötő lehet esetleg: vajon miket engednek meg/tiltanak a polgári szabályzatok külsős, katonai pilóták foglalkoztatása ügyében?!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and vilmoci

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...

..
Ez a világ minden gépére és pilótájára érvényes, mert ha túl keveset repül akkor a repülésbiztonsági szempontból veszélyesebb maga a pilóta mint egy műszaki hiba. Jól képzett és gyakorlott pilóta tudja mit kell tenni adott műszaki probléma esetén és megoldja, gyengén képzett és gyakorlatlan pilóta nagyobb eséllyel hibázik és valószínűbb hogy még korrigálni sem tud időben (esetleg a gyakorlatlanság miatt fel sem ismeri a veszélyhelyzetet, lásd Air France Rio-Párizs járat).
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez a világ minden gépére és pilótájára érvényes, mert ha túl keveset repül akkor a repülésbiztonsági szempontból veszélyesebb maga a pilóta mint egy műszaki hiba. Jól képzett és gyakorlott pilóta tudja mit kell tenni adott műszaki probléma esetén és megoldja, gyengén képzett és gyakorlatlan pilóta nagyobb eséllyel hibázik és valószínűbb hogy még korrigálni sem tud időben (esetleg a gyakorlatlanság miatt fel sem ismeri a veszélyhelyzetet, lásd Air France Rio-Párizs járat).
Pont emiatt azért kezdetben valószínűleg nem ússza meg a MH hogy személyzeteket béreljen a Wizztől.
Az láttuk hogy elindult az An-26 pilóták átképzése. Tételezzük fel hogy sokaknak már van civil ATPL-je, vagy rapid módon tudják konvertálni a katonai szakszojukat civil ATPL-re (erre azért lenne szükség, mert ha egy civil légitársaságnál akarnak időt gyűjteni, ahhoz erre mindenképp szükség lesz..)
Ha a papírjaik rendben vannak és csinálnak nekik egy A319 / 320 típust is, akkor is az még csak arra elég hogy a jobb ülésben elkezdjenek időt gyűjteni a típuson a Wizznél illetve a MH-nél.
Viszont a bal ülésbe is kell valaki már az első pillanattól, az meg szerintem kicsit nehezen fog menni hogy egy volt An-26-os pilótából, akinek az Airbusan még nincs, vagy csak minimális óraszáma van, egyből kapitányt csináljanak.
Szerintem erősen valószínű hogy kezdetben a Wizztől, vagy a piacról kell béreljenek kapitányokat, ahhoz hogy beinduljon a bolt.
Aztán ahogy elkezdenek gyűlni az óraszámok a katonai pilcsiknél a legtapasztaltabbakból csinálhatnak kapitányokat, de az nem kevés idő lesz...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
a Wizz Air személyzete fogja Afganisztánba vinni a cuccot?
katonai gépen...
óbazzz......

oké, emberek, hol a kandi kamera?
Lemaradtam az Air America mintájára létrehozott Air Felcsútról?