Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Brüsszelbe fapadossal a legolcsóbb, ráadásul mindenkinek más időpontban van jelenése. Akkora delegáció meg nem is jár oda, hogy egy komlett gépre lenne szükség.
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár.Az Ancsát, mint típust nem "felülről nyírják ki", hanem teljesen elavult.
Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár.
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.
A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
Sharid-on ez nem sokat segít, neki ez magas ... mert ilyen szakmai "magasságokba" nem akar eljutni, így el se indul.
Alig 2 éve 3 An-26-os is ment egyszerre, szóval most harmad annyinál kicsit több a meló, ha nőtt valamelyest a meghibásodások száma fajlagosan azóta.Én úgy tudom, hogy Kecsón már az agyvérzés kerülgeti a műszakiakat, mert valami mindig igényli a többlet gondoskodást.
Ez az An-26-osunk majd minden nap repül ahhoz képest, hogy milyen rosszul sikerült a felújítás. (itt lakom a reptértől nem messze)Az Ukrán Ancsa felújítás. Hát egyesek tudnának ódákat zengeni róla. Na de nem arról hogy milyen jól sikerült.Hanem arról hogy nagyjából úgy jártunk vele mint a horvátok a Mig-21 el.
Ad 1 : nem képzeltem semmithmm.. fogod magad, és egy külön tervezésű, kétágyas betegszállító modult képzelsz a honvédségi gépekre???? eszem megáll...
legalább a 2800-as szériát linkenéd, az legegyszerűbb változat.
http://spectrum-aeromed.com/spectrum aeromed/2800-modules/
Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!Amit lehetett benne, azt igyekeztek eddig a kor színvolának közelébe hozni. Kicsit idős már, de hát ez a korral jár.
Viszont még van benne kb. 3év. 750misi volt a javítása 2015-ben. Eddig lement ~2,5 év. A normál üzemeltetési költsége elhanyagolható egy C295 beszerzés első részletéhez képest is, és ezt már nem kell megvenni. És ezért kapsz teherdobást, ejtőernyős ugratást nagyobb magasságból is, open-sky „képességet”, teherszállítási „képességet” 1500-2000km-en belül és még füves reptérre is leszállhatsz vele, ha muszáj. Ugyanúgy van benne ILS, TCAS, minden szükséges navigáció, rádiók, amik nátókompatibilissé teszik. megfelelően el lehet vele boldogulni bárhol Európában.
Kicsit több kerót éget, mint amit manapság illene, de cserébe stabil konstrukció és elvan kenyéren és vízen is. A svédek herculesei is hasonlóan régi gépek (tán még régebbiek is), aztán szinten tartják azokat is és nem tekinthetők teljesen elavultnak.
Ahhoz szerintem nem vagyunk elég gazdagok, hogy úgy kidobjuk, hogy még van benne rengeteg idő.
A korábbi politikusi / katonai felsővezetői nyilatkozatok alapján azért igény volna a kinyírására, miközben alternatíva meg nincsen.
A három évet passzolom, a hajtóművet viszont nem hosszabítatták. Bár, hogy a 406-osban nem, vagy az előtte kint lévőben nem, arra már nem emlékszem. De van egy komoly sansz arra, hogy a 406-nak csak a sárkánya kapott időt, hajtóműre nem kértek.Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!
Mikor visszajött, akkor a sajtóban az jött le, hogy 2020-ig repülhet. Emlékszem én is, hogy írtak a hajtóművekről, hogy azokat nem javíttattuk, szóval borisznak van igazsága, azonban van már négy tartalék gép. Szerintem annyi hajtóműből 2-3-at simán lehetne kiküldeni (illetve ki is kellett volna, vagy az is lehet, hogy megcsinálták, csak az nem mutatolyan jól a honvedelemponthun) felújíttatni a motorszicshez. Az ukrán posványban a csokigyáron kívül ez az egyik olyan cég ami jól dolgozik. Mivel régi a hajtómű, meg a pénznek ők sem ellenségei ezért esélyes, hogy nem szaladtak meg az árak és volna egy jó repülőnk az átmeneti időszakra, amíg megjön a váltás.Ez biztos, ez a 3 év, és a hajtóművekben is van ennyi?!!
Szuperjó terv, legalábbis javaslatként elküldhetnéd a HM-nek is, mert ott nem biztos hogy bárkinek is eszébe juthat!! A Wizz-nek biztos jól jönne, mert amekkora a fejlődés náluk meg Európában is a légi forgalomban mindenki a pilótahiányon sírdogál. Egyetlen kerékkötő lehet esetleg: vajon miket engednek meg/tiltanak a polgári szabályzatok külsős, katonai pilóták foglalkoztatása ügyében?!Egy márciusi cikk a Szlovákoktól.
https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
E szerint az Ő A319-sükkel 245 órát repültek 2016-ban ( a két Fokkerral 326 órát)
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...
Nekünk két A319-ünk lesz és ahhoz hogy meglegyen a pilcsik megfelelő gyakorlata azt hiszem nagyon meg kéne állapodni a Wizz-zel hogy náluk gyűjthessenek óraszámot...
Egy olyan konstrukció számomra elég ésszerűnek tűnne hogy a pilcsik kiképzését - egészen a type rating-ig - majd a fizetését a HM állná, a Wizz pedig munkát adna nekik.
A Wizz ingyen kapna személyzetet, a pilcsik pedig gyakorlatban maradnának.
Évi 300 óra a Wizznél emberenként szerintem elég lenne, ami azt jelenti hogy évi kb. 4 hónapot minden katonai szállító pilóta a Wizznek dolgozna, a maradék 8 hónapban pedig a HM-nek.
Négy személyzet kellene ahhoz hogy mindig meglegyen a két gépre az ügyeletes és a tartalék személyzet, plusz a két személyzet aki épp a Wizznél dolgozik, az összesen hat személyzet (6 kapitány és 6 első tiszt)
Ez a hat személyzet lenne a minimum, de lehet hogy több kéne mert számolni kell a rendes és betegszabadságokkal, a kiképzés alatt állókkal stb..
Egy márciusi cikk a Szlovákoktól.
https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
E szerint az Ő A319-sükkel 245 órát repültek 2016-ban ( a két Fokkerral 326 órát)
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...
Ez a világ minden gépére és pilótájára érvényes, mert ha túl keveset repül akkor a repülésbiztonsági szempontból veszélyesebb maga a pilóta mint egy műszaki hiba. Jól képzett és gyakorlott pilóta tudja mit kell tenni adott műszaki probléma esetén és megoldja, gyengén képzett és gyakorlatlan pilóta nagyobb eséllyel hibázik és valószínűbb hogy még korrigálni sem tud időben (esetleg a gyakorlatlanság miatt fel sem ismeri a veszélyhelyzetet, lásd Air France Rio-Párizs járat).https://archivum.ujszo.com/online/k...-is-kenytelen-felszallni-a-szlovak-kormanygep
Megy a morgás hogy a gépekkel sokszor üresen is fel kell szállni hogy a pilótáknak meglegyen a minimum óraszáma...
..
Pont emiatt azért kezdetben valószínűleg nem ússza meg a MH hogy személyzeteket béreljen a Wizztől.Ez a világ minden gépére és pilótájára érvényes, mert ha túl keveset repül akkor a repülésbiztonsági szempontból veszélyesebb maga a pilóta mint egy műszaki hiba. Jól képzett és gyakorlott pilóta tudja mit kell tenni adott műszaki probléma esetén és megoldja, gyengén képzett és gyakorlatlan pilóta nagyobb eséllyel hibázik és valószínűbb hogy még korrigálni sem tud időben (esetleg a gyakorlatlanság miatt fel sem ismeri a veszélyhelyzetet, lásd Air France Rio-Párizs járat).