Szállítógépek váltása a MH-nél

Az USA elnöki különgépét se viccből hívják Air Force One-nak, pedig se nem Hercules se nem C-17. Viszont ahol van kormányzati saját gép, azt mindenütt a légierő üzemelteti, katonai lajstromban vannak és nem polgári jelzésekkel. A szabad versenyes polgári légiforgalom rendszerében kormányzat nem alakíthat és üzemeltethet légitársaságot, így ez géptipustól függetlenül csak a légierőn belül működhet. Ettől függetlenül még senki nem mondta hogy ezek katonai szállítógépek lennének.
Ezzel csak a szavakat forgatod ki! Nem azzal van problémám, hogy a légierő üzemelteti a gépet, hanem azzal, hogy ezt a beszerzést haderőfejlesztésnek nevezik és egy olyan projektből vesznek ki pénzt, amiből nagyon sok másra kellene a pénzt költeni. Ezt a beszerzést nyugodtan meg lehetett volna ejteni egy másik kormányzati forrásból. Azt, hogy senki se mondta: http://www.honvedelem.hu/cikk/66643_nem_kormanygepeket_vesz_a_magyar_honvedseg
No comment
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy ez a két gép kizárólag, idézek a fenti cikkből: "Az alaprendeltetésén túl a hazai és nemzetközi kiképzési és felkészülési, illetve a NATO- és EU-szövetségesi, missziós külszolgálati feladatokat kell ellátnia, mindemellett katasztrófaelhárítás és -kezelés, valamint esetlegesen humanitárius vagy egyéb rendkívüli helyzetek kezelése során is fel kell lépnie a civil lakosság biztonsága érdekében. E sokrétű feladatrendszert szolgálja a haderő képességeinek egyik fontos és meghatározó eleme, a megfelelő színvonalú légi szállítókapacitás is. Erre a képességre szükség lett volna olyan esetben is, mint az Irma hurrikán miatt Saint Martin szigetén rekedt magyar állampolgárok evakuálása, de ennek hiányában megfelelő repülőgépet kellett bérelni. " ilyen célt fog szolgálni. Eszerint ugyanis politikus ezen a gépen max. akkor fog utazni, ha épp menekíteni kell a jól megérdemelt vakációjáról...
Továbbra is jelzem, nem a beszerzés céljával van gondom, hanem a módjával!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Ezzel csak a szavakat forgatod ki! Nem azzal van problémám, hogy a légierő üzemelteti a gépet, hanem azzal, hogy ezt a beszerzést haderőfejlesztésnek nevezik és egy olyan projektből vesznek ki pénzt, amiből nagyon sok másra kellene a pénzt költeni. Ezt a beszerzést nyugodtan meg lehetett volna ejteni egy másik kormányzati forrásból. Azt, hogy senki se mondta: http://www.honvedelem.hu/cikk/66643_nem_kormanygepeket_vesz_a_magyar_honvedseg
No comment
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy ez a két gép kizárólag, idézek a fenti cikkből: "Az alaprendeltetésén túl a hazai és nemzetközi kiképzési és felkészülési, illetve a NATO- és EU-szövetségesi, missziós külszolgálati feladatokat kell ellátnia, mindemellett katasztrófaelhárítás és -kezelés, valamint esetlegesen humanitárius vagy egyéb rendkívüli helyzetek kezelése során is fel kell lépnie a civil lakosság biztonsága érdekében. E sokrétű feladatrendszert szolgálja a haderő képességeinek egyik fontos és meghatározó eleme, a megfelelő színvonalú légi szállítókapacitás is. Erre a képességre szükség lett volna olyan esetben is, mint az Irma hurrikán miatt Saint Martin szigetén rekedt magyar állampolgárok evakuálása, de ennek hiányában megfelelő repülőgépet kellett bérelni. " ilyen célt fog szolgálni. Eszerint ugyanis politikus ezen a gépen max. akkor fog utazni, ha épp menekíteni kell a jól megérdemelt vakációjáról...
Továbbra is jelzem, nem a beszerzés céljával van gondom, hanem a módjával!!!
Komolyan: azok után, hogy ezrinek neveznek ki egy khr...kormanyhivatal vezető alispánt én nem lepődök meg rajta kicsit sem. Legalább nem Szuhoj Superjetet vettünk vagy küldtünk ki valamit az Aero Parkból orosz nagyjavításra, netán fektettünk egy kis pénzt a Solyom Airlinesbe. Szóval ez egy meglepően racionális opció....
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and tonyo
Éppenséggel a cseh, szlovák, bolgár erbuszokon sincs önvédelmi rendszer, vagy tévednék?
Azok a gépek a cseheké, meg a szlovákoké. Engem speciel nem izgat hogy azokon mi van...Téged érdekel?
Egyébként egy önvédelmi rendszer egy utasgépen egyáltalán nem szokatlan. Az Izraeli gépeken mindegyiken van, meg a legtöbb kormánygépen is.
Pl. Merkel mamáén is. (Luftwaffe A319 15-01-es).
Ne gondolj valami nagy durranásra - egy sima DIRCM és MAWS. Annyi a dolguk hogy felszállásnál és leszállásnál a MANPAD-ek ellen nyújtsanak valamennyi védelmet.
Ne felejtsd el, volt már rá példa - pl.: 2003, Irak, (Bagdad) DHL gép - hogy sikeresen eltaláltak MANPAD-del polgári utasszállító gépet.
Ennek hiánya egyedül azért probléma mert az új magyar A319-nek az lenne az egyik feladata hogy katonákat szállítson különböző válságövezetekbe.
Például olyan helyekre is ahová a cseh meg a szlovák gépek önvédelmi rendszer hiányában nem repülhetnek....
Amúgy, így néz ki Merkel mama gépe (megvan mit kell nézned a képen?):
a319.jpg


Így meg egy Izraeli A320 (itt 01:42-nél be van karikázva pirossal a lényeg):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A mérete igen, viszont e-szerint nagyobb tömeget tud vinni, mint az An-26-os és abban sem rakják mindig plafonig a teherteret, szóval ami cuccot el kell vinni mondjuk Affgániába, annak nagy részével megbirkózik.
A hangsúly szerintem a "nagy részével" szón van. Azzal a részével viszont ami mérete miatt nem fér be az utastér alatti cargo térbe (de esetleg beférne a cargo térré alakított utastérbe) azzal meg nem birkózik meg...
Amúgy az utastéren lévő nagyméretű teher ajtónak nem csak a teherárú mérete miatt van jelentősége.
Ha van ilyen teher ajtó, akkor a gépet át lehet alakítani tisztán teherszállítóvá, illetve sokkal gyorsabb a gép átkonfigurálása katonákat szállító változatról, pl. teherszállítóvá (vagy VIP, vagy MEDEVAC változattá). Ilyen esetben a székek, orvosi felszerelések, stb... palettákra vannak szerelve (a teherárú meg konténerekbe) és azokat a nagyméretű ajtón keresztül mozgatva sokkal gyorsabb a váltás.
 
Azok a gépek a cseheké, meg a szlovákoké. Engem speciel nem izgat hogy azokon mi van...Téged érdekel?
Egyébként egy önvédelmi rendszer egy utasgépen egyáltalán nem szokatlan. Az Izraeli gépeken mindegyiken van, meg a legtöbb kormánygépen is.
Pl. Merkel mamáén is. (Luftwaffe A319 15-01-es).
Ne gondolj valami nagy durranásra - egy sima DIRCM és MAWS. Annyi a dolguk hogy felszállásnál és leszállásnál a MANPAD-ek ellen nyújtsanak valamennyi védelmet.
Ne felejtsd el, volt már rá példa - pl.: 2003, Irak, (Bagdad) DHL gép - hogy sikeresen eltaláltak MANPAD-del polgári utasszállító gépet.
Ennek hiánya egyedül azért probléma mert az új magyar A319-nek az lenne az egyik feladata hogy katonákat szállítson különböző válságövezetekbe.
Például olyan helyekre is ahová a cseh meg a szlovák gépek önvédelmi rendszer hiányában nem repülhetnek....
Amúgy, így néz ki Merkel mama gépe (megvan mit kell nézned a képen?):
Attól, hogy a filmeken jól mutat, meg szépen csillog rajta a napfény, még nem kell háborúba menni utasszállítóval. Egyébként az önvédelmi rendszer utasgépeken, ha nem is szokatlan, de nem is annyira elterjedt, mint azt sugallni akarod. Ezen mit kell nézni?
https://i.ytimg.com/vi/vJE88TJZ-pU/maxresdefault.jpg
Ugye nem merkel egy szem repülőjével hordják az összes német katonát a missziókba meg válságövezetekbe.
A „sima” DIRCM és MAWS után hova tudnál még nagyobbra gondolni?
Ahova a csehek meg a többiek nem járnak mert cinkes, oda lehet akár dedikált önvédelemmel felszerelt katonai szállítógéppel is menni (illetve nekünk sem kéne még DIRCM-os utasszállítóval se, mert ahol nyílt háború van, meg igla/sztrela unásig, oda meg csak ne hordjuk már rögtön a katonáinkat). Ez eszedbe jutott amúgy?
A hangsúly szerintem a "nagy részével" szón van.
A hangsúly, meg főleg a differencia szerintem a nagy része és a semmi között van. Meg a kompromisszumon, mint fogalmon.
Tudnál mondani néhány példát arra, hogy mi az ami nem fér bele az aljába?
Mert szerény véleményem szerint, amit ebbe nem lehet beletenni, arra szintén az általam fentebb meghivatkozott rámpás teherszállító gép jelenti a megoldást... egyelőre.
Azt nem vitatom, hogy jobb lett volna rögtön kulcsrakészen olyan repülő, viszont nélküle is egész jól el leszünk most egy ideig.
A teherajtó többi előnyével meg az általa nyújtott rugalmassággal valamennyire én is tisztában vagyok, sőt nem is tagadtam. Gyakorlatilag fölösleges karakterszámnövelés volt részedről ezt ecsetelgetni.
 
Valaki említette, hogy ezeken a gépeken is van lehetőség a hatótáv növelésére. Nekem, mint a témában laikusnak, elmagyarázná valaki, hogy erre milyen megoldások vannak, mennyire lehet kitolni és, hogy ez miként befolyásolja a szállító kapacitását?
 
Nem hiszem hogy átkenik bármelyiket is. Nyakam rá hogy alapból fehérek lesznek valami piros fehér zöld csicsával. Elvileg kormánygép is lesz nem? Mégse mehet a diplomata olívzöld színű géppel dolgozni sztem. Egyáltalán fontos a szín? Valami olyasmi lesz mint Putyiné, és néha ha kell elvisz pár tucat katonát ahova kell, szerintem jobbára Brüsszel-BP távon fog szárnyalni.

Brüsszelbe fapadossal a legolcsóbb, ráadásul mindenkinek más időpontban van jelenése. Akkora delegáció meg nem is jár oda, hogy egy komlett gépre lenne szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Valaki említette, hogy ezeken a gépeken is van lehetőség a hatótáv növelésére. Nekem, mint a témában laikusnak, elmagyarázná valaki, hogy erre milyen megoldások vannak, mennyire lehet kitolni és, hogy ez miként befolyásolja a szállító kapacitását?

Tehertérbe lehet plusz tartályokat beszerelni, a szállítási kapacitás terhére.
 
Valaki említette, hogy ezeken a gépeken is van lehetőség a hatótáv növelésére. Nekem, mint a témában laikusnak, elmagyarázná valaki, hogy erre milyen megoldások vannak, mennyire lehet kitolni és, hogy ez miként befolyásolja a szállító kapacitását?
A szállítótérbe lehet póttartályt szerelni.
 
Ezzel csak a szavakat forgatod ki! Nem azzal van problémám, hogy a légierő üzemelteti a gépet, hanem azzal, hogy ezt a beszerzést haderőfejlesztésnek nevezik és egy olyan projektből vesznek ki pénzt, amiből nagyon sok másra kellene a pénzt költeni. Ezt a beszerzést nyugodtan meg lehetett volna ejteni egy másik kormányzati forrásból. Azt, hogy senki se mondta: http://www.honvedelem.hu/cikk/66643_nem_kormanygepeket_vesz_a_magyar_honvedseg
No comment
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy ez a két gép kizárólag, idézek a fenti cikkből: "Az alaprendeltetésén túl a hazai és nemzetközi kiképzési és felkészülési, illetve a NATO- és EU-szövetségesi, missziós külszolgálati feladatokat kell ellátnia, mindemellett katasztrófaelhárítás és -kezelés, valamint esetlegesen humanitárius vagy egyéb rendkívüli helyzetek kezelése során is fel kell lépnie a civil lakosság biztonsága érdekében. E sokrétű feladatrendszert szolgálja a haderő képességeinek egyik fontos és meghatározó eleme, a megfelelő színvonalú légi szállítókapacitás is. Erre a képességre szükség lett volna olyan esetben is, mint az Irma hurrikán miatt Saint Martin szigetén rekedt magyar állampolgárok evakuálása, de ennek hiányában megfelelő repülőgépet kellett bérelni. " ilyen célt fog szolgálni. Eszerint ugyanis politikus ezen a gépen max. akkor fog utazni, ha épp menekíteni kell a jól megérdemelt vakációjáról...
Továbbra is jelzem, nem a beszerzés céljával van gondom, hanem a módjával!!!
Megmondom őszintén, ha valamire állami beruházásként szükség van, akkor engem a beszerzés módja bizony eléggé hidegen hagy. Számomra teljesen mindegy, az állami költségvetés melyik zsebéből veszik ki azt a pénzt, amit a fontos dolgokra költenek (az állampénzből stadionépítés sokkal jobban zavar, akármelyik zsebből is veszik a pénzt, az mind az adókból jön össze!). Szerintem a katonai/állami légi szállítási képességre szükség van, ez jelenleg az egyetlen - és időnként repülőképes néha meg nem, rövidesen lejáró élettartamú - An-26-al közel sem megoldott, így valami fejlesztésre szerintem mindenképpen szükség van. A két A319 persze nem mindenre megoldás, de a problémák egy részére megoldást jelent. Viszont semmi se tiltja, hogy a következő lépésben a HM vegyen 2-3 direkt katonai teherszállítógépet is, hogy a nagyobb méretű terheket is szállítani lehessen, esetleg ezzel legyen saját légitankolási lehetőség is a Griffeknek - ha van ilyen igény. Szóval nekem nem ezzel a beszerzéssel van problémám (az sem zavar, ha időnként kormánygépként politikusokat akárhova, vagy EU-képviselőket fuvaroz Brüsszel-Bp. vonalon), hanem azzal, ha majd esetleg nem folytatódik a szállítóképesség további fejlesztése.
 
Attól, hogy a filmeken jól mutat, meg szépen csillog rajta a napfény, még nem kell háborúba menni utasszállítóval. Egyébként az önvédelmi rendszer utasgépeken, ha nem is szokatlan, de nem is annyira elterjedt, mint azt sugallni akarod. Ezen mit kell nézni?
https://i.ytimg.com/vi/vJE88TJZ-pU/maxresdefault.jpg
Ugye nem merkel egy szem repülőjével hordják az összes német katonát a missziókba meg válságövezetekbe.
A „sima” DIRCM és MAWS után hova tudnál még nagyobbra gondolni?
Ahova a csehek meg a többiek nem járnak mert cinkes, oda lehet akár dedikált önvédelemmel felszerelt katonai szállítógéppel is menni (illetve nekünk sem kéne még DIRCM-os utasszállítóval se, mert ahol nyílt háború van, meg igla/sztrela unásig, oda meg csak ne hordjuk már rögtön a katonáinkat). Ez eszedbe jutott amúgy?

A hangsúly, meg főleg a differencia szerintem a nagy része és a semmi között van. Meg a kompromisszumon, mint fogalmon.
Tudnál mondani néhány példát arra, hogy mi az ami nem fér bele az aljába?
Mert szerény véleményem szerint, amit ebbe nem lehet beletenni, arra szintén az általam fentebb meghivatkozott rámpás teherszállító gép jelenti a megoldást... egyelőre.
Azt nem vitatom, hogy jobb lett volna rögtön kulcsrakészen olyan repülő, viszont nélküle is egész jól el leszünk most egy ideig.
A teherajtó többi előnyével meg az általa nyújtott rugalmassággal valamennyire én is tisztában vagyok, sőt nem is tagadtam. Gyakorlatilag fölösleges karakterszámnövelés volt részedről ezt ecsetelgetni.

- az utasszállítókkal nem háborúba mennek, legfeljebb nyilt háborús övezetbe és ha van egy szemernyi felelősség a katonai vezetésben akkor nem küldenek oda csapatszállító gépet védelem nélkül...
- Ezen mit kell nézni?... Ha vetted volna a fáradságot hogy megnézd a gépet más szögből (pl. hátulról) akkor talán nem futnál bele ekkora cumiba...
a kép: https://i.ytimg.com/vi/6OgaY50Lx-o/maxresdefault.jpg
(ott vigyorog a szárnytőben egy MAWS és egy infracsapda szóró...;) Ergó: a gépnek VAN önvédelmi rendszere...)
- ahol nyílt háború van, meg igla/sztrela unásig, oda meg csak ne hordjuk már rögtön a katonáinkat...Sajnos a felvetésed teljesen értelmetlen, ugyanis a katonáknak megvan az a rossz szokásuk hogy mindig oda szeretnének valahogy eljutni ahol nyílt háború van. Ezen próbálj meg egy kicsit elgondolkodni...

kb. ennyi.. a többi amit írsz, nem éri meg hogy karaktereket pazaroljak rá...

Szia, mész ignorba.
 
Megmondom őszintén, ha valamire állami beruházásként szükség van, akkor engem a beszerzés módja bizony eléggé hidegen hagy. Számomra teljesen mindegy, az állami költségvetés melyik zsebéből veszik ki azt a pénzt, amit a fontos dolgokra költenek (az állampénzből stadionépítés sokkal jobban zavar, akármelyik zsebből is veszik a pénzt, az mind az adókból jön össze!). Szerintem a katonai/állami légi szállítási képességre szükség van, ez jelenleg az egyetlen - és időnként repülőképes néha meg nem, rövidesen lejáró élettartamú - An-26-al közel sem megoldott, így valami fejlesztésre szerintem mindenképpen szükség van. A két A319 persze nem mindenre megoldás, de a problémák egy részére megoldást jelent. Viszont semmi se tiltja, hogy a következő lépésben a HM vegyen 2-3 direkt katonai teherszállítógépet is, hogy a nagyobb méretű terheket is szállítani lehessen, esetleg ezzel legyen saját légitankolási lehetőség is a Griffeknek - ha van ilyen igény. Szóval nekem nem ezzel a beszerzéssel van problémám (az sem zavar, ha időnként kormánygépként politikusokat akárhova, vagy EU-képviselőket fuvaroz Brüsszel-Bp. vonalon), hanem azzal, ha majd esetleg nem folytatódik a szállítóképesség további fejlesztése.
Akkor ugyanarról beszélünk! Én azért is emlegetem a Zrínyi2026-ot, mert abból a pénzből kellene C-295, C-27 stb. gépet venni (nem A319-et) és ide a bökőt, hogy nem lesz a valódi katonai teherszállításból semmi.
 
Akkor ugyanarról beszélünk! Én azért is emlegetem a Zrínyi2026-ot, mert abból a pénzből kellene C-295, C-27 stb. gépet venni (nem A319-et) és ide a bökőt, hogy nem lesz a valódi katonai teherszállításból semmi.
Hát ha abból nem lesz semmi akkor az lesz a nagy baj, nem az Airbusok léte meg hogy honnan van rájuk a pénz.
 
Kicsit eltévelyedtem már :D
Akkor most hány Airbust vesznek,mert ugye úgy volt eredetileg hogy 3 db gépről szól a fáma. Eddig 2 db a befutó. Megj: 16 millió euró darabárként sokk értük? Mert szerintem nem. A wiki szerint a jelenlegi új árra közel 75-90 millió felszereltségtől függően.
Később egy komolyabb cégnél teherajtó átalakítást tudnánk rajta végezni?
A kormányzat 30 milliárdot majdnem 100 millió eurot szán elvileg a gépekre. Eddig 2 db vettek közel 35 misiért (gép ár+egyéb költségek) tehát elvileg marad 20 miliiárd ft az az közel 55-60 millió euro. Ebből vígan új C-295 öst vagy C-27 spartant lehet vásárolni. Persze ha időközben a pénzt nem zárolják másra. Vagy csak blöfföltek.
De mindez csak megpróbálok valami logikát belevinni a lehetetlenbe:eek: Mint mindannyian:D
 
pletykaszinten a harmadik gép egy Falcon.nem az ezeréves.

https://www.avbuyer.com/aircraft/private-jets/dassault-falcon/2000/351601

talán ilyesmi, de ismétlem, ez csak pletyka.
de az is fix, ettől hirtelen barom messze lett a dolog:
http://medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/muto_is_kerulhet_a_honvedseg_uj_repuloibe
árra pedig, egy típusváltozat hirdetést találtam, ott 47 milló zöldhasút kérnek érte.
ha jól írtam be a változatot, igaz az két éves gép.

itt elkezd gondolkodni a kisördög, mi lehet a gépekkel, ha 16-ért odaadják, és más még nem vitte el.
 
pletykaszinten a harmadik gép egy Falcon.nem az ezeréves.

https://www.avbuyer.com/aircraft/private-jets/dassault-falcon/2000/351601

talán ilyesmi, de ismétlem, ez csak pletyka.
de az is fix, ettől hirtelen barom messze lett a dolog:
http://medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/muto_is_kerulhet_a_honvedseg_uj_repuloibe
árra pedig, egy típusváltozat hirdetést találtam, ott 47 milló zöldhasút kérnek érte.
ha jól írtam be a változatot, igaz az két éves gép.

itt elkezd gondolkodni a kisördög, mi lehet a gépekkel, ha 16-ért odaadják, és más még nem vitte el.

Azt írta az egyik cikk (itt linkelte be valaki pár napja), hogy azért ilyen olcsók most a gépek, mert az Air Berlin leadandó gépei rászabadulnak a piacra, ami ugye árat ver lefelé. A másik ok, hogy mindegyiknek már kijött az újabb verziója, így a légitársaságok már azt akarják.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and tindalos
Nem nagyon mozgat, hogy elolvasod-e vagy sem, de a rend kedvéért válaszolok
- az utasszállítókkal nem háborúba mennek, legfeljebb nyilt háborús övezetbe és ha van egy szemernyi felelősség a katonai vezetésben akkor nem küldenek oda csapatszállító gépet védelem nélkül...
Továbbra sem lenne helyes nyílt háborús övezetbe ezer, vagy több ezer kilóméterre Európától (más érdekei miatti csetepaték helyszínére) pont nekünk a saját vagy más katonáit szállítanunk.
(ott vigyorog a szárnytőben egy MAWS és egy infracsapda szóró...;) Ergó: a gépnek VAN önvédelmi rendszere...)
Az A310-es képpel kapcsolatban igazad volt.... ezt benéztem.
Sajnos a felvetésed teljesen értelmetlen, ugyanis a katonáknak megvan az a rossz szokásuk hogy mindig oda szeretnének valahogy eljutni ahol nyílt háború van. Ezen próbálj meg egy kicsit elgondolkodni...
kicsit fentebb is kifejtettem, hogy a mi katonáinkat ne vigyék már el más háborújába.
kb. ennyi.. a többi amit írsz, nem éri meg hogy karaktereket pazaroljak rá...

Szia, mész ignorba.
Nem tudom min kaptad fel a vizet (egész legálisan vitatkoztunk), de durcizzál nyugodtan ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
-Éppenséggel a cseh, szlovák, bolgár erbuszokon sincs önvédelmi rendszer, vagy tévednék?
-A mérete igen, viszont e-szerint nagyobb tömeget tud vinni, mint az An-26-os és abban sem rakják mindig plafonig a teherteret, szóval ami cuccot el kell vinni mondjuk Affgániába, annak nagyrészével megbirkózik. Azt a fétisünket pedig, hogy BTR-t meg teherautókat szállítgatunk repülőn továbbra is ki tudja elégíteni a Volga-Dnyepr, meg ilyenek.
http://www.aircraft.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a320family/a319/
http://www.skylift.com.sg/wp-content/uploads/2012/05/Airbus-A319.gif

Azért akad, tekintve, hogy az utóbbi években elég sokszor jött a csehek A319-ese, hogy hozza-vigye a missziókban érintett katonáinkat. Aztán meg van már a tótoknak meg a bolgároknak is hasonló masinájuk.
A 406-os még kibírja 2020-ig de aztán megint pénzt kéne rá áldozni (hacsak addig meg nem próbálják ideológiai okokból felülről kinyírni a típust teljesen), szóval legkésőbb 3 éven belül valamit lépni kell rámpás tehergép ügyében.

más: Sharid meg olyan mint egy kutyakölyök. Mindig odapiszkít valahová. Mi ezt észrevesszük és pedagógiai célzattal belenyomjuk az orrát a saját kulájába. De ő a kiskutyákkal ellentétben nem valami tanulékony, mivel rögvest máshol kezd szennyezni. :D

Az Ancsát, mint típust nem "felülről nyírják ki", hanem teljesen elavult.

Kicsit eltévelyedtem már :D
Akkor most hány Airbust vesznek,mert ugye úgy volt eredetileg hogy 3 db gépről szól a fáma. Eddig 2 db a befutó. Megj: 16 millió euró darabárként sokk értük? Mert szerintem nem. A wiki szerint a jelenlegi új árra közel 75-90 millió felszereltségtől függően.
Később egy komolyabb cégnél teherajtó átalakítást tudnánk rajta végezni?
A kormányzat 30 milliárdot majdnem 100 millió eurot szán elvileg a gépekre. Eddig 2 db vettek közel 35 misiért (gép ár+egyéb költségek) tehát elvileg marad 20 miliiárd ft az az közel 55-60 millió euro. Ebből vígan új C-295 öst vagy C-27 spartant lehet vásárolni. Persze ha időközben a pénzt nem zárolják másra. Vagy csak blöfföltek.
De mindez csak megpróbálok valami logikát belevinni a lehetetlenbe:eek: Mint mindannyian:D

Akkor ismét: 2 Airbus és egy Falcon.