Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
Mert katonai szállításra már nem civil keskenytörzsűeket használnak - talán arra kisebb a korrupció. De használták a KC-135-öst, melynek a szélestörzsű KC-46A lesz az utódja, mely vegyes feladatú. Tehát tanker, utas és teherszállító is egyben, nagy rakodóajtóval. de nem pótolhatja a rámpás airliftereket.

Nekünk nem kell civil "luxusgép" és tanker sem, csak 2-3 vegyes feladatú rámpás airlifter, mely utas és teherszállításra egyaránt alkalkalmas.

Persze, akinek van KDC10-ese, A310/330 MRTT-je stb., az nem vesz B737 többfunkciós teherszállítót. És akinek van nemzeti légitársasága, valószínűleg az sem. Így azért elég sok ország kiesik, mint lehetséges vevő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
A Csehekhez még írjál hozzá 2 db megrendelt KC-390-est.

Tényleg kimaradt. Elfelejtettem hogy ebben is "gyártóként" vannak benne a csehek.

Megnéztem közben még néhány kelet-európai országot:

Bulgária: 1 A319, 1 PC-12, 3 C-27, 1 An-30
Románia: 4 C-130, 7 C-27, 2 An-30 (kormánygépük most épp nincs, a TAROM biztosítja ha kell)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Magyarországnak a jelenleg - szerintem - teherszállító repülés címén az Afgán fuvarok mellett szüksége van MEDAVAC képességekre és kormányzati VVIP repülésekre.
Erre nemzeti légitársaság kell!!! - A politikusoknak meg repülés helyett akasztófa, mert ők a felelősek a Malév csődjéért! - Mellesleg azóta a felesleges "építmények" árából már 10 új légitársaságot lehetett volna csinálni. És akkor Te sem bugyilila szarokkal röpködnél...!

Ajánlom Terminatornak is, mert nem mindegy, hogy tér vissza...!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Erre nemzeti légitársaság kell!!! -
Na az hiányozna még...
Örüljünk hogy a MALÉV-nek hívott pénztemető egyszer és mindenkorra eltünt a süllyesztőben.
Tudomásul kéne már venni hogy az államnak nemcsak hogy nem feladata hogy gazdasági vállakozásokat működtessen, de nem is.képes ilyesmire, különösen nem egy olyan iparágban mint a polgári repülés.
A többi nagy pénznyelő automatát (pl.: MÁV) is már rég privatizálni kellett volna...
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 747
2 591
113
Én egyszer utaztam a cseh légierő A-319 -el, annak egy része kb 1/5- e volt bőrkanapés VIP részleg, és a többi része rendes turista osztályú. Szerintem ez teljesen felvállalható felosztás egy kormány gépnek. Egy ilyen gép itthon is hasznos lenne. És esetleg a többi gépet be lehetne rendezni egy dedikált Medevacnak és egy rendes teherszállítónak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
Amit itt már korábban megírtatok...

Honvédelmi közlöny

CXLIV. ÉVFOLYAM 11. SZÁM
2017. november 22.

http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2017/11.pdf

40. lap (1040. oldal)

"A Honvéd Vezérkar fõnökének
397/2017. (HK 11.) HVKF
intézkedése
a szállítórepülõ szakszemélyzet átképzésének
végrehajtásáról**

** Az intézkedést az érintettek külön kapják meg."
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Na az hiányozna még...
Örüljünk hogy a MALÉV-nek hívott pénztemető egyszer és mindenkorra eltünt a süllyesztőben.
Tudomásul kéne már venni hogy az államnak nemcsak hogy nem feladata hogy gazdasági vállakozásokat működtessen, de nem is.képes ilyesmire, különösen nem egy olyan iparágban mint a polgári repülés.
A többi nagy pénznyelő automatát (pl.: MÁV) is már rég privatizálni kellett volna...
Épp ellenkezőleg, a politika volt a pénztemető! - Talán tájékozódnod kéne...!

Nem hallottál még az ejtőernyősökről és a politikusokról, akik kifizetőhelynek tekintették a Malévet?!? - És a LÉGÜGYI DINASZTIÁKRÓL?!?
Aztán volt nagy "csodálkozás", mikor elfogyott a pénz...!

Ám sikerült szerezni külföldi befektetőket, akik csak pofáztak, de pénzt már nem hoztak...

Ja és volt 1 magyar igazgató is, akinek a Malév ELLENÉBEN volt 1 bugyilala saját légitársasága. - Szerinted neki mi volt az ÉRDEKE...?!?

És a mai rablóknak mi az érdeke? - Nemzeti légitársaság helyett kormányzati LUXUSGÉP!
TE meg utazz a bugyilila szarral...!!!
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Épp ellenkezőleg, a politika volt a pénztemető! - Talán tájékozódnod kéne...!

Nem hallottál még az ejtőernyősökről és a politikusokról, akik kifizetőhelynek tekintették a Malévet?!? - És a LÉGÜGYI DINASZTIÁKRÓL?!?
Aztán volt nagy "csodálkozás", mikor elfogyott a pénz...!

Ám sikerült szerezni külföldi befektetőket, akik csak pofáztak, de pénzt már nem hoztak...

Ja és volt 1 magyar igazgató is, akinek a Malév ELLENÉBEN volt 1 bugyilala saját légitársasága. - Szerinted neki mi volt az ÉRDEKE...?!?

És a mai rablóknak mi az érdeke? - Nemzeti légitársaság helyett kormányzati LUXUSGÉP!
TE meg utazz a bugyilila szarral...!!!
Az a rozsaszin Wizzair ami a Malev helyett lett sokkal tobb presztizst hoz Mo-nak mint a Malev hozott a gyakorlatban. A Wizzairt mindenki ismeri Europaban (igen, a szine miatt) es mindenki azt mondja, hogy hatalmas marketing otlet volt az a szin. Senki sem arra gondol, hogy a magyarok a fura szineket szeretik, hanem arra, hogy van 2-3 fapados legitarsasag Europaban (es az europai lakossag 90%-a azzal repul, nem a VIP gepekkel) es abbol a legismertebb magyar. En szemelyesen is ismerek kulfoldi sracot, aki mondjuk nem venne fel rozsaszin polot, de orommel ment Budapestre a Wizzairnek dolgozni.
(Ettol fuggetlenul teny, hogy a Malev szetlopasa buncselekmeny volt, es gond hogy nincs most pl. evakualasi kepesseg, de szerintem azt nem is egy allami legicegnek kellene megoldania, hanem a Honvedsegnek.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az a rozsaszin Wizzair ami a Malev helyett lett sokkal tobb presztizst hoz Mo-nak mint a Malev hozott a gyakorlatban. A Wizzairt mindenki ismeri Europaban (igen, a szine miatt) es mindenki azt mondja, hogy hatalmas marketing otlet volt az a szin. Senki sem arra gondol, hogy a magyarok a fura szineket szeretik, hanem arra, hogy van 2-3 fapados legitarsasag Europaban (es az europai lakossag 90%-a azzal repul, nem a VIP gepekkel) es abbol a legismertebb magyar. En szemelyesen is ismerek kulfoldi sracot, aki mondjuk nem venne fel rozsaszin polot, de orommel ment Budapestre a Wizzairnek dolgozni.
(Ettol fuggetlenul teny, hogy a Malev szetlopasa buncselekmeny volt, es gond hogy nincs most pl. evakualasi kepesseg, de szerintem azt nem is egy allami legicegnek kellene megoldania, hanem a Honvedsegnek.)
A Wizz csak annyira magyar, hogy a Váradi magyar. De a külföldiek 95%-a ezt nem tudja, így tényleg óriási presztizst hoz az országnak...! :D
/De a Norwegian-ről már mindenki tudja, hogy milyen - és a Ryan-ről is könnyű kitalálni!/

A civil szállítást meg bízzuk a civilekre, a katonait meg a honvédségre - akik alkalmanként "kisegíthetik" a másikat /ami sokat javít gépek kihasználtságán/.

/Ja, és egyes emberek ízlésficamával itt nem kívánok foglalkozni, mert ez nem 1 művészeti oldal./
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ja és volt 1 magyar igazgató is, akinek a Malév ELLENÉBEN volt 1 bugyilala saját légitársasága. - Szerinted neki mi volt az ÉRDEKE...?!?
Azért nem ártana néhány dologgal tisztában lenni, mielőtt ilyen "okosakat" írogatsz.
- Váradi volt MALÉV-vezér is, csak amikor megpróbálta normális és gazdaságos üzleti alapon átalakítani a cég működését, sok embernek nem tetszett (mondanom se kell hogy nem a végrehajtó állományból), rövid úton meg is torpedózták a MALÉV-nál. Akkor fogadta meg, hogy majd ő megmutatja, hogy lehet nyereségesen működő légitársaságot csinálni Magyarországon is.
- Ez után csinált egy olyan üzleti modellt, amit csodák-csodájára több nagybank és repülőgépes lízing-cég is elfogadott, és innen jött a pénz (hatalmas pénz!!) a WizzAir beindításához, ami úgy tünik hogy sikeres lett, Európa egyik legjobban fejlődő légitársasága jelenleg. De ha neked nem tetszik, repülj a Ryannnal vagy a Norvegiannal a vad "hazafiságoddal" együtt ...
- Ettől függetlenül a MALÉV még működhetett volna nyereségesen, nem tiltotta neki senki, de csak folyamatosan nyelte az állami tízmilliárdokat, ami ugye az adóból jön össze, a tiédből is meg az enyémből is. Ha te ezért dolgoztál és adóztál hát sok sikert, van még veszteségesen működő cég az országban, nyugodtan támogathatod, nem tilos ...
- Ráadásul nem csak ezt nyelte, hanem az Aeroplex (ACE) karbantartó cég nyereségét is folyamatosan "átcsoportosították" (ők nemcsak a MALÉV-nek dolgoztak, így voltak más bevételeik is), tehát kis híján azt is magukkal rántották a csődbe, pedig az ACE folyamatosan nyereséggel dolgozott.
- Szóval nem a Wizz miatt ment csődbe, hanem a fenntarthatatlan és folyamatosan veszteséget termelő üzletpolitikája miatt. Ebben természetesen bőven és mélységesen benne volt a politikai felső vezetés is, ami nem hagyta hogy bárki (akár Váradi akár más) normális üzleti alapon rendbe tegye a MALÉV-ot. A problémának ezt a részét te is leírtad, akkor nem értem miért azt köpködöd aki legalább megpróbálta megmenteni a céget de nem hagyták neki?!!
- Azt, hogy a Wizz mennyire magyar cég vagy nem az, szerintem jelzi, hogy ott a gépeiken a HA-val kezdődő MAGYAR lajstromjel és egy piros-fehér zöld-zászló! Nem tudod milyen ország zászlója ez?!!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
formosa
Még valami, nézhetnéd pl. az utasok oldaláról is a dolgot, mikor már egyszerre működött a MALÉV és a WizzAir vajon miért repültek sokkal többen a Wizz-el?!! Talán mert sokkal olcsóbb volt, pedig ők nem is nyelték az állami támogatást?!! Le velük, vissza régi céget amivel sokkal kevesebb városba lehetett eljutni, sokkal drágább jegyeket árult, ráadásul még az adóinkból is támogatni kellett?!! Szerinted az volt a jobb?!! (Ezzel együtt az ott dolgozókat nagyon sajnáltam, mert ők ledolgozták azt amit tőlük elvártak, a főnökség meg a politika segítségével eltapsolta a pénzt és tönkretette a céget.)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Épp ellenkezőleg, a politika volt a pénztemető! - Talán tájékozódnod kéne...!
Nem hallottál még az ejtőernyősökről és a politikusokról, akik kifizetőhelynek tekintették a Malévet?!? - És a LÉGÜGYI DINASZTIÁKRÓL?!?
Aztán volt nagy "csodálkozás", mikor elfogyott a pénz...!
Ám sikerült szerezni külföldi befektetőket, akik csak pofáztak, de pénzt már nem hoztak...
Ja és volt 1 magyar igazgató is, akinek a Malév ELLENÉBEN volt 1 bugyilala saját légitársasága. - Szerinted neki mi volt az ÉRDEKE...?!?
És a mai rablóknak mi az érdeke? - Nemzeti légitársaság helyett kormányzati LUXUSGÉP!
TE meg utazz a bugyilila szarral...!!!
Az alapvető probléma sajnos hogy nyilvánvalóan fingod sincs a polgári repülési üzletről és ezért vágyódsz egy nemzeti légitársaság iránt...
Elárulom: a MALÉV-vel nem csak az volt a probléma hogy szétlopták (az a szocialista nagyvállalat jellegéből adódott), de az üzleti modellje is teljesen fenntarthatatlan volt. Még egy profi vállalat managementtel sem húzta volna sokáig...Hogy miért?
A Nemzeti Légitársaság (Flag Carrier) modell napjainkra egy teljesen idejétmúlt üzleti modell. Az elmúlt 30 évben a polgári repülési iparban jelentős dereguláció ment végbe. Korábban a polgári repülést az egyes országok közötti bilaterális egyezmények szabályozták. Ezt felváltotta a "nyitott égbolt" (9 szabadságjog, kabotázs engedélyezése, stb...).
Ennek eredményeként a nemzeti légitársaságok - amelyek piacait a fent említett egyezmények védték - monopol helyzetben voltak saját piacukon, egyszeriben ebből a langymeleg mocsárból egy teljesen nyitott, versenyző piacon találták magukat. Megjelentek a Low Cost légitársaságok amelyek elszívták a hagyományos légitársaságok utasait és az árcsökkentés révén óriási utaslétszám növekedést is generáltak.
A hagyományos modellt követő társaságok reakciója az volt hogy áttértek a Hub modellre és saját ráhordó leányvállalatokat alapítottak. Ez azonban csak az igazán nagy piaccal és üzemmérettel rendelkező cégnek volt alternatíva és azoknak is csak azért mert a kontinensek közötti repülés még teljesen nyitott. Azok a kisebb hagyományos nemzeti légifuvarozók akiket a méretük nem védett meg, vagy már csődbe mentek, vagy ezután fognak csődbe menni.

Amúgy meg ha neked nem teszik a Wizz gépek festése, lehetőséged van más légitársaságot választani. De azért tudd hogy ez a szabadság is a fent leírt piaci verseny eredménye...
 
M

molnibalage

Guest
A Nemzeti Légitársaság (Flag Carrier) modell napjainkra egy teljesen idejétmúlt üzleti modell. Az elmúlt 30 évben a polgári repülési iparban jelentős dereguláció ment végbe. Korábban a polgári repülést az egyes országok közötti bilaterális egyezmények szabályozták. Ezt felváltotta a "nyitott égbolt" (9 szabadságjog, kabotázs engedélyezése, stb...).
Ennek eredményeként a nemzeti légitársaságok - amelyek piacait a fent említett egyezmények védték - monopol helyzetben voltak saját piacukon, egyszeriben ebből a langymeleg mocsárból egy teljesen nyitott, versenyző piacon találták magukat. Megjelentek a Low Cost légitársaságok amelyek elszívták a hagyományos légitársaságok utasait és az árcsökkentés révén óriási utaslétszám növekedést is generáltak.
A hagyományos modellt követő társaságok reakciója az volt hogy áttértek a Hub modellre és saját ráhordó leányvállalatokat alapítottak. Ez azonban csak az igazán nagy piaccal és üzemmérettel rendelkező cégnek volt alternatíva és azoknak is csak azért mert a kontinensek közötti repülés még teljesen nyitott. Azok a kisebb hagyományos nemzeti légifuvarozók akiket a méretük nem védett meg, vagy már csődbe mentek, vagy ezután fognak csődbe menni.

Amúgy meg ha neked nem teszik a Wizz gépek festése, lehetőséged van más légitársaságot választani. De azért tudd hogy ez a szabadság is a fent leírt piaci verseny eredménye...
Ehhez ajánlom ezt a csatornát formosának, a repcsis videókkal. Van itt freedom of fligths and sok más. Mindenről, amiről fenn írsz röviden.

https://www.youtube.com/user/Wendoverproductions/videos
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Szerintetek mennyi idő múlva fognak lelépni azok a pilóták az állományból, akik kiképzést kapnak egy civil forgalomban is üzemelő népszerű típusra?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 248
67 997
113
S
Szerintetek mennyi idő múlva fognak lelépni azok a pilóták az állományból, akik kiképzést kapnak egy civil forgalomban is üzemelő népszerű típusra?
Szerintem a szerződésüktől függ.:) Legalábbis normális civil viszonyok közt alá kell írni pár évet amit persze nem kötelező betartani, de akkor fizetni kell. Az én aggodalmam inkább az hogy mivel most szükséges lesz mindenhonnét pilótát keríteni az új szállítógépekhez, így a meglévő létszám nem lesz elég. Na és mivel nem lesz elég ezért mindenkit összekaparnak életkortól függetlenül, szóval remélem nem lesznek átképezve olyan pilóták haverságból akiknek csak előre várhatólag 2-3 évük van hátra. Bár a szíreknél néha látni elég éltes korú pilótákat is.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
A Wizz csak annyira magyar, hogy a Váradi magyar. De a külföldiek 95%-a ezt nem tudja, így tényleg óriási presztizst hoz az országnak...! :D
/De a Norwegian-ről már mindenki tudja, hogy milyen - és a Ryan-ről is könnyű kitalálni!/

A civil szállítást meg bízzuk a civilekre, a katonait meg a honvédségre - akik alkalmanként "kisegíthetik" a másikat /ami sokat javít gépek kihasználtságán/.

/Ja, és egyes emberek ízlésficamával itt nem kívánok foglalkozni, mert ez nem 1 művészeti oldal./
Tetszik vagy nem, de a Wizzair-t magyar cegkent ismerik kulfoldon, es amiert ismerik az a szine.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Erre nemzeti légitársaság kell!!! - A politikusoknak meg repülés helyett akasztófa, mert ők a felelősek a Malév csődjéért! - Mellesleg azóta a felesleges "építmények" árából már 10 új légitársaságot lehetett volna csinálni. És akkor Te sem bugyilila szarokkal röpködnél...!

Ajánlom Terminatornak is, mert nem mindegy, hogy tér vissza...!

Dehogy kell. A polgári repülés egy totális buzinesz. A szociban nem volt az, ezért létezhetett a veszteség ellenére is.
A eu-ban - ti akartátok !!! - már ilyen verzió nem megengedett.

http://iho.hu/hir/egy-evvel-a-leallas-utan-br-a-malev-bukasanak-igazi-okai-130203