Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 843
12 569
113
Zord betett egy átrajzolt képet a blogbejegyzése elején egy Easyjet A320-asról és erre írta Stonefort, hogy eggyel kisebb lesz és a másik fapadostól.

Azt gondoltam, hogy ebből mindenki arra gondol majd hogy három régi Wizz A319 gépet vesznek.

Igen, ezt beszéltük meg aztán.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
Csak kár, hogy a Wizznek sosem voltak ilyen típusú gépei...
Viszont van másik légitársaság, amitől jelentős számú gép szabadult fel hirtelen.
Például az Air Berlin? Nekik vannak ilyen gépeik. És a csőd után gondolom megszabadulnak néhánytól, ami nem kell a Lufthansának, és az easyJetnek. Kérdés, hogy alkalmasak-e arra, amire használni akarjuk?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 454
113
Csak kár, hogy a Wizznek sosem voltak ilyen típusú gépei...
Viszont van másik légitársaság, amitől jelentős számú gép szabadult fel hirtelen.

Igazad van. Benéztem. Nekem a Google több találatot is adott arra, hogy a Wizz vett A319-est is. De a hivatalos oldalán tényleg csak A320/321 van.

Akkor gondolom Air Berlin gépe lesz, amelyeknek egy részét az Easyjet veszi meg, "így jött a képbe" Zordnál.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Is-is.
A székek? Secperc. Hozzák valami raklapszerűségen, felemelik, aztán lehet behordani a "padokat" (hármasával vannak, ugye), hátraviszed, aztán rögzíted. Több múlik azon, hogy pont elég ember dolgozik-e ott, és van-e hozzávaló szerszám. Ha sokan vannak, akkor egymást kell kerülgetni, ha kevesen, akkor meg várod, amíg növesztesz egy harmadik kezet.
És a póttartály beépítéssel kapcsolatban van valami tapasztalatod?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Zöld - sárgában hogy mutatna? :) Van valami előírás,elvárás egyébként a színre a Nato miatt?
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 676
9 051
113
Például az Air Berlin? Nekik vannak ilyen gépeik. És a csőd után gondolom megszabadulnak néhánytól, ami nem kell a Lufthansának, és az easyJetnek. Kérdés, hogy alkalmasak-e arra, amire használni akarjuk?


A Lufthansa Technik előtt van félrehúzva jelzés nélküli Air Berlin-es gép.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Csak kár, hogy a Wizznek sosem voltak ilyen típusú gépei...
Viszont van másik légitársaság, amitől jelentős számú gép szabadult fel hirtelen.
Ja. Fehér a színe, Arpad a neve és az oldalára van matricázva nagy bötűkkel, hogy Solyom Airlines :-D (tudom, az valami Boeing lett volna).
Mondjuk a Mi24 tender után én kezdenék rettegni, hogy a ferihegyi aeroparkból választanak ki valami jóféle vasakat és felújíttatják.
(nem komolyan gondolom ezeket!!!!)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 843
12 569
113
Kérdés, hogy jók-e nekünk ezek a gépek arra, amire szánjuk!? Nagyobb tehertér ajtó nélkül kétlem. Hacsak nem lehet őket átalakítani. Ja, és ők is vesznek át a gépeikből!

Az Airbusban nem vagyok teljesen biztos, de 737-eshez lehet venni "teherkaput". Buletines munka beépíteni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kérdés, hogy jók-e nekünk ezek a gépek arra, amire szánjuk!? Nagyobb tehertér ajtó nélkül kétlem. Hacsak nem lehet őket átalakítani. Ja, és ők is vesznek át a gépeikből!
Világszerte sok cég foglalkozik utasszállító gépek tehergéppé alakításával, melynek része a nagy rakodóajtó beépítése. Ám 1 ilyen, rámpa nélküli "civil" gép 3X lassabban /és nehezebben/ pakolható, mint 1 katonai airlifter. Békeidőben ez még csak pénzbe kerül, de háború esetén már nagyon nem mindegy...!

Sokkal OLCSÓBB lenne csak airliftereket venni, melyek, melyek személy es teherszállításra is alkalmasabbak.
Mert a "dupla gépvásárlás" vastagon bűzlik a korrupciótól! - De mivel kb. 1.000 évre lesz titkosítva, így sose tudjuk meg, hogy melyik tetű gazdagodik belőle...!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Utóirat: Mellesleg /ha már civil gép/ a Boeingek ára és az átalakítása is olcsóbb, mert sokkal több cég foglalkozik velük...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Milyen haboruba??? Nem csak airlinesok de a katonai teherszallitk is teljesen folosleges honvedelem szempontjabol egy magyarorszag meretu orszag szempontjabol, eleg fejlett a vasut es kozuthalozatunk semmi tavolsagok orszagon bellull stb...

Ezek missziora valo gepek es nato feladatokra. Oda nekunk nem kozepes teherszalitokepesseg kell hanem szemelyszallitokapacitas /ancsakkal teher csak azert ment ha ment hogy ne ures legyen a jarat/ neheztehchnikat vagy ertelmes mmennyisegu municiot meg misszios szinten se a katonai konnyu kozepes teherszallitokkal se ezekkel nem erdemes kivinni.

Nemtudom ki min utazna orakat szivesebben de en airlinesen. /rezges es egyeb szempontokbol sebesultszalitasra is alkalmasabb/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 454
113
Csak eszembe jutott és utánanéztem, hogy áll most a V4 többi országa...

Magyarország: 1 db An-26

Csehek: 2 A319, 1 Challenger 600, 4 C-295. És persze van nekik 7 hazai gyártású L410 is.

Szlovákok: 2 A319, 2 Fokker 100, 1 C-27 (a 2. hamarosan érkezik) , 6 L-410

Lengyelek: 1 B737 (még 2 érkezik), 2 Gulfstream G550, 5 C-130, 16 C-295. És persze 24 hazai gyártású M28.



Érdekes, hogy még a lengyelek sem nagy oldalajtós B737eset vettek. Az USAF-on kívül ki használ még ilyen gépet?
Mi lehet annak az oka, hogy nem terjedt el "katonai" alkalmazásra? Ennyire új ötlet lehet? Furcsa annak fényében, hogy légierőknél mindenhol multiroll mánia van.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Érdekes, hogy még a lengyelek sem nagy oldalajtós B737eset vettek. Az USAF-on kívül ki használ még ilyen gépet?
Mi lehet annak az oka, hogy nem terjedt el "katonai" alkalmazásra? Ennyire új ötlet lehet? Furcsa annak fényében, hogy légierőknél mindenhol multiroll mánia van.
Mert katonai szállításra már nem civil keskenytörzsűeket használnak - talán arra kisebb a korrupció. De használták a KC-135-öst, melynek a szélestörzsű KC-46A lesz az utódja, mely vegyes feladatú. Tehát tanker, utas és teherszállító is egyben, nagy rakodóajtóval. de nem pótolhatja a rámpás airliftereket.

Nekünk nem kell civil "luxusgép" és tanker sem, csak 2-3 vegyes feladatú rámpás airlifter, mely utas és teherszállításra egyaránt alkalkalmas.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az USAF is bérel pax gépeket nagy tételben, milcharternek
Ez így van, a külföldi missziokra civil utasszállítókat /csapatszállításra/, és civil cargogépeket bérelnek - mert így olcsóbb. De pl. a nehézfegyverzetet, harcjárműveket és heliket már katonai airlifter viszi
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak eszembe jutott és utánanéztem, hogy áll most a V4 többi országa...
A Csehekhez még írjál hozzá 2 db megrendelt KC-390-est.

Mi lehet annak az oka, hogy nem terjedt el "katonai" alkalmazásra? Ennyire új ötlet lehet? Furcsa annak fényében, hogy légierőknél mindenhol multiroll mánia van.
Az EU.i légieröknél - ahogy én látom - Afganisztán teremtett új helyzetet. Afganisztán előtt egyedül az USA volt az aki jelentősebb technikát és élőerőt mozgatott levegőben kontinensnyi távolságokra. (lsd.: Vietnam) Az USA-nak volt és van rendes teherszállító kapacitása. Az embereket vagy a teherszállító gépeken vitték, vagy bérelt utasszállító gépeken. Ezeken kívül még a KC-135-ket is be lehet fogni mind személy mind teher szállításra mert van nagyméretű cargo ajtaja és beszékezhetőek.
Grissom_KC-135_On_Ramp.jpg

Az új KC-46 meg A330 MRTT meg már kifejezetten mindenesnek készültek (utántöltés, MEDEVAC, személy és teher fuvar)
kc46_key_features_960.jpg

Természetesen ezek a gépek a stratégiai légiszállítási kapacitást jelentik.

Afganisztán vonatkozásában a gond inkább Európában van mert az Eu.i NATO országoknak még most sincs rendes stratégiai teherszállító képességük.
Nem véletlen a NATO SALIS (strategic airlift interim solution) program aminek a keretében Ukrán Ruszlánokat béreltek és ezzel egészítették ki a hiányos kapacitást. Állítólag ennek egyébként vége szakadt az idén mert az Ukránok teljesen elszemtelenedtek és csillagászati árakat akartak alkalmazni.
Ott van aztán ugyebár Pápán a SAC négy C-17-tel. Ebben jelenleg benne vannak a Bolgárok, Észtek, Magyarok, Litvánok, Hollandok, Norvégok, Lenygyelek, Románok, Szlovénok, Finnek, Svédek és az USA valamint majd most talán a Németek.

Sokszor a nagyoknak sincs szükségük arra hogy stratégiai kapacitású gépekkel mozgassák az embereket vagy az árut, a kicsiknek meg a legtöbbször elég a kisebb, legfeljebb taktikai kapacitást jelentő gépek. Erre a célra tökéletesen megfelelnek a kisebb teherszállító és polgári gépekből átalakított kombi és QC gépek.
Van már ilyenje az Briteknek (BAe 146QC) a többiek meg ilyenkor használják amilyük van (általában C-130).

Nekünk van / volt az An-26-os. Azt szimplán nem ilyen távolságra találták ki. Magyarországnak a jelenleg - szerintem - teherszállító repülés címén az Afgán fuvarok mellett szüksége van MEDAVAC képességekre és kormányzati VVIP repülésekre.
A formál logika szabályai szerint erre egy polgári gépből átalakított gép (ami jó ha Quick Change változat) az optimális.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd