Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
....
Arra jók lesznek a gépek hogy kivigyék váltást +utánpótlást egy olyan reptérre ahol már megvannak az alapfeltételek, de hogy mi lehet egy afrikai reptéren (evakuációnál vagy egy természeti katasztrófa után), jobb nem elképzelni.

A poén az hogy teknyika szállítása is igencsak korlátozott lesz, majd lehet tárgyalni a Volga/Dnyeprer céggel hogy hozzuk haza a BTR-eket:)

A szükségpályákról üzemeltetés megint érdekes kérdés lesz, a gépek önvédelmi rendszere is:)

Ez csak illusztráció, hogy azért lássék miről van szó:)

De a többi típusnál is szükséges a reptéri teknyika.

.....


Ahhoz hogy ki tudják használni a gép szállítóképességét szükségesek egyrészt a szállítókonténerek, másrészt a reptéri berendezések.

Ha azok a gépek be lesznek vetve evakuáció, segélyszállítás műfajokban, akkor a gyors forduláshoz szükséges ezek megléte.






.....

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 104
113
Minden gépük lízinges a gyakori csere miatt, a Neo rendelés nagy része is csak a jelenlegi flotta váltása lesz, nem fognak egyszerre több száz gépet üzemeltetni. 2019-26 között van ütemezve a Neo gépek átvétele.

Közben ez nekem is eszembe jutott.
Mintha lenne egy kis buszgyár, ami havonta legyárt mondjuk 10 buszt a BKV-nak. Ha rendesen kiszámolják, pont sosem töltődnek fel újakkal, mert mire jönne az első fölöslegben, addigra a legelsőnek átadottat ki is vonják.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak úgy mutatnám hogy az Angolok hogy oldják meg az Afgán heti shutle fuvarokat és a Királynő szállítását...
BAe 146-200QC
www.thinkdefence.co.uk/2013/04/raf-bae-146-c3/

A TNT által leadott 146-200-kat alakították át QC változatra (tehertér ajtó, önvédelmi rendszerek, stb...). A gépek - darabára átalakítással együtt - 70 millió USD körül alakult.
raf-146-c3-mali-03.jpg

raf-146-c3-mali-02.jpg

bae-146-c3-vrr.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Mirert akarnank a btr eket legiuton szallitani??? /ez egy akkora marhasag/ de ha valami folytan megis erre lenne szukseg papan a nagyvasak... .../ha c130 kategoriaju gepeket vennenk is nem gyoznenek forgolodni tobbe kerulne a hus mint a leves/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and endre

tomka03

Well-Known Member
2014. október 20.
122
259
63
Lassan itt a télapó! Van zsákjában minden jó? Pl egy bejelentés a szállítógépkről? Vagy marad Rudolf és a szán? :D
Komolyra fordítva a szót, várható bármi fejlemény az ügyben?
 
T

torsen

Guest
....
Arra jók lesznek a gépek hogy kivigyék váltást +utánpótlást egy olyan reptérre ahol már megvannak az alapfeltételek, de hogy mi lehet egy afrikai reptéren (evakuációnál vagy egy természeti katasztrófa után), jobb nem elképzelni.

A poén az hogy teknyika szállítása is igencsak korlátozott lesz, majd lehet tárgyalni a Volga/Dnyeprer céggel hogy hozzuk haza a BTR-eket:)

A szükségpályákról üzemeltetés megint érdekes kérdés lesz, a gépek önvédelmi rendszere is:)

Ez csak illusztráció, hogy azért lássék miről van szó:)

De a többi típusnál is szükséges a reptéri teknyika.

.....


Ahhoz hogy ki tudják használni a gép szállítóképességét szükségesek egyrészt a szállítókonténerek, másrészt a reptéri berendezések.

Ha azok a gépek be lesznek vetve evakuáció, segélyszállítás műfajokban, akkor a gyors forduláshoz szükséges ezek megléte.

Hazahozni BTR-t? Minek? hagyják ott ahol van és hozzanak helyette Bradley-t vagy Boxert...:D





.....
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Volt ma egy miniszteri meghallgatás, 444-en van eg rvasz.r cikk róla.
Valami olyasmit írnak, "annyi van, hogy jövő év elején lesz pályázat valamikor
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.


http://legiero.blog.hu/2017/12/05/airpowernews_57_2017_dec/full_commentlist/1#c34263593


Még a végén úgy lesz, ahogy mondtam...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 538
8 302
113
A honvédelem.hu többször találtam cikket az Airbus C295 röl. Pl Kazahsztán most vette át. Mali most vette át stb. Vajon milyen meglepődés lenne belőle ha netán jövőre esetleg egy két év múlva nálunk is megjelenne mint "szállítógép" a civil gépeken kívül.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Akkor 318 vagy 321? :\
A 321 az a legnagyobb, leghosszabb törzsű változat, a 318-ból meg még tán 100-at se gyártottak, és vagy 5 éve leállt a gyártása, mindkettőnek elég kicsi a valószínűsége szerintem. Úgyhogy ha ebből a családból van esélye valamelyiknek, akkor szerintem az a 319-es lehet, vagy max a 320, de szerintem már az is kissé túlméretes lenne nekünk. Persze nem én döntök ...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 104
113
A 321 az a legnagyobb, leghosszabb törzsű változat, a 318-ból meg még tán 100-at se gyártottak, és vagy 5 éve leállt a gyártása, mindkettőnek elég kicsi a valószínűsége szerintem. Úgyhogy ha ebből a családból van esélye valamelyiknek, akkor szerintem az a 319-es lehet, vagy max a 320, de szerintem már az is kissé túlméretes lenne nekünk. Persze nem én döntök ...

stonefort2 2017.12.06. 22:03:30

@zord: Aham.... csak egy másik lókoszttóll lesz és kicsit rövidebb

Ebből következtettem. 319-esnek tűnt a gép. Bár, ha jobban megnézem, inkább 320. Azt sem igazán értettem, hogy melyik a rövidebb, amelyika képen van, vagy amelyik "lesz". De így, hogy kibogarásztam, hogy 20-as, akkor a 19 reálisnak tűnik. Nem egész három méterrel hosszabb a 320 a 19-nél, azért az annyira nem "túlméret" szerintem. :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
stonefort2 2017.12.06. 22:03:30

@zord: Aham.... csak egy másik lókoszttóll lesz és kicsit rövidebb

Ebből következtettem. 319-esnek tűnt a gép. Bár, ha jobban megnézem, inkább 320. Azt sem igazán értettem, hogy melyik a rövidebb, amelyika képen van, vagy amelyik "lesz". De így, hogy kibogarásztam, hogy 20-as, akkor a 19 reálisnak tűnik. Nem egész három méterrel hosszabb a 320 a 19-nél, azért az annyira nem "túlméret" szerintem. :)
Az A 320 ülésszámban lenne nekünk túlméretes, ezt olyan 180+ körüli utasra szokták beszékezni, a 319-et meg 150-160 körül. Nekünk még a 319 is sok szerintem, mert hol szolgál külföldön ekkora magyar katonai kontingens amit lehetne vele fuvarozni. Csak éppen ennél kisebb nemigen van a piacon, úgyhogy legföljebb nem gúzsba-ültetve, hanem majd kényelmesen utaznak a fiúk a 319-en, amit nagy üléstávolságra székeznek be.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 104
113
Az A 320 ülésszámban lenne nekünk túlméretes, ezt olyan 180+ körüli utasra szokták beszékezni, a 319-et meg 150-160 körül. Nekünk még a 319 is sok szerintem, mert hol szolgál külföldön ekkora magyar katonai kontingens amit lehetne vele fuvarozni. Csak éppen ennél kisebb nemigen van a piacon, úgyhogy legföljebb nem gúzsba-ültetve, hanem majd kényelmesen utaznak a fiúk a 319-en, amit nagy üléstávolságra székeznek be.

Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be. :)
A 320-ast is be lehet székezni kényelmesre, olyan szokott lenni a padló, hogy kb 5-10 centinként tudod lerakni az üléseket.
A trendek szerint inkább legyen picit nagyobb a gép, mint kisebb, ezért is koptak ki a gyártásból a 18-asok. A 321 meg, ha jól emlékszem, turistásan 210 utas. Igazából ha lesz két-három A319-esünk, akkor azért jóval beljebb leszünk, mint ha nem lennének.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be. :)
A 320-ast is be lehet székezni kényelmesre, olyan szokott lenni a padló, hogy kb 5-10 centinként tudod lerakni az üléseket.
A trendek szerint inkább legyen picit nagyobb a gép, mint kisebb, ezért is koptak ki a gyártásból a 18-asok. A 321 meg, ha jól emlékszem, turistásan 210 utas. Igazából ha lesz két-három A319-esünk, akkor azért jóval beljebb leszünk, mint ha nem lennének.
Hol dolgoztál rajta, ACE-nél vagy a Lufthansa Technik-nél?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be
Mennyi idő volt ki - beszerelni a székeket?
Tudtommal a legtöbb Airbus modellbe lehet szerelni a törzsbe kiegészítő üzemanyagtartályokat (az A319 Corporate Jet-be állítólag hat törzstartályt is be lehet tenni..)
Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod? Mekkora meló egy ilyet betenni?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 679
12 104
113
Hol dolgoztál rajta, ACE-nél vagy a Lufthansa Technik-nél?

Is-is.

Mennyi idő volt ki - beszerelni a székeket?
Tudtommal a legtöbb Airbus modellbe lehet szerelni a törzsbe kiegészítő üzemanyagtartályokat (az A319 Corporate Jet-be állítólag hat törzstartályt is be lehet tenni..)
Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod? Mekkora meló egy ilyet betenni?

A székek? Secperc. Hozzák valami raklapszerűségen, felemelik, aztán lehet behordani a "padokat" (hármasával vannak, ugye), hátraviszed, aztán rögzíted. Több múlik azon, hogy pont elég ember dolgozik-e ott, és van-e hozzávaló szerszám. Ha sokan vannak, akkor egymást kell kerülgetni, ha kevesen, akkor meg várod, amíg növesztesz egy harmadik kezet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
Akkor 318 vagy 321? :\

Zord betett egy átrajzolt képet a blogbejegyzése elején egy Easyjet A320-asról és erre írta Stonefort, hogy eggyel kisebb lesz és a másik fapadostól.

Azt gondoltam, hogy ebből mindenki arra gondol majd hogy három régi Wizz A319 gépet vesznek.