Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem a cikk kicsit keveri a típusokat.
A B-737-nek van a cikkben említett kombi változata - ez utast ÉS teherárut szállít EGYSZERRE. Itt rendes fix válaszfal van a hagyományos bár kisebb utastér és a tehertér között.
Ez az elrendezés fix, nem lehet gyorsan átszerelni.
Ilyen az elrendezés:
seatmap_737-400-combi.ashx

Van továbbá a cikkben említett gyorsan átszerelhető verzió ahol az ülések (business vagy turista elrendezésben) valamint esetleg az orvosi felszerelések palettákon vannak.
Ez a QC (Quick Change) változat. Itt megmaradnak az utastérben a kézipoggyászoknak a csomagtartók, ezért viszonylag kisebb teher konténereket lehet betolni.
Ez így néz ki belülről üresen:
1934044.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
T

Törölt tag 1586

Guest
Hmmm... lemaradt a poszt vége.
A QC-nél tényleg gyorsan lehet váltogatni az egyes verziók között. A palettákon lévő business vagy turista osztályú üléseket, orvosi felszereléseket, teher konténereket szabadon lehet ki-be tologatni.

Végül van a rendes Cargo változat ahol kidobják az utastérből a fej fölötti kézipoggyász tartókat, a hátsó WC-t és konyhát is, kap egy belső borítást (meg megerősített padlót, füstjelzőket a tehertérben, stb...
Ezt megint csak elég nehézkes vissza alakítani személyszállítóvá.
Így néz ki belülről:
12811C.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 299
81 280
113
Az elmúlt időszakban, a témában megjelent újságcikkek:



Magyar Idők


2017. szeptember 19. kedd 05:55
A vezérkari főnök bejelentette, lecserélik az An–26-osokat

2017. november 19. vasárnap 18:44
Még az idén repülőket vesz a Magyar Honvédség

2017. november 22. szerda 06:33
Civil gépek öltözhetnek mundérba



Magyar Hírlap


2016.05.17. 04:17
Tisztázni kell a szakmai kérdéseket

2016.12.05. 04:21
Repülés Kabulba, átszállás nélkül




Magyar Nemzet / HírTV

2016. november 30., szerda
Cserélnék a honvédség An–26-osait

2016. december 6., kedd 17:49
A szállítógépbőrbe varrt kormánygép esete

2016. december 16., péntek 06:03
Szabálytalanul vásárolna gépeket a HM?

2016. december 30., péntek 18:23
Utasszállítók a honvédségnek

2017. május 11., csütörtök 06:30
Csányitól vesznek kormánygépet Orbánék

2017. szeptember 19., kedd 12:07
Korszerűre cseréli az elavult gépeket a honvédség
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem egészen, a szöveg szerint a 321-es lép piacra 18-ban (ez a hosszabb törzsű változat), a rövidebb 320-as lesz 19-től szállítható a megrendelők felé. HA minden jól megy ... de azért én őrizkednék attól, hogy az első példányokból szerezzünk be, amiknél törvényszerűen szokott kiderülni a konstrukció minden baja-nyűgje, és az első felhasználó szenvedhet vele. Néhány évig én üzembiztosabbnak gondolom a már sokat repült és jól bevált, már minden gyermekbetegséget kinőtt Boeing cargokat.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 063
113
Nem egészen, a szöveg szerint a 321-es lép piacra 18-ban (ez a hosszabb törzsű változat), a rövidebb 320-as lesz 19-től szállítható a megrendelők felé. HA minden jól megy ... de azért én őrizkednék attól, hogy az első példányokból szerezzünk be, amiknél törvényszerűen szokott kiderülni a konstrukció minden baja-nyűgje, és az első felhasználó szenvedhet vele. Néhány évig én üzembiztosabbnak gondolom a már sokat repült és jól bevált, már minden gyermekbetegséget kinőtt Boeing cargokat.

Nagy valószínűség szerint már átfestés alatt vannak a mi gépeink, szóval nincs ok félni az új változattól :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 266
8 515
113
Nekem az jutott eszembe, hogy vajon egy An-26 pilóta, vagy egy Airbus (320???) pilóta tud jobban elhelyezkedni a polgári életben?

Hogy ez miért fontos, azt még nem tudom, de gyanítom, hogy meg fog nőni az érdeklődés a pozíciók iránt, hiszen lesz a típusra engedélyük, aztán gyakorlatuk, ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 299
81 280
113
Nekem az jutott eszembe, hogy vajon egy An-26 pilóta, vagy egy Airbus (320???) pilóta tud jobban elhelyezkedni a polgári életben?

Hogy ez miért fontos, azt még nem tudom, de gyanítom, hogy meg fog nőni az érdeklődés a pozíciók iránt, hiszen lesz a típusra engedélyük, aztán gyakorlatuk, ...

Jó észrevétel. Én is azon gondolkodtam, kik fognak majd repülni a gépeken.

3 gépre hány fő személyzet kell? 2 vagy 3 fő kell gépenként? Lesz load master is? Hány váltás kell?

A Magyar idők cikkből tudjuk, hogy "Az An–26-os repülőgépek pilótái már ismerkednek azzal az új típussal".
De akik jelenleg az An-26-oson repülnek, már most sem fiatalok. Ők valószínűleg nem mennek már sehová, csak majd nyugdíjba. Viszont az első fiatalokat, akik 4 év múlva fognak végezni, hogyan tudja majd maradásra bírni a Honvédség, azt nem tudom.


Valamelyik cikkben azt is írták hogy Kecskemét lesz a bázis, nem Budapest. Mi minden kell az ilyen gépek üzemeltetéséhez? Ebből mi adott most Kecskeméten?

A hozzászólásokból tudjuk, hogy a műszaki állomány is ismerkedik már az új típussal. Kecskemét pedig hamarosan vegyes üzemeltetésűvé reptéré válik és Wizzair bazis lesz.... vajon a Wizzair-t kiszolgáló cég mennyivel fog többet fizetni a reptér másik végében, mint a Honvédség?

Vagy a Honvédség majd kiszolgálja a napi 1-3 Wizzair gépet is? A szakemberek úgy is rá fognak érni a 3 katonai gép mellett. A wizz meg fizet a Honvédségnek egy jelképes összeget?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 299
81 280
113
Jó észrevétel. Én is azon gondolkodtam, kik fognak majd repülni a gépeken.

3 gépre hány fő személyzet kell? 2 vagy 3 fő kell gépenként? Lesz load master is? Hány váltás kell?

A Magyar idők cikkből tudjuk, hogy "Az An–26-os repülőgépek pilótái már ismerkednek azzal az új típussal".
De akik jelenleg az An-26-oson repülnek, már most sem fiatalok. Ők valószínűleg nem mennek már sehová, csak majd nyugdíjba. Viszont az első fiatalokat, akik 4 év múlva fognak végezni, hogyan tudja majd maradásra bírni a Honvédség, azt nem tudom.


Valamelyik cikkben azt is írták hogy Kecskemét lesz a bázis, nem Budapest. Mi minden kell az ilyen gépek üzemeltetéséhez? Ebből mi adott most Kecskeméten?

A hozzászólásokból tudjuk, hogy a műszaki állomány is ismerkedik már az új típussal. Kecskemét pedig hamarosan vegyes üzemeltetésűvé reptéré válik és Wizzair bazis lesz.... vajon a Wizzair-t kiszolgáló cég mennyivel fog többet fizetni a reptér másik végében, mint a Honvédség?

Vagy a Honvédség majd kiszolgálja a napi 1-3 Wizzair gépet is? A szakemberek úgy is rá fognak érni a 3 katonai gép mellett. A wizz meg fizet a Honvédségnek egy jelképes összeget?


Kis keresgélés után azért találtam néhány fiatalabbnak tűnő pilótát is a fotókon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Rózsaszín-lila-fehér színben hülyén is néznének ki Afganisztánban vagy Irakban :)
Az új cég-arculat a rózsaszín-sötétkék-fehér (más a logo-felirat kivitele is), az új gépek már így érkeznek, és a régieket is lassan átfestik/lecserélik. Nekem a régi jobban tetszett, az új kék túl sötét lett.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 299
81 280
113
Az új cég-arculat a rózsaszín-sötétkék-fehér (más a logo-felirat kivitele is), az új gépek már így érkeznek, és a régieket is lassan átfestik/lecserélik. Nekem a régi jobban tetszett, az új kék túl sötét lett.

Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.
Most már állítólag vesznek saját gépeket is, de kezdetben tényleg csak lízingelt - de gyári új! - gépekkel indultak, és azokat is 7-8 év után lecserélték (mikor már többet kellett volna költeni rájuk), mert fennállt az a veszély, hogy műszaki okból gyakrabban kiesnek a menetrendből. Viszont valószínűleg lehet volt vizz-gépet lízingelni/venni a lízing-cégtől, ahova a vizz visszaadta.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 289
113
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.

A Wizz fizetni sem szeret. Sokszor eljátszák a C, D típ. ellenőrzés után mindig találnak valami "hibát", ami miatt hetekig, hónapokig nem akarnak fizetni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A Wizz fizetni sem szeret. Sokszor eljátszák a C, D típ. ellenőrzés után mindig találnak valami "hibát", ami miatt hetekig, hónapokig nem akarnak fizetni.
Khm, khm ... Szóval ezt azért nem sokáig lehet csinálni. Konkrétan csak addig, amíg a következő vizz-gép be nem dugja az orrát a hangárajtón, mert ha addig az előző nincs kifizetve ... ?! És már sok gépe van a vizz-nek, szóval nagyon gyakran kerül valamelyik a hangárba. Tanulságos eset annak az egyiptomi cégnek a gépe, aminek a papírjairól már csak egyetlen kibocsátó pecsét hiányzott, de a javítási pénz csak nem akart átutalódni. Másfél évig várt a gép a hangár előtt, mire jött egy másik cég akik kifizettek minden kifizetnivalót (nagyjavítás+tárolás+tárolás alatti kötelező időszakos munkák+parkolási díj), és elvitték a gépet átfestetni saját színekre. Reklamálni azt lehet az étteremben, de ingyen kaja az nincs ... :D
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 063
113
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.

Múlt héten jött a hír 146 gép rendeléséről, 72db 320neo, 74db 321neo, 17,2 milliárd dollár értékben. Még ha valamennyit vissza is mond, ekkora összegű flottát csak bérelni lehet szerintem
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 289
113
Khm, khm ... Szóval ezt azért nem sokáig lehet csinálni. Konkrétan csak addig, amíg a következő vizz-gép be nem dugja az orrát a hangárajtón, mert ha addig az előző nincs kifizetve ... ?! És már sok gépe van a vizz-nek, szóval nagyon gyakran kerül valamelyik a hangárba. Tanulságos eset annak az egyiptomi cégnek a gépe, aminek a papírjairól már csak egyetlen kibocsátó pecsét hiányzott, de a javítási pénz csak nem akart átutalódni. Másfél évig várt a gép a hangár előtt, mire jött egy másik cég akik kifizettek minden kifizetnivalót (nagyjavítás+tárolás+tárolás alatti kötelező időszakos munkák+parkolási díj), és elvitték a gépet átfestetni saját színekre. Reklamálni azt lehet az étteremben, de ingyen kaja az nincs ... :D

márpedig a Lufinál ezt mondták a szakik.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
márpedig a Lufinál ezt mondták a szakik.
És igazuk is volt, tényleg nem szeretnek fizetni. Mint ahogy én se az autószerelőnél, a kocsit viszont haza szeretném vinni, így mindig ugyanaz a vége ... nálam is, meg a vizz-nél is. A különbség csak annyi, hogy az én "egygépes flottámnál" nincs alku-pozíció, a vizz sokgépes flottájánál meg előfordulhat, de azért mindennek van határa és ezt a megrendelők túlnyomó többsége ismeri is.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Múlt héten jött a hír 146 gép rendeléséről, 72db 320neo, 74db 321neo, 17,2 milliárd dollár értékben. Még ha valamennyit vissza is mond, ekkora összegű flottát csak bérelni lehet szerintem
Minden gépük lízinges a gyakori csere miatt, a Neo rendelés nagy része is csak a jelenlegi flotta váltása lesz, nem fognak egyszerre több száz gépet üzemeltetni. 2019-26 között van ütemezve a Neo gépek átvétele.