Szállítógépek váltása a MH-nél

Szerintem a cikk kicsit keveri a típusokat.
A B-737-nek van a cikkben említett kombi változata - ez utast ÉS teherárut szállít EGYSZERRE. Itt rendes fix válaszfal van a hagyományos bár kisebb utastér és a tehertér között.
Ez az elrendezés fix, nem lehet gyorsan átszerelni.
Ilyen az elrendezés:
seatmap_737-400-combi.ashx

Van továbbá a cikkben említett gyorsan átszerelhető verzió ahol az ülések (business vagy turista elrendezésben) valamint esetleg az orvosi felszerelések palettákon vannak.
Ez a QC (Quick Change) változat. Itt megmaradnak az utastérben a kézipoggyászoknak a csomagtartók, ezért viszonylag kisebb teher konténereket lehet betolni.
Ez így néz ki belülről üresen:
1934044.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Hmmm... lemaradt a poszt vége.
A QC-nél tényleg gyorsan lehet váltogatni az egyes verziók között. A palettákon lévő business vagy turista osztályú üléseket, orvosi felszereléseket, teher konténereket szabadon lehet ki-be tologatni.

Végül van a rendes Cargo változat ahol kidobják az utastérből a fej fölötti kézipoggyász tartókat, a hátsó WC-t és konyhát is, kap egy belső borítást (meg megerősített padlót, füstjelzőket a tehertérben, stb...
Ezt megint csak elég nehézkes vissza alakítani személyszállítóvá.
Így néz ki belülről:
12811C.jpg
 
Az elmúlt időszakban, a témában megjelent újságcikkek:



Magyar Idők


2017. szeptember 19. kedd 05:55
A vezérkari főnök bejelentette, lecserélik az An–26-osokat

2017. november 19. vasárnap 18:44
Még az idén repülőket vesz a Magyar Honvédség

2017. november 22. szerda 06:33
Civil gépek öltözhetnek mundérba



Magyar Hírlap


2016.05.17. 04:17
Tisztázni kell a szakmai kérdéseket

2016.12.05. 04:21
Repülés Kabulba, átszállás nélkül




Magyar Nemzet / HírTV

2016. november 30., szerda
Cserélnék a honvédség An–26-osait

2016. december 6., kedd 17:49
A szállítógépbőrbe varrt kormánygép esete

2016. december 16., péntek 06:03
Szabálytalanul vásárolna gépeket a HM?

2016. december 30., péntek 18:23
Utasszállítók a honvédségnek

2017. május 11., csütörtök 06:30
Csányitól vesznek kormánygépet Orbánék

2017. szeptember 19., kedd 12:07
Korszerűre cseréli az elavult gépeket a honvédség
 
Nem egészen, a szöveg szerint a 321-es lép piacra 18-ban (ez a hosszabb törzsű változat), a rövidebb 320-as lesz 19-től szállítható a megrendelők felé. HA minden jól megy ... de azért én őrizkednék attól, hogy az első példányokból szerezzünk be, amiknél törvényszerűen szokott kiderülni a konstrukció minden baja-nyűgje, és az első felhasználó szenvedhet vele. Néhány évig én üzembiztosabbnak gondolom a már sokat repült és jól bevált, már minden gyermekbetegséget kinőtt Boeing cargokat.
 
Nem egészen, a szöveg szerint a 321-es lép piacra 18-ban (ez a hosszabb törzsű változat), a rövidebb 320-as lesz 19-től szállítható a megrendelők felé. HA minden jól megy ... de azért én őrizkednék attól, hogy az első példányokból szerezzünk be, amiknél törvényszerűen szokott kiderülni a konstrukció minden baja-nyűgje, és az első felhasználó szenvedhet vele. Néhány évig én üzembiztosabbnak gondolom a már sokat repült és jól bevált, már minden gyermekbetegséget kinőtt Boeing cargokat.

Nagy valószínűség szerint már átfestés alatt vannak a mi gépeink, szóval nincs ok félni az új változattól :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nekem az jutott eszembe, hogy vajon egy An-26 pilóta, vagy egy Airbus (320???) pilóta tud jobban elhelyezkedni a polgári életben?

Hogy ez miért fontos, azt még nem tudom, de gyanítom, hogy meg fog nőni az érdeklődés a pozíciók iránt, hiszen lesz a típusra engedélyük, aztán gyakorlatuk, ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nekem az jutott eszembe, hogy vajon egy An-26 pilóta, vagy egy Airbus (320???) pilóta tud jobban elhelyezkedni a polgári életben?

Hogy ez miért fontos, azt még nem tudom, de gyanítom, hogy meg fog nőni az érdeklődés a pozíciók iránt, hiszen lesz a típusra engedélyük, aztán gyakorlatuk, ...

Jó észrevétel. Én is azon gondolkodtam, kik fognak majd repülni a gépeken.

3 gépre hány fő személyzet kell? 2 vagy 3 fő kell gépenként? Lesz load master is? Hány váltás kell?

A Magyar idők cikkből tudjuk, hogy "Az An–26-os repülőgépek pilótái már ismerkednek azzal az új típussal".
De akik jelenleg az An-26-oson repülnek, már most sem fiatalok. Ők valószínűleg nem mennek már sehová, csak majd nyugdíjba. Viszont az első fiatalokat, akik 4 év múlva fognak végezni, hogyan tudja majd maradásra bírni a Honvédség, azt nem tudom.


Valamelyik cikkben azt is írták hogy Kecskemét lesz a bázis, nem Budapest. Mi minden kell az ilyen gépek üzemeltetéséhez? Ebből mi adott most Kecskeméten?

A hozzászólásokból tudjuk, hogy a műszaki állomány is ismerkedik már az új típussal. Kecskemét pedig hamarosan vegyes üzemeltetésűvé reptéré válik és Wizzair bazis lesz.... vajon a Wizzair-t kiszolgáló cég mennyivel fog többet fizetni a reptér másik végében, mint a Honvédség?

Vagy a Honvédség majd kiszolgálja a napi 1-3 Wizzair gépet is? A szakemberek úgy is rá fognak érni a 3 katonai gép mellett. A wizz meg fizet a Honvédségnek egy jelképes összeget?
 
Jó észrevétel. Én is azon gondolkodtam, kik fognak majd repülni a gépeken.

3 gépre hány fő személyzet kell? 2 vagy 3 fő kell gépenként? Lesz load master is? Hány váltás kell?

A Magyar idők cikkből tudjuk, hogy "Az An–26-os repülőgépek pilótái már ismerkednek azzal az új típussal".
De akik jelenleg az An-26-oson repülnek, már most sem fiatalok. Ők valószínűleg nem mennek már sehová, csak majd nyugdíjba. Viszont az első fiatalokat, akik 4 év múlva fognak végezni, hogyan tudja majd maradásra bírni a Honvédség, azt nem tudom.


Valamelyik cikkben azt is írták hogy Kecskemét lesz a bázis, nem Budapest. Mi minden kell az ilyen gépek üzemeltetéséhez? Ebből mi adott most Kecskeméten?

A hozzászólásokból tudjuk, hogy a műszaki állomány is ismerkedik már az új típussal. Kecskemét pedig hamarosan vegyes üzemeltetésűvé reptéré válik és Wizzair bazis lesz.... vajon a Wizzair-t kiszolgáló cég mennyivel fog többet fizetni a reptér másik végében, mint a Honvédség?

Vagy a Honvédség majd kiszolgálja a napi 1-3 Wizzair gépet is? A szakemberek úgy is rá fognak érni a 3 katonai gép mellett. A wizz meg fizet a Honvédségnek egy jelképes összeget?


Kis keresgélés után azért találtam néhány fiatalabbnak tűnő pilótát is a fotókon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Rózsaszín-lila-fehér színben hülyén is néznének ki Afganisztánban vagy Irakban :)
Az új cég-arculat a rózsaszín-sötétkék-fehér (más a logo-felirat kivitele is), az új gépek már így érkeznek, és a régieket is lassan átfestik/lecserélik. Nekem a régi jobban tetszett, az új kék túl sötét lett.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Az új cég-arculat a rózsaszín-sötétkék-fehér (más a logo-felirat kivitele is), az új gépek már így érkeznek, és a régieket is lassan átfestik/lecserélik. Nekem a régi jobban tetszett, az új kék túl sötét lett.

Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.
 
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.
Most már állítólag vesznek saját gépeket is, de kezdetben tényleg csak lízingelt - de gyári új! - gépekkel indultak, és azokat is 7-8 év után lecserélték (mikor már többet kellett volna költeni rájuk), mert fennállt az a veszély, hogy műszaki okból gyakrabban kiesnek a menetrendből. Viszont valószínűleg lehet volt vizz-gépet lízingelni/venni a lízing-cégtől, ahova a vizz visszaadta.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.

A Wizz fizetni sem szeret. Sokszor eljátszák a C, D típ. ellenőrzés után mindig találnak valami "hibát", ami miatt hetekig, hónapokig nem akarnak fizetni.
 
A Wizz fizetni sem szeret. Sokszor eljátszák a C, D típ. ellenőrzés után mindig találnak valami "hibát", ami miatt hetekig, hónapokig nem akarnak fizetni.
Khm, khm ... Szóval ezt azért nem sokáig lehet csinálni. Konkrétan csak addig, amíg a következő vizz-gép be nem dugja az orrát a hangárajtón, mert ha addig az előző nincs kifizetve ... ?! És már sok gépe van a vizz-nek, szóval nagyon gyakran kerül valamelyik a hangárba. Tanulságos eset annak az egyiptomi cégnek a gépe, aminek a papírjairól már csak egyetlen kibocsátó pecsét hiányzott, de a javítási pénz csak nem akart átutalódni. Másfél évig várt a gép a hangár előtt, mire jött egy másik cég akik kifizettek minden kifizetnivalót (nagyjavítás+tárolás+tárolás alatti kötelező időszakos munkák+parkolási díj), és elvitték a gépet átfestetni saját színekre. Reklamálni azt lehet az étteremben, de ingyen kaja az nincs ... :D
 
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.

Múlt héten jött a hír 146 gép rendeléséről, 72db 320neo, 74db 321neo, 17,2 milliárd dollár értékben. Még ha valamennyit vissza is mond, ekkora összegű flottát csak bérelni lehet szerintem
 
Khm, khm ... Szóval ezt azért nem sokáig lehet csinálni. Konkrétan csak addig, amíg a következő vizz-gép be nem dugja az orrát a hangárajtón, mert ha addig az előző nincs kifizetve ... ?! És már sok gépe van a vizz-nek, szóval nagyon gyakran kerül valamelyik a hangárba. Tanulságos eset annak az egyiptomi cégnek a gépe, aminek a papírjairól már csak egyetlen kibocsátó pecsét hiányzott, de a javítási pénz csak nem akart átutalódni. Másfél évig várt a gép a hangár előtt, mire jött egy másik cég akik kifizettek minden kifizetnivalót (nagyjavítás+tárolás+tárolás alatti kötelező időszakos munkák+parkolási díj), és elvitték a gépet átfestetni saját színekre. Reklamálni azt lehet az étteremben, de ingyen kaja az nincs ... :D

márpedig a Lufinál ezt mondták a szakik.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
márpedig a Lufinál ezt mondták a szakik.
És igazuk is volt, tényleg nem szeretnek fizetni. Mint ahogy én se az autószerelőnél, a kocsit viszont haza szeretném vinni, így mindig ugyanaz a vége ... nálam is, meg a vizz-nél is. A különbség csak annyi, hogy az én "egygépes flottámnál" nincs alku-pozíció, a vizz sokgépes flottájánál meg előfordulhat, de azért mindennek van határa és ezt a megrendelők túlnyomó többsége ismeri is.
 
Múlt héten jött a hír 146 gép rendeléséről, 72db 320neo, 74db 321neo, 17,2 milliárd dollár értékben. Még ha valamennyit vissza is mond, ekkora összegű flottát csak bérelni lehet szerintem
Minden gépük lízinges a gyakori csere miatt, a Neo rendelés nagy része is csak a jelenlegi flotta váltása lesz, nem fognak egyszerre több száz gépet üzemeltetni. 2019-26 között van ütemezve a Neo gépek átvétele.