Szállítógépek váltása a MH-nél

....
Arra jók lesznek a gépek hogy kivigyék váltást +utánpótlást egy olyan reptérre ahol már megvannak az alapfeltételek, de hogy mi lehet egy afrikai reptéren (evakuációnál vagy egy természeti katasztrófa után), jobb nem elképzelni.

A poén az hogy teknyika szállítása is igencsak korlátozott lesz, majd lehet tárgyalni a Volga/Dnyeprer céggel hogy hozzuk haza a BTR-eket:)

A szükségpályákról üzemeltetés megint érdekes kérdés lesz, a gépek önvédelmi rendszere is:)

Ez csak illusztráció, hogy azért lássék miről van szó:)

De a többi típusnál is szükséges a reptéri teknyika.

.....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahhoz hogy ki tudják használni a gép szállítóképességét szükségesek egyrészt a szállítókonténerek, másrészt a reptéri berendezések.

Ha azok a gépek be lesznek vetve evakuáció, segélyszállítás műfajokban, akkor a gyors forduláshoz szükséges ezek megléte.






.....

 
Minden gépük lízinges a gyakori csere miatt, a Neo rendelés nagy része is csak a jelenlegi flotta váltása lesz, nem fognak egyszerre több száz gépet üzemeltetni. 2019-26 között van ütemezve a Neo gépek átvétele.

Közben ez nekem is eszembe jutott.
Mintha lenne egy kis buszgyár, ami havonta legyárt mondjuk 10 buszt a BKV-nak. Ha rendesen kiszámolják, pont sosem töltődnek fel újakkal, mert mire jönne az első fölöslegben, addigra a legelsőnek átadottat ki is vonják.
 
Csak úgy mutatnám hogy az Angolok hogy oldják meg az Afgán heti shutle fuvarokat és a Királynő szállítását...
BAe 146-200QC
www.thinkdefence.co.uk/2013/04/raf-bae-146-c3/

A TNT által leadott 146-200-kat alakították át QC változatra (tehertér ajtó, önvédelmi rendszerek, stb...). A gépek - darabára átalakítással együtt - 70 millió USD körül alakult.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
raf-146-c3-mali-03.jpg

raf-146-c3-mali-02.jpg

bae-146-c3-vrr.jpg
 
Mirert akarnank a btr eket legiuton szallitani??? /ez egy akkora marhasag/ de ha valami folytan megis erre lenne szukseg papan a nagyvasak... .../ha c130 kategoriaju gepeket vennenk is nem gyoznenek forgolodni tobbe kerulne a hus mint a leves/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and endre
Lassan itt a télapó! Van zsákjában minden jó? Pl egy bejelentés a szállítógépkről? Vagy marad Rudolf és a szán? :D
Komolyra fordítva a szót, várható bármi fejlemény az ügyben?
 
....
Arra jók lesznek a gépek hogy kivigyék váltást +utánpótlást egy olyan reptérre ahol már megvannak az alapfeltételek, de hogy mi lehet egy afrikai reptéren (evakuációnál vagy egy természeti katasztrófa után), jobb nem elképzelni.

A poén az hogy teknyika szállítása is igencsak korlátozott lesz, majd lehet tárgyalni a Volga/Dnyeprer céggel hogy hozzuk haza a BTR-eket:)

A szükségpályákról üzemeltetés megint érdekes kérdés lesz, a gépek önvédelmi rendszere is:)

Ez csak illusztráció, hogy azért lássék miről van szó:)

De a többi típusnál is szükséges a reptéri teknyika.

.....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahhoz hogy ki tudják használni a gép szállítóképességét szükségesek egyrészt a szállítókonténerek, másrészt a reptéri berendezések.

Ha azok a gépek be lesznek vetve evakuáció, segélyszállítás műfajokban, akkor a gyors forduláshoz szükséges ezek megléte.

Hazahozni BTR-t? Minek? hagyják ott ahol van és hozzanak helyette Bradley-t vagy Boxert...:D





.....
 
Volt ma egy miniszteri meghallgatás, 444-en van eg rvasz.r cikk róla.
Valami olyasmit írnak, "annyi van, hogy jövő év elején lesz pályázat valamikor
 
Csak vicc volt a részemről. De ha wizz gépeket vettek meg, akkor valószínűleg a régebbiek közül, mert azokat cserélik folyamatosan. Bár a wizz állítólag úgy működik, hogy csak bérli/lízingeli a gépeket, így tőlük nem lehet gépet venni. De majd valaki, aki jobban nyomon követi a légi buszok életét, majd megmondja, hogy megy ez.


http://legiero.blog.hu/2017/12/05/airpowernews_57_2017_dec/full_commentlist/1#c34263593


Még a végén úgy lesz, ahogy mondtam...
 
A honvédelem.hu többször találtam cikket az Airbus C295 röl. Pl Kazahsztán most vette át. Mali most vette át stb. Vajon milyen meglepődés lenne belőle ha netán jövőre esetleg egy két év múlva nálunk is megjelenne mint "szállítógép" a civil gépeken kívül.
 
Akkor 318 vagy 321? :\
A 321 az a legnagyobb, leghosszabb törzsű változat, a 318-ból meg még tán 100-at se gyártottak, és vagy 5 éve leállt a gyártása, mindkettőnek elég kicsi a valószínűsége szerintem. Úgyhogy ha ebből a családból van esélye valamelyiknek, akkor szerintem az a 319-es lehet, vagy max a 320, de szerintem már az is kissé túlméretes lenne nekünk. Persze nem én döntök ...
 
A 321 az a legnagyobb, leghosszabb törzsű változat, a 318-ból meg még tán 100-at se gyártottak, és vagy 5 éve leállt a gyártása, mindkettőnek elég kicsi a valószínűsége szerintem. Úgyhogy ha ebből a családból van esélye valamelyiknek, akkor szerintem az a 319-es lehet, vagy max a 320, de szerintem már az is kissé túlméretes lenne nekünk. Persze nem én döntök ...

stonefort2 2017.12.06. 22:03:30

@zord: Aham.... csak egy másik lókoszttóll lesz és kicsit rövidebb

Ebből következtettem. 319-esnek tűnt a gép. Bár, ha jobban megnézem, inkább 320. Azt sem igazán értettem, hogy melyik a rövidebb, amelyika képen van, vagy amelyik "lesz". De így, hogy kibogarásztam, hogy 20-as, akkor a 19 reálisnak tűnik. Nem egész három méterrel hosszabb a 320 a 19-nél, azért az annyira nem "túlméret" szerintem. :)
 
stonefort2 2017.12.06. 22:03:30

@zord: Aham.... csak egy másik lókoszttóll lesz és kicsit rövidebb

Ebből következtettem. 319-esnek tűnt a gép. Bár, ha jobban megnézem, inkább 320. Azt sem igazán értettem, hogy melyik a rövidebb, amelyika képen van, vagy amelyik "lesz". De így, hogy kibogarásztam, hogy 20-as, akkor a 19 reálisnak tűnik. Nem egész három méterrel hosszabb a 320 a 19-nél, azért az annyira nem "túlméret" szerintem. :)
Az A 320 ülésszámban lenne nekünk túlméretes, ezt olyan 180+ körüli utasra szokták beszékezni, a 319-et meg 150-160 körül. Nekünk még a 319 is sok szerintem, mert hol szolgál külföldön ekkora magyar katonai kontingens amit lehetne vele fuvarozni. Csak éppen ennél kisebb nemigen van a piacon, úgyhogy legföljebb nem gúzsba-ültetve, hanem majd kényelmesen utaznak a fiúk a 319-en, amit nagy üléstávolságra székeznek be.
 
Az A 320 ülésszámban lenne nekünk túlméretes, ezt olyan 180+ körüli utasra szokták beszékezni, a 319-et meg 150-160 körül. Nekünk még a 319 is sok szerintem, mert hol szolgál külföldön ekkora magyar katonai kontingens amit lehetne vele fuvarozni. Csak éppen ennél kisebb nemigen van a piacon, úgyhogy legföljebb nem gúzsba-ültetve, hanem majd kényelmesen utaznak a fiúk a 319-en, amit nagy üléstávolságra székeznek be.

Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be. :)
A 320-ast is be lehet székezni kényelmesre, olyan szokott lenni a padló, hogy kb 5-10 centinként tudod lerakni az üléseket.
A trendek szerint inkább legyen picit nagyobb a gép, mint kisebb, ezért is koptak ki a gyártásból a 18-asok. A 321 meg, ha jól emlékszem, turistásan 210 utas. Igazából ha lesz két-három A319-esünk, akkor azért jóval beljebb leszünk, mint ha nem lennének.
 
Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be. :)
A 320-ast is be lehet székezni kényelmesre, olyan szokott lenni a padló, hogy kb 5-10 centinként tudod lerakni az üléseket.
A trendek szerint inkább legyen picit nagyobb a gép, mint kisebb, ezért is koptak ki a gyártásból a 18-asok. A 321 meg, ha jól emlékszem, turistásan 210 utas. Igazából ha lesz két-három A319-esünk, akkor azért jóval beljebb leszünk, mint ha nem lennének.
Hol dolgoztál rajta, ACE-nél vagy a Lufthansa Technik-nél?
 
Dolgoztam a családdal, konkrétan székeket is pakoltam be
Mennyi idő volt ki - beszerelni a székeket?
Tudtommal a legtöbb Airbus modellbe lehet szerelni a törzsbe kiegészítő üzemanyagtartályokat (az A319 Corporate Jet-be állítólag hat törzstartályt is be lehet tenni..)
Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod? Mekkora meló egy ilyet betenni?
 
Hol dolgoztál rajta, ACE-nél vagy a Lufthansa Technik-nél?

Is-is.

Mennyi idő volt ki - beszerelni a székeket?
Tudtommal a legtöbb Airbus modellbe lehet szerelni a törzsbe kiegészítő üzemanyagtartályokat (az A319 Corporate Jet-be állítólag hat törzstartályt is be lehet tenni..)
Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod? Mekkora meló egy ilyet betenni?

A székek? Secperc. Hozzák valami raklapszerűségen, felemelik, aztán lehet behordani a "padokat" (hármasával vannak, ugye), hátraviszed, aztán rögzíted. Több múlik azon, hogy pont elég ember dolgozik-e ott, és van-e hozzávaló szerszám. Ha sokan vannak, akkor egymást kell kerülgetni, ha kevesen, akkor meg várod, amíg növesztesz egy harmadik kezet.
 
Akkor 318 vagy 321? :\

Zord betett egy átrajzolt képet a blogbejegyzése elején egy Easyjet A320-asról és erre írta Stonefort, hogy eggyel kisebb lesz és a másik fapadostól.

Azt gondoltam, hogy ebből mindenki arra gondol majd hogy három régi Wizz A319 gépet vesznek.