Külön tipust nincs értelme 2-3db 40-50Ktonnas hordozóra fejleszteni. Ezért hülyeség.

Ettől még belefoghatnak, nem ez lenne az első hülyeség. De erőprojekcióra bőven elég és kész a Mig-29K. Ha meg tényleg durvát akarnak akkor navalizált Su-57.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
 
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
Hordozó mellé területvédelem dukál ha hatásosságot akarnak, az meg min. 3-4 kísérőhajót jelent.
 
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
Milyen konfigú Kirov osztályú hajó? Mert a jövőbeli átalakításoknál a műszaki tartalom még ködös, hogy akkor milyen SAM lesz rajta és mennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Mottó: Laikusként akkora marhaságot írok, amilyet akarok, meg bírok!:D

Az állítólag tervezett új orosz VTOL repülőgép hírének kapcsán.

Az én meglátásom szerint a VTOL repülőgépek fejlesztésébe a hidegháború idején a briteken kívül gyakorlatilag mindenkinek beletört a bicskája.
Pedig igény, akarat, meg próbálkozás vót' rá!
Mondhatni a számtalan műszaki megoldás ellenére szerintem egy igazi oka volt, hogy csak nekik sikerült: Csak nekik volt - valamennyire - alkalmas hajtóművük rá.
Másnak nem volt meg a megfelelő tolóerő/tömeg arány, fogyasztás, kialakítás stb.
A kiegészítő emelőhajtóművek meg csak a zűrzavar fokozására voltak jók.
S akkor most térjünk vissza a (szovjetekhez)oroszokhoz:
A Jak-36-os két hajtóműve éppen arra volt elég, megemelje a gépet, de a fogyasztása hatalmas volt, így a hatótávolsága meg 500 km.
Gondolkoztam azon, hogy nem lett volna e akkoriban megoldás - egy méretkategóriával feljebb lépve - a Ljulka Al-7-essel megismételni a koncepciót, hiszen bár a gép tömege nőtt volna, de a pilóta és az őt kiszolgáló rendszerek tömege nem ( műszerek, életfenntartó és mentő rendszerek), így talán még UB-blokkok is mehettek volna rá!:hadonaszos:
Viszont ha jól tudom, pár "apró" probléma volt vele:
- Azt a hajtóművet eleinte így sem győzték gyártani.
- A Szuhojok peregtek miatta - is - mint a krumpli.
- A fajlagos fogyasztása ugyanakkora volt, mint a Tumanszkijnak így meg csak megismételve lett volna a MiG-21/Szu-7,-9 páros rövidlábúsága.
- Túl nagy lett volna a Kamov helikopterek méretéhez "szokott" haditengerészetnek.
A problémát újabb problémák produkálásával oldották meg a Jak-38 elkövetésével.
Ugye csak egy Tumanszkij, de az erejét rendesen csökkentette az osztott fúvócső, az emelőhajtóművek meg ugye khm...
A továbblépést a Jak-141 jelentette nagyon ravasz módon: Méretkategória átlépéssel, kevesebb veszteséget okozó fúvócsővel, erőteljesebb hajtóművel, stb.
Mi több, tervbe volt az NK-321 alkalmazása is...
Az emelőhajtómű továbbra is problémák forrása volt, de:
1, Azért pár világcsúcsot fel tudtak vele állítani
2, A problémát a Lockheed megoldotta:D

Térjünk vissza a Jak-36-oshoz!
A típussal bő fél év alatt eljutottak az első felszállástól a vízszintes repülésbe való átmenethez!!!
http://www.aerofriends.hu/repules-t...lybol-felszallo-repulogep-nato-kodja-freehand
Semmi Fly-by-wire, semmi FADEC! Vagy talán éppen azért;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Véleményem szerint a vektorálható AL hajtóművekkel, meg kompozit anyagokkal, stb. ma már "gyerekjáték" lenne ezt a koncepciót megismételni - inkább a vezérlőszoftverek megírásával menne el az idő...
Mi több, a "30"-as gyártmányt meg sem említettük!
A Jak 36-oson megjelenő, az égésgázok visszaáramlás problémáját a 38-sal, 141-essel nagyrészt megoldották a gördülő felszállással, az emelőhajtómű meg így már nem lenne problémák forrása (a repülés nagy részében holt teher, hőterhelést okoz a törzsközéprésznek, függesztményeknek, nehéz összehangolni a főhajtóművel stb., csak a baj van vele).
Az F-35 - szerintem amúgy zseniális - emelőventilátora bár ezeket a problémákat megoldja, de azért meglehetősen komplikált szerkezet, istenments', hogy később előjöjjön valami drágán módosítható gondja...
A méret: Ahogy a Szu-57 is kisebb külméretekkel rendelkezik, mint a 27-es családfa, mégis a nagy madár hajtóművei vannak benne, a Jakovlev (nek neveznék valószínűleg) gép még attól is kisebb lehetne valamennyivel, akár a MiG-29 méretet sem tartom elképzelhetetlennek.
Egy VTOL gépnek amúgy sem a szárnyfelület fogja megmenteni az "életét" gördülő felszállásnál...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Radar elhelyezése. Most persze nem találom, de volt olyan koncepció, ami a 36-os elrendezését igazította úgy, hogy radar is lehessen benne.
Amúgy pedig akik ilyen fantáziával rendelkeznek, azokat nem féltem:
http://www.boxartden.com/gallery/in...ev-V-STOL/Yakovlev-VSTOL-fighters_Page_33-960

Miért írtam mindezt le:
Mert vagy tényleg van valami frappáns, """viszonylag""" gyorsan kivitelezhető ötletük a VTOL-ra, s akkor képesek megvalósítani.

Vagy csak álmodoznak és blöffölnek:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Kétlem, hogy hivatalos forrásból eredt volna az infó.

Vagy én vagyok "1xű"(-en hülye : - ), vagy nem, DE miért nem jó nekik (másnak, bárkinek) a startrakéta ???

Kb 50 éve megcsinálták, sok helyen használják, mégsem...


???

U.i: Vadászgép méret-közeli drónoknál használják!

???​
 
Mottó: Laikusként akkora marhaságot írok, amilyet akarok, meg bírok!:D

Az állítólag tervezett új orosz VTOL repülőgép hírének kapcsán.

Az én meglátásom szerint a VTOL repülőgépek fejlesztésébe a hidegháború idején a briteken kívül gyakorlatilag mindenkinek beletört a bicskája.
Pedig igény, akarat, meg próbálkozás vót' rá!
Mondhatni a számtalan műszaki megoldás ellenére szerintem egy igazi oka volt, hogy csak nekik sikerült: Csak nekik volt - valamennyire - alkalmas hajtóművük rá.
Másnak nem volt meg a megfelelő tolóerő/tömeg arány, fogyasztás, kialakítás stb.
A kiegészítő emelőhajtóművek meg csak a zűrzavar fokozására voltak jók.
S akkor most térjünk vissza a (szovjetekhez)oroszokhoz:
A Jak-36-os két hajtóműve éppen arra volt elég, megemelje a gépet, de a fogyasztása hatalmas volt, így a hatótávolsága meg 500 km.
Gondolkoztam azon, hogy nem lett volna e akkoriban megoldás - egy méretkategóriával feljebb lépve - a Ljulka Al-7-essel megismételni a koncepciót, hiszen bár a gép tömege nőtt volna, de a pilóta és az őt kiszolgáló rendszerek tömege nem ( műszerek, életfenntartó és mentő rendszerek), így talán még UB-blokkok is mehettek volna rá!:hadonaszos:
Viszont ha jól tudom, pár "apró" probléma volt vele:
- Azt a hajtóművet eleinte így sem győzték gyártani.
- A Szuhojok peregtek miatta - is - mint a krumpli.
- A fajlagos fogyasztása ugyanakkora volt, mint a Tumanszkijnak így meg csak megismételve lett volna a MiG-21/Szu-7,-9 páros rövidlábúsága.
- Túl nagy lett volna a Kamov helikopterek méretéhez "szokott" haditengerészetnek.
A problémát újabb problémák produkálásával oldották meg a Jak-38 elkövetésével.
Ugye csak egy Tumanszkij, de az erejét rendesen csökkentette az osztott fúvócső, az emelőhajtóművek meg ugye khm...
A továbblépést a Jak-141 jelentette nagyon ravasz módon: Méretkategória átlépéssel, kevesebb veszteséget okozó fúvócsővel, erőteljesebb hajtóművel, stb.
Mi több, tervbe volt az NK-321 alkalmazása is...
Az emelőhajtómű továbbra is problémák forrása volt, de:
1, Azért pár világcsúcsot fel tudtak vele állítani
2, A problémát a Lockheed megoldotta:D

Térjünk vissza a Jak-36-oshoz!
A típussal bő fél év alatt eljutottak az első felszállástól a vízszintes repülésbe való átmenethez!!!
http://www.aerofriends.hu/repules-t...lybol-felszallo-repulogep-nato-kodja-freehand
Semmi Fly-by-wire, semmi FADEC! Vagy talán éppen azért;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Véleményem szerint a vektorálható AL hajtóművekkel, meg kompozit anyagokkal, stb. ma már "gyerekjáték" lenne ezt a koncepciót megismételni - inkább a vezérlőszoftverek megírásával menne el az idő...
Mi több, a "30"-as gyártmányt meg sem említettük!
A Jak 36-oson megjelenő, az égésgázok visszaáramlás problémáját a 38-sal, 141-essel nagyrészt megoldották a gördülő felszállással, az emelőhajtómű meg így már nem lenne problémák forrása (a repülés nagy részében holt teher, hőterhelést okoz a törzsközéprésznek, függesztményeknek, nehéz összehangolni a főhajtóművel stb., csak a baj van vele).
Az F-35 - szerintem amúgy zseniális - emelőventilátora bár ezeket a problémákat megoldja, de azért meglehetősen komplikált szerkezet, istenments', hogy később előjöjjön valami drágán módosítható gondja...
A méret: Ahogy a Szu-57 is kisebb külméretekkel rendelkezik, mint a 27-es családfa, mégis a nagy madár hajtóművei vannak benne, a Jakovlev (nek neveznék valószínűleg) gép még attól is kisebb lehetne valamennyivel, akár a MiG-29 méretet sem tartom elképzelhetetlennek.
Egy VTOL gépnek amúgy sem a szárnyfelület fogja megmenteni az "életét" gördülő felszállásnál...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Radar elhelyezése. Most persze nem találom, de volt olyan koncepció, ami a 36-os elrendezését igazította úgy, hogy radar is lehessen benne.
Amúgy pedig akik ilyen fantáziával rendelkeznek, azokat nem féltem:
http://www.boxartden.com/gallery/in...ev-V-STOL/Yakovlev-VSTOL-fighters_Page_33-960

Miért írtam mindezt le:
Mert vagy tényleg van valami frappáns, """viszonylag""" gyorsan kivitelezhető ötletük a VTOL-ra, s akkor képesek megvalósítani.

Vagy csak álmodoznak és blöffölnek:eek:
A VTOL az én szememben nagyobb tévút, mint a variaszárny.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek
Vagy én vagyok "1xű"(-en hülye : - ), vagy nem, DE miért nem jó nekik (másnak, bárkinek) a startrakéta ???

Kb 50 éve megcsinálták, sok helyen használják, mégsem...


???

U.i: Vadászgép méret-közeli drónoknál használják!

???​
Napokban jelent meg, hogy az oroszok VTOL gépet fejlesztenek. Erre írtam, hogy kétlem, hogy a hír bármilyen komolyan vehető forrásból eredne.
 
Napokban jelent meg, hogy az oroszok VTOL gépet fejlesztenek. Erre írtam, hogy kétlem, hogy a hír bármilyen komolyan vehető forrásból eredne.
Dehogy a napokban. Már a MAKSZ 2017-en elhangzott Jurij Boriszov szájából, aki ugyebár az orosz VM helyettese( beszerzésekért, új fejlesztésekért felel), hogy vizsgálják egy új orosz VTOL gép létrehozásának-fejlesztésének lehetőségét.
 
Dehogy a napokban. Már a MAKSZ 2017-en elhangzott Jurij Boriszov szájából, aki ugyebár az orosz VM helyettese( beszerzésekért, új fejlesztésekért felel), hogy vizsgálják egy új orosz VTOL gép létrehozásának-fejlesztésének lehetőségét.
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.
Én ide venném a pénz költés funkciót is(az ellenfelek pénze), beugrasztani "többieket" egy felesleges, iszonyú drága fegyver-fejlesztésbe.

Dezinformáció, "lazán" kinézem az oroszokból :)

(Amcsik is csinálták: "Csillagháborús fejlesztések(??? ;) ???)"!
 
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.

Legutoljára november végén nyilatkozott ezzel kapcsolatban Jurij Boriszov már az új állami fegyverbeszerzési csomag(2018-2027) kapcsán. Azt mondta, hogy benne lesz a programban a VTOL gép fejlesztése. Ismét leírom, hogy a végleges programot Putyin hagyja jóvá.
 
Russia’s Deputy Minister of Defense Yuri Borisov was quoted by Zvezda last month that Russia is working on a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that will replace the MiG-29 and Su-33.

"The Ministry of Defense will develop vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier
The plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
The work on creating vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier is underway. This was reported by Deputy Minister of Defense of Russia Yuri Borisov.
"There are such plans: with a short take-off and landing and with vertical take-off," Borisov said.
Borisov suggested that the MiG-29 and Su-33 models could become obsolete morally in ten years. Therefore, according to him, it is logical that in the future it will require the creation of a new aircraft. He added that the plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
Earlier, the head of the committee of the Council of Federation on Defense and Security Viktor Bondarev said that the agreed amount of the state armaments program for 2018-2025 is 19 trillion rubles. According to him, the state program is in the final stage. He clarified that in some areas of work in the new GPV prolonged until 2027.

https://tvzvezda.ru/news/forces/content/201711232106-gpni.htm
 
Russia’s Deputy Minister of Defense Yuri Borisov was quoted by Zvezda last month that Russia is working on a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that will replace the MiG-29 and Su-33.

"The Ministry of Defense will develop vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier
The plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
The work on creating vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier is underway. This was reported by Deputy Minister of Defense of Russia Yuri Borisov.
"There are such plans: with a short take-off and landing and with vertical take-off," Borisov said.
Borisov suggested that the MiG-29 and Su-33 models could become obsolete morally in ten years. Therefore, according to him, it is logical that in the future it will require the creation of a new aircraft. He added that the plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
Earlier, the head of the committee of the Council of Federation on Defense and Security Viktor Bondarev said that the agreed amount of the state armaments program for 2018-2025 is 19 trillion rubles. According to him, the state program is in the final stage. He clarified that in some areas of work in the new GPV prolonged until 2027.

https://tvzvezda.ru/news/forces/content/201711232106-gpni.htm


Ez ugyanaz a hír, mint amit Boki linkelt korábban.
 
  • Tetszik
Reactions: boki
Napokban megjött az orosz elnöki adminisztráció hivatalába az új 2018-2027 állami fegyverbeszerzési program végleges tervezete, amit Putyinnak már csak alá kell írnia.

Szóval benne van az új VTOL gép tervezése is az új orosz repülőgép-hordozóhoz.
 
"Szóval benne van az új VTOL gép tervezése is az új orosz repülőgép-hordozóhoz."

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Roni