A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

nem mert nem képes...
14 év alatt ~500db az neked mióta mennyiség?
Ha csak a Rába lehet a befutó, akkor inkább ne is kezdjünk hozzá, mert ugyan az a szopástenger lesz belőle, mint mikor a PSZH-t erőltettük és az akkori Rába (amelyik épített rendszeresen járművet ellentétben a mai teherautómanufaktúra és cimkegyárral) is vért hugyozott... oszt oszkár bácsi meg nem gyütt :D

A Rába egy nagyvállalat, annak minden terhével és előnyével. Magyarul, annyit gyárt le, amennyi megrendelést kap. A nagyvállalatiság előnye, hogy egy nagyobb megrendelés esetén felfuttatja a termelését, elég gyorsan. Egy kisebb vállalkozás ezt nem tudja megtenni. Amennyiben megvesszük egy harcjármű liszenszét, akkor ott nagy beruházás kell a gyártás beindításához. Erre hazánkban és máshol is csak nagyvállalat képes. Ráadásul ha élvezi az állam anyagi támogatását, akkor meg pláne.
Gépgyártásban, azon belül nehéz járműgyártásba a Rába az egyetlen hazai érdemleges szereplő.
 
A Rába egy nagyvállalat, annak minden terhével és előnyével. Magyarul, annyit gyárt le, amennyi megrendelést kap. A nagyvállalatiság előnye, hogy egy nagyobb megrendelés esetén felfuttatja a termelését, elég gyorsan. Egy kisebb vállalkozás ezt nem tudja megtenni. Amennyiben megvesszük egy harcjármű liszenszét, akkor ott nagy beruházás kell a gyártás beindításához. Erre hazánkban és máshol is csak nagyvállalat képes. Ráadásul ha élvezi az állam anyagi támogatását, akkor meg pláne.
Gépgyártásban, azon belül nehéz járműgyártásba a Rába az egyetlen hazai érdemleges szereplő.
A Rábánál az a baj hogy a politika túlságossan beleszol a gyártásba, fejlesztésekbe.Ráadásul a lehető legroszabb írányban. Ha a politika kivonulna belöle és nem a zsebét nézné hanem átadná azoknak az embereknek akik piac és egyéb szempontokat néznek akkor jóval előrébb tartanánk. Sajnos ezért nem nem lesz itthon normális hadipar. Legfeljebb egy két multi leányválalatta. Mint írtam korábban térségből azért is tartannak előbbre mert az állam nem zsebes lehúzásként tekint az iparra és nem szol bele mindenbe. Ezért IS tartanak ott. Nem nem az iparban vagyok mint egyszerű ember én ezt látom itthon. Szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
 
A Rábánál az a baj hogy a politika túlságossan beleszol a gyártásba, fejlesztésekbe.Ráadásul a lehető legroszabb írányban. Ha a politika kivonulna belöle és nem a zsebét nézné hanem átadná azoknak az embereknek akik piac és egyéb szempontokat néznek akkor jóval előrébb tartanánk. Sajnos ezért nem nem lesz itthon normális hadipar. Legfeljebb egy két multi leányválalatta. Mint írtam korábban térségből azért is tartannak előbbre mert az állam nem zsebes lehúzásként tekint az iparra és nem szol bele mindenbe. Ezért IS tartanak ott. Nem nem az iparban vagyok mint egyszerű ember én ezt látom itthon. Szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
Azért "államosították" a nyugdíjpénzünkből, mert hosszútávú terveik vannak vele. És igen, beleszólnak a fejlesztésekbe, de láthatólag sokszor csak ablakon kidobott pénz marad, mint például a RÁBA VZF(Védett Zárt Felépítmény). Viszont olyanról, amit kisebb országok már megcsináltak, hogy sorozatvetők, lövegek legyenek integrálva, még mindig nem hallottunk. Gondolom azért sem, mert amíg hozzájuk tartozó rakétákra, lőszerekre nem szánunk pénzt, addig maximum parasztvakításra tudnánk használni. Azért ezekből én inkább gyártanék pár példányt, amikhez szereznék rendes muníciót. Ezek felhasználásával gyűjthetnénk a tapasztalatot(-/+), hogy később egy nagyobb megrendelés reményében, már egy kiforrottabb technika álljon a rendelkezésünkre.
 
Egy piaci konkurense elől vásárolták vissza a RÁBA többségi tulajdonrészt, mert nagy valószínűséggel egyszerűen bezárta volna. Ahogy annak idején a MOL visszavásárlását is éveken át rossz döntésnek tartotta a liberális közgazdasági elit, most mikor kiderült hogy mégse, mélyen hallgatnak.
A RÁBA továbbra is tőzsdei cég, döntései mögött mindig üzleti érdek húzódik. A VZF-et KF támogatás alapján fejlesztették, ahogy a KOMMONDOR is az alapján készült. Magyarországon nehézgépgyártás van, hadiipar nincs, pedig messze a legjobb üzlet a világon mindenhol.
 
A Rábánál az a baj hogy a politika túlságossan beleszol a gyártásba, fejlesztésekbe.Ráadásul a lehető legroszabb írányban. Ha a politika kivonulna belöle és nem a zsebét nézné hanem átadná azoknak az embereknek akik piac és egyéb szempontokat néznek akkor jóval előrébb tartanánk. Sajnos ezért nem nem lesz itthon normális hadipar. Legfeljebb egy két multi leányválalatta. Mint írtam korábban térségből azért is tartannak előbbre mert az állam nem zsebes lehúzásként tekint az iparra és nem szol bele mindenbe. Ezért IS tartanak ott. Nem nem az iparban vagyok mint egyszerű ember én ezt látom itthon. Szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Nos, a Rába állami vállalat lényegében. Viszont a civil piacra dolgozik keményen és nyereséges. Az államnak gyártott termékei kis szériásak, nem ebből él meg. Honvédségi teherautók, tűzoltóautók, stb., ami az államnak megy. Talán busz alvázak, főegységek még, amire ráfoghatjuk hogy az állam is akarja ? Minden más versenyszférás termék, alapvetően exportra termelnek, Amerikába is, nem is keveset.
A kamionpótkocsik szerte Európában, szinte mind Rába alvázon futnak, ha megnézed őket. Ami a fejlesztéseket illeti, szerintem nem tud beleszólni senki kívülről a műszaki tartalmakba. Legfeljebb megadja milyen járművet kér és akkor azt építik meg neki.
 
Nos, a Rába állami vállalat lényegében. Viszont a civil piacra dolgozik keményen és nyereséges. Az államnak gyártott termékei kis szériásak, nem ebből él meg. Honvédségi teherautók, tűzoltóautók, stb., ami az államnak megy. Talán busz alvázak, főegységek még, amire ráfoghatjuk hogy az állam is akarja ? Minden más versenyszférás termék, alapvetően exportra termelnek, Amerikába is, nem is keveset.
A kamionpótkocsik szerte Európában, szinte mind Rába alvázon futnak, ha megnézed őket. Ami a fejlesztéseket illeti, szerintem nem tud beleszólni senki kívülről a műszaki tartalmakba. Legfeljebb megadja milyen járművet kér és akkor azt építik meg neki.
Az a baj hogy ép azokba a kis szériákba "szól" bele az állam.
 
Egy piaci konkurense elől vásárolták vissza a RÁBA többségi tulajdonrészt, mert nagy valószínűséggel egyszerűen bezárta volna. Ahogy annak idején a MOL visszavásárlását is éveken át rossz döntésnek tartotta a liberális közgazdasági elit, most mikor kiderült hogy mégse, mélyen hallgatnak.
A RÁBA továbbra is tőzsdei cég, döntései mögött mindig üzleti érdek húzódik. A VZF-et KF támogatás alapján fejlesztették, ahogy a KOMMONDOR is az alapján készült. Magyarországon nehézgépgyártás van, hadiipar nincs, pedig messze a legjobb üzlet a világon mindenhol.
A stratégiai cégek visszavásárlása/államosítása jó döntés volt. Max. a mikéntje nem. Gondolok itt a beígért egyéni nyugdíjszámlák elmaradására, és az offshore cégeken keresztül bejövő gázra. Még ha a gáz világpiaci árának csökkenése folytán még így is olcsóbb, mint a szociknál. K+F támogatást exportorientált, magas hozzáadott értéket képviselő, versenyképes, innovatív fejlesztésekre adnak. Ha a RÁBA VZF és a Komondor ilyenek, akkor ezt még sok más fejlesztésre is ráfoghatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
-Rosomák
-PT-91 es. Egyébként a mi T-72 et is lehetne nyugodtan modernizálni. Egy modernizálás/felújítás során csak maga a nyers tartály maradna meg. Talán még a löveg. Az összes többi rendszer kuka. Még a motor is. Nem hinném hogy a felfüggesztés/Lánc/Torony/tartály kívül oly nagy eltérés lenne a különböző helyen gyártót M verziók között.
-grom manpads most olvastam nemrég hogy a lengyel védelmi minisztérium közel 1300 db ot rendelt még. Pál.
-Ha a Krub drága akkor megfelel a 6x6 os is. És így tovább.
 
A stratégiai cégek visszavásárlása/államosítása jó döntés volt. Max. a mikéntje nem. Gondolok itt a beígért egyéni nyugdíjszámlák elmaradására, és az offshore cégeken keresztül bejövő gázra. Még ha a gáz világpiaci árának csökkenése folytán még így is olcsóbb, mint a szociknál. K+F támogatást exportorientált, magas hozzáadott értéket képviselő, versenyképes, innovatív fejlesztésekre adnak. Ha a RÁBA VZF és a Komondor ilyenek, akkor ezt még sok más fejlesztésre is ráfoghatjuk.
Hát a komondor még csak-csak, de a VZF?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Magyarországon nehézgépgyártás van, hadiipar nincs, pedig messze a legjobb üzlet a világon mindenhol.
Ez így van. Akad is olyan ország, amit kb csak a hadiipar mozgat. Ezért is kell minden évben háborúznia valahol, plusz nem létező veszélyekkel riogatnia a kicsiket, hogy az ő termékeit vegyék, mert máskülönben nem lenne profit.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ez így van. Akad is olyan ország, amit kb csak a hadiipar mozgat. Ezért is kell minden évben háborúznia valahol, plusz nem létező veszélyekkel riogatnia a kicsiket, hogy az ő termékeit vegyék, mert máskülönben nem lenne profit.


Arra az országra gondolsz, amelyik eladja a rakétáját(AMRAAM), majd engedélyt kell kérni, hogy a kifizetett rakétát használd?!?

Egy "hatékony" háborús protokoll! :(

Költséghatékony! Az Eladónak!!!
Vizuális tipus vagyok:

:cool: v. :oops:

Vajon ...ki kicsoda...?​
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
-Rosomák
-PT-91 es. Egyébként a mi T-72 et is lehetne nyugodtan modernizálni. Egy modernizálás/felújítás során csak maga a nyers tartály maradna meg. Talán még a löveg. Az összes többi rendszer kuka. Még a motor is. Nem hinném hogy a felfüggesztés/Lánc/Torony/tartály kívül oly nagy eltérés lenne a különböző helyen gyártót M verziók között.
-grom manpads most olvastam nemrég hogy a lengyel védelmi minisztérium közel 1300 db ot rendelt még. Pál.
-Ha a Krub drága akkor megfelel a 6x6 os is. És így tovább.
Az a baj hogy a 72 esnel pont azt tartanad meg ami a legnagyobb hianyosagokkal szenved.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Nos, a Rába állami vállalat lényegében. Viszont a civil piacra dolgozik keményen és nyereséges. Az államnak gyártott termékei kis szériásak, nem ebből él meg. Honvédségi teherautók, tűzoltóautók, stb., ami az államnak megy. Talán busz alvázak, főegységek még, amire ráfoghatjuk hogy az állam is akarja ? Minden más versenyszférás termék, alapvetően exportra termelnek, Amerikába is, nem is keveset.
A kamionpótkocsik szerte Európában, szinte mind Rába alvázon futnak, ha megnézed őket. Ami a fejlesztéseket illeti, szerintem nem tud beleszólni senki kívülről a műszaki tartalmakba. Legfeljebb megadja milyen járművet kér és akkor azt építik meg neki.

A 2008/4 és /5-ös Haditechnikában egy elég részletes összeállítás volt a GBP (gépjármű beszerzési program)-ról. Akkor még nem volt divatban ez a mocskos nagy titkolózás. A 2003 és 2007-es beszerzett darabszámok és a típusok egy táblázatban megtalálhatóak voltak. Mivel nem emlékeztem részletesen a tartalmára a cikkeknek, újra ráugrottam. 4 kommentem van
- Ami 2008-ban nem volt titkos, az ma miért?
- A 2003 -ban beindult beszerzés az eredeti szerződés szerint idén lejár, mert anno 15 évre tervezték a programot, ezt vajon azóta módosíthatták?
- Az akkor nyilvános adatokból az is kiderült, hogy a beszerzett technika élettartamát 20 évre prognosztizálták, tehát az elsőként bejött Merci 270G- elkezdenek kihullani a rendszerből 2023-ban, a Rába cuccokból meg a 2004-ben elsőként érkező 2 tengelyes H 14-ek pedig 2024-ben. Remélem ez majd kezelve lesz, mert ahogy a politikusokat ismerem, majd 2023-ban eccer csak fejükhöz kapnak, cserélni kell a technikát, már megint....
- Illetve a nyomokban még fellelhető Ural és talán 1-2 más orosz típussal mi a túró lesz?
 
Az a baj hogy a 72 esnel pont azt tartanad meg ami a legnagyobb hianyosagokkal szenved.
Tisztábban vagyok vele. De jelenleg és úgy néz ki hogy pár évig más vonal számunkra nem lesz. Vagy bevállaljuk így arra 8-10 évre vagy kukázzuk mindet. Ha kukázzuk azzal ki is herélnénk legalábbis egy részben a szárazföldi alakulatokat. Gondolom nem kell ecsetelni hogy ennek mekkora következménye lenne számunkra nézve. Elég csak a Román vérszemre gondolni. Egyébként szó volt róla hogy azon vitáztak hogy 2 zászlóalj vagy 3 zászlóalj nyi legyen a páncélosokból. De jó lenne valami hír morzsa ez ügyben? Remélem marad valami mennyiség.
Egy új vonal rendszerbe állítására meg kötve hiszem hogy a rövid vagy középtávon lesz elegendő forrás. A 2% os GDP ráfordításból meg aligha lesz valami. Gondolom sokan így vannak vele itt.
Off: Az államháztartás hiánya 2017 ben közel 1700 millárd ft volt. Ahhoz hogy az a 2% ék megvalósuljon. (És erre fog jönni még paks-2 is). Ahhoz azt a hiányt jelentősen le kellene vinni. Tegyük majd össze a két kezünket ha el fogja érni a büdzsé 1.3-1.5 % ék közötti értéket. 2018 ra ez jelenleg 1-1.05 ék%
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A 2008/4 és /5-ös Haditechnikában egy elég részletes összeállítás volt a GBP (gépjármű beszerzési program)-ról. Akkor még nem volt divatban ez a mocskos nagy titkolózás. A 2003 és 2007-es beszerzett darabszámok és a típusok egy táblázatban megtalálhatóak voltak. Mivel nem emlékeztem részletesen a tartalmára a cikkeknek, újra ráugrottam. 4 kommentem van
- Ami 2008-ban nem volt titkos, az ma miért?
- A 2003 -ban beindult beszerzés az eredeti szerződés szerint idén lejár, mert anno 15 évre tervezték a programot, ezt vajon azóta módosíthatták?
- Az akkor nyilvános adatokból az is kiderült, hogy a beszerzett technika élettartamát 20 évre prognosztizálták, tehát az elsőként bejött Merci 270G- elkezdenek kihullani a rendszerből 2023-ban, a Rába cuccokból meg a 2004-ben elsőként érkező 2 tengelyes H 14-ek pedig 2024-ben. Remélem ez majd kezelve lesz, mert ahogy a politikusokat ismerem, majd 2023-ban eccer csak fejükhöz kapnak, cserélni kell a technikát, már megint....
- Illetve a nyomokban még fellelhető Ural és talán 1-2 más orosz típussal mi a túró lesz?
A maradék Uralt a Merci 270G vel és szintén a maradék Merci tehergépkocsikkal egy részleges vagy teljes felújítás után odaadnám a tartalékosoknak. Arra az évi két három hónapra átlaghasználatra tökéletes lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Azért elég kevés harckocsiból átalakított PSZH van rendszerben jelenleg. Izraelen kívül tart rendszerben ilyesmiket még valaki nagyobb mennyiségben?

Nem tudok róla. De kb a 2010-es évek legelején jelenek meg az ilyen elképzelések, kb olyan útkeresés féle mint az IFV bázisú könnyű hk.
 
Ha tobb hkz t terveznek annak elojele is van. Nagyobb aranyu hks kepzes mint tiszti mint altiszti vonalon. Tud valaki ilyenrol? .

A 72 esek arra valok hogy a kepesseg megmaradjon. Nem erdemest modernizalni. 15 ev mulva akarmilyen esszeru modernizacioval epp ugyan igy elavult lessz... Ha holnap kotalalnak hogy modernizacio lessz. Legalabb 5 ev lenne mire bevthetoek lennenek….. Es nagyon nagy vonalu vagyok...

A megoldas hogy 5-6 evig rendszerben tartani 2-3 ev mulva palyaztatni beszerezni 5 ev mulva indulhat az atkepzes az uj tipusra !odulrendszerben. Majd 1 ev utan az osszes 72 est tartalekba vagy atalakitani tamogato kiszolgalo jarmuve.