[HUN] Airbus A319

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 481
13 885
113
Talán most már nem iszom előre a medve bőrére ezzel a topikkal, pár hónapon belül rendszerbe kell álljon a típus.
Állítólag a hajózó és a műszaki személyzet képzését tavaly már megkezdték.
a képen az egyik állítólagos magyar gép Csehországban, egy átalakítás előtt, már lefestve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Újabb kép:

https://www.airplane-pictures.net/photo/1014858/9h-agn-privajet-airbus-a319/


1014858as.jpg



A korábbiak nagyban:

https://www.airplane-pictures.net/photo/1001436/9h-agm-privajet-airbus-a319/

https://www.airplane-pictures.net/photo/1001228/9h-agn-privajet-airbus-a319/
 
"They will be operated under a leasing arrangement and it is unclear if they will receive Hungarian military serials or will retain their Maltese registrations."
A lízing alapvetően egy kézpénzkímélő megoldás és azt a célt szolgálja hogy a kezdeti magas beruházási költségeket időben széthúzzák.
Az elképzelés szerint a lízing periódus alatt a ,gép képes kitermelni saját lízing költségét is.

Mivel a HUAF nem profitorientált gazdasági vállalkozás ezért ebben az esetben arra nem lehet számítani hogy a gépek majd kitermelik saját lízing díjukat.
Ebben az esetben marad az a szempont hogy kezdeti cash igény alacsonyabb.

Ami zavar hogy a lajstromozás alapján a gépek jelenleg a máltai Privajet - https://www.privajet.com/en/#/top - tulajdonában vannak, akik repülőgépek karbantartásával, charter járatokkal, beszerzési tanácsadással-bonyolítással foglalkoznak, de lízingeléssel NEM.
Szerintem ők csak valami közvetítők lehetnek. Kíváncsi lennék a tulajdonosi hátterükre....
 
Sajnos igy is ugyis muszaly kozvetito ceget beiktatni /nato beszallitoi szerzodes miatt/
 
Sajnos igy is ugyis muszaly kozvetito ceget beiktatni /nato beszallitoi szerzodes miatt/
Nekem nem úgy tűnik...
A Google első találata a "PrivaJet" szóra a 2011-es USA légiszolgáltató engedély kérelmük:
http://airlineinfo.com/ostpdf80/984.pdf
E szerint a cég tulajdonosai:
"PrivaJet is a privately owned limited liability company. Substantial ownership and effective control of PrivaJet is vested in citizens of member states of the European Union.
Specifically, one hundred percent of PrivaJet's shares are owned by PrivaJet Holdings Ltd. PrivaJet Holdings Ltd is, in tum, owned
- 35.1% by Antoine Hayem (French),
- 15% by Jean Christophe Touret (French),
- 49.9% by APV Limited, a subsidiary of Channel Trustee Limited incorporated in the Bahamas. Channel Trustee Limited is owned 100% by Alastair Tulloch (British)."
Persze lehet hogy 2011 óta változott a tulajdonosi szerkezet.
A cég saját B-737 BBJ-jét lízingeli a Luxemburgi Elora Air Investment cégtől
Mindenesetre érdekes hogy már ebben a 2011-es kérelmükben leírják hogy A-319-kel akarják bővíteni a flottájukat.