[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

carpmat

Member
2014. július 30.
89
24
8
Most épp egy Wizzair gép korzózik Kecskemét felett. Mit akar ott?

Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 397
1 939
113
Nem arra gondoltam,hog egyszerü.Hanem koltséghatékonnan megoltható-e?Ha már megvannak a gépek,hozzuk ki bellük amit lehet,és érdemes

319esre senki nem rakott még utántöltő konténert, nem hiszem, hogy ésszerű összegen belül lehetséges lenne.
 

carpmat

Member
2014. július 30.
89
24
8
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?

Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.

Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...

Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.

Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...

Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 241
9 075
113
Én inkább azt mondom legyen neki valami alap önvédelmi rendszere, katonai iff, datalink...hogy legalább ráfoghassuk hogy katonai célokra is használható utasszállitó gép. Személy szerint nagyon örülök nekik, csak a katonai mivolta (!?) ne merüljön ki a szürke festésében...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 326
42 116
113
Van. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
https://www.google.hu/maps/@46.9177532,19.7350767,141a,35y,265.5h,47.98t/data=!3m1!1e3?hl=hu
Elvileg ez a két elföldelt tartály. Mellette fent meg mintha egy 6 állásos vasúti lefejtő lenne. Cirka 20 méteres átmérő, ami méterenként ~300 m3 keró. Ha csak 10 méteres két tartály akkor is 6000 m3 keró. Bőven elég.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 985
24 694
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához! :eek: :(
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához! :eek: :(
Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
741
886
93
Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!
Hm.Akkor azonkivül,hog havonta elrepül 1Kabulba,mire fogjuk használni?Még arra sem ideállis.Oké,a katona beleúl.És a felszerelés?Nehézkes lesz benne pakolászni.Nincs semmilen védelme.Ez egy VIP gép,katonainak álcázva.Sőt,mindjárt 2.Az árukbol talán kijött volna 1 jobb állapotú,használható valodi katonai szállitó.
 
  • Tetszik
Reactions: endre