Jön a második Airbus-319-ünk, lassan belép a légtérbe Balassagyarmatnál.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most épp egy Wizzair gép korzózik Kecskemét felett. Mit akar ott?
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?
Nem arra gondoltam,hog egyszerü.Hanem koltséghatékonnan megoltható-e?Ha már megvannak a gépek,hozzuk ki bellük amit lehet,és érdemesLégiutántöltésre gondolsz?...Mert azért az nem olyan egyszerű...
Nem arra gondoltam,hog egyszerü.Hanem koltséghatékonnan megoltható-e?Ha már megvannak a gépek,hozzuk ki bellük amit lehet,és érdemes
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?
A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megérAz A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.
Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...
Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
https://www.google.hu/maps/@46.9177532,19.7350767,141a,35y,265.5h,47.98t/data=!3m1!1e3?hl=huVan. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
https://www.google.hu/maps/@46.9177532,19.7350767,141a,35y,265.5h,47.98t/data=!3m1!1e3?hl=hu
Elvileg ez a két elföldelt tartály. Mellette fent meg mintha egy 6 állásos vasúti lefejtő lenne. Cirka 20 méteres átmérő, ami méterenként ~300 m3 keró. Ha csak 10 méteres két tartály akkor is 6000 m3 keró. Bőven elég.
Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához!A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
Na itt fogja Molnit elhagyni a béketűrése (és ne mondjam hogy jogosan?)!!!Az literben vagy kg-ban mennyi?
Na itt fogja Molnit elhagyni a béketűrése (és ne mondjam hogy jogosan?)!!!
Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához!
Nem hagy el, de felssziszennek. Ez valahol általános iskoka 6-7 osztály táján volt anyag nekem. Asszem...Na itt fogja Molnit elhagyni a béketűrése (és ne mondjam hogy jogosan?)!!!
hány évesvagy, királyfi?Az literben vagy kg-ban mennyi?
Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
Hm.Akkor azonkivül,hog havonta elrepül 1Kabulba,mire fogjuk használni?Még arra sem ideállis.Oké,a katona beleúl.És a felszerelés?Nehézkes lesz benne pakolászni.Nincs semmilen védelme.Ez egy VIP gép,katonainak álcázva.Sőt,mindjárt 2.Az árukbol talán kijött volna 1 jobb állapotú,használható valodi katonai szállitó.Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!