1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. emel

    emel Well-Known Member

    Jön a második Airbus-319-ünk, lassan belép a légtérbe Balassagyarmatnál.
     
    Panzerfaust and antigonosz like this.
  2. carpmat

    carpmat Member

    Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
     
    ijasz, endre, arbalest and 1 other person like this.
  3. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    Légiutántöltésre gondolsz?...Mert azért az nem olyan egyszerű...
     
  5. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Nem arra gondoltam,hog egyszerü.Hanem koltséghatékonnan megoltható-e?Ha már megvannak a gépek,hozzuk ki bellük amit lehet,és érdemes
     
  6. ms07

    ms07 Well-Known Member

    319esre senki nem rakott még utántöltő konténert, nem hiszem, hogy ésszerű összegen belül lehetséges lenne.
     
  7. carpmat

    carpmat Member

    Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.

    Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...

    Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
     
    fishbed likes this.
  8. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
     
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Én inkább azt mondom legyen neki valami alap önvédelmi rendszere, katonai iff, datalink...hogy legalább ráfoghassuk hogy katonai célokra is használható utasszállitó gép. Személy szerint nagyon örülök nekik, csak a katonai mivolta (!?) ne merüljön ki a szürke festésében...
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://www.google.hu/maps/@46.9177532,19.7350767,141a,35y,265.5h,47.98t/data=!3m1!1e3?hl=hu
    Elvileg ez a két elföldelt tartály. Mellette fent meg mintha egy 6 állásos vasúti lefejtő lenne. Cirka 20 méteres átmérő, ami méterenként ~300 m3 keró. Ha csak 10 méteres két tartály akkor is 6000 m3 keró. Bőven elég.
     
    svajcibeka, endre and arcas like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. emel

    emel Well-Known Member

    Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához! :eek: :(
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Na itt fogja Molnit elhagyni a béketűrése (és ne mondjam hogy jogosan?)!!!
     
    nyugger, svajcibeka, endre and 3 others like this.
  14. Star Trek86

    Star Trek86 Member

    :hadonaszos::D:D:D:D:D:D:D:D:hadonaszos:
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Na jo, akkor inkabb hagyjuk... :D
     
    Star Trek86 likes this.
  16. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem hagy el, de felssziszennek. Ez valahol általános iskoka 6-7 osztály táján volt anyag nekem. Asszem...

    A keró átlagos sűrűsége 800 kg/m3, tehát 1 m3 keró = kb. 800 kg.
    1 m3 = 1000 l
     
    Star Trek86 likes this.
  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    hány évesvagy, királyfi?
    meg hol jártad az általános negyediket? :D
     
  19. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!
     
    endre likes this.
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hm.Akkor azonkivül,hog havonta elrepül 1Kabulba,mire fogjuk használni?Még arra sem ideállis.Oké,a katona beleúl.És a felszerelés?Nehézkes lesz benne pakolászni.Nincs semmilen védelme.Ez egy VIP gép,katonainak álcázva.Sőt,mindjárt 2.Az árukbol talán kijött volna 1 jobb állapotú,használható valodi katonai szállitó.
     
    endre likes this.

Ezen oldal megosztása