[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Most épp egy Wizzair gép korzózik Kecskemét felett. Mit akar ott?

Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Landing traininget csinál a Wizzair a saját pilótáinak. A típusképzés egyik utolsó részeként minden új hajózó 5-6 leszállást kell csináljon, gyakorlatilag ez az átszoktatás a szimulátorból a rendes repülőgépbe... Hogy Ferihegy forgalmát ne zavarják, ezeket Pápán, Kecskeméten vagy Debrecenben repülik már évek óta.
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
Nem arra gondoltam,hog egyszerü.Hanem koltséghatékonnan megoltható-e?Ha már megvannak a gépek,hozzuk ki bellük amit lehet,és érdemes

319esre senki nem rakott még utántöltő konténert, nem hiszem, hogy ésszerű összegen belül lehetséges lenne.
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Hm.Mennyire hatékonnyan lehetne ezekre,lehetőleg leszerelhető formában,tankolkonténert alikálni?

Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.

Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...

Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az A320 típuscsaládból tudtommal még nem alakítottak át egyet sem légiutántöltő szerepkörre, így semmiképp nem lenne nekünk költséghatékony. A függesztési pontokon meg kell erősíteni a szárnyat, módosítani az üzemanyag rendszert, kezelőpanelt kiépíteni, aerodinamikai és szilárdsági vizsgálatokat elvégezni, egyáltalán még azt is tesztelni kéne, hogy a szárny mögötti örvényrendszerben tud e biztonságosan repülni egy másik gép. És akkor azt még meg sem említettem milyen körülményes és kényes munka a pilóták kiképzése vagy éppen a folyamatos légialkalmasság fenntartása és karbantartás egy olyan típusra/modifikációra, amit rajtunk kívül nem használ senki.

Ezt persze mind szívesen megcsinálja egy ezen a szakterületen jártas cég, mondjuk az Israel Aerospace Industries, majd benyújt egy olyan számlát, ami szépen elnyeli a honvétség következő 10-20 évre előirányzott összes fejlesztési költségét. És a végén néhány év múlva meglenne a nemzeti légiutántöltő képesség...

Egyszerűsítve a honvédségi A319-esekkel ez nem megoldható költséghatékonyan.
A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Én inkább azt mondom legyen neki valami alap önvédelmi rendszere, katonai iff, datalink...hogy legalább ráfoghassuk hogy katonai célokra is használható utasszállitó gép. Személy szerint nagyon örülök nekik, csak a katonai mivolta (!?) ne merüljön ki a szürke festésében...
 
M

molnibalage

Guest
Van. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
https://www.google.hu/maps/@46.9177532,19.7350767,141a,35y,265.5h,47.98t/data=!3m1!1e3?hl=hu
Elvileg ez a két elföldelt tartály. Mellette fent meg mintha egy 6 állásos vasúti lefejtő lenne. Cirka 20 méteres átmérő, ami méterenként ~300 m3 keró. Ha csak 10 méteres két tartály akkor is 6000 m3 keró. Bőven elég.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A RAF használt L1011et alakitott át,hollandia MD10est,máasok Boeing707 leharcolt utasszálitokat.Egy kósza gondolatot azért megér
Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához! :eek: :(
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ugye nem akarod a RAF, a Holland Légierő és az Israel Air Force anyagi lehetőségeihez hasonlítani a miénket?!! Ha meg mégis, akkor sajnos a fentiekhez mérve valami 0-nál sokkal-sokkal kisebb szorzószámot kell alkalmaznod a saját helyzetünk ábrázolásához! :eek: :(
Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
 
M

molnibalage

Guest
Na itt fogja Molnit elhagyni a béketűrése (és ne mondjam hogy jogosan?)!!!
Nem hagy el, de felssziszennek. Ez valahol általános iskoka 6-7 osztály táján volt anyag nekem. Asszem...

A keró átlagos sűrűsége 800 kg/m3, tehát 1 m3 keró = kb. 800 kg.
1 m3 = 1000 l
 
  • Tetszik
Reactions: Star Trek86

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Elvileg sporolás miatt csinálták ők is.Közgazdaságtan is egyformán hatályos.Szolgáltatthatnánk pénzért gyakorlási lehetőséget.Na nem merevcsővest gondoltam.
Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Sidewinder rakéták üzemidő hosszabbítására, megfelelő mennyiségű bomba fegyverzetre sem futja. És akkor a szárazföldiekről még nem is beszéltünk! Szóval ezek nálam kicsit hátrébb szerepelnek a fontossági sorrendben. Na meg pilótából, műszakikból is rosszul állunk most. Egy dolog elvezetni a gépet, de a légi utántöltéshez azért nagyobb gyakorlat kell! Pláne az oktatáshoz!
Hm.Akkor azonkivül,hog havonta elrepül 1Kabulba,mire fogjuk használni?Még arra sem ideállis.Oké,a katona beleúl.És a felszerelés?Nehézkes lesz benne pakolászni.Nincs semmilen védelme.Ez egy VIP gép,katonainak álcázva.Sőt,mindjárt 2.Az árukbol talán kijött volna 1 jobb állapotú,használható valodi katonai szállitó.
 
  • Tetszik
Reactions: endre