1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. emel

    emel Well-Known Member

    Ha a megrendelő saját bázisára kéri az "áru" leszállítását, az átadásig nem lehet rajta a saját jelzése, mert minden tekintetben (repülésbiztonság, személyzet kiképzettsége, biztosítások stb.) a szállító cég felel érte. Ha Kecsón a MH átveszi a gépet dokumentáltan jogilag, műszakilag és tulajdonba/üzemeltetésbe, akkor felkerülhet a magyar felségjelzés.
     
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Értem és köszönöm.
     
  3. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Emel teljesen helytálló posztjához annyit tennék hozzá, hogy praktikusan már most fenn van minden a gépen. Az ancsák alapján pedig a hosszú feltehetően a HUAF, a farkon középen a felségjel lejjebb a lajstromszám. Az orron pedig... Passz, de remélem a századjelvény.
     
  4. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Látni rajtuk esetleg valami érdekességet, ami nincs a polgári gépeken?...
     
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Gondolom az árcédula ismét különleges lett...
     
    borisz likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. emel

    emel Well-Known Member

    Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...) :)
     
    marton, fishbed, endre and 5 others like this.
  9. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Akkor keverem valamivel,lízingelve vannak nem? Abban jók vagyunk,grippenek,ppp autópályák,stb...
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezzel várjuk meg a pénteket és hogy rajta marad-e a máltai lajstromjel is.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Hát hogy a Honvédség megvette vagy lízingeli az Airbusokat, az még nem derült ki, de az olyan fapados légicégek mint a korábbi üzemeltető az AirBerlin is, általában nem vesznek gépet hanem többségben csak lízingelnek (pl. a WizzAir is).
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
    Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
    És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
     
  13. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    A múltkori 50millió dolláros us. tervekről szóló cikkekben volt szó a tüa-kapacitás növeléséről is. Addig meg, ha máshogy nem akkor vonattal lehet beszállítani, mert mind a reptérnek, mind a hetényi tüzatelepnek van iparvágánya, oda meg csak tudják valahogy pótolni.
    Ráadásul az iraki missziós körutaknál 4-5 An-26-os is repült egyszerre (az csurig töltve ~35köbméter) meg akkoriban repült még albatrosz meg MiG-29-ből is vagy 10. Szóval valami puffferkapacitás csak van (vagy volt 10+ éve) . + Ferihegyen is valami 3, vagy 4 tartályban van tárolva (ez valami tartalék, ha a közvetlen termékvezetékben leállna a szállítás) és avval is elketyegnének pár napig, pedig ott azért 2 airbus többszörösét kell feltölteni.
     
    svajcibeka, nyugger, fishbed and 2 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Van. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
    Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
     
    svajcibeka, Tcat, Nagy Csaba and 5 others like this.
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Amúgy indul a második gép is.
     
  16. ijasz

    ijasz Well-Known Member

    Most épp egy Wizzair gép korzózik Kecskemét felett. Mit akar ott?
     
  17. ijasz

    ijasz Well-Known Member

  18. borisz

    borisz Well-Known Member

     
    misinator and antigonosz like this.
  19. arcas

    arcas Well-Known Member

    Még mindig az áthúzást gyakorolja...kb. 15. kör.
     
  20. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    Közpénzen kibéreltek egy W gépet és most képzik át a pilótát?
    (Ezen se lepődnék meg)
     

Ezen oldal megosztása