[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha a megrendelő saját bázisára kéri az "áru" leszállítását, az átadásig nem lehet rajta a saját jelzése, mert minden tekintetben (repülésbiztonság, személyzet kiképzettsége, biztosítások stb.) a szállító cég felel érte. Ha Kecsón a MH átveszi a gépet dokumentáltan jogilag, műszakilag és tulajdonba/üzemeltetésbe, akkor felkerülhet a magyar felségjelzés.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 309
113
Ha a megrendelő saját bázisára kéri az "áru" leszállítását, az átadásig nem lehet rajta a saját jelzése, mert minden tekintetben (repülésbiztonság, személyzet kiképzettsége, biztosítások stb.) a szállító cég felel érte. Ha Kecsón a MH átveszi a gépet dokumentáltan jogilag, műszakilag és tulajdonba/üzemeltetésbe, akkor felkerülhet a magyar felségjelzés.

Értem és köszönöm.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Emel teljesen helytálló posztjához annyit tennék hozzá, hogy praktikusan már most fenn van minden a gépen. Az ancsák alapján pedig a hosszú feltehetően a HUAF, a farkon középen a felségjel lejjebb a lajstromszám. Az orron pedig... Passz, de remélem a századjelvény.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 309
113
Látni rajtuk esetleg valami érdekességet, ami nincs a polgári gépeken?...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 133
113
http://jetplanes.blog.hu/2018/01/31/ahogy_kell_834

dsc_0182_resize_1.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Gondolom az árcédula ismét különleges lett...
Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...) :)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 570
113
Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...) :)


Akkor keverem valamivel,lízingelve vannak nem? Abban jók vagyunk,grippenek,ppp autópályák,stb...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Akkor keverem valamivel,lízingelve vannak nem? Abban jók vagyunk,grippenek,ppp autópályák,stb...
Hát hogy a Honvédség megvette vagy lízingeli az Airbusokat, az még nem derült ki, de az olyan fapados légicégek mint a korábbi üzemeltető az AirBerlin is, általában nem vesznek gépet hanem többségben csak lízingelnek (pl. a WizzAir is).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 133
113
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
A múltkori 50millió dolláros us. tervekről szóló cikkekben volt szó a tüa-kapacitás növeléséről is. Addig meg, ha máshogy nem akkor vonattal lehet beszállítani, mert mind a reptérnek, mind a hetényi tüzatelepnek van iparvágánya, oda meg csak tudják valahogy pótolni.
Ráadásul az iraki missziós körutaknál 4-5 An-26-os is repült egyszerre (az csurig töltve ~35köbméter) meg akkoriban repült még albatrosz meg MiG-29-ből is vagy 10. Szóval valami puffferkapacitás csak van (vagy volt 10+ éve) . + Ferihegyen is valami 3, vagy 4 tartályban van tárolva (ez valami tartalék, ha a közvetlen termékvezetékben leállna a szállítás) és avval is elketyegnének pár napig, pedig ott azért 2 airbus többszörösét kell feltölteni.
 
M

molnibalage

Guest
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
Van. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Közpénzen kibéreltek egy W gépet és most képzik át a pilótát?
(Ezen se lepődnék meg)