[HUN] Airbus A319

Ha a megrendelő saját bázisára kéri az "áru" leszállítását, az átadásig nem lehet rajta a saját jelzése, mert minden tekintetben (repülésbiztonság, személyzet kiképzettsége, biztosítások stb.) a szállító cég felel érte. Ha Kecsón a MH átveszi a gépet dokumentáltan jogilag, műszakilag és tulajdonba/üzemeltetésbe, akkor felkerülhet a magyar felségjelzés.
 
Ha a megrendelő saját bázisára kéri az "áru" leszállítását, az átadásig nem lehet rajta a saját jelzése, mert minden tekintetben (repülésbiztonság, személyzet kiképzettsége, biztosítások stb.) a szállító cég felel érte. Ha Kecsón a MH átveszi a gépet dokumentáltan jogilag, műszakilag és tulajdonba/üzemeltetésbe, akkor felkerülhet a magyar felségjelzés.

Értem és köszönöm.
 
Emel teljesen helytálló posztjához annyit tennék hozzá, hogy praktikusan már most fenn van minden a gépen. Az ancsák alapján pedig a hosszú feltehetően a HUAF, a farkon középen a felségjel lejjebb a lajstromszám. Az orron pedig... Passz, de remélem a századjelvény.
 
Látni rajtuk esetleg valami érdekességet, ami nincs a polgári gépeken?...
 
http://jetplanes.blog.hu/2018/01/31/ahogy_kell_834

dsc_0182_resize_1.jpg
 
Gondolom az árcédula ismét különleges lett...
Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...) :)
 
Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...) :)


Akkor keverem valamivel,lízingelve vannak nem? Abban jók vagyunk,grippenek,ppp autópályák,stb...
 
Akkor keverem valamivel,lízingelve vannak nem? Abban jók vagyunk,grippenek,ppp autópályák,stb...
Hát hogy a Honvédség megvette vagy lízingeli az Airbusokat, az még nem derült ki, de az olyan fapados légicégek mint a korábbi üzemeltető az AirBerlin is, általában nem vesznek gépet hanem többségben csak lízingelnek (pl. a WizzAir is).
 
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
 
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
A múltkori 50millió dolláros us. tervekről szóló cikkekben volt szó a tüa-kapacitás növeléséről is. Addig meg, ha máshogy nem akkor vonattal lehet beszállítani, mert mind a reptérnek, mind a hetényi tüzatelepnek van iparvágánya, oda meg csak tudják valahogy pótolni.
Ráadásul az iraki missziós körutaknál 4-5 An-26-os is repült egyszerre (az csurig töltve ~35köbméter) meg akkoriban repült még albatrosz meg MiG-29-ből is vagy 10. Szóval valami puffferkapacitás csak van (vagy volt 10+ éve) . + Ferihegyen is valami 3, vagy 4 tartályban van tárolva (ez valami tartalék, ha a közvetlen termékvezetékben leállna a szállítás) és avval is elketyegnének pár napig, pedig ott azért 2 airbus többszörösét kell feltölteni.
 
Az üzemanyagellátáson gondolkodom. Van elég taroló Kecskeméten? Sokkal több üza kell az A319-be mint egy Gripenbe.
Vagy majd Ferihegyen tankolnak? Úgyis ott veszik majd fel az utasokat általában.
És hogy lesz, ha majd beindulnak a wizzair járatok is?
Van. Amikor egyszerre repült az összes Griff, ha csak félig töltötték meg őket, akkor is az elég keró egy ekkora gépnek is.
Kecsóra távvezzeték meg és azt tárolják tartályban. Fejből most meg nem mondom, hogy hány ezer m3-es évekkel ezelőtt foglalkoztam vele.
 
Közpénzen kibéreltek egy W gépet és most képzik át a pilótát?
(Ezen se lepődnék meg)