Hát most tényleg az, mert az Air Berlin csődbejelentésekor ez a két gép éppen lejárt üzemidő miatt karbantartáson volt az ACE-hangárban Ferihegyen, magyarán így nem volt aki kifizesse a munkát. A cégek ilyenkor azt szokták csinálni, hogy munka állj, gép ki a hangár elé, és megvárják amíg valaki jelentkezik érte hogy viszi a gépet és kifizeti a befejezett javítást+tárolási költséget (reptéren fizetni kell a parkolásért is!)+időszakos tárolási munkákat, mert azt azért gondosan el szokták végezni. Ezek a gépek általában banki vagy lízing-cég tulajdonában vannak, akik nagyon nem szeretik hogy áll a gép és még költségek is vannak rajta ahelyett hogy pénzt hozna, úgyhogy ilyenkor igyekeznek olcsóbban megszabadulni tőlük, és mivel a kormányzat rácsapott a prédára így pottyant a Honvédség ölébe állítólag olyan harmadáron egy új gép árához képest. Jókor voltak jó helyen a gépek (meg szerintem az informátorok is...)