Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

Tu-160 utasszállító verzióban. :)
T81XniumFwI.jpg
 
A centroplán nem egy darabból van?
A centroplán a repülőgép szárnyának központi teherviselő része, eleme. Mivel ez csatlakozik a törzshöz, sokszor annak középső részével egy egységként gyártják. Így áll keresztirányú elemekből (keresztgerendák, törzskeretek/részek, keresztmerevítők), hosszirányú elemekből (hossztartó gerendák, megerősített szárnybordák, hosszmerevítők), és ezeket összekötő ferde merevítőkből, valamint a hozzá csatlakozó elemek megerősített bekötési csomópontjaiból. Így ez gyakorlatilag egy sok alkatrészből álló térbeli rács- vagy doboz-szerkezet, a repülőgép egyik fő teherviselő eleme, elöl-hátul a törzs mellső és hátsó szekcióinak, kétoldalt a szárnyak külső szekcióinak, esetleg még a főfutóművek bekötéseinek csomópontjaival is. Szóval ez egy jókora darab szerkezet, egy darabból nem lehet összehozni.
 
A centroplán nem egy darabból van?

Az egy hegesztett, nagyjából doboz szerkezet, de erről Alessomor többet tudna írni, ez az ő szakterülete.
Nekem két érdekes megosztani valóm van a témában (multinál vagyok és az amcsi anyacégemmel kapcsolatosak)
- Mivel a centroplán egy hegesztett szerkezet, ami manapság már legtöbbször titánból készült, azt az összehegesztés után hőkezelni (feszültségteleníteni) kell. F 22, és a cég bukott ezen a melón. Az összes F 22 centroplánból pár darab (5-9, nem emlékszem pontosan) hibás hőkezelét kapott, s ez ráadásul csak az összeszerelés után derült ki. Az anyacég ingyen újra gyártotta, kifizette a + szerelést, és az egyik legjövedelmezőbb gyáregység e miatt null szaldó körül volt vagy 3 évg.
- Az F 35-höz egy csomó cuccot szintén az anyacég készít, és fennen hirdeti, hogy a géphez való törzskereteket a világon először titánból, egy darabban kovácsolással állítják elő. Amennyiben eltévedsz ide Fehérvárra, bejössz a cég főkapuján, a szemben lévő vitrinekből egy F 35 makett vigyorog... (nem is kicsi, vagy 1:25-ös kb és teljesen élethű)....
 
A hétvégén olvastam egy több helyen megjelent Putyin nyilatkozatot, amiben az szerepel, hogy a Tu 160 M2-es darabszám 2027-ig 10 db. Gondolom az új gyártás, ez pedig azt jelenti, hogy a most felszálló tech demonstrátor (majdnem M2) berepülési és kisérleti procedurája (elektronika és fegyverzet + az új hajtómű) után valahol évi 2db os széria várható. S ameddig a Fehér hattyút gyártják, addig új gép, esetleg 5. generációs szinte kizárt az anyagiak miatt.... (ez utóbbi az én kommentem)
 
According to estimates of the Ministry of Industry and Trade of Russia, a civil supersonic aircraft based on the Tu-160 can be created in 7-8 years. It also estimates the domestic demand for a civilian Tu-160, which can accommodate up to 50 people, at the level of 20-30 cars at a price of $ 100-120 million per car. The government hopes for a significant export potential of the aircraft.
 
According to estimates of the Ministry of Industry and Trade of Russia, a civil supersonic aircraft based on the Tu-160 can be created in 7-8 years. It also estimates the domestic demand for a civilian Tu-160, which can accommodate up to 50 people, at the level of 20-30 cars at a price of $ 100-120 million per car. The government hopes for a significant export potential of the aircraft.
 
According to estimates of the Ministry of Industry and Trade of Russia, a civil supersonic aircraft based on the Tu-160 can be created in 7-8 years. It also estimates the domestic demand for a civilian Tu-160, which can accommodate up to 50 people, at the level of 20-30 cars at a price of $ 100-120 million per car. The government hopes for a significant export potential of the aircraft.
Aki ezt a kacsát kitalálta az sem a tudós klub rendes tagja volt.
Sanszosan töredék áron kijönne a Tu-144-et modernizálni és alacsony intenzitású gyártásba tenni mint a 160-asból utasszállítót faragni...
Az utolsó csavarig át kellene tervezni a gépet és a végeredménynek már köze nem lenne a 160ashoz.

Ez a hír egy ökörség.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd
Aki ezt a kacsát kitalálta az sem a tudós klub rendes tagja volt.
Sanszosan töredék áron kijönne a Tu-144-et modernizálni és alacsony intenzitású gyártásba tenni mint a 160-asból utasszállítót faragni...
Az utolsó csavarig át kellene tervezni a gépet és a végeredménynek már köze nem lenne a 160ashoz.

Ez a hír egy ökörség.

President Vladimir Putin has attended a test flight of Russia’s new Tu-160 strategic bomber, later suggesting that a civilian passenger version of the supersonic aircraft could be a viable commercial prospect.
https://www.rt.com/news/416955-putin-supersonic-civilian-airliner/

Ha jól értelmezem RTt Putin javasolta ezt az ökörséget.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd