[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
835
4 237
93
Addigra már 1368 magyarórán van túl az általános iskolából. Nem a középfokú oktatás feladata a szövegértés és fogalmazás megtanítása, hanem az általános iskola első néhány évfolyamáé, hiszen anélkül semmit nem fog az egész oktatásból érteni és számonkérhető se lesz.

Ált.isk. 1-2. évfolyamok: 576 óra
Ált.isk. 3-4. évfolyamok: 432 óra
Ált.isk. 5-6. évfolyamok: 216 óra
Ált.isk. 7-8. évfolyamok: 144 óra

Értem, tehát majd általános iskolában megtanul választékosan, nagy szókinccsel beszélni, összetett mondatokban, úgy hogy sok szónak a jelentésével nem lesz tisztában, mert nem fogja ismerni a szó hátterét. A "te" gyerekeid nem fognak tudni használni a mondataikban és a beszédükben hasonlatokat, példákat, idézéseket, utalásokat, mert semmilyen irodalmi, történelmi ismeretük nem lesz. Nem fogják érteni a világot, nem fogják érteni az újságokat, a normálisabb tv műsorokat sem, a műveltséget igénylő vicceket és utalásokat sem. A 14-18 év közötti elme már sokkal összetettebben képes értékelni egy regényt, verset, novellát. Elolvasva, megértve az emberi értékeket, gondolkodást, motivációkat is jobban megérti. Sokat felejt az ember, de formálja, teljesebb emberré teszi az irodalom és a művészetek felületes ismerete. Ösztönösen használod a kifejezéseket, az agyad felszívja hogy nem azt mondod egy lánynak, hogy: " Sima a bőröd mint a karcolatlan matrica a suzukimon, hanem azt hogy selymes a bőröd mint a bársony. "

Nyilván én sem értek egyet néhány regény kötelező olvasásával, meg van olyan vers amit nem fognak érteni, de ez nem azt jelenti hogy az irodalom oktatása ne képezné alapját egy normális európai ember műveltségének.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Tehát volt 5 "hörcsög" tesitanárod, s ezért tartod feleslegesnek a testnevelést az iskolákban?
Szerintem meg kell a mozgás. Sőt, most még inkább kell, mint régebben. Bármilyen mozgás jobb, mint ha semmit sem csinálnának.
Nemnakarok Molnisan beszólni, mert nem vagyok mérnök, de szövegértelmezés?! Nem azt mondtam, hogy szüntessük meg. Csak azt, hogy jelen formájában teljesen értelmetlen, mert hót fogalmatlan szerencsétlenek tanítják (tisztelet a kivételnek), akik még magukat sem képesek megtestnevelni. Így meg a mateknak több haszna lenne.
A mozgásra nevelés meg alapból ott kezdődik, hogy bizonyos kor fölött Pistike takarodjon a lábacskáin iskolába apuci-anyuci fuvar helyett ;).
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and Luthero

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 290
27 198
113
Értem, tehát majd általános iskolában megtanul választékosan, nagy szókinccsel beszélni, összetett mondatokban, úgy hogy sok szónak a jelentésével nem lesz tisztában, mert nem fogja ismerni a szó hátterét. A "te" gyerekeid nem fognak tudni használni a mondataikban és a beszédükben hasonlatokat, példákat, idézéseket, utalásokat, mert semmilyen irodalmi, történelmi ismeretük nem lesz. Nem fogják érteni a világot, nem fogják érteni az újságokat, a normálisabb tv műsorokat sem, a műveltséget igénylő vicceket és utalásokat sem.

Miután megdupláztam a történelem-földrajz-gazdaságtörténet egységébe foglalt órák számát és az állampolgári, politikai ismeretek a nulláról heti egy órára lett emelve?

A 14-18 év közötti elme már sokkal összetettebben képes értékelni egy regényt, verset, novellát. Elolvasva, megértve az emberi értékeket, gondolkodást, motivációkat is jobban megérti. Sokat felejt az ember, de formálja, teljesebb emberré teszi az irodalom és a művészetek felületes ismerete.

Az irodalmi műveltségem egyetlen eleme sem származik az iskolából.

Ösztönösen használod a kifejezéseket, az agyad felszívja hogy nem azt mondod egy lánynak, hogy: " Sima a bőröd mint a karcolatlan matrica a suzukimon, hanem azt hogy selymes a bőröd mint a bársony."

Én a matricásat mondanám, mert az utóbbi múlt századi stílusú bók, még visszakérdez, hogy a nagyanyádnak nézel?

Nyilván én sem értek egyet néhány regény kötelező olvasásával, meg van olyan vers amit nem fognak érteni, de ez nem azt jelenti hogy az irodalom oktatása ne képezné alapját egy normális európai ember műveltségének.

Dehát értelmetlen. Én, aki igen jelentős mértékben fogyasztottam és valamilyen mértékben máig fogyasztok irodalmat se köszönhetek semmit az iskolai irodalomoktatásnak. Semmit. Annak ellenére és nem azért, mert rossz volt az oktatás, henem mert nincs mit oktatni. Az irodalom nem létezik univerzális értelemben. Nekem van egy ízlésem és ami abba belefér, az az irodalom. Ahhoz, hogy irodalmi ízlésem legyen éppenhogy távolságra volt szükségem az iskolai oktatástól, nagyjából húsz éves koromtól támadt fel bennem az irodalom iránti érdeklődés számos kiváló kortárs művel találkozás után. Akkor értettem meg, hogy az irodalom nem az Arany, Petőfi, Ady nevekkel jelzett sz*rkupac, hanem valami érdekes, izgalmas dolog!

Annak a kevés embernek, akinek véletlen, vagy környezeti okoknál fogva lesz irodalmi érdeklődése, annak olvasni kell tudnia és meg kell kímélnünk az irodalomtól, mint tananyagtól, hogy ne riasszuk el a kultúrától a régmúlt szemetével, amiben semmi szórakoztató és élvezetes nincs ma már!
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Minek több? Semmilyen irodalmi érettségi nem lenne értelemszerűen. Helyesírás, fogalmazási készség kialakítása, szövegértés tanítása folyna így és abból kellene vizsgázni:

ált.isk 1-2. évfolyam: heti nyolc óra
ált.isk 3-4. évfolyam: heti hat óra
ált.isk 5-6. évfolyam: heti három óra
ált.isk 7-8. évfolyam: heti két óra
középszintű oktatás: heti egy óra



Nem lenne humán szakirány. Nyilvánvaló, hogy ugyanez folytatódna a felsőoktatásban. Az állami finanszírozás csak a reálképzésre terjedne ki. Humánképzés alatt a reáltanárok főiskolai és egyetemi képzését értenénk egy ilyen rendszerben.



Ami oda vezet, ami az amerikai egyetemeken van: a nemzetgazdasági, honvédelmi és minden más épeszű szempontból fölösleges humánképzés brutális túlsúlyához az azzal együtt járó campusi-debilitáshoz. A jogásznak éppúgy nincs szüksége irodalmi, ének-zenei, képzőművészeti képzésre, mint a mérnöknek. Viszont az nem árt, ha a jogász tud számolni és alapvetően tisztában van a világ működésével. Egy erős reálképzés egy jól kialakított társadalomtudomány tárggyal ezt meg tudja alapozni!
És szerinted mégis hogyan tanul meg valaki szépen és jól írni magától, ha nem irodalom/történelmen (a nyelvtant én is bedarálnám)?! Anno rengeteget kellett verselemeznünk, esszét írnunk (lusta dög voltam már akkor is, így angolból hetente kellett számomra szimpatikus dolgokról fogalmazást írnom angokul), szöveget tömöríteni. A magolósak persze utálták, mert gondolkozni kellett, meg saját véleménnyel élni.
Közgazdászként felvételire még központi vizsgát kellett írni matekból és töriből (+ ebből szóbeli). Na a matekból volt 8 kérdés, a 7. és 8. a mérnököknek meg matfizeseknek, mi halandók az 1-6. megoldását éreztük reálisnak (a sima érettségit röhögve megírtam 5-re 20 perc alatt, mert anyám azt mondta, hogy utána kapok sütit). Jó, töriből meg 95% írásbelin. Ha belegondolok, matekból is folyamatosan dolgozatot írtunk, ahol meg kellett pontosan és gyorsan dolgozni komoly(nak tűnő) stressz mellett.
Egyetemen mindjuk én annak a híve vagyok szintén, hogy hetente kell feladatot kiadni, légyen az akár script írás adott problémára vagy szimulált céges esettanulmány (vagy országtanulmány...), mert egy vizsga-produkció semmit nem mér. Nomegy szóban kell vizsgáztatni, hadd mozogjon a szája.

Szomszédos nyelvet pedig tanítani KELL, mert abból van a pénz a szomszédos országokkal. Valami csehszlovákot ha beléjük tolnánk, akkor azt tetszőleges szláv nyelvre tudja konvertálni, miközben nem kell a krix-krax abc-t tanulni mint szovjetnél.

Tesinél meg rámenni (a szokásos vesszőparipámra): derék-derék-láááb (ami szintén derék). A kiképzőm engem is elzavar napi szinten sétálni/futni 8km-t (+apró), fél óra alatt pedig megdögleszt a saját testsúlyos edzésével. Szóval ehhez nem kell napi 2x tesióra, nyújtás fekve-oldalt-hason meg plank oldalt-hason és némi padlóvixolás megvan ám 20 perc alatt. Pedig előtte se voltam hurka.

Állami finanszírozás Rózsamammer óta nincs a tarsadalom tudományi felsőoktatásban. A tehetséges top 40-nek évfolyamonként össze tudtunk gereblyézni céges ösztöndíjakat, a maradék meg dolgozik, diákhitel, majd menekül az adósrabszolgaság elől külföldre.:mad: Szuper, mert pár év és így országosan hiány lesz doktoranduszból (most is az van...), ami a személyi utánpótlást ássa alá. Miközben a profok, MTA doktorok 10 éven belül nyugdíjasak lesznek mind - utánpótlás nélkül, mert kevés olyan fanatikus állat van aki tudományos "karriert" épít céges helyett (tudom, minek mentünk oda, meg kapjuk be).
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Ezzel nem értek egyet. Egy monolit társadalmat kell kinevelnünk, aminek minden tagja ugyanazt a normát sajátította el.
A monolit társadalom hadserege mire jó, milyen szellemi alapra helyezi a harcát? Nemzeti haderőnél ez nem kérdés.
Ez így a birodalmak szervezéséhez hasonlít, ahol egy szűk réteg megalomániáját szolgálja ki a teljes rendszer.

S akkor még a gyakorlati problémákról nem beszéltünk.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 290
27 198
113
A monolit társadalom hadserege mire jó, milyen szellemi alapra helyezi a harcát? Nemzeti haderőnél ez nem kérdés.
Ez így a birodalmak szervezéséhez hasonlít, ahol egy szűk réteg megalomániáját szolgálja ki a teljes rendszer.

S akkor még a gyakorlati problémákról nem beszéltünk.

Az olvasni tudáshoz hozzá tartozik a kontextus is. Közvetlenül ez alatt van egy kommentem, ami megvilágítja miről van szó! Itt egy vita zajlik. Ha a Nemzeti dal helyett megtanultad volna, hogy a kommentfolyamban érdemes egy kicsit mindig előre és hátra is olvasni a zajló beszélgetés megismerése végett, akkor fel se tetted volna a kérdést, mert a válasz: a porosz társadalom monolit liberalizmusa.

És szerinted mégis hogyan tanul meg valaki szépen és jól írni magától, ha nem irodalom/történelmen (a nyelvtant én is bedarálnám)?!

A nyelvtant kell meghagyni kis mértékben az általános iskolában a kezdeteknél, majd fogalmazásra és olvasásra/elemzésre kell helyezni a hangsúlyt. Nem irodalmi szöveget, hanem a hétköznapi élet szövegeit a banki szerződésektől a politikai beszédekig. Így tanulja meg valaki a gyakorlatban használható írás-olvasás tudást.

Anno rengeteget kellett verselemeznünk, esszét írnunk (lusta dög voltam már akkor is, így angolból hetente kellett számomra szimpatikus dolgokról fogalmazást írnom angokul), szöveget tömöríteni. A magolósak persze utálták, mert gondolkozni kellett, meg saját véleménnyel élni.

Bingó!

Közgazdászként felvételire még központi vizsgát kellett írni matekból és töriből (+ ebből szóbeli). Na a matekból volt 8 kérdés, a 7. és 8. a mérnököknek meg matfizeseknek, mi halandók az 1-6. megoldását éreztük reálisnak (a sima érettségit röhögve megírtam 5-re 20 perc alatt, mert anyám azt mondta, hogy utána kapok sütit). Jó, töriből meg 95% írásbelin. Ha belegondolok, matekból is folyamatosan dolgozatot írtunk, ahol meg kellett pontosan és gyorsan dolgozni komoly(nak tűnő) stressz mellett.

Igen, a sok biológia, fizika, kémia és matematika óra a rendszeremben többek között ezt is szolgálja. A gyereknek az iskolában és arra otthon készülve kell elsajátítania a munkához majd elengedhetetlenül szükséges stressztűrést, folyamatos figyelmet és a munkatempó állandóságának fenntartását.

Az iskola a munkahely kiképzőtábora.

Szomszédos nyelvet pedig tanítani KELL, mert abból van a pénz a szomszédos országokkal. Valami csehszlovákot ha beléjük tolnánk, akkor azt tetszőleges szláv nyelvre tudja konvertálni, miközben nem kell a krix-krax abc-t tanulni mint szovjetnél.

Mindenki beszél angolul az üzleti életben. Az intenzív gazdasági kapcsolatok fenntartásához angoltudás kell.

Tesinél meg rámenni (a szokásos vesszőparipámra): derék-derék-láááb (ami szintén derék). A kiképzőm engem is elzavar napi szinten sétálni/futni 8km-t (+apró), fél óra alatt pedig megdögleszt a saját testsúlyos edzésével. Szóval ehhez nem kell napi 2x tesióra, nyújtás fekve-oldalt-hason meg plank oldalt-hason és némi padlóvixolás megvan ám 20 perc alatt. Pedig előtte se voltam hurka.

De kell, mert valahol el kell helyezni egy komolyabb honvédelmi nevelést és amelyett igen sok csapatsportot, ahol játszva tanulják meg az együttműködés fontosságát! A lehető legmélyebben bele kell ivódjon a gyerekekbe a kooperációra való hajlam.

Állami finanszírozás Rózsamammer óta nincs a tarsadalom tudományi felsőoktatásban. A tehetséges top 40-nek évfolyamonként össze tudtunk gereblyézni céges ösztöndíjakat, a maradék meg dolgozik, diákhitel, majd menekül az adósrabszolgaság elől külföldre.:mad: Szuper, mert pár év és így országosan hiány lesz doktoranduszból (most is az van...), ami a személyi utánpótlást ássa alá. Miközben a profok, MTA doktorok 10 éven belül nyugdíjasak lesznek mind - utánpótlás nélkül, mert kevés olyan fanatikus állat van aki tudományos "karriert" épít céges helyett (tudom, minek mentünk oda, meg kapjuk be).

Bárcsak így lenne! A társadalomtudományok 80-90 százaléka kihalhatna végre!
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Hát én még tanultam szombaton,és enlékszem,milen jő műsorok voltak a tv-ben hétfön és pénteken.;)Öveges professzor kisfilmjeit még ma is kedvelem.Viszont oktatási rendszerünk eléggé sz.ar.Mit ért meg egy 12éves gyerek a wellsi bárdokbol?Semmit,csak bemagolja és megutálja a verseket.Megoldást nem tudom,de angolszász mintára a vitakultúra órát bevezetném a tanrendbe.;)
Ó, 12 évesként amikor matek röpdogát írtunk a matektanárunk mondogatta, hogy "körötte csend amerre ment és néma tartomány". Mi nagyon is értettük, mire gondolhatott a költő :D. Amikor meg javította (miután megoldotta a táblánál), olykor feltette a kérdést: "és ki lehet ez a csodálatos mandarin?!". Aztán sajnos velünk együtt távozott a műintézményből, mert nyugdíjba ment. Meg már nem volt gyomra az ilyen "vállalkozóapuka Pistikéjének csak jogai vannak" bemászkáló szülőkhöz. Mondjuk van, hogy a felsőoktatásban is bepróbálkozik egynéhány, de durva lekoptatós sztorik kerekednek belőle :hadonaszos: (mondjuk ez komoly gerincet igényel a dékáni vezetés részéről).

A vitakultúrának kifejezett haszna lenne. Szerintem itt nem kell kifejtenem miért. :cool:
(és most képzeljük el, hogy mi vagyunk az a néhány grafomán népelem a teljes hazai sokaságból... milyen lehet a többi?!?! :eek:)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 873
9 862
113
Nemnakarok Molnisan beszólni, mert nem vagyok mérnök, de szövegértelmezés?! Nem azt mondtam, hogy szüntessük meg. Csak azt, hogy jelen formájában teljesen értelmetlen, mert hót fogalmatlan szerencsétlenek tanítják (tisztelet a kivételnek), akik még magukat sem képesek megtestnevelni. Így meg a mateknak több haszna lenne.
A mozgásra nevelés meg alapból ott kezdődik, hogy bizonyos kor fölött Pistike takarodjon a lábacskáin iskolába apuci-anyuci fuvar helyett ;).

Aha, és ha valami szereinted/tapasztalaid szerint nem jól működik, akkor az a megoldás, hogy feleslegesnek ítéled, és megszünteted/helyettesíted egy teljesen más dologgal. Szerintem nem ez a megoldás, és nem örülnék, ha a gyerekeim nem járnának testnevelés órára, csak mert néhány felmentettnek rossz emlékei vannak a testneveléssel kapcsolatban.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Na, akkor ő az LMP szerint már gazdag. Épp a hétvégén közölték a többsávos adórendszeres elképzelésket, és hamarosan ismét 91ezret fog keresni, ha tényleg 240 bruttó lesz a határ a 24%nál, ahogy hallani a köreikből. :)

Más.
https://tutiblog.com/18450-2/
Jó, hát szerencsére az LMP az a párt, aminek az inteligenciáját jól reprezentálja a közvéleménykutatásokon betöltött súlya. (az kár, hogy a többinél nem így alakul)
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
És minek...? Hány ember szeretne katona lenni szerinted a teljes népességből...?
Komolyan mondom, de kb. egy olyan balfasz diktátornak tűnsz, aki felállít egy oktatási rendszert, ami kb. egy dologra sem lenne jó. Örülök, hogy nem rajtad múlik ez...
Jó, hát legutóbb az Alföldet akarta elárasztani a giga-mega bajai gáttal. Ezek a grafikusok roppant találékonyak, a történelem rá a tanúnk...
(na abbahagyom, mert Mack jogosan nyom egy BannHammer Fallt)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Az ELTE java azért még nem a magyar kultúra, hanem a nemzetközi szélsőbalos irányzatok helyi fellegvára!
Gőzöm sincs, az Eltéről csak egy csávót ismerek személyesen, de ő keményen idősor elemzésben nyomult. A tarisznyarákokhoz nem értek, de attól még hasznosak valamire. A politikai nézet meg múló hóbort.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 290
27 198
113
Gőzöm sincs, az Eltéről csak egy csávót ismerek személyesen, de ő keményen idősor elemzésben nyomult. A tarisznyarákokhoz nem értek, de attól még hasznosak valamire. A politikai nézet meg múló hóbort.

A politikai nézet nem múló hóbort, amikor a komplet "tudományuk" erre az ideológiára épül. Nem jók semmire, viszont annál kártékonyabbak! Amúgy igen, az ELTE-nek is van egy kisebbik része, ami be lehetne olvasztani a BME-be, mert értelmes dolgokkal foglalkozik.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 290
27 198
113
Jó, hát legutóbb az Alföldet akarta elárasztani a giga-mega bajai gáttal. Ezek a grafikusok roppant találékonyak, a történelem rá a tanúnk...
(na abbahagyom, mert Mack jogosan nyom egy BannHammer Fallt)

Többek között azért emelném duplájára és reformálnám meg a földrajz képzést, hogy szűk kis és éppen ezért elárasztásra alkalmas közép-magyarországi Duna-völgyét senki ne keverje össze az Alfölddel úgy egyben! :D
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Aha, és ha valami szereinted/tapasztalaid szerint nem jól működik, akkor az a megoldás, hogy feleslegesnek ítéled, és megszünteted/helyettesíted egy teljesen más dologgal. Szerintem nem ez a megoldás, és nem örülnék, ha a gyerekeim nem járnának testnevelés órára, csak mert néhány felmentettnek rossz emlékei vannak a testneveléssel kapcsolatban.
Hát, úgy lettem felmentve, hogy a kretének miatt ciszták nőttek a bokámban. Meg fájt a térdem mint állat. Érdekes módon, miután felmentődtem, a dolog megszűnt - dacára annak, hogy az otthon-suli 3km távolságot továbbra is gyalog vagy bicajjal küzdöttem le. Egyetemistaként előbb felvettem gyúrasórát: a tanár semmit nem csinált, utána inkább kezdő úszásra jártam, mert jók voltak a csajok, melegvizes medence, egylevegővel átúszás. Meg mondjuk körbebicikliztük párszor az országot, meg más országokat, meg futottam pár félmaratont. De egész biztos velem van a baj és nem azokkal, akik felveszik a tesitanári fizut a nagy büdös semmire.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
A politikai nézet nem múló hóbort, amikor a komplet "tudományuk" erre az ideológiára épül. Nem jók semmire, viszont annál kártékonyabbak! Amúgy igen, az ELTE-nek is van egy kisebbik része, ami be lehetne olvasztani a BME-be, mert értelmes dolgokkal foglalkozik.
Lol, épp most menekültek ki a BME-ből, biztosan örülnének a viszontlátásnak. Világnézeti szempontból meg nem elegáns szelektálni az emberek között.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 290
27 198
113
Lol, épp most menekültek ki a BME-ből, biztosan örülnének a viszontlátásnak. Világnézeti szempontból meg nem elegáns szelektálni az emberek között.

Nem elegancia kérdése, hanem szükség. A balliberalizmus egy pestis, amit ki kell szelektálni a társadalmunkból.
 
Status
Not open for further replies.