Hihetetlen, de egyetértünk.
Heti tanórai terheltség jelenleg / szerintem (testnevelést nem számítva):
1. évfolyam: 20 / 20
2. évfolyam: 20 / 20
3. évfolyam: 22 / 20
4. évfolyam: 22 / 20
5. évfolyam: 25 / 25
6. évfolyam: 25 / 25
7. évfolyam: 27 / 25
8. évfolyam: 27 / 25
9. évfolyam: 30 / 30
10. évfolyam: 30 / 30
11. évfolyam: 30 / 30
12. évfolyam: 30 / 30
Nincs lényegi változás, ami megnyerek a haszontalan humántárgyak mellőzésével, azt rátoltam a többire.
Heti magyar nyelv és irodalom órák:
ált 1-4: 8 8 8 7 / 8 8 6 6
ált 5-8: 4 4 4 4 / 3 3 2 2
köz: 2 1 0 0 / 0
gim: 4 4 4 4 / 1 1 1 1
A kerettanterv elsősorban irodalomcentrikus az én elgondolásom teljesen mellőzi az irodalmat és szövegértésre, fogalmazásra utazik. Senki se lesz beljebb, ha verseket elemez, de ha nem tudja értelmezni a hitelszerződését, arra itt százezrek basznak rá!
Heti idegen nyelv órák:
ált 1-4: 0 0 0 3 / 0 0 2 2
ált 5-8: 3 3 3 3 / 3 3 4 4
köz: 2 2 2 2 / 3 3 3 3
gim: 4 4 4 4 / 4 4 4 4
Nincs lényegi változás, csak én kizárólagossá tenném az angol nyelvi képzést.
Heti történelem, földrajz órák:
ált 1-4: 0 / 0
ált 5-8: 2 2 3 3 / 4 4 4 4
köz: 2 1 0 0 / 2 2 2 2
gim: 2 2 3 3 / 6 6 6 6
Itt látszik, hogy fontosabbnak tartom, hogy a diák értse a világpolitika és gazdaság összefüggéseit, hogy ne zavaros összeesküvéselméletekkel próbálja leírni az őt körülvevő valóságot. Jó kétszeresével számolom a történelmi keretbe ágyazott földrajzi, közgazdasági és politikai ismeteket!
Heti kémia órák:
ált 1-4: 0 / 0
ált 5-8: 0 0 1 1 / 2 2 2 2
köz: 0 0 0 0 / 2 2 2 2
gim: 0 0 2 2 / 3 3 3 3
Heti fizika órák:
ált 1-4: 0 0 0 0 / 0 0 0 0
ált 5-8: 0 0 2 1 / 2 2 2 2
köz: 0 0 0 0 / 2 2 2 2
gim: 0 0 2 2 / 3 3 3 3
Heti matematika órák:
ált 1-4: 4 4 4 3 / 6 6 6 6
ált 5-8: 4 3 3 3 / 6 6 6 6
köz: 2 1 0 0 / 4 4 4 4
gim: 3 3 3 3 / 6 6 6 6
A három reáltárgy. Jelenleg az oktatási rendszerünk egyoldalúan idiótákat képez. Aztán majd ellenzik Paksot, a vízenergiát és inkább fizetnek háromszoros árat a zöldenergiás illúzióikért, mintsem, hogy a józan eszükre hallgassanak, ami nincs, mert nem tanultak elég kémiát, fizikát és matematikát!
Heti környezetismeret, természetismeret és biológia órák:
ált 1-4: 1 1 2 2 / 5 5 5 5
ált 5-8: 2 2 2 1 / 2 2 2 2
köz: 3 0 0 0 / 1 1 1 1
gim: 3 2 2 2 / 3 3 3 3
A lényegi különbség egy erős természetismeret alapozás az általános iskolában. Az élet alapvető tényeit már ismerjék meg idejekorán!
Heti állampolgári ismeretek és erkölcstan órák:
ált 1-4: 0 0 0 0 / 1 1 1 1
ált 5-8: 0 0 0* 0* / 1 1 1 1
köz: 0 0 0 0 / 1 1 1 1
gim: 0 1 0 1 / 1 1 1 1
*történelem részeként, mondjuk 0,1
A rendszerből jelenleg teljesen hiányzik a politika világában való eligazodás képessége, ahogy a társadalmi alapismeretek átadása is.
Molni megismerkedhetne egy kicsit a nemzeti kerettantervekekkel, mert tényleg nem történt itt más, minthogy a haszontalan humántárgyak kivételre kerültek, a történelem és földrajz megerősítésre került, a reáltudományos képzés nagy mértékben, mert aki onnan kihullik, az még jó lesz a szolgáltató szektornak, de ennek hijján az ipar döglődni fog, ahogy már most súlyos a helyzet!
Aki az én rendszeremből kikerül az a haderő vagy a nemzetgazdaság bármely szintjén jól boldogulna. Még abban is jobb lenne, hogy divatos startapok keretei között amúgy értelmetlen hantát adjon elő a gyagyás nyugati befektetők megnyerése érdekében, hiszen tudna fogalmazni! Hol a probléma?