[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 491
84 591
113
Mitől lenne félhülye? Mert nem tud verset elemezni, agyagozni és szolmizálni?

Az iskolában reál és humán tudásra teszel szert alapvetően.Ha az egyiket olyan szinten elnyomod a másik javára ahogyan te tervezed annak az eredménye egy halom félhülye lesz vagy szebben fogalmazva rengeteg kultúrálatlan* szakbarbár.

* A humán tárgyakkal kultúrát tanulsz...

Ja az idegennyelv is humán az is felesleges?
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Nem lenne humán szakirány. Nyilvánvaló, hogy ugyanez folytatódna a felsőoktatásban. Az állami finanszírozás csak a reálképzésre terjedne ki. Humánképzés alatt a reáltanárok főiskolai és egyetemi képzését értenénk egy ilyen rendszerben.
Mi a foglalkozásod?
Az a megérzésem, hogy nem nagyon van fogalmad a "humán" oktatásról, és annak felhasználásáról, illetve a gazdaságban betöltött szerepéről. Művészet: az iparművészet minden eddiginél jelentősebb, bevételi oldalon is, hogy egy példát mondjak.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Hihetetlen, de egyetértünk.

Heti tanórai terheltség jelenleg / szerintem (testnevelést nem számítva):
1. évfolyam: 20 / 20
2. évfolyam: 20 / 20
3. évfolyam: 22 / 20
4. évfolyam: 22 / 20
5. évfolyam: 25 / 25
6. évfolyam: 25 / 25
7. évfolyam: 27 / 25
8. évfolyam: 27 / 25
9. évfolyam: 30 / 30
10. évfolyam: 30 / 30
11. évfolyam: 30 / 30
12. évfolyam: 30 / 30
Nincs lényegi változás, ami megnyerek a haszontalan humántárgyak mellőzésével, azt rátoltam a többire.

Heti magyar nyelv és irodalom órák:
ált 1-4: 8 8 8 7 / 8 8 6 6
ált 5-8: 4 4 4 4 / 3 3 2 2
köz: 2 1 0 0 / 0
gim: 4 4 4 4 / 1 1 1 1
A kerettanterv elsősorban irodalomcentrikus az én elgondolásom teljesen mellőzi az irodalmat és szövegértésre, fogalmazásra utazik. Senki se lesz beljebb, ha verseket elemez, de ha nem tudja értelmezni a hitelszerződését, arra itt százezrek basznak rá!

Heti idegen nyelv órák:
ált 1-4: 0 0 0 3 / 0 0 2 2
ált 5-8: 3 3 3 3 / 3 3 4 4
köz: 2 2 2 2 / 3 3 3 3
gim: 4 4 4 4 / 4 4 4 4
Nincs lényegi változás, csak én kizárólagossá tenném az angol nyelvi képzést.

Heti történelem, földrajz órák:
ált 1-4: 0 / 0
ált 5-8: 2 2 3 3 / 4 4 4 4
köz: 2 1 0 0 / 2 2 2 2
gim: 2 2 3 3 / 6 6 6 6
Itt látszik, hogy fontosabbnak tartom, hogy a diák értse a világpolitika és gazdaság összefüggéseit, hogy ne zavaros összeesküvéselméletekkel próbálja leírni az őt körülvevő valóságot. Jó kétszeresével számolom a történelmi keretbe ágyazott földrajzi, közgazdasági és politikai ismeteket!

Heti kémia órák:
ált 1-4: 0 / 0
ált 5-8: 0 0 1 1 / 2 2 2 2
köz: 0 0 0 0 / 2 2 2 2
gim: 0 0 2 2 / 3 3 3 3

Heti fizika órák:
ált 1-4: 0 0 0 0 / 0 0 0 0
ált 5-8: 0 0 2 1 / 2 2 2 2
köz: 0 0 0 0 / 2 2 2 2
gim: 0 0 2 2 / 3 3 3 3

Heti matematika órák:
ált 1-4: 4 4 4 3 / 6 6 6 6
ált 5-8: 4 3 3 3 / 6 6 6 6
köz: 2 1 0 0 / 4 4 4 4
gim: 3 3 3 3 / 6 6 6 6
A három reáltárgy. Jelenleg az oktatási rendszerünk egyoldalúan idiótákat képez. Aztán majd ellenzik Paksot, a vízenergiát és inkább fizetnek háromszoros árat a zöldenergiás illúzióikért, mintsem, hogy a józan eszükre hallgassanak, ami nincs, mert nem tanultak elég kémiát, fizikát és matematikát!

Heti környezetismeret, természetismeret és biológia órák:
ált 1-4: 1 1 2 2 / 5 5 5 5
ált 5-8: 2 2 2 1 / 2 2 2 2
köz: 3 0 0 0 / 1 1 1 1
gim: 3 2 2 2 / 3 3 3 3
A lényegi különbség egy erős természetismeret alapozás az általános iskolában. Az élet alapvető tényeit már ismerjék meg idejekorán!

Heti állampolgári ismeretek és erkölcstan órák:
ált 1-4: 0 0 0 0 / 1 1 1 1
ált 5-8: 0 0 0* 0* / 1 1 1 1
köz: 0 0 0 0 / 1 1 1 1
gim: 0 1 0 1 / 1 1 1 1
*történelem részeként, mondjuk 0,1
A rendszerből jelenleg teljesen hiányzik a politika világában való eligazodás képessége, ahogy a társadalmi alapismeretek átadása is.

Molni megismerkedhetne egy kicsit a nemzeti kerettantervekekkel, mert tényleg nem történt itt más, minthogy a haszontalan humántárgyak kivételre kerültek, a történelem és földrajz megerősítésre került, a reáltudományos képzés nagy mértékben, mert aki onnan kihullik, az még jó lesz a szolgáltató szektornak, de ennek hijján az ipar döglődni fog, ahogy már most súlyos a helyzet!

Aki az én rendszeremből kikerül az a haderő vagy a nemzetgazdaság bármely szintjén jól boldogulna. Még abban is jobb lenne, hogy divatos startapok keretei között amúgy értelmetlen hantát adjon elő a gyagyás nyugati befektetők megnyerése érdekében, hiszen tudna fogalmazni! Hol a probléma?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Mi a foglalkozásod?
Az a megérzésem, hogy nem nagyon van fogalmad a "humán" oktatásról, és annak felhasználásáról, illetve a gazdaságban betöltött szerepéről. Művészet: az iparművészet minden eddiginél jelentősebb, bevételi oldalon is, hogy egy példát mondjak.

Grafikus voltam, kollégáim 99%-a nem a művészeti képzés irányából érkezett anno! Nem is lehet. Restaurátort tudsz képezni, festőt nem. Akinek affinitása van, az az iskolai képzésen felül elégítse ki azt!
 
M

molnibalage

Guest
Szombat sportnap. Irány a sporttelep, uszoda, lőtér, erdő-mező, ahol épp aznap a foglalkozás van!
Aha... És aki pl. dolgozni akar hétvégén vagy dolgoznia kell?

Ha az irodalom és nyelvtan szerinted csak verselemzésből áll, akkor nagyon el vagy tévedve.

Kétbites szakbarbár módon raktad össze az egészet. És a baj az, hogy akkor is tolod fullba, amikor több ember is látja, hogy ez nevetséges. Attól mert én műszaki vonalon vagyok az nem jelenti azt, hogy minden más értéktelen...

Az egész táblázatodon látszik bizonyos zavaros eszmék és autokratikus rendszerek felé levő vonazlmad. Mondom, de itt semmiféle rugalmasságot és döntést nem engedsz meg a hallgatóknak sem, ami nettő röhejes.

Meg tesiből buktatás. Ja, hogy rendes oszályzási rendszer sincs. Egy 150 centis és 2 méteres embertől is ugyanazt várják el. Baszod, a súlycsoportok a valóságban meg viccből vannak az élsportban.

Atlétikában igaz, hogy nincs, csak a versenysportban nem megy bírkozó alkat futni, de az iskolában akkor is mindent meg kell csinálnod, ha éppen bírkózó vagy. Akkor is le kell futnod X idő alatt a coopert.

Mondom, fullba tolod. De nagyon.

Te kb. úgy kezeled az egész oktatást, mint valami munkaerőgyárat és egyenkocka embereket kibocsátó intézményeket és döntésképtelen hülyének nézel minden fiatalt, aki nem képes még azt sem eldönteni, hogy mit szeretne megpróbálni.
 
M

molnibalage

Guest
Grafikus voltam, kollégáim 99%-a nem a művészeti képzés irányából érkezett anno! Nem is lehet. Restaurátort tudsz képezni, festőt nem. Akinek affinitása van, az az iskolai képzésen felül elégítse ki azt!
Az iskolai képzésen felül? Mikor...? Amkor szombaton is kötelező oktatást írnál elő...? Hát hallod, gratulálok...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Hát én még tanultam szombaton,és enlékszem,milen jő műsorok voltak a tv-ben hétfön és pénteken.;)Öveges professzor kisfilmjeit még ma is kedvelem.Viszont oktatási rendszerünk eléggé sz.ar.Mit ért meg egy 12éves gyerek a wellsi bárdokbol?Semmit,csak bemagolja és megutálja a verseket.Megoldást nem tudom,de angolszász mintára a vitakultúra órát bevezetném a tanrendbe.;)
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Aha... És aki pl. dolgozni akar hétvégén vagy dolgoznia kell?

A középszintű oktatásban részt vevőket ez még nem érinti! :D

Ha az irodalom és nyelvtan szerinted csak verselemzésből áll, akkor nagyon el vagy tévedve.

Abból áll, mert jelenleg a funkcionális analfabéták száma minden rekordot megdönt! Engem csak az érdekelne, hogy a szövegértési és fogalmazási képessége az egekben legyen, hogy tudja használni az anyanyelvét az önkifejezésre és megértésre! Kicsit erősen sarkítva, de ezen fog múlni az élete, nem a Toldin!

Kétbites szakbarbár módon raktad össze az egészet. És a baj az, hogy akkor is tolod fullba, amikor több ember is látja, hogy ez nevetséges. Attól mert én műszaki vonalon vagyok az nem jelenti azt, hogy minden más értéktelen...

Itt te futottál lukra. Kivettem a rajzot, ének-zenét, művészeteket és rátoltam az így nyert óraszámot a reáltárgyakra és részben a világ megértését elősegítő megmaradó humántárgyakra. Csak te nem ismerted a jelenlegi kerettantervet és azt hitted, hogy itt valami durva átírás van, pedig csak egy hangsúlyeltolás következett be! Szokásod szerint anélkül kritizáltál, hogy tudtad volna mihez képest!

A jelenlegi kerettanterv és annak évtizedes előzményei egy brutális aránytalanságot tolnak maguk előtt egyre durvább mértékben. Gyakorlatilag ahogy feljebb és lejjebb a számokból láthatod, eltűnt a reálképzés a rendszerből. Az elmúlt kilencven év tudásnövekedését jóval kisebb reáltudományos óraszámban adjuk tovább, mint amit a Horthy-korszak elején tanítottak. Ebből hoztam vissza, ami ugyan elsőre egy durva kontrasztot jelent a vállalhatatlan kortárs állapotokhoz képest, de valójában éppenhogy nem radikális, hanem kiegyenlít egy radikális aránytalanságot!

Gimnáziumi, reálgimnáziumi, reáliskolai óraszámok a négy évfolyamon összesen 1924 / ma / szerintem:
fizika: 4, 5, 6 / 4 / 12
kémia: 0, 1, 4 / 4 / 12
biológia: 6, 6, 6 / 9 / 12
matematika: 15, 15, 23 / 12 / 24
társadalomtudomány: 13, 15, 15 / 10 / 24
idegen nyelv: 44, 31, 13 / 16 / 16
magyar nyelv és irodalom: 13, 13, 13 / 16 / 4
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Az iskolai képzésen felül? Mikor...? Amkor szombaton is kötelező oktatást írnál elő...? Hát hallod, gratulálok...

Igen. Olvasd a legkiválóbb festők szobrászok és építészek életét Vasaritól és akkor látni fogod, hogy az igazi nagyok min felül lettek azzá! Nincs könnyű út, akiben van tehetség, az csak a kitartás és nagy akarás révén válhat valakivé. Nevezz meg egy rendkívüli magyar képzőművészt, aki az egyetemről jött! Az egyetlen magyar filmrendező, Antal Nimród ugyan ott tanult, de aztán azóta is az állami pályázatokon élősködő, néhány száz fős nézőszámot produkáló hulladékokat forgató diáktársaival ellentétben a szakmát reklámosként ténylegesen ki is tanulta és gyakorlatilag teljesen kívülállóként lett belőle rendező!

Nem lehet tanítani. Csak a piac képes kinevelni a művészt és csak úgy, hogy kezdettől fogva rákényszeríti arra, hogy komoly erőfeszítéseket tegyen!
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Nem, azt mutatom be ténybeli alapon, hogy milyen eszement baromsággal próbálsz érvelni.



Vagy akár magyar űrprogram is lehetett volna belőle. Pulikutya mehetett volna az űrbe. Akár. Hagyjuk az arányokat meg a tényeket a hanyatló nyugatnak.



Forrás?

Az átlátszó.hu (igazán nem vádolható kormánypártisággal) szerint 2016-ig elment circa 40 milliárd, ennek úgy 3/4-e a budapesti Groupama Aréna és a Debreceni stadion lebontására, újjáépítésére ment el. A Puskás lesz állítólag 100 milliárd, sok sok év alatt. Ami kisebb városokban épül, azok mind alig pár milliárdos beruházások. A két legnagyobb város a legnagyobb befizetők közé tartozik (Budapest biztosan), nehogy már a saját pénzből valami nekik is járjon, amit egyébként még használnak is, nem igaz?

Ja és mindez majdnem 8 év alatt. Osszuk már le mennyi jut egy évben erre (és jó része nem is tűnik baromságnak). Ehhez képest most van egy 500 v 700 milliárdos fejlesztési program csak Budapest és Pest megyei kórházakra.

Na, akkor helyezzük kontextusba ezek a brutál kiadásokok. KSH adatok szerint 2010 körül olyan 2000 milliárdot költöttek egészésügyre az állami költségvetésből, 2015-ig ez lassan emelkedett, akkor volt olyan 2500 milliárd. Nem találom a 2018-as számot, most megint emelkedett olyan 190 milliárdal, tehát olyan 2800-3000 milliárd körül saccolom.

Teccik már érteni, miért elképesztő butaság azzal jönni, hogy bezzeg stadionra futotta az a 40 milliárd 2010-2016 között, miközben az egészségügyre meg alig kb. 16 000 milliárdot költöttek? Meg hogy ha nem épül meg felcsút (nem tudom mennyiért, legyen 2 milliárd) akkor ez akár 0,0125%-al több is lehetett volna (szó szerint).

CSak itt elbactak 20 M-et, NBII csapatnak, úgy hogy kong a lelátó, ezerrel viszi a pénzt a fenntartása.... erre mit csináltak... az üres oldalra is építettek egy lelátót...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 868
6 070
113
A középszintű oktatásban részt vevőket ez még nem érinti! :D



Abból áll, mert jelenleg a funkcionális analfabéták száma minden rekordot megdönt! Engem csak az érdekelne, hogy a szövegértési és fogalmazási képessége az egekben legyen, hogy tudja használni az anyanyelvét az önkifejezésre és megértésre! Kicsit erősen sarkítva, de ezen fog múlni az élete, nem a Toldin!



Itt te futottál lukra. Kivettem a rajzot, ének-zenét, művészeteket és rátoltam az így nyert óraszámot a reáltárgyakra és részben a világ megértését elősegítő megmaradó humántárgyakra. Csak te nem ismerted a jelenlegi kerettantervet és azt hitted, hogy itt valami durva átírás van, pedig csak egy hangsúlyeltolás következett be! Szokásod szerint anélkül kritizáltál, hogy tudtad volna mihez képest!

A jelenlegi kerettanterv és annak évtizedes előzményei egy brutális aránytalanságot tolnak maguk előtt egyre durvább mértékben. Gyakorlatilag ahogy feljebb és lejjebb a számokból láthatod, eltűnt a reálképzés a rendszerből. Az elmúlt kilencven év tudásnövekedését jóval kisebb reáltudományos óraszámban adjuk tovább, mint amit a Horthy-korszak elején tanítottak. Ebből hoztam vissza, ami ugyan elsőre egy durva kontrasztot jelent a vállalhatatlan kortárs állapotokhoz képest, de valójában éppenhogy nem radikális, hanem kiegyenlít egy radikális aránytalanságot!



kémia: 0, 1, 4 / 4 / 12
biológia/QUOTE]
A középszintű oktatásban részt vevőket ez még nem érinti! :D



Abból áll, mert jelenleg a funkcionális analfabéták száma minden rekordot megdönt! Engem csak az érdekelne, hogy a szövegértési és fogalmazási képessége az egekben legyen, hogy tudja használni az anyanyelvét az önkifejezésre és megértésre! Kicsit erősen sarkítva, de ezen fog múlni az élete, nem a Toldin!



Itt te futottál lukra. Kivettem a rajzot, ének-zenét, művészeteket és rátoltam az így nyert óraszámot a reáltárgyakra és részben a világ megértését elősegítő megmaradó humántárgyakra. Csak te nem ismerted a jelenlegi kerettantervet és azt hitted, hogy itt valami durva átírás van, pedig csak egy hangsúlyeltolás következett be! Szokásod szerint anélkül kritizáltál, hogy tudtad volna mihez képest!

A jelenlegi kerettanterv és annak évtizedes előzményei egy brutális aránytalanságot tolnak maguk előtt egyre durvább mértékben. Gyakorlatilag ahogy feljebb és lejjebb a számokból láthatod, eltűnt a reálképzés a rendszerből. Az elmúlt kilencven év tudásnövekedését jóval kisebb reáltudományos óraszámban adjuk tovább, mint amit a Horthy-korszak elején tanítottak. Ebből hoztam vissza, ami ugyan elsőre egy durva kontrasztot jelent a vállalhatatlan kortárs állapotokhoz képest, de valójában éppenhogy nem radikális, hanem kiegyenlít egy radikális aránytalanságot!

Gimnáziumi, reálgimnáziumi, reáliskolai óraszámok a négy évfolyamon összesen 1924 / ma / szerintem:
fizika: 4, 5, 6 / 4 / 12
kémia: 0, 1, 4 / 4 / 12
biológia: 6, 6, 6 / 9 / 12
matematika: 15, 15, 23 / 12 / 24
társadalomtudomány: 13, 15, 15 / 10 / 24
idegen nyelv: 44, 31, 13 / 16 / 16
magyar nyelv és irodalom: 13, 13, 13 / 16 / 4

Középszintű oktatásból is mehetsz diákmelóra, szóval érinti őket, ezt benézted :) Amúgy szerintem a humor topikba vidd át az elborult ötletedet
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Középszintű oktatásból is mehetsz diákmelóra, szóval érinti őket, ezt benézted

Ha dolgozni akar az iskola mellett, hát tegye. Mellette! Miért érdekelje az iskolarendszert, hogy a diák tanítási időben dolgozni akar!

Amúgy szerintem a humor topikba vidd át az elborult ötletedet

Azt persze nem tudnád megmondani, hogy mi az elborult benne és miért. Többek között ezért is alakítanám át ilyen irányba, hogy az átlag magyar érvelni és artikulálni is tudjon!
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Az iskolai képzésen felül? Mikor...? Amkor szombaton is kötelező oktatást írnál elő...? Hát hallod, gratulálok...
Mire ez a nagy felzúdulás? A liberálisok egyetlen dolgot nem fognak fel; mégpedig azt a tényt, hogy az iskolarendszer nem piac alapú. Megpróbálták követni a változó igényeket, látjuk mi lett. Az iskola fő feladata az kell, hogy legyen, hogy tanulni tanítson meg. Miért van az, hogy én 2hét alatt meg tudtam tanulni egy egy új céges progit, a fiatalok meg fél év után sem? Nyilván ez is az Orbán miatt van :)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 868
6 070
113
Ha dolgozni akar az iskola mellett, hát tegye. Mellette! Miért érdekelje az iskolarendszert, hogy a diák tanítási időben dolgozni akar!



Azt persze nem tudnád megmondani, hogy mi az elborult benne és miért. Többek között ezért is alakítanám át ilyen irányba, hogy az átlag magyar érvelni és artikulálni is tudjon!

Pl a diakok szombati berángatása. Szerinted mennyien lógnák el? Vagy a heti egy magyar... De a több tesivel is kitörölheted, ha csak papiron több, a valóságban viszont valami más tantárgy van helyette. Saját tapasztalat
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 868
6 070
113
Mire ez a nagy felzúdulás? A liberálisok egyetlen dolgot nem fognak fel; mégpedig azt a tényt, hogy az iskolarendszer nem piac alapú. Megpróbálták követni a változó igényeket, látjuk mi lett. Az iskola fő feladata az kell, hogy legyen, hogy tanulni tanítson meg. Miért van az, hogy én 2hét alatt meg tudtam tanulni egy egy új céges progit, a fiatalok meg fél év után sem? Nyilván ez is az Orbán miatt van :)

Nekem gimiben 7-8 órám volt, plusz még otthon is tanultam átlag 3 órát. Ment volna a tököm még szombaton is.
 
Status
Not open for further replies.