UH-60 / S-70 Black Hawk (Sikorsky,USA)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Tetszik:
http://www.israeldefense.co.il/en/node/33083

a kép a cikkből:
S-70%20Black%20Hawk%20helicopter.jpg
 
A 30 mm gépágyút és a páncélozást leszámítva ez már egy apache :)
Nem hiszem hogy egy szállító helikopter feladata lenne Hellfireeket eregetni...
Amikor harci helikopter feladatot akar ellátni akor felesleges a tehertér (és a vele járó plusz méret, súly, stb...)
amikor meg szállító helit játszik felesleges a szárnycsonk, felfüggesztők, stb...
Attól meg az isten mentsen meg hogy 10 katonával a fedélzeten kezdjen neki tankokra vadászni.
 
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg
 
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg
Na szerencsétlenek, nem elég a földrengés, még a belügyminiszter is "besegít" a bajokba... :(
 
Mexikó
Lezuhant egy UH-60 Black Hawk fedélzetén a belügyminiszterrel. A földön 14 ember életét vesztette, 15-en megsérültek.A helikopteren utazók túlélték a balesetet.
p7jbhcr7lTs.jpg

Szerencsés vége lett volna a balesetnek azzal, hogy az utasok túlélték a balesetet, erre meg a földön haltak meg egy csomóan.
 
Nem hiszem hogy egy szállító helikopter feladata lenne Hellfireeket eregetni...
Amikor harci helikopter feladatot akar ellátni akor felesleges a tehertér (és a vele járó plusz méret, súly, stb...)
amikor meg szállító helit játszik felesleges a szárnycsonk, felfüggesztők, stb...
Attól meg az isten mentsen meg hogy 10 katonával a fedélzeten kezdjen neki tankokra vadászni.

Igen, nagyon eltér a csataheli és a szállító felépítése, hogy helyettesítsék egymást. Persze itt inkább arról van szó, hogy tűztámogatásra is használható legyen egy szállító, mert ha eldurvul a helyzet, akkor ne legyen kihasználatlan jármű. Az UH-60, ha jól látom, ezzel a kiegészítő képességgel rendelkezik.
 
Igen, nagyon eltér a csataheli és a szállító felépítése, hogy helyettesítsék egymást. Persze itt inkább arról van szó, hogy tűztámogatásra is használható legyen egy szállító, mert ha eldurvul a helyzet, akkor ne legyen kihasználatlan jármű. Az UH-60, ha jól látom, ezzel a kiegészítő képességgel rendelkezik.
Szerintem ha eldurvul a helyzet akkor a szállítítóhelik maximálisan el lesznek azzal foglalva hogy előre hordják a hátországból az utánpótlást (katona, lőszer, kaja, stb...) a front közelébe, visszafelé meg a sebesülteket.
Ha kiveszel a meglévő egy (max. két) tucat szállítóhelikopteredből X db-ot tűztámogatni akkor azt éred el hogy
- a tűztámogató helit le fogják lőni => nem lesz mivel tűztámogatni;
- nem lesz elég heli szállító feladatokra => nem lesz utánpótlás;
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Szerintem ha eldurvul a helyzet akkor a szállítítóhelik maximálisan el lesznek azzal foglalva hogy előre hordják a hátországból az utánpótlást (katona, lőszer, kaja, stb...) a front közelébe, visszafelé meg a sebesülteket.
Ha kiveszel a meglévő egy (max. két) tucat szállítóhelikopteredből X db-ot tűztámogatni akkor azt éred el hogy
- a tűztámogató helit le fogják lőni => nem lesz mivel tűztámogatni;
- nem lesz elég heli szállító feladatokra => nem lesz utánpótlás;

Az UH60 alapbol egy rohamdesszant harctéri szállitónak lett tervezve.Hogy magán a harctéren tegye le a desszantot.Azért vannak a lövészállások,Alapbol vannak hozzá a felszerelhető szárnycsonkok.Alapbol jol birja a harci sérüléseket.Tervezési szempontok alakövetelménye volt.Szállitóhelinek a CH47 van rendszeresitve.A Battelhawk változatot még a nyolcvanas évek végén kezték el kialakitani az amik,csak aztán a Szu behalt,és mint feleslegest ejtették.Minek nekik,van elég csatahelijük.Különben 90ben reppült a prototipus,aminek az AH64 célzórendszere ott volt az orrán.Egyébbként a Mihu ugyanilyen jellegű gép,csak jobban átépitették az alaptipust.
 
Az UH60 alapbol egy rohamdesszant harctéri szállitónak lett tervezve.Hogy magán a harctéren tegye le a desszantot.Azért vannak a lövészállások,Alapbol vannak hozzá a felszerelhető szárnycsonkok. Alapbol jol birja a harci sérüléseket.
Azért ezt a "jól bírja a harci sérüléseket" talán megéri kicsit kibontani.
Gondolom azzal nem mondok semmi újat hogy helikopter nagyon érzékeny jószág. Rengeteg nagy terhelésnek kitett, nagy fordulatszámon dolgozó alkatrésze van amik még normál békeidős üzemeltetés mellett is nagyon gondos karbantartást igényelnek. Ennek ellenére a helikopterek baleseti rátája messze meghaladja a fix szárnyú repülőgépek hasonló statisztikáit.
Egy ilyen szerkezetnek nagyon nem tesz jót ha bárhol sérülés éri.
A páncélozást nem kell túl komolyan venni. Nagyon kis felületen van egyáltalán bárminemű páncélzat (az is csak dedikált harci heliken, elsősorban a pilótafülke és környékén) és ott is max 7.62-es kaliberig bezárólag véd (talán a Mi-28 a kabin környékén megfog egy 12.7-est de ez a kivétel).
A helik túlélő képessége sokkal inkább a létfontosságú rendszerek többszörözésétől, mozgékonyságtól (kivonja magát a tűz alól) függ. Napjainkban alapkövetelmény hogy pl. a reduktor min. 20 percig szárazon is képes legyen futni mielőtt beékelődik, a kompozit rotorlapátok pedig bírjanak ki több találatot mielőtt szétesnek.
Mindezek viszont csupán azt jelentik hogy a heli - ha szerencséje van - akkor sérülten is képes hazaérni, de mindenképp műhelybe kerül.
Hogy mennyi időt tölt műhelyben az nagyban függ az adott hadsereg felkészültségétől. Az a reduktor pl. ami hosszú percekig olaj nélkül futott, mehet a kukába. U.ez a helyzet a sérült rotor lapátokkal, öntömítő üza. tankokkal, stb.
Piszok sok tartalék főegységnek és alkatrésznek kell sorakoznia egy ipari szintű nagyjavításokra komolyan felkészült bázison ahhoz hogy harci sérült heliket gyorsan újra bevethetővé varázsolj.
Nem igazán ugrik most be hol is van nekünk egy ilyen komoly javító üzemünk???
Ergó a mi harci sérült helikoptereinket valahová külföldre kellene szállítani komolyabb beavatkozásokhoz. Mennyi ideig tartana így ki egy egy-két tucat gépből álló flotta?
Egy hétig? Kettő? És utána...?
Pedig a szállító heliknek nagyon komoly feladatai lennének.
Szerintem a Honvédségnek ha országvédelmi feladatokról beszélünk akkor a leg nagyobb valószínűséggel egy 100-150 km-es határszakasz védelmére kell felkészülnie egy magyarhoz nagyságrendileg mérhető haderő ellen. A védelem azt jelenti hogy az erődet szét kell szórni 100-150 km-es vonalon. A támadó előnyben van, mert oda fogja koncentrálni a támadását ahol neked a leg kevesebb embered van. Ezt csak úgy lehet kivédeni hogy a védelem első vonala mögött gyorsan mozgó erőid vannak akiket nagyon gyorsan azokra a helyekre tudsz átcsoportosítani ahol az ellenség támad.
Szerintem a készenlétben lévő tartalék erőknek ez a gyors átcsoportosítása a leg hatékonyabban szállító helikopterekkel valósítható meg.
Minél több szállítóhelikoptert fogsz be tűztámogatásra annál inkább csökkented ezt a gyors reagáló képességedet. Ennyi...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero
Azért ezt a "jól bírja a harci sérüléseket" talán megéri kicsit kibontani.
Gondolom azzal nem mondok semmi újat hogy helikopter nagyon érzékeny jószág. Rengeteg nagy terhelésnek kitett, nagy fordulatszámon dolgozó alkatrésze van amik még normál békeidős üzemeltetés mellett is nagyon gondos karbantartást igényelnek. Ennek ellenére a helikopterek baleseti rátája messze meghaladja a fix szárnyú repülőgépek hasonló statisztikáit.
Egy ilyen szerkezetnek nagyon nem tesz jót ha bárhol sérülés éri.
A páncélozást nem kell túl komolyan venni. Nagyon kis felületen van egyáltalán bárminemű páncélzat (az is csak dedikált harci heliken, elsősorban a pilótafülke és környékén) és ott is max 7.62-es kaliberig bezárólag véd (talán a Mi-28 a kabin környékén megfog egy 12.7-est de ez a kivétel).
A helik túlélő képessége sokkal inkább a létfontosságú rendszerek többszörözésétől, mozgékonyságtól (kivonja magát a tűz alól) függ. Napjainkban alapkövetelmény hogy pl. a reduktor min. 20 percig szárazon is képes legyen futni mielőtt beékelődik, a kompozit rotorlapátok pedig bírjanak ki több találatot mielőtt szétesnek.
Mindezek viszont csupán azt jelentik hogy a heli - ha szerencséje van - akkor sérülten is képes hazaérni, de mindenképp műhelybe kerül.
Hogy mennyi időt tölt műhelyben az nagyban függ az adott hadsereg felkészültségétől. Az a reduktor pl. ami hosszú percekig olaj nélkül futott, mehet a kukába. U.ez a helyzet a sérült rotor lapátokkal, öntömítő üza. tankokkal, stb.
Piszok sok tartalék főegységnek és alkatrésznek kell sorakoznia egy ipari szintű nagyjavításokra komolyan felkészült bázison ahhoz hogy harci sérült heliket gyorsan újra bevethetővé varázsolj.
Nem igazán ugrik most be hol is van nekünk egy ilyen komoly javító üzemünk???
Ergó a mi harci sérült helikoptereinket valahová külföldre kellene szállítani komolyabb beavatkozásokhoz. Mennyi ideig tartana így ki egy egy-két tucat gépből álló flotta?
Egy hétig? Kettő? És utána...?
Pedig a szállító heliknek nagyon komoly feladatai lennének.
Szerintem a Honvédségnek ha országvédelmi feladatokról beszélünk akkor a leg nagyobb valószínűséggel egy 100-150 km-es határszakasz védelmére kell felkészülnie egy magyarhoz nagyságrendileg mérhető haderő ellen. A védelem azt jelenti hogy az erődet szét kell szórni 100-150 km-es vonalon. A támadó előnyben van, mert oda fogja koncentrálni a támadását ahol neked a leg kevesebb embered van. Ezt csak úgy lehet kivédeni hogy a védelem első vonala mögött gyorsan mozgó erőid vannak akiket nagyon gyorsan azokra a helyekre tudsz átcsoportosítani ahol az ellenség támad.
Szerintem a készenlétben lévő tartalék erőknek ez a gyors átcsoportosítása a leg hatékonyabban szállító helikopterekkel valósítható meg.
Minél több szállítóhelikoptert fogsz be tűztámogatásra annál inkább csökkented ezt a gyors reagáló képességedet. Ennyi...

Kicsit le vagy maradva a páncélozással!A MI-24 páncélzata ellenáll a 12,7-es lőszereknek a MI-28-é pedig a 23mm-es gépágyúnak bár a MI-28 extrém módon páncélozott helikopter.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz