Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Biltz, valahol ez nekem kicsit sántít (vagy utópisztikus):

- a hōszivattyúra évek óta lebegtetik az adót, a geotermikus energia dettó. Holnap kitalálja valami okostojás a NER-ben, nosza, játszuk el az inverterrel is azt, amit a pénztárgépekkel és/vagy megadóztatják a rendszered + plusz kitalálnak egyéb okosságokat (ellenōrzések, kötelezō terv, stb..)

- az éjszakai áram még azért olcsó, mert jelenleg nem kell, viszont a hálózatnak mennie kell. Ha össznépileg elkezdōdik a töltögetés, akkor valszeg nem lesz ez az árelōny, sōt...

- nem hiszem el, hogy nem fognak belenyúlni az elektromos áram árképzésébe. Évekig fizettünk csatornadíjat az öntözésre használt víz után. A vége az lett, hogy külön óra az öntözésre. Erre szinte mindenki nekiállt és fusiban kötögette a vízórákat meg a bekötéseket ide-oda, hogy megússza a csatornadíjat. Ahogy ezt meglépi az állam, garantált, hogy ez lesz (eddig mindig így volt)

- az eddig látottak alapján a Tesla-, Leaf-, stb. tulajok is egyedül ülnek ugyanúgy az autókban. Nem lett kevesebb autó. A levegōminōség sem lett jobb (az NoX csökken, de a szállópor tovább nō, a tömegközlekedés meg ugyanúgy szív..)

- a céges parkolóházban van 3 Tesla. Az elsō aki beér, egyszerre dugja fel az autót tölteni, mert mivan ha, tipikus. Szemben az irodaháznál dettó, mert ugye mindenki veríbizí, a tankolás meg hosszú idō.
 
Már mondtam neked egyszer, hogy valószínűleg még ennyi autó sem lenne a töltőállomásokon. Most azért vannak annyian a benzinkutakon, mert csak ott lehet tölteni. Na de az elektromos autókat leginkább otthon fogják tölteni éjjel, amikor amúgyis kisebb a hálózat terhelése.
Magyarországon a lakások 64%-a családi ház, az azokban élők egytől-egyik otthon fogják tölteni, csak akkor töltik a nyilvános töltőkön, ha hosszú utakra utaznak. Azok a töltőálomások amúgyis főutak mentén lesznek, városon kívül, szóval van hely.
Akik meg városokban élnek, szintén tölthetik majd a parkolóhelyük mellé épített töltőkről. Könnyen megoldható. Minden parkolóhely mellett lesz egy kis oszlopon egy konnektor, az rákötve a parkolójegy automatára, amikor kifizeted a jegyet, akkor fizeted az áramot is.

A fizetés kérdése már eleve megoldott. A töltőcsatlakozókat eleve úgy alakították ki, hogy a fázis(ok) és a nulla mellett van egy infó csatlakozás és egy blokkoló vonal (nehogy szőkenősen elinduljunk, mikor még be van dugva a kocsi a töltőre) Mechanikalag lehetetlen levenni a töltőt, amíg a blokkoló vonalon nem kap szabadjelet a töltőfej. tehát a lehetőség bele van építve a rendszerbe. Hogy a blokkolást ki és hogyan oldja (bankkártyaolvasó, parkolóőr stb) az már részletkérdés.
 
Biltz, valahol ez nekem kicsit sántít (vagy utópisztikus):

- a hōszivattyúra évek óta lebegtetik az adót, a geotermikus energia dettó. Holnap kitalálja valami okostojás a NER-ben, nosza, játszuk el az inverterrel is azt, amit a pénztárgépekkel és/vagy megadóztatják a rendszered + plusz kitalálnak egyéb okosságokat (ellenōrzések, kötelezō terv, stb..)

- az éjszakai áram még azért olcsó, mert jelenleg nem kell, viszont a hálózatnak mennie kell. Ha össznépileg elkezdōdik a töltögetés, akkor valszeg nem lesz ez az árelōny, sōt...

- nem hiszem el, hogy nem fognak belenyúlni az elektromos áram árképzésébe. Évekig fizettünk csatornadíjat az öntözésre használt víz után. A vége az lett, hogy külön óra az öntözésre. Erre szinte mindenki nekiállt és fusiban kötögette a vízórákat meg a bekötéseket ide-oda, hogy megússza a csatornadíjat. Ahogy ezt meglépi az állam, garantált, hogy ez lesz (eddig mindig így volt)

- az eddig látottak alapján a Tesla-, Leaf-, stb. tulajok is egyedül ülnek ugyanúgy az autókban. Nem lett kevesebb autó. A levegōminōség sem lett jobb (az NoX csökken, de a szállópor tovább nō, a tömegközlekedés meg ugyanúgy szív..)

- a céges parkolóházban van 3 Tesla. Az elsō aki beér, egyszerre dugja fel az autót tölteni, mert mivan ha, tipikus. Szemben az irodaháznál dettó, mert ugye mindenki veríbizí, a tankolás meg hosszú idō.


Nyilvánvaló, hogy a mostani ingyenárammal (nyilvános helyeken) még a drogos gyerek ingyenbélyeges korszakát éljük. Rászokási fázisban vagyunk, ingyenes a villany. Ez semmiképpen nem marad így, fizetős lesz. A villanytankolás jövedéki adóztatása ma már technikailag nem gond. Pont jó példa a pénztárgép. A háztartási töltöket a pénztárgépek módjára engedélyeztetni kell, GSM rendszerben minden villanyvételezés azonnal a NAV-nál lejelentve, mehet az adó.A benzin jövedéki adója a magyar állam bevételeinek nagyon komoly hányada, arról a pénzről nem fognak lemondani. Biztos vagyok benne, hogy sokkal durvább adója lesz mint a benzinnek, hogy a kisebb fogyasztás (kWh/MJ -ban értve) ellenére az állami büdzsé ne sérüljön. Ma egy villanyautó kb. 12-15kWh fogyaszt 100km-n. Az adóval el fogják érni, hogy ennek adózott ára megközelítse a benzin (7l/100km) kb. 3000Ft.os rezsijét (illetve annak adótartalmát). különben buknak rajta állambácsiék...
 
Ma egy villanyautó kb. 12-15kWh fogyaszt 100km-n. Az adóval el fogják érni, hogy ennek adózott ára megközelítse a benzin (7l/100km) kb. 3000Ft.os rezsijét (illetve annak adótartalmát). különben buknak rajta állambácsiék...
Nézegess videókat. 20 felett inkább.... Autópályázgatva és domobkom 30.
 
Biltz, valahol ez nekem kicsit sántít (vagy utópisztikus):

- a hōszivattyúra évek óta lebegtetik az adót, a geotermikus energia dettó. Holnap kitalálja valami okostojás a NER-ben, nosza, játszuk el az inverterrel is azt, amit a pénztárgépekkel és/vagy megadóztatják a rendszered + plusz kitalálnak egyéb okosságokat (ellenōrzések, kötelezō terv, stb..)

- az éjszakai áram még azért olcsó, mert jelenleg nem kell, viszont a hálózatnak mennie kell. Ha össznépileg elkezdōdik a töltögetés, akkor valszeg nem lesz ez az árelōny, sōt...

- nem hiszem el, hogy nem fognak belenyúlni az elektromos áram árképzésébe. Évekig fizettünk csatornadíjat az öntözésre használt víz után. A vége az lett, hogy külön óra az öntözésre. Erre szinte mindenki nekiállt és fusiban kötögette a vízórákat meg a bekötéseket ide-oda, hogy megússza a csatornadíjat. Ahogy ezt meglépi az állam, garantált, hogy ez lesz (eddig mindig így volt)

Nem is mondtam egy szóval sem, hogy nem fogják majd megadóztatni az elektromos áramot is, ha majd az üzemanyagokból nem lesz elég bevétel.
Éjszakai áram: nem azért írtam, hogy azért érné meg, mert olcsóbb éjjel tölteni, hanem egyszerűen akkor praktikus, nincs használva a kocsi. Ráadásul hasznos is, hisz így jobb lesz a hálozat kihasználtsága.

- az eddig látottak alapján a Tesla-, Leaf-, stb. tulajok is egyedül ülnek ugyanúgy az autókban. Nem lett kevesebb autó. A levegōminōség sem lett jobb (az NoX csökken, de a szállópor tovább nō, a tömegközlekedés meg ugyanúgy szív..)

Jó ilyen erővel akkor be lehetne tiltani a városi autózást. Mindenki járjon kerékpárral vagy tömegközlekedéssel (felőlem ok, én 95%-ban így járok a városban). :)
A világ összes problémáját nem is fogja megoldani az e-autó sem, de a városok levegőminőségén sokat segítene.
 
Nyilvánvaló, hogy a mostani ingyenárammal (nyilvános helyeken) még a drogos gyerek ingyenbélyeges korszakát éljük. Rászokási fázisban vagyunk, ingyenes a villany. Ez semmiképpen nem marad így, fizetős lesz. A villanytankolás jövedéki adóztatása ma már technikailag nem gond. Pont jó példa a pénztárgép. A háztartási töltöket a pénztárgépek módjára engedélyeztetni kell, GSM rendszerben minden villanyvételezés azonnal a NAV-nál lejelentve, mehet az adó.A benzin jövedéki adója a magyar állam bevételeinek nagyon komoly hányada, arról a pénzről nem fognak lemondani. Biztos vagyok benne, hogy sokkal durvább adója lesz mint a benzinnek, hogy a kisebb fogyasztás (kWh/MJ -ban értve) ellenére az állami büdzsé ne sérüljön. Ma egy villanyautó kb. 12-15kWh fogyaszt 100km-n. Az adóval el fogják érni, hogy ennek adózott ára megközelítse a benzin (7l/100km) kb. 3000Ft.os rezsijét (illetve annak adótartalmát). különben buknak rajta állambácsiék...

Lehet. Jelenleg viszont 600-700Ftket írnak 100kmre márha nem ingyenes töltőt használnak miközben uez amúgy ~3000Ftre jönne. ki.
Ez annyira egyszerű nem lesz egy olyan országban ahol néphagyomány a trükközés és magánterületen kéne ellenőrizni. Az házkutatás nélkül nem megy amit azért nem osztogatnak. Erre rájön még, hogy míg olaja nincs otthon senkinek és finomítója sem, viszont pl telirakhatja a tetőt napelemmel. Megent sok sikert megmondani, honna is van az az áram.

Másik oldal amit érdemes megnézni, hogy mennyire éri meg ez nemzetbiztonság, állami anyagi szempontból, hogy nem olajat importálunk, hanem Paks vagy épp a beszerezhető legolcsobb energiaforrás, vagy importáram vagy napelem... tölti fel azt az akut. Nem mindegy, hoyg az a pénz kimegy az országból oroszoknak, araboknak, avgy egy jelenztős része itt marad.
 
Nyilvánvaló, hogy a mostani ingyenárammal (nyilvános helyeken) még a drogos gyerek ingyenbélyeges korszakát éljük. Rászokási fázisban vagyunk, ingyenes a villany. Ez semmiképpen nem marad így, fizetős lesz. A villanytankolás jövedéki adóztatása ma már technikailag nem gond. Pont jó példa a pénztárgép. A háztartási töltöket a pénztárgépek módjára engedélyeztetni kell, GSM rendszerben minden villanyvételezés azonnal a NAV-nál lejelentve, mehet az adó.A benzin jövedéki adója a magyar állam bevételeinek nagyon komoly hányada, arról a pénzről nem fognak lemondani. Biztos vagyok benne, hogy sokkal durvább adója lesz mint a benzinnek, hogy a kisebb fogyasztás (kWh/MJ -ban értve) ellenére az állami büdzsé ne sérüljön. Ma egy villanyautó kb. 12-15kWh fogyaszt 100km-n. Az adóval el fogják érni, hogy ennek adózott ára megközelítse a benzin (7l/100km) kb. 3000Ft.os rezsijét (illetve annak adótartalmát). különben buknak rajta állambácsiék...

Nem feltétlenül kell annyira megadóztatni, mint az üzemanyagokat, mert ugye az áramot túlnyomórészt itthon termeljük, itthon marad a pénz, szóval már azzal is nagyon sok bevétele van az államnak. Míg az üzemanyagok árának kb. a fele egy az egyben az arabok eltartására megy el.
 
Másik oldal amit érdemes megnézni, hogy mennyire éri meg ez nemzetbiztonság, állami anyagi szempontból, hogy nem olajat importálunk, hanem Paks vagy épp a beszerezhető legolcsobb energiaforrás, vagy importáram vagy napelem... tölti fel azt az akut. Nem mindegy, hoyg az a pénz kimegy az országból oroszoknak, araboknak, avgy egy jelenztős része itt marad.

Na megelőztél.
 
Nem feltétlenül kell annyira megadóztatni, mint az üzemanyagokat, mert ugye az áramot túlnyomórészt itthon termeljük, itthon marad a pénz, szóval már azzal is nagyon sok bevétele van az államnak. Míg az üzemanyagok árának kb. a fele egy az egyben az arabok eltartására megy el.


Az üzemanyag a finomítóból kb 100HUF.
A többi mind kis/nagyker árrés, adó, vám...
 
Az üzemanyag a finomítóból kb 100HUF.
A többi mind kis/nagyker árrés, adó, vám...

Egész pontosan 107 forintba kerül egy liter nyersolaj. Mivel a termelésünk nagyon kicsi a fogyasztáshoz képest, ez a pénz szinte teljes egészében kimegy az országból. Az ezután rárakódó egyéb költségek nagy része viszont már bent marad.
Az áram esetében viszont a termelés is nagyrészt az országban van, így az abból befolyó pénzek is gazdagítják az államkasszát. Persze Paks 2 sok pénzbe kerül, de ha egyszer megépül, minimum 60 évig termelni fog szinte ingyen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek
Már mondtam neked egyszer, hogy valószínűleg még ennyi autó sem lenne a töltőállomásokon.
Aha. És ezt a röhejes kijelentést mire alapozod...?

Az, hogy most egyes villanyautó fanok garázsban egyedül töltik 230-ról a kocsit idili állapot. Egyetlen jelenlegi ház villamos rendszere sincs arra felkészítve, hogy töltösön több tucat vagy százas nagyságrendű kocsit.

Na képzeld el, ha ezt egymás melletti háztömbök kezdik el. A jelenlegi elosztóhálózat nem bírja azt. Egyetlen villanyautó lassútöltése is egy lakás csúcsfogyasztásának többszöröse is lehet. Na ki fogja fizetni azt, hogy lerakjanak új trafót, feltúrják az utcát és teljesen új villamos rendszert húzzanak be az épületekbe? Hm...? Ezek hol vannak a hurráoptimista világodban? Teljesen mindegy, hogy otthon vagy kutakon lesz töltés a jelenlegi hálózat nem képes kezelni azt, hogy olyan csomópontok leszek, hogy a most létező mondjuk 500 kW csúcsfogyasztásra ráraksz még ennyit vagy akár többet is, ha gyorstöltenek. Egyetlen szutyok gyorstöltés 100 kW nagyságrendű teljesjtményt jelent. Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? Miért nem tetszik legaláb a középiskolás fizikát figyelmbe venni...? Hm...?

Most azért vannak annyian a benzinkutakon, mert csak ott lehet tölteni. Na de az elektromos autókat leginkább otthon fogják tölteni éjjel, amikor amúgyis kisebb a hálózat terhelése.
Egy lakás csúcsfogyasztása 4 kW táján van. A villanyautó lassú töltése is efelett van. Tehát, ha minden háztartás villanyautós lesz, akkor éjszakai lassútöltésen is messze a mostani csúcs felett lenne a hálózat használva. Van benne ennyi tartalék? Hm...? Tök jó, hogy ezeket csak úgy odaképzeled... Ha csak 4 kW teljesítménnyel töltesz az a kocsiban kb. 3,2-3,4 kW effektív töltés lesz. Ezzel lassú töltésen is órákba telik csak a napi 20-40 km ingázást visszapakolni...

Magyarországon a lakások 64%-a családi ház, az azokban élők egytől-egyik otthon fogják tölteni, csak akkor töltik a nyilvános töltőkön, ha hosszú utakra utaznak.
Lásd fent. Kurvára mindegy a töltő helye, sehol nincs erre a hálózat felkészítve. Fizika.


Azok a töltőálomások amúgyis főutak mentén lesznek, városon kívül, szóval van hely.
Szerintem nézegessed azokat az utakat. M1/M7 bevezető megvan? A völgybe végig két oldalt áruházak vannak, a völgy végéig. Oda pl. hova tennél le egy új töltőállomást? A dombokat elős körben el kéne hordani, de igaz ez az érdi emelkedő szakaszán is. Hát ahol sík terület van, de kb. a semmi közepén és egyetlen fogyasztó ma a töltőállomás oda ki fog új trafót letenni szerinted? Mert a kúton gyortöltés lesz. Ha csak 30 autó parkol az 3MW táján lenne. Apró hiba, hogy egy kút órás forgalma akár 80-100 autó is lehet. Ha csak 1 órán keresztül van ph. töltés, akkor 10 MW tájáról van szó. Hoppá. 20 kV alállomás 100 misis nagyságrendű költség. Ej...

Akik meg városokban élnek, szintén tölthetik majd a parkolóhelyük mellé épített töltőkről. Könnyen megoldható. Minden parkolóhely mellett lesz egy kis oszlopon egy konnektor, az rákötve a parkolójegy automatára, amikor kifizeted a jegyet, akkor fizeted az áramot is.
Lásd fent. Így jár az, aki műszaki tartalom nélkül bullshittelve álmodozik.

Bocs, de ettől megyek a falnak és repül le menetrendszerűen a gépszíj...
 
Megjegyzés: Zalaegerszeg... pld "elvileg hozhatnána létre" töltőplaccot, de erre hely csak a világvégén lenne....
tömegközlekedés zéró, - felkel valaki egy órával korábban, hogy keresztülbuszozzon -két/3átszállás, hogy beüljön a villanyautójába, és vissza beguruljon az öt percnyi városközpontba?
 
Nem feltétlenül kell annyira megadóztatni, mint az üzemanyagokat, mert ugye az áramot túlnyomórészt itthon termeljük, itthon marad a pénz, szóval már azzal is nagyon sok bevétele van az államnak. Míg az üzemanyagok árának kb. a fele egy az egyben az arabok eltartására megy el.
  • A hazai áramfogyasztás 1/3-a perpillanat import...
  • A fűtőelemet is importáljuk Pakshoz, az legalább olcsó, de akkor sem hazai...
  • A gázerőművek gáza is import...
  • Ha valaki napelemmel jönne, az is import, ahogy a szélkerék is, mert itthon nem gyártunk ilyet...
  • Nem import a minimális vízáram (kerekítési hiba a telje termelésben, nemhogy fogyasztásban) és a lignit, de szoktunk jó minőségű feketeszenet importálni, hogy picit feljavítsák azt a szart.
  • Nagyon kevés gázt termelnek itthon, az import talán 10%-a sincs. (Ezt fejből nem tudom.)
Szóval ilyen puffogtatások helyett tessék gondolkozni már egy picit. De tényleg. Miért ekkora luxus ez...?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Az üzemanyag a finomítóból kb 100HUF.
A többi mind kis/nagyker árrés, adó, vám...
Annál azért több. 60 dolcsis olajár mellett a literenkénti kőolaj ár kb.100 HUF, a szállítási költség tonnánként fajlagosan ehhez képest igen alacsonyan tartható, a finomítás kötlsége az, ami húzosabb.
 
Egész pontosan 107 forintba kerül egy liter nyersolaj. Mivel a termelésünk nagyon kicsi a fogyasztáshoz képest, ez a pénz szinte teljes egészében kimegy az országból. Az ezután rárakódó egyéb költségek nagy része viszont már bent marad.
Az áram esetében viszont a termelés is nagyrészt az országban van, így az abból befolyó pénzek is gazdagítják az államkasszát. Persze Paks 2 sok pénzbe kerül, de ha egyszer megépül, minimum 60 évig termelni fog szinte ingyen.
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-5#post-424082
 
Aha. És ezt a röhejes kijelentést mire alapozod...?

Az, hogy most egyes villanyautó fanok garázsban egyedül töltik 230-ról a kocsit idili állapot. Egyetlen jelenlegi ház villamos rendszere sincs arra felkészítve, hogy töltösön több tucat vagy százas nagyságrendű kocsit.

Na képzeld el, ha ezt egymás melletti háztömbök kezdik el. A jelenlegi elosztóhálózat nem bírja azt. Egyetlen villanyautó lassútöltése is egy lakás csúcsfogyasztásának többszöröse is lehet. Na ki fogja fizetni azt, hogy lerakjanak új trafót, feltúrják az utcát és teljesen új villamos rendszert húzzanak be az épületekbe? Hm...? Ezek hol vannak a hurráoptimista világodban? Teljesen mindegy, hogy otthon vagy kutakon lesz töltés a jelenlegi hálózat nem képes kezelni azt, hogy olyan csomópontok leszek, hogy a most létező mondjuk 500 kW csúcsfogyasztásra ráraksz még ennyit vagy akár többet is, ha gyorstöltenek. Egyetlen szutyok gyorstöltés 100 kW nagyságrendű teljesjtményt jelent. Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? Miért nem tetszik legaláb a középiskolás fizikát figyelmbe venni...? Hm...?


Egy lakás csúcsfogyasztása 4 kW táján van. A villanyautó lassú töltése is efelett van. Tehát, ha minden háztartás villanyautós lesz, akkor éjszakai lassútöltésen is messze a mostani csúcs felett lenne a hálózat használva. Van benne ennyi tartalék? Hm...? Tök jó, hogy ezeket csak úgy odaképzeled... Ha csak 4 kW teljesítménnyel töltesz az a kocsiban kb. 3,2-3,4 kW effektív töltés lesz. Ezzel lassú töltésen is órákba telik csak a napi 20-40 km ingázást visszapakolni...


Lásd fent. Kurvára mindegy a töltő helye, sehol nincs erre a hálózat felkészítve. Fizika.



Szerintem nézegessed azokat az utakat. M1/M7 bevezető megvan? A völgybe végig két oldalt áruházak vannak, a völgy végéig. Oda pl. hova tennél le egy új töltőállomást? A dombokat elős körben el kéne hordani, de igaz ez az érdi emelkedő szakaszán is. Hát ahol sík terület van, de kb. a semmi közepén és egyetlen fogyasztó ma a töltőállomás oda ki fog új trafót letenni szerinted? Mert a kúton gyortöltés lesz. Ha csak 30 autó parkol az 3MW táján lenne. Apró hiba, hogy egy kút órás forgalma akár 80-100 autó is lehet. Ha csak 1 órán keresztül van ph. töltés, akkor 10 MW tájáról van szó. Hoppá. 20 kV alállomás 100 misis nagyságrendű költség. Ej...


Lásd fent. Így jár az, aki műszaki tartalom nélkül bullshittelve álmodozik.

Bocs, de ettől megyek a falnak és repül le menetrendszerűen a gépszíj...

Fent már írtam, Magyarországon a lakásállomány 64%-a családi ház. Ez azt jelenti, hogy az autók több mint a felét otthon tudják töltögetni az emberek. Hazamegy a melóból, ráköti a 230-ra és reggelig feltölti. 2-3 kW-al, 10 óra alatt 20-30 kW-ot tölt bele (naponta átlagosan úgysem használ el ennél többet, sőt inkább jóval kevesebbet), a meglévő hálózat simán bírja (akár még 2 kocsit is).

A városokban meg általában az utcán parkolnak az autók, nem nagy dolog minden parkolóhely mellé odarakni egy dugaljt. Ezt az elkövetkezendőkben kell kiépíteni, szóval nem a régi hálózatokra kell alapozni.

Nekem otthon megy a bojlerem, számítógép, TV, hűtő, kenyérsütő, miközben az asszony porszívózik (és még be sem kapcsoltam a fűnyírót, vagy a láncfúrészt), simán előfordul 4-5 kW-os fogyasztás is napközben. Éjjel meg megy a hűtő és semmi más, ami jóformán semmit sem fogyaszt. Ha lenne elektromos autóm, akkor tölteném azt éjjel. Ha nappal bírja a hálózat ezt a terhelést, akkor éjjel miért ne bírná ugyanazt a terhelést?

Családi házak esetén megvan a rendszer, semmit nem kell átalakítani, csak ha gyorstölteni akar valaki, dehát azt úgyis ő fogja kifizetni az áramszolgáltatónak.
Városokban nem kell bevezetni a házakba, mert az utcán parkolnak az autók. A garázsokba viszont valóban ki kell építeni a rendszert.
 
  • A hazai áramfogyasztás 1/3-a perpillanat import...
  • A fűtőelemet is importáljuk Pakshoz, az legalább olcsó, de akkor sem hazai...
  • A gázerőművek gáza is import...
  • Ha valaki napelemmel jönne, az is import, ahogy a szélkerék is, mert itthon nem gyártunk ilyet...
  • Nem import a minimális vízáram (kerekítési hiba a telje termelésben, nemhogy fogyasztásban) és a lignit, de szoktunk jó minőségű feketeszenet importálni, hogy picit feljavítsák azt a szart.
  • Nagyon kevés gázt termelnek itthon, az import talán 10%-a sincs. (Ezt fejből nem tudom.)
Szóval ilyen puffogtatások helyett tessék gondolkozni már egy picit. De tényleg. Miért ekkora luxus ez...?

Ezeket a problémákat ismerem, de ezt mindet meg lehet oldani egy Paks 3-al vagy akár 4-el. Ott van a Tisza, az is elbírna 1-2 blokkot.
Jelentős olajtermelés viszont soha nem lesz Magyarországon, szóval az a pénz mindenképp kimegy.
A fűtőelemeket meg elég gáz, hogy pont te hozod fel, hisz tudod nagyon jól, hogy az filléres kiadás a nyersolajbehozatalhoz képest.
135000 hordó nyersolajat importálunk naponta, az egy évben 3,25 milliárd dollár, 2,66 milliárd euró. Ennyi megy ki évente az országból. Persze nem mind üzemanyagra megy el, de ebből kijön, hogy kb. 5-6 évente elfüstöljük Paks 2 árát. Persze nem lehet teljesen megszüntetni az üzemanyaghasználatot (traktorok, teherautók, stb.), szóval legyen mondjuk 10 év.
Viszont Paks 2 ára is 40%-ban itthon marad a szerződés szerint.
Szóval nagyon is megérné nemzetgazdasági szempontból is átváltani elektromos áram alapú közlekedésre.
A gázas erőművek meg a másik, amit atomra cserélnék, pont azért, hogy ne menjen ki annyi pénz a gázra.
 
Nézegess videókat. 20 felett inkább.... Autópályázgatva és domobkom 30.

Részletkérdés, csak példa volt. Az autópálya nyilván zabálja az akkut a magas leadott teljesítmény és az energiavisszanyerés lehetőségének hiánya miatt, a dombokon a rekuperáció miatt már nem ilyen drasztikus a növekmény. A hatótávot -jelenleg- inkább a külső hőmérséklet változtatja drasztikusan, mert egy mai átlagautó klímája kb. 6-10kW-ot fogyaszt folyamatosan, a téli fűtés meg ennél is több energiát igényel. 10 kW villamos teljesítménnyel jó esetben meg akár 70-80km/h-val is tud haladni egy szgk.
 
Lehet. Jelenleg viszont 600-700Ftket írnak 100kmre márha nem ingyenes töltőt használnak miközben uez amúgy ~3000Ftre jönne. ki.
Ez annyira egyszerű nem lesz egy olyan országban ahol néphagyomány a trükközés és magánterületen kéne ellenőrizni. Az házkutatás nélkül nem megy amit azért nem osztogatnak. Erre rájön még, hogy míg olaja nincs otthon senkinek és finomítója sem, viszont pl telirakhatja a tetőt napelemmel. Megent sok sikert megmondani, honna is van az az áram.

Másik oldal amit érdemes megnézni, hogy mennyire éri meg ez nemzetbiztonság, állami anyagi szempontból, hogy nem olajat importálunk, hanem Paks vagy épp a beszerezhető legolcsobb energiaforrás, vagy importáram vagy napelem... tölti fel azt az akut. Nem mindegy, hoyg az a pénz kimegy az országból oroszoknak, araboknak, avgy egy jelenztős része itt marad.

Nyilván a magyar el akarja kerülni az adót. Ezt tudja a hatóság is. De a pénztárgép is ugyanezen okból lett olyan, amilyen és bevált. Persze biztos vannak most is trükközők, de sokkal kevesebben. Ki lehet találni olyan rendszert ami fogyasztók többségétől be tudja szedni az adót. Még gondolkodni sem akarok rajta , majd a mezőkövesdi csodacsatár bácsi a nagy eszével kitalálja. (ha még ott lesz)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Nem feltétlenül kell annyira megadóztatni, mint az üzemanyagokat, mert ugye az áramot túlnyomórészt itthon termeljük, itthon marad a pénz, szóval már azzal is nagyon sok bevétele van az államnak. Míg az üzemanyagok árának kb. a fele egy az egyben az arabok eltartására megy el.

Ki lesz találva...sajnos!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek