A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az én elképzelésem egyébként valahogy úgy lenne:
Szállító helikopterek+könnyű felfegyverezhető, kiképző-felderítő helik
Turbóprop csatagép+ Gripenek.
A könnyű helikkel ki lehet tölteni azt a részt ahol fontosak a helikopterek speciális készségei, mint a helyből felszállás, lebegés, de hazai viszonylatban a helik is inkább üssz és fuss módszerrel dolgoznának, amire egy Tukán már jobban megfelelhet. A Gripenek és a szállítók szerepe pedig egyértelmű
Működhet ez is, persze. A lényeg az hogy minden kell, tegnapra.
 
  • Tetszik
Reactions: Tyrbak
Annak idején az l-159 es alcakal pont ez volt a terv,hogy kitöltsék velük azt a bizonyos részt is. De mint mindenből ez is megmaradt terv szinten.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Tuti hogy erőltetve lesz valami saját beszállítás, know-how átadás ha nagyobb darabszámban jön. Ha csak néhány lesz belőle, akkor arra nem éri meg ilyesmivel vesződni itthon, ha a svédeknek már van kulcsra kész megoldása.
A Rábának van kulcsra kész páncélozott teherautója.
 
A helyzet a következő: Nekünk modern 8x8-ra lenne szükségünk, erre a Rába előáll a VZF-el a Gamma meg a Komondorral...
Ezekre a járművekre jelenleg nincs igény.
Viszont a későbbiekben a szerzett tapasztalatok hasznosíthatóak lesznek Pl egy korszerű 8x8 gyártásánál.
 
Sőt, a Gamma-Juhász lőelemképző is hasznosítható lesz a a magyar űrprogramban...
Az megvan hogy a NÉMETEKNEK a Dingo fejlesztése nem éppen zéró tapasztalattal tíz év volt?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
igen,,, lefordítom magyarra:
mintha azt mondanád 2-3 pénzszállító autó megépítésével vágjunk bele az IFV gyártásba.

sok sikert...
 
A helyzet a következő: Nekünk modern 8x8-ra lenne szükségünk, erre a Rába előáll a VZF-el a Gamma meg a Komondorral...
Ezekre a járművekre jelenleg nincs igény.
Az oroszok milyen szerepkörben használják a Kamaz Tájfunt? Nem kívánom isteniteni a VZF-et, de pl ugye a TEK -nek ott az 5 btr , meg ez az új páncélozott teherautó, meg még hirtelen nem tudom mi nem. Honvédség hez hogy egy se szükségeltetik azt se hiszem el akar vezetni pontnak, akár másnak. Persze nem nagy tétel egy mondjuk kb ötven darabos megrendelés országosan de a Rabanak ez fél évi munka, meg azért nem olyan haszontalan elgondolas ha az oroszoknal népszerű. Persze a VZF messze van a Kamaztol, de lehet tanulni. Az mitől jobb hogy mi buszt veszünk vezetési pontnak? Télen meg a muuton se megy el ha van egy kis hó meg szél.
 
igen,,, lefordítom magyarra:
mintha azt mondanád 2-3 pénzszállító autó megépítésével vágjunk bele az IFV gyártásba.

sok sikert...
Azért ez nem ilyen egyszerű. Egyébként egy pénzszállító gyártással is jobb háttérrel indulsz mint amin mi álltunk a komondor és VZF előtt. A mérnököknek akik kifejlesztették sok olyan tervezési munkát kellett megtanulni ami polgári iparban nem szükséges. Nem mondom, hogy jó irány, de hasznosítható, legalább közelebb vagyunk mint ha az autónak tervezünk stabpálca gömbfejet.