A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Amúgy mennyi készült már el ebből a csodabuszbol? Bár nem ismerem a konstrukciót, ha csak a karosszériát emelik meg levegővel mint a teherautóknal és más buszoknal attól még nem lesz terepjáró. Persze ha sokszor mondják el lehet hinni csak kipróbálni ne kelljen élesben.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Amúgy mennyi készült már el ebből a csodabuszbol? Bár nem ismerem a konstrukciót, ha csak a karosszériát emelik meg levegővel mint a teherautóknal és más buszoknal attól még nem lesz terepjáró. Persze ha sokszor mondják el lehet hinni csak kipróbálni ne kelljen élesben.
Nem tudom hogy ezeknek a buszoknak milyen vázszerkezete, de egy átlagos busznak egy zártszelvényekből álló rácsszerkezet van ami simán ide-oda csavarodik a saját sújától is. Dolgoztam buszok szerelésében tanulóként, szerintem terepen szétesne. Nem beszélve a difizár összkerékhajtás stb ről.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 802
12 457
113
Ez nem info. Ez egy pletyka. Es mi koze a magyar hadiiparhoz?

Te tudod egyáltalán, hogy miről beszélsz? Nem úgy tűnik...

Épp hogy az alföld felett, tehát a mi viszonyaink esetén a harci heli előnyei sokkal keveebbet érnek. Alacsony magasságon a Kub nemnagyon jelent veszélyt, míg egy SDB féle cuccal még stand off képessége is van, igaz ehez már vagy kell külső segítség, vagy tudni kell a helyét a célpontnak. A harci helit sem veted be olyan helyen ahol erős légvédelem várható, mert nincs esélye, ott előbb mennek a légvédelem lefogó vadászok. Mellesleg míg egy harci heli kb 1-1,5 órát tölthet a harctér fölött célpontra lesve, egy légcsavaros gép típustól függően 2-6 órát is, a légcsavaros utazó sebessége nagyjából egy harci heli végsebességénél van, és a függeszkedés sem nyom sokat a latban pl nálunk.

Azért az Alföldön vannak facsoportok is, amik takarást adnak. Egyébként sem egy biliárdasztalról beszélünk.

Érdekes, hogy megint a svédektől vásároltunk, saját fejlesztés helyett. Vajon miért nem a páncélozott Rábát vették meg? Az feltűnő jelenség lenne, ez meg annyira nem, vagy mi lehet az oka? Jó reklám lett volna pedig a Rábának, ha tőlük vesznek hasonló vasat.

Mit vettünk?
"– Olyan Volvo alvázat használunk ebben a buszban, amely a „has magasságát” három különböző szintre képes emelni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egyetlen gombnyomással a busz vezetője képes átállni mostoha terepviszonyokra vagy éppen aszfaltos útra.":)
https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/ikarus-szeles-gabor-interju-busz-szekesfehervar-2100091/

Már az alacsonypadlós 400-as Ikarusnak is lehetett állítani a hasmagasságát. :D De az az Ikarus nem Az az Ikarus. 160 buszt kellett volna szállítsanak, mire elkezdődik a metrófelújítás. Még egy sem készült el.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 567
8 427
113
Ha nem kell semmi a Rábától, Gammátol, VZF től akkor hogyan és miképpen akarják támogatni a magyar hadipart? Itt nem nagy tételekről lenne szó. 10 en valahány példány komondorbol, rába páncél (kamionból) stb. A lényeg hogy ezzel a minimális rendelésekkel levegőhöz juttasuk az ipart. A BM meg amúgy is más tészta. Ott van pénz és ami akarnak meg is vesznek. Visszatérve:
Komondor alvázra? 4*4 alapra lehetne építenni egy új modern pszh t. 6-8 személyig. Aránylag kedvező költségben
8*8 ast járművet itthon bárhol le tudnánk gyártani, licenszbe. De én inkább egy gyári, piaci beszerzést támogatnák. A várható "csekèly " mennyiségek miatt.
Az a baj hogy a várható költségek miatt 600-900 millió ft db ként a közvéleményt egyes csoportok tele visitnák hogy bezzeg erre van pénz alapon................... lásd az A 319 es esetét. Volt olyan egyes portálokon hogy váltig állította a gép új árra nem több 30 millió eurónál. És a sokk fan be is vette ezt a "hazugságot" Akkor képzeljük el ezt egy hazai modern gyártású 8*8 al. Igen sajnos itthon is ennyire agymosottak lettek az emberek. Tisztelett a kívételeknek!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 567
8 427
113
Te tudod egyáltalán, hogy miről beszélsz? Nem úgy tűnik...



Azért az Alföldön vannak facsoportok is, amik takarást adnak. Egyébként sem egy biliárdasztalról beszélünk.



Mit vettünk?


Már az alacsonypadlós 400-as Ikarusnak is lehetett állítani a hasmagasságát. :D De az az Ikarus nem Az az Ikarus. 160 buszt kellett volna szállítsanak, mire elkezdődik a metrófelújítás. Még egy sem készült el.
Bármilyen elővárosi, távolsági busznak a hasmagassága állítható. Attól függ hogy milyen légrugó rendszert építtel be. alacsony padlosnál is csekély mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 403
131 791
113
Ha nem kell semmi a Rábától, Gammátol, VZF től akkor hogyan és miképpen akarják támogatni a magyar hadipart? Itt nem nagy tételekről lenne szó. 10 en valahány példány komondorbol, rába páncél (kamionból) stb. A lényeg hogy ezzel a minimális rendelésekkel levegőhöz juttasuk az ipart. A BM meg amúgy is más tészta. Ott van pénz és ami akarnak meg is vesznek. Visszatérve:
Komondor alvázra? 4*4 alapra lehetne építenni egy új modern pszh t. 6-8 személyig. Aránylag kedvező költségben
8*8 ast járművet itthon bárhol le tudnánk gyártani, licenszbe. De én inkább egy gyári, piaci beszerzést támogatnák. A várható "csekèly " mennyiségek miatt.
Az a baj hogy a várható költségek miatt 600-900 millió ft db ként a közvéleményt egyes csoportok tele visitnák hogy bezzeg erre van pénz alapon................... lásd az A 319 es esetét. Volt olyan egyes portálokon hogy váltig állította a gép új árra nem több 30 millió eurónál. És a sokk fan be is vette ezt a "hazugságot" Akkor képzeljük el ezt egy hazai modern gyártású 8*8 al. Igen sajnos itthon is ennyire agymosottak lettek az emberek. Tisztelett a kívételeknek!
Rábától kellenek a H szériás teherautók, jó nagy számban.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Bármilyen elővárosi, távolsági busznak a hasmagassága állítható. Attól függ hogy milyen légrugó rendszert építtel be. alacsony padlosnál is csekély mértékben.
Bármelyik légrugós autonak állitható a hasmagasság.Már Fantomas DS Citroenjének is.VZF felépitmény berendezve terepjáró teherauton,az a mobil harcvezetési pont,becenevén törzsbusz.Ha sima buszba épitik ki,az csak mobil titkárnőfektető.Katonai teherautó alvázra lehet terepképes buszt csinálni,pl 4x4 Robur busz volt is anno.De tgj+VZF a normál megoldás.Vagy PSZH alapon manapság.MT_LB parancsnoki változata volt nekünk is
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 483
20 076
113
Viszont a későbbiekben a szerzett tapasztalatok hasznosíthatóak lesznek Pl egy korszerű 8x8 gyártásánál.

Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 483
20 076
113
Gyártásról beszéltem nem fejlesztésről. Mivel hadipari tapasztalattal kb 20-30 éve nem rendelkezünk ez is hasznosítható lesz.

Amennyiben belevágunk saját gyártásba, akkor a gyártási technológiát tokkal, vonóval, is venni fogjuk. Mivel jelenleg semmiféle ilyesmi nálunk nem létezik. ( Harcjárművekre gondolok, nem 1 db-os terepjáróra, vagy teherautókra. )
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 403
131 791
113
Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
volt, szar lett.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Amennyiben belevágunk saját gyártásba, akkor a gyártási technológiát tokkal, vonóval, is venni fogjuk. Mivel jelenleg semmiféle ilyesmi nálunk nem létezik. ( Harcjárművekre gondolok, nem 1 db-os terepjáróra, vagy teherautókra. )
Belegondoltál már abba,mennyibe kerülne az a gyártó bázis?És mire használnád utána?Marha drágárk lennének azok a járgányok.Maximum az összeszerelés,amiben gondolkotni érdemes.Csak annyi hazai gyártásrészesedéssel,amit az ipar külnbefektetés nélkül előállitani képes.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 567
8 427
113
Belegondoltál már abba,mennyibe kerülne az a gyártó bázis?És mire használnád utána?Marha drágárk lennének azok a járgányok.Maximum az összeszerelés,amiben gondolkotni érdemes.Csak annyi hazai gyártásrészesedéssel,amit az ipar külnbefektetés nélkül előállitani képes.
Ha jól értelmezem az itteni egyes kommenteket akkor az utolsó bejegyzést fogják választanni.