A Hiúzzal mi a baj, hogy a románoknak jó, nekünk meg nem?Egyelőre nem, viszont csapatpróbán van a Gepárd M5, tervek szerint a Gepárd M1-et váltaná.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Hiúzzal mi a baj, hogy a románoknak jó, nekünk meg nem?Egyelőre nem, viszont csapatpróbán van a Gepárd M5, tervek szerint a Gepárd M1-et váltaná.
A Hiúzzal mi a baj, hogy a románoknak jó, nekünk meg nem?
Kifejtenéd bővebben?Nem jó az katonai alkalmazásra senkinek.
Csak mivel táplálod azt a villanymotort? Milyen hatásfokú lesz a meghajtás, ha először belsőégésű erőforrás -> elektromos energia -> elektromotor lesz az rendszer?
Hajóknál és mozdonyoknál működik, mert megspórolható a sebességváltó, autóknál viszont nem (ott közvetlenül hajtja a féltengelyt a hibrid belsőégésű motorja). A harckocsiknál tök jól hangzik, hogy elhagyhatod az erőátvitel legbajosabb részét (sebességváltó), de nem igazán lépik meg....
A túlpáncélozottság a COIN-nál is szükséges, hiszen városban bármelyik irányból kaphat a harcjármű egy pct. rakétát, aztán ciki lesz. Lásd Irak v. Szíria. Szóval nincs jó megoldás.
Ha biztonságos járművet akarz, az nehéz lesz. Sajnos erre senki sem tud jobbat jelenleg....
Kifejtenéd bővebben?
Az első MRAk a 70es években készültek Rodéziában.És a hibridhajtás ugyanakkora keréken leadott teljesitménynél súlyossabb,mint hagyományos rendszerbenA hibrid meghajtásnál valóban van egy jelentős hatékonyságcsökkenés. Bár némileg árnyalja a dolgot, hogy a belsőégésű optimálisan üzemelhet és fékezés közben a mozgási energia egy részét vissza lehet nyerni. Nagyobb járműveknél meg lehet több motor-generátor is és nem is kell mindegyiknek mennie, ha kisebb a terhelés. Én nem is számítanék amúgy például üzemanyag-spórolásra, sőt, némi fogyasztásnövekedés is belefér.
Ami számítana szerintem az, hogy a villanymotor pont akkor és annyi nyomatékot ad le, mint amire a szárazföldi járműveknek szüksége van. Tökéletes a jármű-meghajtáshoz, főleg ha nagy tömegű járművekről van szó. Ezért is van például óriásdömpereknél már ilyen.
Ami alapvető előny még az az egyszerűség és a hajtás tetszőleges elhelyezése a járműben. Nincs főtengely, nincs sebességváltó, mindegy hogy a motor elől van vagy hátul. Ha meg a villanymotorokat száműzni is lehet a kerekekbe, az tovább növeli a variálhatóságot.
Szerintem még fontos a fejlesztés felgyorsítása. Ha például az MRAP-ok fejlesztésének kezdetén már lett volna kész, bevált hibrid-meghajtási rendszer, akkor az MRAP-okat nagyon gyorsan ki lehetett volna fejleszteni.
Most, hogy Vásárhelyen nem a kormánypárti jelölt nyert, felmerült bennem a kérdés, hogy egy lehetséges ellenzéki kormány miként viszonyulna a Zrínyi-2026-hoz? Milyen lehet az ellenzéki pártok elképzelése a Honvédség fejlesztésével kapcsolatban?
Ha meg a villanymotorokat száműzni is lehet a kerekekbe, az tovább növeli a variálhatóságot.
Tudom, hogy Molni megöl (és igaza lesz), de veeeeegyüüünk ilyeeeeet!!!!
http://iho.hu/hir/mini-harcigep-maximalis-siker-bronco-ii-afrikabol-amerikaba-180226
Bronco II:
- 550 méter füves felszállópálya
- 7,5 órán át lehet a levegőben
- 1000 dollár/óra üzemeltetési költség
- afrikai üzemeltetési kultúrára van optimalizálva
- 800kg motyó fér fel: 20mm gépágyú, GPS bomba, nem irányított rakéta
- orrában optikai, infra szenzorok, radar
- glass cockpit
- +8, -4 G között terhelhető kompozit szerkezet
- ikertörzs
- kockás festés
Inkább ilyen elektromosfűnyírókat vennék a bugyuta Mi24 gányolás vagy a csörömpök helyett. Feltéve, hogy nincs pénz A-10-re...
("Ezé' nem én vagyok a hadügyminiszter" című rovatunkat olvashatták)
(ezt még valaki tutira komolyan veszi, az hét szentség)
Ezt jeleztétek is Szabó Endre felé?Nagyon érzékeny a koszra.Lövöldözni a lőtéren jó vele de ennyi.
Szerintem,ha hatalmon maradnak rosszabb lesz.Csinálnak valami"nemzeti"barkácsmühelyt,ami aztán használhatatlan vackokat gányol,méregdrágán.Kleptokrácia komakapitalizmusa,azthiszem igy hivják a rendszertNa ez a kérdés pont rávilágít a Zrínyi-2026 első nagy problémájához: ez nem nemzeti terv, hanem egy párt terve. Ha nemzeti terv lenne, vagyis mindegyik parlamenti párt együtt készítette volna el, akkor értelmetlen lenne a kérdés.
A másik probléma vele, hogy a Fidesz semmilyen tervet sem tart semmire sem. A magyar foci felfejlesztéséhez is készült korábban - nem kormányzati, hanem szakmai - terv, a Fidesz félresöpörte és a saját elképzelését erőltette. Az eredmény ismert. A Századvég Kutatóintézetet elvileg megfelelő gazdaságpolitika kialakításához hozták létre. Kiderült, hogy csak arra szolgált volna, hogy a kormány saját elképzeléseire bólintsanak rá. Az eredmény ismert: megyünk a lejtőn. A kormány szerint felfele, aki ért is hozzá aszerint lefele.
Tehát tök mindegy mit írnak le a Zrínyi 2026-ban. Arra szolgál csak, hogy a - laikusabb - katonákkal elhitesse hogy csinálnak is valamit. A gyakorlatban meg mindig csak annyi beszerzés lesz, hogy a fejlesztés hitét fenntartsák a katonákkal, hosszabb távú tervezés-fejlesztés nem lesz.
Ezt jeleztétek is Szabó Endre felé?
És az M5 az már jobban tetszene?Meg eleve csőhátrasiklásos prec puska?Ne nevettesük már ki magunkat.Soha nem lesz olyan pontos mint egy merevcsöves puska.
Az első MRAk a 70es években készültek Rodéziában.
És a hibridhajtás ugyanakkora keréken leadott teljesitménynél súlyossabb,mint hagyományos rendszerben
Internacionalistakkal kozosen - definicio szerint - nem is lehet "nemzeti" tervet kesziteni. Butasag ezt szamonkerni a mai vezetesen.Na ez a kérdés pont rávilágít a Zrínyi-2026 első nagy problémájához: ez nem nemzeti terv, hanem egy párt terve. Ha nemzeti terv lenne, vagyis mindegyik parlamenti párt együtt készítette volna el, akkor értelmetlen lenne a kérdés.
És az M5 az már jobban tetszene?
Cserébe nagyobb lesz a rugózattlan tömeg.... Nem feltétlenül jó csere...
Akkor meg választhatták volna a Hiúzt, mert ha mind szar, miért ne az újabbat vegyék?Mondom,hogy ótvar az összes.