A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Amúgy mennyi készült már el ebből a csodabuszbol? Bár nem ismerem a konstrukciót, ha csak a karosszériát emelik meg levegővel mint a teherautóknal és más buszoknal attól még nem lesz terepjáró. Persze ha sokszor mondják el lehet hinni csak kipróbálni ne kelljen élesben.
 
Amúgy mennyi készült már el ebből a csodabuszbol? Bár nem ismerem a konstrukciót, ha csak a karosszériát emelik meg levegővel mint a teherautóknal és más buszoknal attól még nem lesz terepjáró. Persze ha sokszor mondják el lehet hinni csak kipróbálni ne kelljen élesben.
Nem tudom hogy ezeknek a buszoknak milyen vázszerkezete, de egy átlagos busznak egy zártszelvényekből álló rácsszerkezet van ami simán ide-oda csavarodik a saját sújától is. Dolgoztam buszok szerelésében tanulóként, szerintem terepen szétesne. Nem beszélve a difizár összkerékhajtás stb ről.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ez nem info. Ez egy pletyka. Es mi koze a magyar hadiiparhoz?

Te tudod egyáltalán, hogy miről beszélsz? Nem úgy tűnik...

Épp hogy az alföld felett, tehát a mi viszonyaink esetén a harci heli előnyei sokkal keveebbet érnek. Alacsony magasságon a Kub nemnagyon jelent veszélyt, míg egy SDB féle cuccal még stand off képessége is van, igaz ehez már vagy kell külső segítség, vagy tudni kell a helyét a célpontnak. A harci helit sem veted be olyan helyen ahol erős légvédelem várható, mert nincs esélye, ott előbb mennek a légvédelem lefogó vadászok. Mellesleg míg egy harci heli kb 1-1,5 órát tölthet a harctér fölött célpontra lesve, egy légcsavaros gép típustól függően 2-6 órát is, a légcsavaros utazó sebessége nagyjából egy harci heli végsebességénél van, és a függeszkedés sem nyom sokat a latban pl nálunk.

Azért az Alföldön vannak facsoportok is, amik takarást adnak. Egyébként sem egy biliárdasztalról beszélünk.

Érdekes, hogy megint a svédektől vásároltunk, saját fejlesztés helyett. Vajon miért nem a páncélozott Rábát vették meg? Az feltűnő jelenség lenne, ez meg annyira nem, vagy mi lehet az oka? Jó reklám lett volna pedig a Rábának, ha tőlük vesznek hasonló vasat.

Mit vettünk?
"– Olyan Volvo alvázat használunk ebben a buszban, amely a „has magasságát” három különböző szintre képes emelni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egyetlen gombnyomással a busz vezetője képes átállni mostoha terepviszonyokra vagy éppen aszfaltos útra.":)
https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/ikarus-szeles-gabor-interju-busz-szekesfehervar-2100091/

Már az alacsonypadlós 400-as Ikarusnak is lehetett állítani a hasmagasságát. :D De az az Ikarus nem Az az Ikarus. 160 buszt kellett volna szállítsanak, mire elkezdődik a metrófelújítás. Még egy sem készült el.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ha nem kell semmi a Rábától, Gammátol, VZF től akkor hogyan és miképpen akarják támogatni a magyar hadipart? Itt nem nagy tételekről lenne szó. 10 en valahány példány komondorbol, rába páncél (kamionból) stb. A lényeg hogy ezzel a minimális rendelésekkel levegőhöz juttasuk az ipart. A BM meg amúgy is más tészta. Ott van pénz és ami akarnak meg is vesznek. Visszatérve:
Komondor alvázra? 4*4 alapra lehetne építenni egy új modern pszh t. 6-8 személyig. Aránylag kedvező költségben
8*8 ast járművet itthon bárhol le tudnánk gyártani, licenszbe. De én inkább egy gyári, piaci beszerzést támogatnák. A várható "csekèly " mennyiségek miatt.
Az a baj hogy a várható költségek miatt 600-900 millió ft db ként a közvéleményt egyes csoportok tele visitnák hogy bezzeg erre van pénz alapon................... lásd az A 319 es esetét. Volt olyan egyes portálokon hogy váltig állította a gép új árra nem több 30 millió eurónál. És a sokk fan be is vette ezt a "hazugságot" Akkor képzeljük el ezt egy hazai modern gyártású 8*8 al. Igen sajnos itthon is ennyire agymosottak lettek az emberek. Tisztelett a kívételeknek!
 
Te tudod egyáltalán, hogy miről beszélsz? Nem úgy tűnik...



Azért az Alföldön vannak facsoportok is, amik takarást adnak. Egyébként sem egy biliárdasztalról beszélünk.



Mit vettünk?


Már az alacsonypadlós 400-as Ikarusnak is lehetett állítani a hasmagasságát. :D De az az Ikarus nem Az az Ikarus. 160 buszt kellett volna szállítsanak, mire elkezdődik a metrófelújítás. Még egy sem készült el.
Bármilyen elővárosi, távolsági busznak a hasmagassága állítható. Attól függ hogy milyen légrugó rendszert építtel be. alacsony padlosnál is csekély mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ha nem kell semmi a Rábától, Gammátol, VZF től akkor hogyan és miképpen akarják támogatni a magyar hadipart? Itt nem nagy tételekről lenne szó. 10 en valahány példány komondorbol, rába páncél (kamionból) stb. A lényeg hogy ezzel a minimális rendelésekkel levegőhöz juttasuk az ipart. A BM meg amúgy is más tészta. Ott van pénz és ami akarnak meg is vesznek. Visszatérve:
Komondor alvázra? 4*4 alapra lehetne építenni egy új modern pszh t. 6-8 személyig. Aránylag kedvező költségben
8*8 ast járművet itthon bárhol le tudnánk gyártani, licenszbe. De én inkább egy gyári, piaci beszerzést támogatnák. A várható "csekèly " mennyiségek miatt.
Az a baj hogy a várható költségek miatt 600-900 millió ft db ként a közvéleményt egyes csoportok tele visitnák hogy bezzeg erre van pénz alapon................... lásd az A 319 es esetét. Volt olyan egyes portálokon hogy váltig állította a gép új árra nem több 30 millió eurónál. És a sokk fan be is vette ezt a "hazugságot" Akkor képzeljük el ezt egy hazai modern gyártású 8*8 al. Igen sajnos itthon is ennyire agymosottak lettek az emberek. Tisztelett a kívételeknek!
Rábától kellenek a H szériás teherautók, jó nagy számban.
 
Bármilyen elővárosi, távolsági busznak a hasmagassága állítható. Attól függ hogy milyen légrugó rendszert építtel be. alacsony padlosnál is csekély mértékben.
Bármelyik légrugós autonak állitható a hasmagasság.Már Fantomas DS Citroenjének is.VZF felépitmény berendezve terepjáró teherauton,az a mobil harcvezetési pont,becenevén törzsbusz.Ha sima buszba épitik ki,az csak mobil titkárnőfektető.Katonai teherautó alvázra lehet terepképes buszt csinálni,pl 4x4 Robur busz volt is anno.De tgj+VZF a normál megoldás.Vagy PSZH alapon manapság.MT_LB parancsnoki változata volt nekünk is
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Viszont a későbbiekben a szerzett tapasztalatok hasznosíthatóak lesznek Pl egy korszerű 8x8 gyártásánál.

Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
 
Gyártásról beszéltem nem fejlesztésről. Mivel hadipari tapasztalattal kb 20-30 éve nem rendelkezünk ez is hasznosítható lesz.

Amennyiben belevágunk saját gyártásba, akkor a gyártási technológiát tokkal, vonóval, is venni fogjuk. Mivel jelenleg semmiféle ilyesmi nálunk nem létezik. ( Harcjárművekre gondolok, nem 1 db-os terepjáróra, vagy teherautókra. )
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2
Egy, egy prototípus legyártásával semmiféle gyakorlati tapasztalatra nem tettek szert. Csapatpróbán talán volt a Rába páncélozott teherautója ? lehet, nem tudom. A komondor biztosan nem, mivel még talán arra sem kellett a Honvédségnek. Játszák a hülyét a gyártók, vagy nem kommunikálnak a HM-el, hogy mire lenne szükségünk ?
volt, szar lett.
 
Amennyiben belevágunk saját gyártásba, akkor a gyártási technológiát tokkal, vonóval, is venni fogjuk. Mivel jelenleg semmiféle ilyesmi nálunk nem létezik. ( Harcjárművekre gondolok, nem 1 db-os terepjáróra, vagy teherautókra. )
Belegondoltál már abba,mennyibe kerülne az a gyártó bázis?És mire használnád utána?Marha drágárk lennének azok a járgányok.Maximum az összeszerelés,amiben gondolkotni érdemes.Csak annyi hazai gyártásrészesedéssel,amit az ipar külnbefektetés nélkül előállitani képes.
 
Belegondoltál már abba,mennyibe kerülne az a gyártó bázis?És mire használnád utána?Marha drágárk lennének azok a járgányok.Maximum az összeszerelés,amiben gondolkotni érdemes.Csak annyi hazai gyártásrészesedéssel,amit az ipar külnbefektetés nélkül előállitani képes.
Ha jól értelmezem az itteni egyes kommenteket akkor az utolsó bejegyzést fogják választanni.