A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Eszetlenül csináltuk ezt is.
Kositzky mondta, hogy 40 Mig-21 teljesen harckész volt 2000-ben a kivonáskor. Utasszállítókat kísérgetni simán elegendő.
A 29-esre nem volt égetően szükség, a jugókat kvára nem rettentette el, a NATO-val nem is igazán tudtak együttműködni. 28 gép egy mocskos nagy fenntartási költséget generált csak. Ha nagyon ragaszkodtak volna, 12+2 29 bőven elég, államadósságba inkább 10 x annyi alkatrészt. Persze S-300-ast nem akartak adni a ruszkik, de akkor adták volna alább, egy lérak sokkal gyorsabban reagál mint egy gép a földről.
A Gripennel istenigazából nem sok minden oldódott meg, csak egy iszonyat pénzkiadás a költségvetésből az egész projekt. Az igazság az hogy medgyessiék turbózták fel a költségeket, az eredeti rendelés A/B volt. Az viszont rejtély hogy a csehek miért mentek bele. Egyik szomszédjuk sem jelent veszélyt rájuk.
A d-209 helyre állította a parlament döntését , amely a Nato kompatibilis repülő beszerzését írta elő. A Gripen A-B nem ez volt.Link 16 , légi után tölhetőség , precíziós bombázás stb. A csehek MIG-21 MF gépei a repidejük végén jártak.
 
V-4 lesz sanszosan a beszerzések zöme, ez így igaz.. Én a saját elgondolásom írtam le, a Koreai és izraeli elgondolásommal.

A koreai K-2 mennyi időre oldaná meg a nehézvas problémánkat?Mennyire strapabíró,fejlett eszközök?Az izraeli vasak szerintem bizonyítottak már,de azért erőssen kérdéses,hogy hozzájutnánk e,és ha igen,mihez.Merkava?Magach?
 
A d-209 helyre állította a parlament döntését , amely a Nato kompatibilis repülő beszerzését írta elő. A Gripen A-B nem ez volt.Link 16 , légi után tölhetőség , precíziós bombázás stb. A csehek MIG-21 MF gépei a repidejük végén jártak.

Igen csak azzal se mentünk semmire. Légi tankolás is 1-2 volt, talán 2 gépnél valósult meg, aztán azóta se. Az együttműködésben most kezdenek felnőni a feladathoz, egyébként meg iszonyat drága projekt volt, csak azért. Aránytalanul sok pénzt visz el. A lengyelek a kezdetektől simán üzemeltetik a 29est, a bolgárok meg tologatják már ezer éve a cserét. Tagállamként.
 
A koreai K-2 mennyi időre oldaná meg a nehézvas problémánkat?Mennyire strapabíró,fejlett eszközök?Az izraeli vasak szerintem bizonyítottak már,de azért erőssen kérdéses,hogy hozzájutnánk e,és ha igen,mihez.Merkava?Magach?
Az a baj a K-2 el ahogy gonosz megjegyezte. Hogy 2021-23 tól talán tudnak már exportra is gyártani. Addig a gyártósor le van kötve. Mire nekünk K-2 lenne az legalább még 5-6 év minimum. Kérdéses milyen lesz a nemzetközi helyzet akkor. Félek hogy jóval szarabb a mostaninál. Eu ra értve. Ha igy lesz akkor nem a minőség fog számítani hanem a mennyiség. Visszatérve a K-2 re olyan 15-20 évig biztossan megoldaná a harckocsi problémát.
Egy izraeli Merkava (2) 3 as szériával simmán kiegyeznék.
 
Az a baj a K-2 el ahogy gonosz megjegyezte. Hogy 2021-23 tól talán tudnak már exportra is gyártani. Addig a gyártósor le van kötve. Mire nekünk K-2 lenne az legalább még 5-6 év minimum. Kérdéses milyen lesz a nemzetközi helyzet akkor. Félek hogy jóval szarabb a mostaninál. Eu ra értve. Ha igy lesz akkor nem a minőség fog számítani hanem a mennyiség. Visszatérve a K-2 re olyan 15-20 évig biztossan megoldaná a harckocsi problémát.
Egy izraeli Merkava (2) 3 as szériával simmán kiegyeznék.
Ha valaki komoly vételi szándékot jelezne, tuti hogy átütemeznék a saját beszerzéseiket, csak hogy be tudjanak lépni a piacra! Pláne egy NATO ország piacára! Amivel akár egy lavinát is elindítanának az eladásokban, és csökkentve a krónikus harckocsihiányt a térségben, lejjebb nyomnák az árakat is.
 
És szerinted ki fog majd ott rendet vágni? Van egy olyan érzésem hogy mi a keletiek. Élen a lengyelekkel.
Tegyenek rendet saját maguk, vannak elegen, 5000 harcoló katonank van, nekik mindegyiküknek több. Egyek meg amit kifoztek, semmi közünk a leendő polgarhaborujukhoz, pláne nem megint mi hullassuk verunket keletiek értük, a semmiért. Így se maradtunk sokan.
 
Az a gond, hogy most az nem fog menni. A mennyiség mindenképpen kéne. Egy páncélos dandárt mindenképpen ki kéne tudni állítani, feltöltve.
2-3 századnyi Leoval vagy bármely hipermodern nyugati hk-val semmire sem megyünk, a többi egységgel egyetemben. (többre ui. nincs igazán pénzünk, a használt a4 kifújt, a5, a6, horror a7 megfizethetetlen) (Kohl még adott volna a készletből Antalléknak baráti áron, de Merkel csak szigorúan piacin tárgyalna) A NATO tagságunk meg elég rendesen behatárolja a dolgokat. Talán most már egyre többen rájönnek, hogy amit nyertünk a réven, az elmegy a vámon.
Valószínűleg ezért sem erőltetik a cserét.

Mi nem menne?

Eszetlenül csináltuk ezt is.
Kositzky mondta, hogy 40 Mig-21 teljesen harckész volt 2000-ben a kivonáskor. Utasszállítókat kísérgetni simán elegendő.
A 29-esre nem volt égetően szükség, a jugókat kvára nem rettentette el, a NATO-val nem is igazán tudtak együttműködni. 28 gép egy mocskos nagy fenntartási költséget generált csak. Ha nagyon ragaszkodtak volna, 12+2 29 bőven elég, államadósságba inkább 10 x annyi alkatrészt. Persze S-300-ast nem akartak adni a ruszkik, de akkor adták volna alább, egy lérak sokkal gyorsabban reagál mint egy gép a földről.
A Gripennel istenigazából nem sok minden oldódott meg, csak egy iszonyat pénzkiadás a költségvetésből az egész projekt. Az igazság az hogy medgyessiék turbózták fel a költségeket, az eredeti rendelés A/B volt. Az viszont rejtély hogy a csehek miért mentek bele. Egyik szomszédjuk sem jelent veszélyt rájuk.

Ezen most már fölösleges nyafogni.
Alkalomadtán meg következménye kell, hogy legyen a hazaárulásnak.

, de elavult eszközök tervszerű cseréjét

Tervszerű??
 
És szerinted ki fog majd ott rendet vágni? Van egy olyan érzésem hogy mi a keletiek. Élen a lengyelekkel.

Én ingyen biztos, hogy nem.
Arra vagyunk jók nekik, hogy olcsóért dolgozzunk, kiszipolyoznak minket, meg jó páran "mongol cigánynak" tartják a magyarságot. Egyék meg, amit főztek.

A koreai K-2 mennyi időre oldaná meg a nehézvas problémánkat?Mennyire strapabíró,fejlett eszközök?Az izraeli vasak szerintem bizonyítottak már,de azért erőssen kérdéses,hogy hozzájutnánk e,és ha igen,mihez.Merkava?Magach?

Miben bizonyított? birkapásztorok kergetésében?

Az a baj a K-2 el ahogy gonosz megjegyezte. Hogy 2021-23 tól talán tudnak már exportra is gyártani. Addig a gyártósor le van kötve. Mire nekünk K-2 lenne az legalább még 5-6 év minimum. Kérdéses milyen lesz a nemzetközi helyzet akkor. Félek hogy jóval szarabb a mostaninál. Eu ra értve. Ha igy lesz akkor nem a minőség fog számítani hanem a mennyiség. Visszatérve a K-2 re olyan 15-20 évig biztossan megoldaná a harckocsi problémát.
Egy izraeli Merkava (2) 3 as szériával simmán kiegyeznék.

Kapnak pénzt, csesszék meg.
Egy gyártás ütemezése nem a tíz parancsolat, át lehet azt írni.
Amúgy kellene javítóbázis is.
Alsó hangon kellene két zászlóalj meg egy dandár.
 
Az a baj a K-2 el ahogy gonosz megjegyezte. Hogy 2021-23 tól talán tudnak már exportra is gyártani. Addig a gyártósor le van kötve. Mire nekünk K-2 lenne az legalább még 5-6 év minimum. Kérdéses milyen lesz a nemzetközi helyzet akkor. Félek hogy jóval szarabb a mostaninál. Eu ra értve. Ha igy lesz akkor nem a minőség fog számítani hanem a mennyiség. Visszatérve a K-2 re olyan 15-20 évig biztossan megoldaná a harckocsi problémát.
Egy izraeli Merkava (2) 3 as szériával simmán kiegyeznék.

A saját gyártás/összeszerelés meg nekünk bukó...
 
Alsó hangon kellene két zászlóalj meg egy dandár
Gondolom ezt úgy érteted hogy kellene 2 zászlóaljnyi modern harckocsi (mbt) szinten. És legalább egy Dandárnyi tartalék pl a meglévő T-72 ek egy kisebb nagyobb korszerűsítés vagy felújítás után tartalékba helyezése. Ez lenne a leglogikusabb.
A saját gyártás/összeszerelés meg nekünk bukó...
V-4 egy jelentős összefogással minden további nélkül alkalmas lenne egy gyártás beinditására. A háttér adott. Főként a lengyeleknél. Utána a csehek és a szlovákok következnének mint jelentős beszállítói háttérrel. Nekünk meg félre kellene rakni ezt a hű de nagy hadipar beinditását. Maradjunk csak meg kézi fegyver/felszerelés/eszközök gyártásánál. (ahhoz jelentős háttér kellene itthon is pl szakik, gyárak,felvevő hadsereg stb) Továbbá a kisebb nagyobb beszállítói szinteken. Ha ezen át tudnak lépni, akkor meg tudják csinálni a V-4 saját mbt gyártását. Már csak azért is érné meg a V-4 ek a egy gyártás/összeszerelés beinditásánál több százas tételekről lenne szó. Legalább egy évtizedig. Pl a lengyelek a PT-91 el ha jól olvastam max 2030 ig számolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
Tegyenek rendet saját maguk, vannak elegen, 5000 harcoló katonank van, nekik mindegyiküknek több. Egyek meg amit kifoztek, semmi közünk a leendő polgarhaborujukhoz, pláne nem megint mi hullassuk verunket keletiek értük, a semmiért. Így se maradtunk sokan.
Hát ha ironikus akarok lenni akkor egy 20-50 ezres millicia jelegű könnyű lövészekkel számolnám részünkről. Mint "felszabadító hadtest" :D
A nekik mindegyikükkel több ez jóformán csak "papíron létező számok". Induljunk csak ki a német állapotokból. Hiába több................................
 
Hát ha ironikus akarok lenni akkor egy 20-50 ezres millicia jelegű könnyű lövészekkel számolnám részünkről. Mint "felszabadító hadtest" :D
A nekik mindegyikükkel több ez jóformán csak "papíron létező számok". Induljunk csak ki a német állapotokból. Hiába több.............................


50 ezer az túlzó kissé :)
 
Az a baj a K-2 el ahogy gonosz megjegyezte. Hogy 2021-23 tól talán tudnak már exportra is gyártani. Addig a gyártósor le van kötve. Mire nekünk K-2 lenne az legalább még 5-6 év minimum. Kérdéses milyen lesz a nemzetközi helyzet akkor. Félek hogy jóval szarabb a mostaninál. Eu ra értve. Ha igy lesz akkor nem a minőség fog számítani hanem a mennyiség. Visszatérve a K-2 re olyan 15-20 évig biztossan megoldaná a harckocsi problémát.
Egy izraeli Merkava (2) 3 as szériával simmán kiegyeznék.

Bármit választhatsz hk, ifv vonalon, az 2022-nél előbb nem lesz itt. Plusz, valaki(k) írták is itt, amikor elkezdődött a Z2026 emelés, hogy nehéz (drága) technika beszerzés csak az időszak végefelé várható
 
Rosszabb vizes terepen hasitana 10 km/h val es mar ki is fogyna mire a korletbol a műveleti területre erne
Nekünk a ruszki technika a beváltabb, sok dzsuvás, saras, belvizes terület van, olyan mint Ivánéknál. Járhatatlan, szar dűlőutak, gödrök, vízmosások, árterek, gátak, nem pedig sziklás sivatagi terep. Ja meg hogy 65 tonnás méregdrága monstrum nem sok helyen tudna manőverezni, nyakig sárba vinni az üzemanyagot, lőszert meg a karbantartókat ha elromlik a számítógéptől kezdve a motorig bármi.
 
A Koreai K-21 azért jöhetne, mint IFV.
Jó mobilitású, jó védelmű, erős tűzerővel rendelkező modern járgány.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram