Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 568
113
Nincs még egy olyan piac talán a világon, ahol annyira szempont az ár, mint a repülés, sokszor fillérbaszásig mennek. Nem elvi okokból nem vettek orosz gépet nyugaton, hanem azért, mert egyszerűen labdába nem rúgnak már csak a hajtómű terén is. Orosz hajtóműves airliner = anyagi hátrány. Ez van. Ennyivel tartanak a nyugat mögött hajtómű terén.* A SS bemutatkozáskor úgy nézett ki, mint valami csotrogány.

Nem ismered a történetet az afgán megszállás során megcsípett DC-8 (?) gép és annak hajtóműve kapcsán?

A Suhoj SuperJet az regionális utasszállító tehát nem a nagy légitársaságokat célozza meg , hanem a regionálisakat . Kooperációban látom az esélyt az áttörésre.
Az orosz gazdaság diverzifikációjában fontos szerep jut a repülőgépiparnak és az üriparnak.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 568
113
Ja ne már! Oroszország előszeretettel viselkedik úgy hogy ne akarjanak velük nyugaton üzletelni. Ha nem lennének a szankciók, akár fegyvereket is lehetne tőlük vásárolni még NATO országoknak is. Az utasszállítók terén egyszerűen műszaki-üzleti alapon is hátrányban vannak az oroszok, nem kell meglepődni ha nem őket választják.

Volt már rá példa, lásd előző hsz-emet Nagy Csabának. Senki nem vitatja, hogy le vannak maradva(15 év teljes pénztelenség), de éppen ez a nyugattal való kooperáció megoldás lehet az elvesztett kompetenciók és háttéripar visszaállítására. Fő probléma a SSJ-nél a pótalkatrészek időben való szállítása és a szerviz hálózat hiánya.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Bokikám, ez kőkemény gazdasági számításokon alapul. Még az Aeroflott se venne belőle, ha nem lenne kötelező. A Superjettel is csak a bajaik vannak.
Talán a perzsáknak, most hogy Trumpika 20 mrd $ bevételkiesést eszközölt a Boeingnek. Bár az oroszok is megszankciózták Iránt.
Meg az Airbust is ejtve van kb. a Boeingnek megfelelően.

(Mert ugye nem mondtál el mindent, Te, Te kis titokzatos. :) )

Most mond el - légyszi, kérlek! -, hogy akkor most kihez fordulhatnak még ezen felül és Kínán kívül?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Meg az Airbust is ejtve van kb. a Boeingnek megfelelően.

(Mert ugye nem mondtál el mindent, Te, Te kis titokzatos. :) )

Most mond el - légyszi, kérlek! -, hogy akkor most kihez fordulhatnak még ezen felül és Kínán kívül?
Építhetnek maguknak. Megveszik egy rég lejárt repülő licenszét, és építgetik. Olajuk van elég, ez nem lehet akadály. Mondjuk a Tu-204est tokkal vonóval.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Na ja. Majd talán az orosz-kínai szélestörzsűnek lesz némi esélye a 2 nagy gyártó portékáival versenyzésre. Bár az a gép meg még bőven odébb van, ha meg is valósul.
https://airportal.hu/megkezdodott-a-cr929-es-koncepcionalis-tervezese/
Ha leszállítod a vevőnek a gépet, úgy, hogy biztonságos, és adod hozza a supportot is ha esik ha fúj, akkor már rögtön utcahosszal vezetsz a két nagy gyártó előtt, mert ők ezt nem tudják vagy nem akarják megtenni.
 

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93

az unió szerint ugyanakkor az új híd tovább növeli a Krím elszigetelését Ukrajnától. Korlátozza ugyanis a hajók áthaladását a Kercsi-szoroson át az Azovi-tengeren található ukrán kikötőkbe.

Ezt a részt nem igazán értem, a vitorlásokon kívül van valami, ami egyébként arra hajózhatna, de ezután nem fog átférni a híd alatt?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ezt a részt nem igazán értem, a vitorlásokon kívül van valami, ami egyébként arra hajózhatna, de ezután nem fog átférni a híd alatt?

35 méteres a hajózási űrszelvény alatta. A vitorlások át fognak férni, a legnagyobbakat kivéve.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ezt a részt nem igazán értem, a vitorlásokon kívül van valami, ami egyébként arra hajózhatna, de ezután nem fog átférni a híd alatt?
Van ez így na, a magyar kerítés kirekeszt, az osztrák kerítés véd, az orosz híd elszigetel, az ukrán meg a többi összeköt. Lényeg, hogy ne mondhassák, hogy jó, hogy a krími ellátási problémák így nagyban orvoslásra kerűlnek és javul ezzel az életszínvonal, és egyhuszada idő alatt negyede pénzből építették meg, mint Romániában ugyanennyi autópályát.
 
M

molnibalage

Guest
A Suhoj SuperJet az regionális utasszállító tehát nem a nagy légitársaságokat célozza meg , hanem a regionálisakat . Kooperációban látom az esélyt az áttörésre.
Az orosz gazdaság diverzifikációjában fontos szerep jut a repülőgépiparnak és az üriparnak.
Az Embrear és Bombardier gépek mellett eddig labdába nem rúgott. Ráadásul a Bombardier az most már lényegében Airubs lesz...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Amikor Afganisztánba bevonultak, akkor a reptéren ott maradt egy nyugati airliner, aminek a hajtóművét komolyan tudták tanulmányozni és tanulni belőle. Legalábbis hallottam ilyesmit, talán fater mesélte.
DC-10 volt, az akkori afgán Ariana légitársaságé. Ezek voltak az első nagy kétáramúsági fokú nyugati ventilátoros hajtóművek, amiket Szergejék komolyan át tudtak vizsgálni és tesztelni.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Nincs még egy olyan piac talán a világon, ahol annyira szempont az ár, mint a repülés, sokszor fillérbaszásig mennek. Nem elvi okokból nem vettek orosz gépet nyugaton, hanem azért, mert egyszerűen labdába nem rúgnak már csak a hajtómű terén is. Orosz hajtóműves airliner = anyagi hátrány. Ez van. Ennyivel tartanak a nyugat mögött hajtómű terén.* A SS bemutatkozáskor úgy nézett ki, mint valami csotrogány.

Nem ismered a történetet az afgán megszállás során megcsípett DC-8 (?) gép és annak hajtóműve kapcsán?

Az Dc 10 volt, s abból lett az An 124 hajtóműve, csak épp töredék üzemórával a koppintott tipushoz képest.....
 
M

molnibalage

Guest
DC-10 volt, az akkori afgán Ariana légitársaságé. Ezek voltak az első nagy kétáramúsági fokú nyugati ventilátoros hajtóművek, amiket Szergejék komolyan át tudtak vizsgálni és tesztelni.
Számomra mindig a kérdés az maradt, hogy az An-124 első felszállása 1982 végén volt. Ennyi idő alatt mit tudtak adaptálni?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Számomra mindig a kérdés az maradt, hogy az An-124 első felszállása 1982 végén volt. Ennyi idő alatt mit tudtak adaptálni?
Az első repülésig szerintem semmi komoly és jelentős dolgot, arra túl rövid lehetett az idő. Viszont kíváncsi lennék rá, hogy pl. a 20-30. legyártott géptől kezdve volt-e valami módosítás, modernizálás a hajtóműveken amit a DC-10-ről adoptáltak, mert ez már könnyebben előfordulhatott?
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Számomra mindig a kérdés az maradt, hogy az An-124 első felszállása 1982 végén volt. Ennyi idő alatt mit tudtak adaptálni?

Nem tudom hogy mennyire legenda az egész, de a Dc 10 tényleg le lett nyúlva, s lehet hogy a már futó hajtómű fejlesztéshez volt segítség az így megszezett cucc....
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Ezt a részt nem igazán értem, a vitorlásokon kívül van valami, ami egyébként arra hajózhatna, de ezután nem fog átférni a híd alatt?

Max pár halászhajó, az Azovi-tenger mélysége 7-13 méter között változik (tengerhez képest elég sekély)