Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Látszik, hogy nem piaci alapon mennek ezek. Nem véletlen, hogy ezen gépek üzemeltetői csak orosz vagy orosz függő államok vállalatai.

Ha nem lenne orosz ellenes politikai uszítás valószinü több(Nyugati) ország is vásárolna-rendelne a gépekből.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Jelenleg a PW1400G -t használják, az orosz PD-14 még tesztelés alatt. Külföldi megrendelőknek a PW-s hajtómüvel kínálják.
Én nagyon drukkolok nekik, de senki se fogja megvenni, akiket az amik nem szakcióznak. Azt is nehéz lessz elérni, hogy a rengeteg nyugati beszállító ne szankciózzon, ha mondjuk É-Koreának adnának el belőle. Ha akarnák, a nyugati kormányok ma is bezárathatnák az egész orosz polgári repülőgépipart.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha nem lenne orosz ellenes politikai uszítás valószinü több(Nyugati) ország is vásárolna-rendelne a gépekből.
Bokikám, ez kőkemény gazdasági számításokon alapul. Még az Aeroflott se venne belőle, ha nem lenne kötelező. A Superjettel is csak a bajaik vannak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
A Krími-híd gépjármüves szakaszának ünnepélyes átadása Vlagyimír Putyin jelenlétében hamarosan...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ha nem lenne orosz ellenes politikai uszítás valószinü több(Nyugati) ország is vásárolna-rendelne a gépekből.

Ezekkel a hajtóművekkel (a saját gyártásúak) esélytelen..... Nem véletlen hogy a Tu 204-214-es széria sem ment, még az Aeroflot is külföldi gépeket vett, ami azért több mint beszédes..... (Boki, a hatékonysági számoknak nincs köze a politikához)
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ezekkel a hajtóművekkel (a saját gyártásúak) esélytelen..... Nem véletlen hogy a Tu 204-214-es széria sem ment, még az Aeroflot is külföldi gépeket vett, ami azért több mint beszédes..... (Boki, a hatékonysági számoknak nincs köze a politikához)
Ennek ellenére az oroszoknak orosz gépeket kellene venni, az Aeroflot ebből eredő veszteségeit meg az államnak kellene kompenzálni.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
Ha nem lenne orosz ellenes politikai uszítás valószinü több(Nyugati) ország is vásárolna-rendelne a gépekből.

Ja ne már! Oroszország előszeretettel viselkedik úgy hogy ne akarjanak velük nyugaton üzletelni. Ha nem lennének a szankciók, akár fegyvereket is lehetne tőlük vásárolni még NATO országoknak is. Az utasszállítók terén egyszerűen műszaki-üzleti alapon is hátrányban vannak az oroszok, nem kell meglepődni ha nem őket választják.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
Nem rossz gépek- fele nyugati berendezések.

A hajtóművön felül jelenleg pont ez a másik bajuk.
Persze teljesen érthető és jó is, hogy tolják, máshogy nem lehet kikupálódni, szóval részemről: igen hosszútávú a project, de hajrá! :)

Mindezek mellett: ezeknek az orosz, illetve orosz-kínai gépeknek továbbra is az lesz a bajuk, hogy erősen limitált, hogy hova adhatóak el. Leginkább a hajtóműhöz kötődő üzemeltetési költségek miatt, de az sem használ, hogy a belsőség egy része nem orosz/kínai, amit szépen meg lehet szankciózni. Meg melyik nagy(obb) társaság vállalna be egy kiforratlan, kevésbé gazdaságos gépet ha nem muszáj? A Boeing és Airbus is szívott ezzel-azzal az aktuális új gépeik, a B787 és A350 bevezetésekor, pedig kicsit nagyobb a rutin. És akkor még nem szóltunk a nagy hajtóműgyártók szenvedéseiről az új generációs hajtóművekkel.

Szóval elég szépet kéne villantani, hogy komolyabb mennyiség elkeljen, de a nagy légitársaságok meghatározó része akkor is megcsíphetetlen marad, hiszen a 2 nagy, meg az általuk kvázi megszerzett kicsik (Bombardier, EMBRAER) azért más lehetőségekkel bírnak és nem is ülnek a babérjaikon.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Later this week the State Duma is scheduled to hold a first hearing into another bill on countering the latest round of foreign anti-Russian sanctions. The draft, in its current form, stops all cooperation with the United States in the nuclear, missile and aircraft-building spheres. It also introduces restrictions on various American imports.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A hajtóművön felül jelenleg pont ez a másik bajuk.
Persze teljesen érthető és jó is, hogy tolják, máshogy nem lehet kikupálódni, szóval részemről: igen hosszútávú a project, de hajrá! :)

Mindezek mellett: ezeknek az orosz, illetve orosz-kínai gépeknek továbbra is az lesz a bajuk, hogy erősen limitált, hogy hova adhatóak el. Leginkább a hajtóműhöz kötődő üzemeltetési költségek miatt, de az sem használ, hogy a belsőség egy része nem orosz/kínai, amit szépen meg lehet szankciózni. Meg melyik nagy(obb) társaság vállalna be egy kiforratlan, kevésbé gazdaságos gépet ha nem muszáj? A Boeing és Airbus is szívott ezzel-azzal az aktuális új gépeik, a B787 és A350 bevezetésekor, pedig kicsit nagyobb a rutin. És akkor még nem szóltunk a nagy hajtóműgyártók szenvedéseiről az új generációs hajtóművekkel.

Szóval elég szépet kéne villantani, hogy komolyabb mennyiség elkeljen, de a nagy légitársaságok meghatározó része akkor is megcsíphetetlen marad, hiszen a 2 nagy, meg az általuk kvázi megszerzett kicsik (Bombardier, EMBRAER) azért más lehetőségekkel bírnak és nem is ülnek a babérjaikon.

Azért amit oroszék a szovjet-orosz PS 90-es hajtóművel tesznek vagy 25 éve, azon nehéz túltenni bárkinek is. S minő érdekesség, az IL 76-os géphez készült több mint ósdi hajtóműveket rendelték meg a kínaiak a saját 60 tonnás katonai szállítógépükhöz, nem ezt a PS 90-et. Ez is beszédes....
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azért amit oroszék a szovjet-orosz PS 90-es hajtóművel tesznek vagy 25 éve, azon nehéz túltenni bárkinek is. S minő érdekesség, az IL 76-os géphez készült több mint ósdi hajtóműveket rendelték meg a kínaiak a saját 60 tonnás katonai szállítógépükhöz, nem ezt a PS 90-et. Ez is beszédes....
Vagy még nem kapták meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Az új szériás Il-76/78-as család PSz-90-est használ, mert egyrészt nincs más, másrészt a katonai gépekbe csak az őrültek (Airbus) tesz (vagy tetetnek vele akarata ellenére) új fejlesztésű hajtóművet. Pláne négy hajtóműves gépkbe...
A PSz-90 az nem más, mint a szovjet-orosz megfelelője a jó régi PW2000-esnek, ami kb 40 éves és a katonai jelölése F117.
Ez utóbbival óriási tapasztalat gyűlt össze, míg orosz megfelelőjével már kevésbé, de egyrészt nincs más, másrészt a paramétereit tekintve katonai vonalon ez a realitás.
Gondoljunk csak a Lockheed C-5M Super Galaxy programra, ami a mára már szintén ősréginek tekinthető GE CF6-80C2-t használja, ahogy a vadi új Kawasaki C2-es is.
Ha az oroszoknak lenne saját ekkora hajtóművük, ami korábban a szovjet érában az ukrán Lotarjev D-18 volt, akkor most ők is építhetnének egy kéthajtóműves Il-76 leszármazottat.

A PD-14-es nagyon a jövő zenéje, de tolóerőben nem fogja a PSz-90-est kiváltani, így a mostani Il-76/78-asok paraméterei bukhatnak, ha majdan erre a verzióra akarnának alapozni. A jövő hajtóműve erre a gépre vagy négy PD-16 (saját elméleti számozásom, nem tudok ilyen leendő variációról), vagy majd két PD-35-ös lenne.

De még egyszer ki kell hangsúlyozni, hogy katonai vonalon nem ésszerű a fejlesztési költégével még alaposan megterhelt vadonat új technikát alkalmazásba venni ekkora gépeknél. A harcászati, vagy hadászati repülőgépek másképp van, ott erősen feladatspecifikus hajtóművek vannak, ott bizony fizetni kell a komplex fejlesztéseket.

Civil gépeknél pedig nagyon rá kell menni a fejlesztésre, mert ott viszont a piac mondja meg a paramétereket. És ha bejön a számítás, akkor a piac is fogja kifizetni.
A civil gépeknél tehát nem célszerű ősöreg hajtóművekkel villogni, hiába drága mulatság a hajtóművek folyamatos fejlesztése.
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem lenne orosz ellenes politikai uszítás valószinü több(Nyugati) ország is vásárolna-rendelne a gépekből.
Nincs még egy olyan piac talán a világon, ahol annyira szempont az ár, mint a repülés, sokszor fillérbaszásig mennek. Nem elvi okokból nem vettek orosz gépet nyugaton, hanem azért, mert egyszerűen labdába nem rúgnak már csak a hajtómű terén is. Orosz hajtóműves airliner = anyagi hátrány. Ez van. Ennyivel tartanak a nyugat mögött hajtómű terén.* A SS bemutatkozáskor úgy nézett ki, mint valami csotrogány.

Nem ismered a történetet az afgán megszállás során megcsípett DC-8 (?) gép és annak hajtóműve kapcsán?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Az új szériás Il-76/78-as család PSz-90-est használ, mert egyrészt nincs más, másrészt a katonai gépekbe csak az őrültek (Airbus) tesz (vagy tetetnek vele akarata ellenére) új fejlesztésű hajtóművet. Pláne négy hajtóműves gépkbe...
A PSz-90 az nem más, mint a szovjet-orosz megfelelője a jó régi PW2000-esnek, ami kb 40 éves és a katonai jelölése F117.
Ez utóbbival óriási tapasztalat gyűlt össze, míg orosz megfelelőjével már kevésbé, de egyrészt nincs más, másrészt a paramétereit tekintve katonai vonalon ez a realitás.
Gondoljunk csak a Lockheed C-5M Super Galaxy programra, ami a mára már szintén ősréginek tekinthető GE CF6-80C2-t használja, ahogy a vadi új Kawasaki C2-es is.
Ha az oroszoknak lenne saját ekkora hajtóművük, ami korábban a szovjet érában az ukrán Lotarjev D-18 volt, akkor most ők is építhetnének egy kéthajtóműves Il-76 leszármazottat.

A PD-14-es nagyon a jövő zenéje, de tolóerőben nem fogja a PSz-90-est kiváltani, így a mostani Il-76/78-asok paraméterei bukhatnak, ha majdan erre a verzióra akarnának alapozni. A jövő hajtóműve erre a gépre vagy négy PD-16 (saját elméleti számozásom, nem tudok ilyen leendő variációról), vagy majd két PD-35-ös lenne.

De még egyszer ki kell hangsúlyozni, hogy katonai vonalon nem ésszerű a fejlesztési költégével még alaposan megterhelt vadonat új technikát alkalmazásba venni ekkora gépeknél. A harcászati, vagy hadászati repülőgépek másképp van, ott erősen feladatspecifikus hajtóművek vannak, ott bizony fizetni kell a komplex fejlesztéseket.

Civil gépeknél pedig nagyon rá kell menni a fejlesztésre, mert ott viszont a piac mondja meg a paramétereket. És ha bejön a számítás, akkor a piac is fogja kifizetni.
A civil gépeknél tehát nem célszerű ősöreg hajtóművekkel villogni, hiába drága mulatság a hajtóművek folyamatos fejlesztése.
Csak nem értem az ellentmondást. Az airlinereken kielemt fontosságú a megbízhatóság, mert sok kimaradó járat = anyagi csőd. Akkor mi a kockázat ebben a katonai gépen? Az, ha nem válik be és át kell hajtóművezni a flottát? Volt már ilyen valaha airlinereknél...? Vagy simán az, hogy drága az új hajtómű és a katonai gép soha nem termel pénzt, csak viszi = akkor meg minek?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Ezekkel a hajtóművekkel (a saját gyártásúak) esélytelen..... Nem véletlen hogy a Tu 204-214-es széria sem ment, még az Aeroflot is külföldi gépeket vett, ami azért több mint beszédes..... (Boki, a hatékonysági számoknak nincs köze a politikához)

A Tu-204 átka a SZU felbomlása volt, a pénztelenség időszaka. Még a SZU-ban tervezték a Tu-154 leváltására. Abban az időben olcsóbb volt az Aeroflotnak külföldről használt (Boeing, Airbus) gépeket beszerezni. Mivel szétesett a SZU ezáltal a háttéripar, beszállítók is megszüntek. Kevés darabszámban gyártották évente emiatt és a pótalkatrészek biztosítása és szerviz-karbantartás is akadozott ami miatt jelentősen megdrágul a repülési óra is.

Viszont a Szuhoj Superjet programba rengeteg pénzt fektetett az orosz állam. Kooperációban készül(nyugati beszállítókkal) a regionális(rövid hatótáv) gép Sam146 hajtómüvel (közös Snecma és Szaturn), ami valamivel hatékonyabb mint a hasonló kategóriás Embraer hajtómüve, de alulmarad a PW1700G/PW1900G-vel szemben. Eddig 318 gép van rendelve + 68-ra van opció. Nem az óriások konkurenciája mint a Booeing vagy az Airbus. EU-ban az ír CityJet rendelkezik 6 darabbal.
EASA is certifikálta a gépet és volt olyan eset, hogy egy EU-s megrendelő politikai okok miatt lemondta az SSJ-t.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Nincs még egy olyan piac talán a világon, ahol annyira szempont az ár, mint a repülés, sokszor fillérbaszásig mennek. Nem elvi okokból nem vettek orosz gépet nyugaton, hanem azért, mert egyszerűen labdába nem rúgnak már csak a hajtómű terén is. Orosz hajtóműves airliner = anyagi hátrány. Ez van. Ennyivel tartanak a nyugat mögött hajtómű terén.* A SS bemutatkozáskor úgy nézett ki, mint valami csotrogány.

Nem ismered a történetet az afgán megszállás során megcsípett DC-8 (?) gép és annak hajtóműve kapcsán?

A Suhoj SuperJet az regionális utasszállító tehát nem a nagy légitársaságokat célozza meg , hanem a regionálisakat . Kooperációban látom az esélyt az áttörésre.
Az orosz gazdaság diverzifikációjában fontos szerep jut a repülőgépiparnak és az üriparnak.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat