Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Ezen is látszik a csavarozás, mégis lopakodik: (Ha nem látod nagyítsd ki a képet eredeti méretre)
131212-F-TJ158-508.JPG
 
Fúúú, ezek a csavarok...
...hát ez egyáltalán nem tűnik lopakodó gyártástechnológiának.

Gondolom AMM-ben benne van, hogy ilyen konfiguban is használható már :D
Gyanítom, az oroszok már befejezték az üzemeltetési utasításokat, és megvan, hogy mi a békeidős (és bemutatós) min. repalkalmasság - és mi a háborús (ami nyilván magasabb karbantartási igényt jelent). Végül is a stealth képességet (RAF szerelő haverok elmondása alapján) igen körülményes fenntartani, így békeidőben nem is törekednek rá - szóval gondolom az oroszok is a békeidős repalkalmassági szintet tartják - ami simán tartalmazhatja az olcsóbb szegecseket és a drága festékek elhagyását.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Egy régi kép a 4. protóról, amely 2012 december 29-én szállt fel először. Hatalmas a különbség a régi protók és a kísérleti üzemmófban lévő PAK-FA gépek között.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Vagy nincs kész a bevonatuk vagy nem erőltetik ami érthető mert pl a Raptornál a bevonat miatt sokáig 47% volt a bevethetőségi arány.Bár az egy kvázi elavult technológia.
 
Vagy nincs kész a bevonatuk vagy nem erőltetik ami érthető mert pl a Raptornál a bevonat miatt sokáig 47% volt a bevethetőségi arány.Bár az egy kvázi elavult technológia.

Ezeknél a gépeknél (bár nem vagyok katona), de szerintem már létezik több lépcsős bevethetőségi alkalmasság (majd molni/cifu kijavít :D)
Vagyis végül is pl. az említett festék meg perfect LO felület nélkül is repülhetnek (és bombázhatnak rongyfejűeket) a stealth gépek - de ha mondjuk hi tech ellenfél ellen mennek, gondolom a nagykönyvben benne van, akkor milyen felületi minőséget (és radarkeresztmetszetet) várnak el.
Legalábbis pénzügyi kereteket figyelembe véve én ezt tudom elképzelni (minden stealth alkalmazó légierőnél).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ezeknél a gépeknél (bár nem vagyok katona), de szerintem már létezik több lépcsős bevethetőségi alkalmasság (majd molni/cifu kijavít :D)
Vagyis végül is pl. az említett festék meg perfect LO felület nélkül is repülhetnek (és bombázhatnak rongyfejűeket) a stealth gépek - de ha mondjuk hi tech ellenfél ellen mennek, gondolom a nagykönyvben benne van, akkor milyen felületi minőséget (és radarkeresztmetszetet) várnak el.
Legalábbis pénzügyi kereteket figyelembe véve én ezt tudom elképzelni (minden stealth alkalmazó légierőnél).

Az USAF nem így alkalmazza a Raptorokat meg szerintem az F-35-öt sem így fogja.
 
Az USAF nem így alkalmazza a Raptorokat meg szerintem az F-35-öt sem így fogja.

F-117A-nál volt a géphez két fajta függőleges vezérsík.
Az egyik fémből volt légi bemutatókra, illetve békeidős gyakorlásra, a másik háborús helyzetre tartogatott, méhsejt szerkezetű lopakodó, de azzal csak jóval kisebb túlterhelés volt engedélyezve.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Ezen is látszik a csavarozás, mégis lopakodik: (Ha nem látod nagyítsd ki a képet eredeti méretre)
131212-F-TJ158-508.JPG

Jól látszik a képed részletén, hogy az F-35-ötösön vannak lekezelt csavarok, és kezeletlenek (gondolom azon a panelon dolgoztak éppen amikor a fotó készült).
Gondom az, hogy a Szuhojon semmi nyoma a csavarok eltüntetésének bárhol is, max rozsdát látni...
8502018_06_13_16_50_16_Wi.jpg
 
Jól látszik a képed részletén, hogy az F-35-ötösön vannak lekezelt csavarok, és kezeletlenek (gondolom azon a panelon dolgoztak éppen amikor a fotó készült).
Gondom az, hogy a Szuhojon semmi nyoma a csavarok eltüntetésének bárhol is, max rozsdát látni...
8502018_06_13_16_50_16_Wi.jpg

Nem hiszem,hogy rozsda.Akkor az összes csavarnál rozsdásodna.
 
Hpasp

Egy teszt gépen mennyi értelme van lekezelni a csavarokat?
Jól mutatja a berakott "nyilas" képed. Az F-35 sincs minden , mindig tip-top lekezelve, pedig az már szolgálatba állt valamilyen szinten. A PAKFA még messze van ettől, legalább még 5-10 év. Ettől még végleges változatban simán lehet lopakodó :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nekem úgy tűnik, mintha a PAK-FA összes csavarja rohadna valami miatt az él alatt.
Az él fölöttiek rendben lévőeknek tűnnek. (lehet hogy azokat csak nem nyitották még ki, így nem is kopott le az eredeti festék róluk)
5542018_06_13_17_49_16_Wi.jpg

A többi orosz gépen miért nem rozsdásodik a csavar?
 
Hpasp

Egy teszt gépen mennyi értelme van lekezelni a csavarokat?
Jól mutatja a berakott "nyilas" képed. Az F-35 sincs minden , mindig tip-top lekezelve, pedig az már szolgálatba állt valamilyen szinten.

Gondolom azon a panelon dolgoztak a földön mielőtt a fotó készült.
 
Nem hiszem,hogy rozsda.Akkor az összes csavarnál rozsdásodna.

Egyes csavarokat cseréltek, egyeseket nem.
Hpasp

Gondolom az orosz tesztgépen is folyamatosan melóznak, ezért nincs lekezelve sehol sem.

Nekem nem is annyira a lekezelés. Ok az nincs mert akármi... de maga az állapot jujj. Rakd pl egymás mellé a két képet. Ennyire igénytelennek nem kéne lenni.
 
Egyes csavarokat cseréltek, egyeseket nem.


Nekem nem is annyira a lekezelés. Ok az nincs mert akármi... de maga az állapot jujj. Rakd pl egymás mellé a két képet. Ennyire igénytelennek nem kéne lenni.

Igen az oroszok reklámban vagy nincsenek toppon vagy konkrétan leszarják.Olyan képek kerülnek néha hivatalos helyről elő amiket pl az amerikai haderőből senki nem publikálna.
 
Előre szólok. :)

Az Armija -2018(Army 2018) szakfórumon és kiállításon , amely 2018. augusztus 21-26 -án kerül megrendezésre a Moszkva melletti Kubinkában bemutatják a PAK-FA-t is nyitott területen.Bárki megnézheti.
Ezenkívül a közönség megnézheti a Koalaicija-SZV-t és a Bumerangot is közelről.

d3ujrZHjM18.jpg

A gép oldalán két Pitot-cső lenne egymás mellett? Nem külön kéne azoknak lennie?