Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Nem, de ha megvan a link, küld el.
Szerintem te raktad be. A műhold egy közönséges kommunikációs műhold. A rejtjelezés valami (nekik) új kvantumos "feltörhetetlen" fajta. Az ilyenről szokott 25 év múlva kiderülni, hogy az angolok évekkel ezelőtt selejtezték.
Én valami kúúrva nagy dobásra számítottam, ugyanis megvan a fénysebességnél gyorsabb kommunikáció elve, ami a "kvantumösszefonódáson" alapul.
 
És akkor még hol van a 4 gen orosz gépekről a K-77M és a K-74m2? :confused:



http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?w=nophone&tdate=2017-12-13&ttitle=Orosz_Légierő_Szu-30SzM_modernizáció_Bars_radar

A lényeg

"Bár a földi célok támadására kihegyezett kétüléses vadászbombázó viszonylag új típus az Orosz Légierő alakulatainál, az mégis kiforrott technikának tekinthető, hiszen az Indiában már régóta rendszerben álló Szu-30MKI változaton alapul. Ez utóbbit viszont már 20 éve hozta létre a Szuhoj, így nem véletlen, hogy nem csak az indiai, hanem az orosz üzemeltetők is panaszkodnak egyre inkább elavuló avionikai rendszereire"
a gép rendszerei közül az egyik gyenge láncszem a mai csúcsradarok képességeitől egyre inkább leszakadó, amúgy meglehetősen nagy teljesítményű, PESA (passzív elektronikus sugáreltérítéses) antennával ellátott N011M Bars radar. Nem meglepő módon a szenzort kifejlesztő Tyihomirov NIIP kutatóintézet szakemberei már régóta képben vannak a kulcsfontosságú eszköz elavultságát illetően,
Ez már szinte bohózat. A Tyihomirov vagy 20 éve nem tud előjönni egy használható AESA radarral.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Szerintem te raktad be. A műhold egy közönséges kommunikációs műhold. A rejtjelezés valami (nekik) új kvantumos "feltörhetetlen" fajta. Az ilyenről szokott 25 év múlva kiderülni, hogy az angolok évekkel ezelőtt selejtezték.
Én valami kúúrva nagy dobásra számítottam, ugyanis megvan a fénysebességnél gyorsabb kommunikáció elve, ami a "kvantumösszefonódáson" alapul.
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
 
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
Khm khm. Ha ez az a tech amiben mindkét helyen instant megtörténik az atomok vagy fotonok változása, akkor a távolságnál lényegtelen, hogy egy méter vagy egy másik galaxisban van.
 
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
De hát nem. Csak a kódolás más. Ugyanúgy rádiójelekkel megy.
 
Egy érdekes prezentáció a PAK-FA első szakasz hajtómüvéről:

Al-41-F1
5535462_1000.jpg

5534300_1000.jpg

Teljes anyag:
http://www.aviationunion.ru/Files/Nom_7_OKB_L_11.pdf
 
DeofGjzW0AA2mC5.jpg:large

Kínaiak csinálták ezeket a diagrammokat, de hogy honnan az információjuk, azt nem tudom.

Ezek a gép ismert alakja alapján készültek, egy meghatározott (0,5m^2) RCS értéket, adott (10Ghz-es) frekvenciát nézve, azonos anyagot tekintve.
Magyarul a géptest alakjának hatékonyságát mutatják, magasan repülő gépet földi radarokkal való észlelést tekintve, nem számolva a többi tényezőt (a géptest építésénél használt anyagokat, radarjel-elnyelő festést, széttelepített adó és vevőegység, stb.). Ráadásul alapvetően az oldalról beérkező radarjeleket tekintve, vagyis ez sacc per kábé arra vonatkozik, ha egy földi radar telepítésű mellett szeretnél elsunnyogni.

Ebből csak az derül ki, hogy az F-22A nagyon hatékony a lapos szögben beérkező radarjelek szétszórásában, akár az elülső, akár a hátsó részt nézzük, (ha a 0° lentről indul) 45° alatt van komolyabb jelvisszaverődés, az F-35A esetében ez inkább 60° körüli, de az alatt viszont elég komoly már. A Szu-57 esetében az alakhatékonyság terén viszonylag konstans, így oldalról kevésbé kedvező, ugyanakkor meredek szögben kedvezőbb, mint a kásik kettő. A meredek szög itt azt jelenti, amikor majdhogynem átrepülsz a radar felett vagy legalábbis annak közelében.
 
Ezek a gép ismert alakja alapján készültek, egy meghatározott (0,5m^2) RCS értéket, adott (10Ghz-es) frekvenciát nézve, azonos anyagot tekintve.
Magyarul a géptest alakjának hatékonyságát mutatják, magasan repülő gépet földi radarokkal való észlelést tekintve, nem számolva a többi tényezőt (a géptest építésénél használt anyagokat, radarjel-elnyelő festést, széttelepített adó és vevőegység, stb.). Ráadásul alapvetően az oldalról beérkező radarjeleket tekintve, vagyis ez sacc per kábé arra vonatkozik, ha egy földi radar telepítésű mellett szeretnél elsunnyogni.

Ebből csak az derül ki, hogy az F-22A nagyon hatékony a lapos szögben beérkező radarjelek szétszórásában, akár az elülső, akár a hátsó részt nézzük, (ha a 0° lentről indul) 45° alatt van komolyabb jelvisszaverődés, az F-35A esetében ez inkább 60° körüli, de az alatt viszont elég komoly már. A Szu-57 esetében az alakhatékonyság terén viszonylag konstans, így oldalról kevésbé kedvező, ugyanakkor meredek szögben kedvezőbb, mint a kásik kettő. A meredek szög itt azt jelenti, amikor majdhogynem átrepülsz a radar felett vagy legalábbis annak közelében.


És ez mit jelent harcászatilag?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Előre szólok. :)

Az Armija -2018(Army 2018) szakfórumon és kiállításon , amely 2018. augusztus 21-26 -án kerül megrendezésre a Moszkva melletti Kubinkában bemutatják a PAK-FA-t is nyitott területen.Bárki megnézheti.
Ezenkívül a közönség megnézheti a Koalaicija-SZV-t és a Bumerangot is közelről.

d3ujrZHjM18.jpg
 
A pilóta fülke hátsó része alatt az egy kamera? Rakéta közeledés jelző vagy valamilyen más funkcióval?
 
Előre szólok. :)

Az Armija -2018(Army 2018) szakfórumon és kiállításon , amely 2018. augusztus 21-26 -án kerül megrendezésre a Moszkva melletti Kubinkában bemutatják a PAK-FA-t is nyitott területen.Bárki megnézheti.
Ezenkívül a közönség megnézheti a Koalaicija-SZV-t és a Bumerangot is közelről.

d3ujrZHjM18.jpg

Fúúú, ezek a csavarok...
...hát ez egyáltalán nem tűnik lopakodó gyártástechnológiának.