Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Nem, de ha megvan a link, küld el.
Szerintem te raktad be. A műhold egy közönséges kommunikációs műhold. A rejtjelezés valami (nekik) új kvantumos "feltörhetetlen" fajta. Az ilyenről szokott 25 év múlva kiderülni, hogy az angolok évekkel ezelőtt selejtezték.
Én valami kúúrva nagy dobásra számítottam, ugyanis megvan a fénysebességnél gyorsabb kommunikáció elve, ami a "kvantumösszefonódáson" alapul.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
És akkor még hol van a 4 gen orosz gépekről a K-77M és a K-74m2? :confused:



http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?w=nophone&tdate=2017-12-13&ttitle=Orosz_Légierő_Szu-30SzM_modernizáció_Bars_radar

A lényeg

"Bár a földi célok támadására kihegyezett kétüléses vadászbombázó viszonylag új típus az Orosz Légierő alakulatainál, az mégis kiforrott technikának tekinthető, hiszen az Indiában már régóta rendszerben álló Szu-30MKI változaton alapul. Ez utóbbit viszont már 20 éve hozta létre a Szuhoj, így nem véletlen, hogy nem csak az indiai, hanem az orosz üzemeltetők is panaszkodnak egyre inkább elavuló avionikai rendszereire"
a gép rendszerei közül az egyik gyenge láncszem a mai csúcsradarok képességeitől egyre inkább leszakadó, amúgy meglehetősen nagy teljesítményű, PESA (passzív elektronikus sugáreltérítéses) antennával ellátott N011M Bars radar. Nem meglepő módon a szenzort kifejlesztő Tyihomirov NIIP kutatóintézet szakemberei már régóta képben vannak a kulcsfontosságú eszköz elavultságát illetően,
Ez már szinte bohózat. A Tyihomirov vagy 20 éve nem tud előjönni egy használható AESA radarral.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 866
15 482
113
Szerintem te raktad be. A műhold egy közönséges kommunikációs műhold. A rejtjelezés valami (nekik) új kvantumos "feltörhetetlen" fajta. Az ilyenről szokott 25 év múlva kiderülni, hogy az angolok évekkel ezelőtt selejtezték.
Én valami kúúrva nagy dobásra számítottam, ugyanis megvan a fénysebességnél gyorsabb kommunikáció elve, ami a "kvantumösszefonódáson" alapul.
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 046
33 555
113
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
Khm khm. Ha ez az a tech amiben mindkét helyen instant megtörténik az atomok vagy fotonok változása, akkor a távolságnál lényegtelen, hogy egy méter vagy egy másik galaxisban van.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Az elv adott és a világ sok helyén kísérleteznek vele. És persze működött is a dolog kissebb távolságokon, tehát ilyen szempontból semmi új. Viszont ők pakolták fel először a dolgot műholdra és csinálták meg, hogy működjön a dolog több 100 km távolságon.
De hát nem. Csak a kódolás más. Ugyanúgy rádiójelekkel megy.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
Egy érdekes prezentáció a PAK-FA első szakasz hajtómüvéről:

Al-41-F1
5535462_1000.jpg

5534300_1000.jpg

Teljes anyag:
http://www.aviationunion.ru/Files/Nom_7_OKB_L_11.pdf
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 974
20 319
113
Miért nem látok ezeken szögvisszaverőt mint az f-22-en vagy a j-20-on? :)
_1EfcDCdDg0.jpg

230570.jpg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 150
113
DeofGjzW0AA2mC5.jpg:large

Kínaiak csinálták ezeket a diagrammokat, de hogy honnan az információjuk, azt nem tudom.

Ezek a gép ismert alakja alapján készültek, egy meghatározott (0,5m^2) RCS értéket, adott (10Ghz-es) frekvenciát nézve, azonos anyagot tekintve.
Magyarul a géptest alakjának hatékonyságát mutatják, magasan repülő gépet földi radarokkal való észlelést tekintve, nem számolva a többi tényezőt (a géptest építésénél használt anyagokat, radarjel-elnyelő festést, széttelepített adó és vevőegység, stb.). Ráadásul alapvetően az oldalról beérkező radarjeleket tekintve, vagyis ez sacc per kábé arra vonatkozik, ha egy földi radar telepítésű mellett szeretnél elsunnyogni.

Ebből csak az derül ki, hogy az F-22A nagyon hatékony a lapos szögben beérkező radarjelek szétszórásában, akár az elülső, akár a hátsó részt nézzük, (ha a 0° lentről indul) 45° alatt van komolyabb jelvisszaverődés, az F-35A esetében ez inkább 60° körüli, de az alatt viszont elég komoly már. A Szu-57 esetében az alakhatékonyság terén viszonylag konstans, így oldalról kevésbé kedvező, ugyanakkor meredek szögben kedvezőbb, mint a kásik kettő. A meredek szög itt azt jelenti, amikor majdhogynem átrepülsz a radar felett vagy legalábbis annak közelében.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 432
90 373
113
Ezek a gép ismert alakja alapján készültek, egy meghatározott (0,5m^2) RCS értéket, adott (10Ghz-es) frekvenciát nézve, azonos anyagot tekintve.
Magyarul a géptest alakjának hatékonyságát mutatják, magasan repülő gépet földi radarokkal való észlelést tekintve, nem számolva a többi tényezőt (a géptest építésénél használt anyagokat, radarjel-elnyelő festést, széttelepített adó és vevőegység, stb.). Ráadásul alapvetően az oldalról beérkező radarjeleket tekintve, vagyis ez sacc per kábé arra vonatkozik, ha egy földi radar telepítésű mellett szeretnél elsunnyogni.

Ebből csak az derül ki, hogy az F-22A nagyon hatékony a lapos szögben beérkező radarjelek szétszórásában, akár az elülső, akár a hátsó részt nézzük, (ha a 0° lentről indul) 45° alatt van komolyabb jelvisszaverődés, az F-35A esetében ez inkább 60° körüli, de az alatt viszont elég komoly már. A Szu-57 esetében az alakhatékonyság terén viszonylag konstans, így oldalról kevésbé kedvező, ugyanakkor meredek szögben kedvezőbb, mint a kásik kettő. A meredek szög itt azt jelenti, amikor majdhogynem átrepülsz a radar felett vagy legalábbis annak közelében.


És ez mit jelent harcászatilag?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
Előre szólok. :)

Az Armija -2018(Army 2018) szakfórumon és kiállításon , amely 2018. augusztus 21-26 -án kerül megrendezésre a Moszkva melletti Kubinkában bemutatják a PAK-FA-t is nyitott területen.Bárki megnézheti.
Ezenkívül a közönség megnézheti a Koalaicija-SZV-t és a Bumerangot is közelről.

d3ujrZHjM18.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 508
66 686
113
A pilóta fülke hátsó része alatt az egy kamera? Rakéta közeledés jelző vagy valamilyen más funkcióval?
 
T

Törölt tag

Guest
Előre szólok. :)

Az Armija -2018(Army 2018) szakfórumon és kiállításon , amely 2018. augusztus 21-26 -án kerül megrendezésre a Moszkva melletti Kubinkában bemutatják a PAK-FA-t is nyitott területen.Bárki megnézheti.
Ezenkívül a közönség megnézheti a Koalaicija-SZV-t és a Bumerangot is közelről.

d3ujrZHjM18.jpg

Fúúú, ezek a csavarok...
...hát ez egyáltalán nem tűnik lopakodó gyártástechnológiának.