Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Az indiaiak ragaszkodnak a hazai gyártáshoz, hogy fejlődjön a saját repiparuk, plusz a pénz minél nagyobb része maradjon otthon, csak az a gond, hogy az eddigi hírek szerint komoly minőségi problémák voltak, vannak. A franciáknál az volt a probléma, hogy nem voltak hajlandóak garanciát adni az Indiában gyártott gépekre, ami nélkül meg az indiaiak nem voltak hajlandóak aláírni a szerződést.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 471
84 543
113
Muszáj gyártani? Venni vagy lízingelni nem lehet logisztikával együtt?

Azzal nincsenek előrébb ha vesznek vagy lízingelnek.Nekik a technológia a lényeg.Több mint 1 milliárdan vannak bem engedhetik meg naguknak,hogy örökké násoktól függjenek.
 
M

molnibalage

Guest
Én mondjuk örülök neki, hogy az indiaiak kiléptek a programból. Eddig is csak akadékoskodtak, semmi más hozadékuk nem volt.
E mellet india anyagilag egy lutri. A népesség számhoz képest alig van bevételük, ellenben el vannak adósodva a kormányzat minden szintjén.
És még hiper korruptak is. Meg a szakértelem is erősen hiányzik egy ilyen gép gyártásához.
Előttem is írták már, a Rafi-val sem bírtak. De említhetném a Tejas programot is.... Az a nyomi gép még annyit sem tud, mint a Mirage 2000 aztán van köztük 30 év difi a Tejas javára :D
Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 471
84 543
113
Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.

Nyilván bejön nekik ez szutyok széteső gép mett venni akarnak még...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 662
113
Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
Na remélem megveszik akkor helyette az olcsó F-35 öt, az majd jó lesz nekik, pláne ha ők fogják gyártani.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 243
113
molnibalage

Nagyon sok hadtech beszerzés fut egyszerre Indiában. Ezek 90%-ából kb. semmi sem lesz. Kifele mindig az megy, hogy "áhh, minden szar és ezért nekünk nem kell," miközben a valóságban az a helyzet, hogy rohadtul nincs pénzük megvenni az adott eszközöket.
Olyankor jönnek elő olyan baromságokkal, hogy a franciák adjanak garanciát arra a gépre, amit az indiaiak saját maguknak gyártanak le. Épp elméjű beszállító ilyet nem vállal, és ezt a megrendelő is jól tudja. És hopsz, már van egy indokuk arra, hogy 40 gépet vegyenek 140 helyet...

Az oroszok rutinosan szívatják szét őket, mert bele mennek abba mindig, hogy extrém olcsón szállítanak, aztán mindig az a vége a dolognak, hogy ha nem jön még pénz akkor nem megy a termék se. Hiába van indiában az össze szerelés ha a kulcsfontosságú alkatrészeket az oroszok küldik, azok nélkül meg se az ott összetákolt tankok, se a repülők nem fognak működni. Így viszont az indiaiak kénytelenek fizetni még áron felül pénzt, ha nem akarnak félkész termékeket évekig nézegetni.
A PAKFA-val ezt már nem lehetett bejátszani. Úgy érzem igen könnyen el is engedték a dolgot az oroszok.

Amúgy plusz érdekesség, hogy az indiaiaknak minden szar mindig. Ha orosz ha nem. Viszont olyan problémák jönnek elő náluk amik senki másnál.
Nem lehetséges, hogy nem a termékek hibásak, hanem ők lámák?
Ráadásul a termékek egy jelentős részét saját maguknak szerelik össze. Aztán megy a sírás, hogy rossz az orosz tank, amit nem mellékesen magunknak szereltünk össze :p
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nekik tech transzfer kell az előny ha kész a gép de nem az a lényeg,hogy készen van-e vagy sem.

Hát az nincs. Innen meg ha 5gen akkor nem olyat kell választani amiben 1001 risk van. -> F-35

4genre lehet kapnak tech transzfert, csak az meg erősen necces lesz amikor a másik oldalon J-20 / J-31ek sorakoznak.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.

Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.