Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Már nem azért, de te, mint a sokadik szakértő errefelé, úgy mégis hány lopakodót tákoltál össze eddig vagy hány fejlesztésében vettél eddig részt? (A kérdés költői, ne válaszolj. :) )

Mi kéne ahoz, hogy cinizmuson más fikázáson kívül bármi érdmit is produkálj? (A kérdés költői, valójában nem érdekel.)
 
Halkan jegyezem meg, hogy az "aranyszínű kabin" az nem univerzális megoldás. Ostravában pont az volt az egyik érdekesség, hogy két F-16-os parkolt egymás mellett. Az egyiknek gyönyörű aranyszíne volt a reggeli napfelkeltében a másiknak meg olyan zöldes csillogása volt, mint az olajos csapadékvíznek.

Keresőbe toljáktok be, hogy F-16 ostrava és különféle nemzetek különféle F-16-osainak eltérő a plexi színe és nem csak a megvilágítás és fototechnika miatt szerintem. A görög kékesen és zöldesen csillog a belga a földön meg sárgásbarnás.
A termopán ablaküvegekből ha sokat egymásmellé raksz, látszik, hogy zöld a színük. Az egyik üveglapon van ott is egy fémréteg, az adja a színét. A kabintetőnél szerintem mindenhol használnak valamilyen fémbevonatot, kb ugyanazt a célt fogja szolgálani. Most hogy arany vagy alu vagy valami más az preferencia kérdése, de arannyal bevonni pl elég egyszerű egy felületet.
 
A termopán ablaküvegekből ha sokat egymásmellé raksz, látszik, hogy zöld a színük. Az egyik üveglapon van ott is egy fémréteg, az adja a színét. A kabintetőnél szerintem mindenhol használnak valamilyen fémbevonatot, kb ugyanazt a célt fogja szolgálani. Most hogy arany vagy alu vagy valami más az preferencia kérdése, de arannyal bevonni pl elég egyszerű egy felületet.
A kabinokhoz nem értek, de lehetséges, hogy ugyanúgy, mint járműveknél valaki a sötétített ablaküveget preferálja? Vagy ilyen nincs és mindig a pilóta ellenzője az egyetlen szűrő?
 
Halkan jegyezem meg, hogy az "aranyszínű kabin" az nem univerzális megoldás. Ostravában pont az volt az egyik érdekesség, hogy két F-16-os parkolt egymás mellett. Az egyiknek gyönyörű aranyszíne volt a reggeli napfelkeltében a másiknak meg olyan zöldes csillogása volt, mint az olajos csapadékvíznek.

Attól függ, hogy megkapta-e a Have Glass-I-et.

Have Glass consists of two efforts to reduce the RCS.

Have Glass I
adds an indium-tin-oxide layer to the gold tinted cockpit canopy. This is reflective to radar frequencies but actually reduces the plane's visibility to radar. An ordinary canopy would let radar signals straight through where they would strike the many edges and corners inside and bounce back strongly to the source, the reflective layer dissipates these signals instead.
Have_Glass_cockpit_canopy.jpg


Have Glass II
includes the Pacer Mud radar signature reduction and the Pacer Gem infrared signature reduction. Pacer Mud applies RAM coating to the forward and side facing areas of the F-16. These materials comprise ferromagnetic particles, embedded in a high-dielectric-constant polymer base. The dielectric material slows down the wave and the ferromagnetic particles absorb the energy. These coatings are also designed in a way that the small reflection from the front face of the absorber is cancelled by a residual reflection from the structure beneath it. For the application of this paint robots will be used, like the CASPER (Computer Aided Spray Paint Expelling Robot) system used for F-22 and the Have Glass II program used for painting 1,700 F-16s with RAM. Robots are essential because they can reach confined areas, as the inlet ducts, and can work without stepping on the aircraft. Pacer Mud processed aircraft can be recognised by their metallic like and shiny paintwork.

IMG_9823.jpg
 
Attól függ, hogy megkapta-e a Have Glass-I-et.

Have Glass consists of two efforts to reduce the RCS.

Have Glass I
adds an indium-tin-oxide layer to the gold tinted cockpit canopy. This is reflective to radar frequencies but actually reduces the plane's visibility to radar. An ordinary canopy would let radar signals straight through where they would strike the many edges and corners inside and bounce back strongly to the source, the reflective layer dissipates these signals instead.
Have_Glass_cockpit_canopy.jpg


Have Glass II
includes the Pacer Mud radar signature reduction and the Pacer Gem infrared signature reduction. Pacer Mud applies RAM coating to the forward and side facing areas of the F-16. These materials comprise ferromagnetic particles, embedded in a high-dielectric-constant polymer base. The dielectric material slows down the wave and the ferromagnetic particles absorb the energy. These coatings are also designed in a way that the small reflection from the front face of the absorber is cancelled by a residual reflection from the structure beneath it. For the application of this paint robots will be used, like the CASPER (Computer Aided Spray Paint Expelling Robot) system used for F-22 and the Have Glass II program used for painting 1,700 F-16s with RAM. Robots are essential because they can reach confined areas, as the inlet ducts, and can work without stepping on the aircraft. Pacer Mud processed aircraft can be recognised by their metallic like and shiny paintwork.

IMG_9823.jpg
Na, ezt anno tudtam, csak már elfelejtettem. Sanszosan 2012 Ostrava után néztem utána.
 

Oroszul nem tudóknak: Június 11-én a Hmejmim bázisról felszálló orosz Szu-57 gépek elfogtak egy izraeli F-35I Adir-t amely nagyon közel repült a szír határhoz Libanon térségéből.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Oroszul nem tudóknak: Június 11-én a Hmejmim bázisról felszálló orosz Szu-57 gépek elfogtak egy izraeli F-35I Adir-t amely nagyon közel repült a szír határhoz Libanon térségéből.
H? Megint vannak ott Szu-57-esek? Ez nekem valahogy kimaradt. Akkor volt rajtuk fegyver is? Mert anélkül az elfogás nemigazán lehetséges. És hogy látták az F-35-öt?
 
H? Megint vannak ott Szu-57-esek? Ez nekem valahogy kimaradt. Akkor volt rajtuk fegyver is? Mert anélkül az elfogás nemigazán lehetséges. És hogy látták az F-35-öt?

A kínai "East Day"-re hivatkoznak, benne az orosz linkben . Ezért is kell óvatosan kezelni.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
Fegyver nélkül el lehet fogni, csak lelőni nehéz.
Ha ez a hír igaz, akkor már az is fegyvertény, hogy fegyvertelenül elfogta (értsd: detektálta, lekövette, megfigyelte) az alacsony észlelhetőségű F-35-öst.
De ez a hír nekem gyanús.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus and Python
Fegyver nélkül el lehet fogni, csak lelőni nehéz.
Ha ez a hír igaz, akkor már az is fegyvertény, hogy fegyvertelenül elfogta (értsd: detektálta, lekövette, megfigyelte) az alacsony észlelhetőségű F-35-öst.
De ez a hír nekem gyanús.

Emlékeim szerint azok a gépek szögvisszaverővel repülnek gyak. állandóan (minden oldal) - ott olyan közel van minden ellenséges állomás, hogy nettó hülyeség stealthben mászkálni, ha nem dolgozni megy.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A kínai "East Day"-re hivatkoznak, benne az orosz linkben . Ezért is kell óvatosan kezelni.
Azt tudom, hogy óvatosan kell kezelni, de legalább annyi biztos, hogy vannak ott megint Szu-57-esek?

Fegyver nélkül el lehet fogni, csak lelőni nehéz.
Ha ez a hír igaz, akkor már az is fegyvertény, hogy fegyvertelenül elfogta (értsd: detektálta, lekövette, megfigyelte) az alacsony észlelhetőségű F-35-öst.
De ez a hír nekem gyanús.
Ez a fegyvertelenül "elfogás" szerintem túleröltetett. Az elfogásoknak célja van, az, hogyha valami nagyon nem fasza, akkor lelődd a másik gépet. Az pedig fegyvertelenül nem tudod megcsinálni, hacsak kamikaze módon bele nem mész. Szóval kamu a hír vagy nem, fegyvertelenül én ezt nem nevezném elfogásnak.
 
Nem lelem a cikket - sajnos nem talalom - amely szerint szogvisszaverokkel repulik az F35-ot az izraeliek.
Ugy meg nem olyan lehetetlen felzarkozni melle.
Az sem lehetetlen, hogy hirertek gyanant eme infot lefelejtik az orosz hirugynoksegek. :)