Orosz/szovjet hajtóművek

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 922
93 544
113
Low Observable Nozzles/Exhausts on Stealth Aircraft

http://defence.pk/threads/low-observable-nozzles-exhausts-on-stealth-aircraft.328253/

PhominSu-27_091_1_zps7e6cfc5d.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
http://www.migflug.com/jetflights/jet-engine-powered-snow-blowers.html
 
Egy kis válogatás
RD-45 (MiG-15, MiG-17, IL-28)
188820.jpg

TRDD-50 (36MT gyártmány - Kh-101/102)
190206.jpg

TD-30
189592.jpg

TV3-117 (Mi-8/17)
188669.jpg

158957.jpg

D-136 (Mi-26)
158954.jpg

VK-2500 (Mi-17, Ka-52)
189588.jpg

143500.jpg

TV7-117V (IL-112, IL-114))
189589.jpg

AI-222-25 (JAK-130)
189504.jpg

AL-55 (MiG-AT, HJT-36 Sitara)
143501.jpg

R-11F-300 (MiG-21)
171576.jpg

135527.jpg

R-13 (MiG-21, Szu-15)
144714.jpg

R-15BD-300 (MiG-25)
112939.jpg

R-29-300 (MiG-23)
121588.jpg

114145.jpg

RD-33MK (MiG-29)
189505.jpg

143502.jpg

121018.jpg

AL-31F (Szu-27, Szu-30)
189585.jpg

178078.jpg

146478.jpg

143864.jpg

143835.jpg

АL-41F-1Sz (117 gyártmány - Szu-35)
189586.jpg

172075.jpg

143499.jpg

PSz-90A (IL-476)
158033.jpg

046623.jpg

119969.jpg

176109.jpg

096528.jpg

NK-8 (IL-62, Tu-154)
127026.jpg

D-36 (An-72, An-74)
179631.jpg

121961.jpg

D-18 (An-124, An-225)
123451.jpg

127027.jpg

082299.jpg

PD-14 (MSz-21)
121948.jpg

1920px-MAKS_Airshow_2013_%28Ramenskoye_Airport%2C_Russia%29_%28524-34%29.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Elsoként a világon az Energomas letesztelte a detonációs folyékony uzemeanyagu(ekológiailag tiszta) rakétahajtomuvet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Elsoként a világon az Energomas letesztelte a detonációs folyékony uzemeanyagu(ekológiailag tiszta) rakétahajtomuvet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De ez most melyik hajtómű? Pulse detonation engine?
 
Kép a 20-as gyártmányról, avagy a MiG 1.44-es hajtóművéről:

file.php


Ez volt az oroszok egyetlen és a világon a második üzemképes változtatható kétáramúsági fokú utánégetős sugárhajtóműve. Az NPO Szaturn (Ribinszk) a General Electric YF120-asával lényegében egy időben készült el a saját megoldásával, de a hajtómű végül nem hozott annyi előnyt, mint amennyire bonyolult volt.
A 18 tonnás fékpadi tolóerejű hajtómű nagyon sokat lendített volna a MiG-31M programon is, már a repülési képsségek terén, hiszen ne feledjük, a MiG-31M nem csak a nagyobb (1.4 méteres átmérőjű) Zaszlon-M radarjáról, de a tíz tonnával(!) nagyobb maximális felszállótömegével is felülmúlta az alap MiG-31-eseket, de emelett teljesen új szárny konstrukcióval, LERX-szel és mind mennyiségi, mind minőségi téren másfél-kétszeres harcértékkel bírt (volna).
Ezt tromfolta volna meg a rendkívül ígéretes MiG 1.44-es, aminél érdekesség. hogy nem az ábrán látható 1984 és 92 között csiszolgatott alap 20-as hajtómű, hanem annak egy mégtovább fejlesztett verziója került beépítésre, elég csak a D-30F6-osokat idéző merev külső ejektor fúvócsőprofilt összevetni az AL-41F Laval-profiljával:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Úgy néz ki, ezer év után a Kuznyecov átdolgozta az ősöreg NK-12MP hajtómvűet légcsavarostul és NK-12MPM típusjelöléssel kerül alkalmazásra a modernizált Tu-95-ösökön. Ezzel az új variációval csökkenni fog a vibráció, növekszik a teljesítmény.
Remélem a berregés azért valamilyen szinten megmarad :)
 
Úgy néz ki, ezer év után a Kuznyecov átdolgozta az ősöreg NK-12MP hajtómvűet légcsavarostul és NK-12MPM típusjelöléssel kerül alkalmazásra a modernizált Tu-95-ösökön. Ezzel az új variációval csökkenni fog a vibráció, növekszik a teljesítmény.
Remélem a berregés azért valamilyen szinten megmarad :)
A búgást a légcsavar csinálja.
 
In December, the executive director of Klimov declared that on the basis of the power unit RD-33 it was possible to create an engine for a fifth-generation fighter. The turbojet engines of the RD-33 family were obtained by the MiG-29 fighters and their derivatives, in particular the MiG-35, as well as the JF-17 Thunder and Mirage F1 aircraft.