Orosz technika attól orosz, hogy zsírpapírba van csomagolva.Zsírpapírba van csomagolva?

A hétköznapi élet viszonyaihoz és arányaihoz szokott látogatóknak a figyelmét hívtam fel erre az érdekességre, ami a szokásos arányokhoz képest meglepően brutális eltérés. A hétköznapi élet teljesítményeihez viszonyítva rendkívüli.Szinte minden utánégetős hajtóműnél ilyenek az arányok. Ebben nincsen semmi rendkívüli. Ráadásul a hajtómű üzemidejére is van hatása az utánégetésnek.

Kicsit más kategória a kettő. Nem véletlenül váltották a csillagmotorokat a gázturbinák. Még a légcsavaros repülőgépeket is gázturbinák mozgatják, csak ott tengely teljesítmény van. A teljesítmény/tömeg viszonyukat össze lehet vetni.
Pl. egy Tu-95MSz NK-12MP (1979) tengelyteljesítményt leadó gázturbinája 3.500 kg tömeg mellett 15.000 LE teljesítményt ad le. Élettartama 5.000 óra. Az alap Tu-95 (1954) 2.900 kg tömegű NK-12 gázturbinája 12.500 LE-t adott le, viszont az élettartama csak 150 óra volt.
Összehasonlításként a B-29 bombázó repülőgép R-4360-51VDT 1.690 kg tömegű, 28 hengeres csillagmotorja a 4.300 LE-t adott le a tengelyre.
A teljesítmény/tömeg viszonya a csillagmotornak 2.54, a gázturbinának 4,29, illetve 4,31.
+600 kg anyag és technológiai fejlesztés többlet (25 év alatt) !!!150 óra? Utána kuka? Vagy csak felújítás? És hogy tudták ezt 5000 órára növelni, ennyivel jobb ötvözeteket használtak később?
Orosz technika attól orosz, hogy zsírpapírba van csomagolva.
Ez a legfontosabb ismérve. Minden más csak ezután jön.
Látszik, hogy nem sok orosz alkatrésszel volt idáig dolgod![]()
Repül a PD-8-as, a PD-14-es kistestvére:
![]()
![]()
SSJ News-hoz fejlesztik a PD-8-at, de a Be-200 is megkapja.
![]()
![]()
![]()
De az SSJ-100 nem. A meglevőket nem hajtóművezik át. Azt mondták, van elég pótalkatrész a tipus kifutásáig.SSJ News-hoz fejlesztik a PD-8-at, de a Be-200 is megkapja.
![]()
![]()
![]()
A Yak-130-at ukrán-mentesítik.
"A Rosztec a Hadsereg-2023 fórumon bemutatta az UDC Szaljut termelési komplexumában kifejlesztett új SM-100-as repülőgép-hajtóművet.
A hajtómű az ukrán A.G. Ivcsenko Progress Tervezőiroda által a kilencvenes évek közepén kifejlesztett AI-222-25 alapmotor továbbfejlesztése.
Az orosz SM-100 20 százalékkal nagyobb tolóerőt biztosít, mint ukrán elődje, és a hajtómű élettartamát is megduplázták.
Ezt a megnövelt sűrítési aránynak, az égéstér és a turbinák korszerűsítésének, valamint egy modern háromfokozatú, alacsony nyomású kompresszor beépítésének köszönhető.
A hajtómű az Orosz Légierő Jak-130-as harci kiképző repülőgépeire szerelt AI-222-25-öst váltja fel. A Szaljut pedig úgy véli, hogy az új hajtóművet a könnyű regionális és közigazgatási repülőgépek fő hajtóművének tekinthetik.
Az ukrán AI-222-25 hajtóműveket használják a kínai Hongdu L-15 harci kiképző repülőgépben is, amelyet a Jakovlev Tervezőirodával közösen fejlesztettek ki. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a továbbfejlesztett SM-100-ast nemcsak orosz repülőgépekre lehet felszerelni, hanem kínai partnereinknek is fel lehet kínálni.
https://t.me/oroszokazigazsagoldalan/98686
Az alkalmazott ötvözetektől és bevonatoktól kezdve a gázhőfokon át a beömlő profilokig sokféle módon lehet berhálni a hajtóműveket is. Úgy képzeld el ezt, mint a tuningot az autóknál, ami a VTEC-es racsing kipufogós szakadt Honda Civic-től indul, de beletartozik a chiptuningon át az "ez dízel te kurva" feliratos füstgenerátor 1,9 TDI-t át egészen a manufakturális gyári AMG is. Például ahogy @Allesmor Obranna kolléga levezette a venezuelai Szu-30MKV-k kapcsán, a gázfőfok leketerésével lehet az élettartamot növelni az üzemeltetés olcsósítása mellett, miközben például egyenkristály bevonattal az élettartamot toljuk ki a Holdig. Sok inputtal lehet operálni itt, csak kérdés ki-mit preferálMit lehet a turbinákon korszerűsíteni?
Áttervezik a propellers profilját, vagy modernebb anyagot,gyártástechnológiát használnak?
Az alkalmazott ötvözetektől és bevonatoktól kezdve a gázhőfokon át a beömlő profilokig sokféle módon lehet berhálni a hajtóműveket is. Úgy képzeld el ezt, mint a tuningot az autóknál, ami a VTEC-es racsing kipufogós szakadt Honda Civic-től indul, de beletartozik a chiptuningon át az "ez dízel te kurva" feliratos füstgenerátor 1,9 TDI-t át egészen a manufakturális gyári AMG is. Például ahogy @Allesmor Obranna kolléga levezette a venezuelai Szu-30MKV-k kapcsán, a gázfőfok leketerésével lehet az élettartamot növelni az üzemeltetés olcsósítása mellett, miközben például egyenkristály bevonattal az élettartamot toljuk ki a Holdig. Sok inputtal lehet operálni itt, csak kérdés ki-mit preferál


Gyenyisz Manturov iparügyi miniszter szerint a PD-35 hajtómű szolgálatba állása 2030-ra várható, ám végleges tolóerejéről még nincs döntés. Manturov szerint a 26-35 tonnás sávban lehet majd a végleges teljesítmény, ám döntés erről csak 2024 márciusára születhetДвигатель ПД-35 может появиться к 2030 году, его тяга может быть ниже 35 тонн, точное решение будет весной следующего года. Об этом заявил вице-премьер - глава Минпромторга РФ Денис Мантуров.
"К 2030 году должен уже появиться двигатель с рабочим названием ПД-35. Не факт что это [тяга] будет 35 тонн, это будет, скорее всего, меньше, тягой от 26 тонн до 35 тонн. Мы в марте следующего года будем понимать более точно, в каком виде двигатель будет создаваться", - сказал он.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..