Orosz/szovjet hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
On November 15, 2018, we certified the engine PD-14, so we can say that in the civilian segment we returned to the national engine-building industry.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Baj van a PD-14 fogyasztásával:
. Yes, while there are still questions to the economy of the engine. But it is within acceptable limits and we will bring it up. We are constantly thinking about the cost of a chair / kilometer, in this sense, the industry has become more or less adequate.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 969
113
Arról már írtam itt korábban, hogy a kétáramú sugárhajtómű, amivel a nyugatiak, és elsősorban az amerikaiak elléptek a szovjetektől a 60-as éevekben, az szovjet szabadalom. Egész pontosan Arhip Ljulka szabadalma, még a háború előttről. Arról is írtam, hogy a német Daimler Benz volt az, aki a világon elsőként épített kétáramú sugárhajtóművet, még a háború alatt, de ez a fékpadi teszteken nem jutott túl, mivel túl komplex és a tolóerejéhez képest túl nagy tömegű volt.
A szovjeteknél mind a polgári, mind pedig a katonai repülésben a kétáramú sugárhajtómű, különösen az utánégetővel ellátott verzió később jelent meg, mint az amerikaiaknál.
Legalábbis ezt így tudja a nagy többség.
A helyzet azonban az, hogy a Klimov iroda már 1956-ban készített egy VK-3-as jelzésű szerkezetet, ami a Mikojan tervezte I-3-as, elvetélt sorsú vadászgép részét képezte volna.

photo_96-99289.jpg

photo_96-99290.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK-3

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_I-3

Ha jobban megnézzük, ez még nem igazi kétáramú utánégetős sugárhajtómű, mivel nem egy állandó külső áram övezi a belsőt, hanem 12 darab megkerülő cső a második kompresszorról vezeti a levegőt a turbinába, elviekben hasonló módon, mint az SR-71-esek P&W J58-asainál is:

VFsKG.gif


Ezek a bypass csövek szelepekkel nyithatók-zárhatók, kvázi változtatható kétáramúsgi fokúvá téve a rendszert.
Ez a design mód végül nem terjedt el a hajtóműtechnikában. A VK-3-asból nem lett semmi, a konkurens Ljulka AL-7F, lényegesen egyszerűbb és megbízhatóbb, de tisztán egyáramú hajtóműve lett akkor a sláger a 8-9 tonnás tolóerőkategóriában a szovjeteknél.
A Klimov ezután egy időre felhagyott a sugárhajtómű fejlesztéssel és harckocsi, illetve helikoptergázturbinákat kezdett tervezni egészen a hetvenes évek közepéig, amikor is jött az RD-33-as, de az már egy másik történet.
 
W

Wilson

Guest
2020. december 30-án a Rostec állami vállalat bejelentette, hogy a Ka-226T helikopterek import hajtóműveit felváltó új VK-650V hajtóművet összeszerelték és az UEC-Klimov United Engine Corporation tesztpadjára telepítették. A mérnöki tesztekre való felkészülés a végéhez közeledik.

796bcf70a3fce02b4108360816f17deb


A VK-650V motor 650 lóerős felszálló teljesítménnyel rendelkezik, és az orosz Ka-226T típusú könnyű helikopterek hajtóművének szánják. De ezzel együtt az Ansat-U és a VRT-500 helikopterekre, valamint az azonos hasznos teherosztályú külföldi helikopterekre is telepíthető. 2023-ban tervezik a hajtómű tanúsítását, 2024-ig pedig a sorozatgyártás megkezdését.

Az új fejlesztésű hajtómű teszteléséhez egy új tesztpadot hoztak létre amely tartalmaz egy új keretet és hidraulikus féket, egy üzemanyag-olaj rendszert, amelyet kifejezetten a VK-650V motor méretéhez terveztek, és egy modern vezérlőtermet.

„A tesztpadot nagyon rövid idő alatt hozták létre, a projektben az UEC és a Rostec működött együtt A feladat egy egyszerű és megbízható működésű egység elkészítése, amely optimális kombinációja a teljesítményjellemzőknek, a tömegnek és a méreteknek, az üzemanyag-fogyasztásnak és az árnak. 2021–2022-ben tervezzük a prototípusok gyártását, 2023-ban pedig a motor tanúsítványának megszerzését, majd a tömeggyártás megkezdését. ”- mondta Yury Shmotin, az UEC főigazgató-helyettese.

A közelgő tesztek eredményei alapján a motor kialakítása finomhangolásra kerül. A hajtómű jellemzői nem lesznek alacsonyabbak a külföldi társainál, és a jövőben drónokban és könnyű repülőgépekben való használatra is adaptálják.

A VK-650V létrehozásának projektjében együttműködtek az MMP vállalkozásai. V.V. Chernysheva, az UEC-UMPO és a Salyut gyártókomplexum, valamint a KEMZ, amely a Rostec State Corporation része. Az UEC-UMPO gyártotta a turbina rotort, égésteret és egy turbina tartószerelvényt, a PC Salyut pedig a sebességváltó első mintáját.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 969
113
2020. december 30-án a Rostec állami vállalat bejelentette, hogy a Ka-226T helikopterek import hajtóműveit felváltó új VK-650V hajtóművet összeszerelték és az UEC-Klimov United Engine Corporation tesztpadjára telepítették. A mérnöki tesztekre való felkészülés a végéhez közeledik.

796bcf70a3fce02b4108360816f17deb


A VK-650V motor 650 lóerős felszálló teljesítménnyel rendelkezik, és az orosz Ka-226T típusú könnyű helikopterek hajtóművének szánják. De ezzel együtt az Ansat-U és a VRT-500 helikopterekre, valamint az azonos hasznos teherosztályú külföldi helikopterekre is telepíthető. 2023-ban tervezik a hajtómű tanúsítását, 2024-ig pedig a sorozatgyártás megkezdését.

Az új fejlesztésű hajtómű teszteléséhez egy új tesztpadot hoztak létre amely tartalmaz egy új keretet és hidraulikus féket, egy üzemanyag-olaj rendszert, amelyet kifejezetten a VK-650V motor méretéhez terveztek, és egy modern vezérlőtermet.

„A tesztpadot nagyon rövid idő alatt hozták létre, a projektben az UEC és a Rostec működött együtt A feladat egy egyszerű és megbízható működésű egység elkészítése, amely optimális kombinációja a teljesítményjellemzőknek, a tömegnek és a méreteknek, az üzemanyag-fogyasztásnak és az árnak. 2021–2022-ben tervezzük a prototípusok gyártását, 2023-ban pedig a motor tanúsítványának megszerzését, majd a tömeggyártás megkezdését. ”- mondta Yury Shmotin, az UEC főigazgató-helyettese.

A közelgő tesztek eredményei alapján a motor kialakítása finomhangolásra kerül. A hajtómű jellemzői nem lesznek alacsonyabbak a külföldi társainál, és a jövőben drónokban és könnyű repülőgépekben való használatra is adaptálják.

A VK-650V létrehozásának projektjében együttműködtek az MMP vállalkozásai. V.V. Chernysheva, az UEC-UMPO és a Salyut gyártókomplexum, valamint a KEMZ, amely a Rostec State Corporation része. Az UEC-UMPO gyártotta a turbina rotort, égésteret és egy turbina tartószerelvényt, a PC Salyut pedig a sebességváltó első mintáját.
Lásd még: Ka-26/126/226-os topik. Ott már kitárgyaltuk pár napja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
W

Wilson

Guest
Eszerint az orosz hír szerint, úgy néz ki elkezdődött az IL-76LL (repülő laboratórium) repülőgépen az S-70 Hunter nehéz támadó pilóta nélküli repülőgépre tervezett AL-41F hajtómű tesztelésére.

4652887_1000.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 640
28 376
113
Az RD-93 technikai paraméterei:
Tolóerő maximálisan: 5.040 kg (49,44 kN), utánégetővel: 8.300 kg (81,42 kN)
Kétáramúsági fok: 0,49
Fogyasztás maximális tolóerőnél: 0,77 kg/kgh, utánégető alkalmazásakor: 2.05 kg/kgh
Levegő fogyasztás: 75,5 kg/s
Nyomásviszony: 21
Hossza: 4.229 mm
Átmérője: 1.040 mm
Tömege: 1.055 kg
Nagy javítás közötti idő: 700 óra
Élettartam: 1.400 óra
F2-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%A0%D0%94-93.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 003
13 973
113
Az RD-93 technikai paraméterei:
Tolóerő maximálisan: 5.040 kg (49,44 kN), utánégetővel: 8.300 kg (81,42 kN)
Kétáramúsági fok: 0,49
Fogyasztás maximális tolóerőnél: 0,77 kg/kgh, utánégető alkalmazásakor: 2.05 kg/kgh
Levegő fogyasztás: 75,5 kg/s
Nyomásviszony: 21
Hossza: 4.229 mm
Átmérője: 1.040 mm
Tömege: 1.055 kg
Nagy javítás közötti idő: 700 óra
Élettartam: 1.400 óra
F2-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%A0%D0%94-93.jpg

A normál és az utánégetős üzemmód közti hatékonysága jellemző adatok figyelemre méltóak: kb. +60% tolóerő többlet kb. háromszoros fogyasztás árán!!!

Ezt azért árnyalhatja, hogy a hajtómű/szívócsatorna milyen sebességtartományra van optimalizálva, de mivel ez a hajtómű nem különleges alkalmazású --nagy-magasságú(20e méter feletti), nagy sebességű üzemmódokra(2,5+ Mach)-- van igénybe véve, ezért a statikus(állóhelyzeti) és repülés-közbeni gazdaságossági mutatók arányai nem változnak egyik üzemmód javára sem.

Az érdekesség ismét kiemelve: +60% tolóerő, háromszoros "fogyasztás".