Orosz/szovjet hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
Gyenyisz Manturov iparügyi miniszter szerint a PD-35 hajtómű szolgálatba állása 2030-ra várható, ám végleges tolóerejéről még nincs döntés. Manturov szerint a 26-35 tonnás sávban lehet majd a végleges teljesítmény, ám döntés erről csak 2024 márciusára születhet
Akkor egyelőre még A. S. (Ahogy Sikerül) technológiai fázisban van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Akkor egyelőre még A. S. (Ahogy Sikerül) technológiai fázisban van.
A specifikációját aszerint lövik be, hogy mihez akarják kifejleszteni.
A kéthajtóművesített Il-96-oshoz 35 tonna tolóerő mindenképpen kell, míg a Ruszlan utódjának szánt négyhajtóműves Szlont teherszállító géphez elég 26-28 tonna is.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
A specifikációját aszerint lövik be, hogy mihez akarják kifejleszteni.
A kéthajtóművesített Il-96-oshoz 35 tonna tolóerő mindenképpen kell, míg a Ruszlan utódjának szánt négyhajtóműves Szlont teherszállító géphez elég 26-28 tonna is.
.
Az oroszokra nezve eleg szomoru lesz, ha 2030 es utan (plusz a szokasos sokeves csuszasok) meg mindig az Il-96 lesz az oroszok nagy terve a polgari repulesre. Fuggetlenul a hajtomuvek szamatol, ujkoraban 1990 körul is elavult tipus volt, ennek ellenere azota is kiforratlan, kb prototipus a minimalis darabszam, es a nulla köruli hasznalatban levö peldany miatt.
Jobban jarnanak, ha maradnanak a kinai C-929 kooperacioban, ezt az Il-96-ot meg vegre elfelejtenek....
.
Amugy a nagy igeret SSJ-New megtette iden az elsö repulest, vagy az is csuszik a vegtelenbe? MC-21-röl is van valami uj hir?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

maxim

Active Member
2011. március 8.
147
245
43
.
Az oroszokra nezve eleg szomoru lesz, ha 2030 es utan (plusz a szokasos sokeves csuszasok) meg mindig az Il-96 lesz az oroszok nagy terve a polgari repulesre. Fuggetlenul a hajtomuvek szamatol, ujkoraban 1990 körul is elavult tipus volt, ennek ellenere azota is kiforratlan, kb prototipus a minimalis darabszam, es a nulla köruli hasznalatban levö peldany miatt.
Jobban jarnanak, ha maradnanak a kinai C-929 kooperacioban, ezt az Il-96-ot meg vegre elfelejtenek....
.
Amugy a nagy igeret SSJ-New megtette iden az elsö repulest, vagy az is csuszik a vegtelenbe? MC-21-röl is van valami uj hir?

Augusztusban mar felszállt, de meg a régi hajtóművekkel, de mar orosz avionikával es futóművel. Elég sok mindent kell cserélni, szerintem meg az üléseket is...


PD-8 majd csak később, szerintem max jövőre:

 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 857
10 958
113
Neki akartam kezdeni, hogy lefordítom, de aztán megláttam a magyar zászlót a sarokban, így átkapcsoltam arra. Az eredmény pedig nem lett annyira érthetetlen, hogy ne linkeljem be. A Klimov korszerűsítette a TV-117V hajtóművet, amit a Mi-38-asok kapnak. Alacsonyabb vibrációs szint, duplára növelt élettartam a fő alakatrészeknél, és 610 lőerővel, 3750 Le-re megemelt CSR(Csrezvicsajnij Rezsim, vészhelyzeti üzemmód). Az új változat repülési tesztjei idén fejeződtek be, és megkapta a szükséges certifikációt is.
A gyártást viszont így sem fogják túlzásba vinni, az biztos.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Russia United Engine Corporation ( UEC/ODK ) 5th and 6th Gen Engine Technologies ( Presentation via UAC/Prospects for the development of engine construction )

GcBAdUjbAAAyh1w
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Mostanra már kezd körvonalazódni, hogy ez az új iteráció, amit 117Sz-nek hívnak, egy széles körben elterjeszteni kívánt "kivonata" a 30-as hajtóműnek.
Ez is egy újabb AL-31F, csak lényegi részeit tekintve már a 30-as hajtómű technológiájára épül.
Magyarán, mivel a méretei 100%-ban megegyeznek az AL-31F-el, így minden korábbi ilyet használó géptípusba beépíthető, továbbá a leendő exportváltozat Szu-57E számára is ezt tervezik alkalmazni (bár ez és a Szu-35Sz egy kicsit más méretű hajtóművet használ, így nyilván ezekbe is lesz majd egy verzió).
A hazai Szu-57M gépekbe pedig majd a 30-as fog kerülni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 063
31 597
113
Mostanra már kezd körvonalazódni, hogy ez az új iteráció, amit 117Sz-nek hívnak, egy széles körben elterjeszteni kívánt "kivonata" a 30-as hajtóműnek.
Ez is egy újabb AL-31F, csak lényegi részeit tekintve már a 30-as hajtómű technológiájára épül.
Magyarán, mivel a méretei 100%-ban megegyeznek az AL-31F-el, így minden korábbi ilyet használó géptípusba beépíthető, továbbá a leendő exportváltozat Szu-57E számára is ezt tervezik alkalmazni (bár ez és a Szu-35Sz egy kicsit más méretű hajtóművet használ, így nyilván ezekbe is lesz majd egy verzió).
A hazai Szu-57M gépekbe pedig majd a 30-as fog kerülni.
Jól látod, oroszok is ezt írják, ők az AL-31FN széria tagjaként hivatkoznak rá
В экспозиции ОДК также впервые демонстрирует зарубежным партнерам полноразмерные макеты новых двигателей АЛ-31ФН серии пять и СМ-100. При их создании используются технологии и материалы, характерные для двигателей пятого поколения.
Plusz a Rosztek közlemény
На выставке Airshow China-2024 состоялась мировая премьера двигателя 177С производства нашей ОДК. Эта разработка способна увеличить дальность полета самолетов оперативно-тактической авиации. Сниженный на всех режимах работы расход топлива позволяет уменьшить эксплуатационные расходы. Кроме того, двигатель обеспечивает увеличенное энергопотребление для питания электронных систем современных самолетов.

ОДК также впервые демонстрирует зарубежным партнерам полноразмерные макеты новых двигателей АЛ-31ФН серии пять и СМ-100. При их создании используются технологии и материалы, характерные для двигателей пятого поколения. Кроме того компания показывает полноразмерный макет нового двигателя ВК-1600В для средних вертолетов и турбовинтовой ТВ7-117СТ-01 для самолетов региональной авиации.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Jól látod, oroszok is ezt írják, ők az AL-31FN széria tagjaként hivatkoznak rá
Igen, de itt van egy ki kavarodás, ugyanis az orosz standon a 177Sz mellett ki volt álltva a 117Sz és a 99FN hajtómű, ami az AL-31FN. Ez utóbbi nem a korábbi, ribinszki NPO Szaturn, hanem annak egykori konkurense, a moszkvai MMPP Szaljut terméke:

itbby7pqnafdiuj5a2ell0yg1m26afo2.jpg



Így néz ki közelebbről egy régebbi fotón:

1280px-AL-31FN.jpg


Tehát az AL-31FN, vagyis a 99FN nem más, mint a klasszikus AL-31F, tehát 99-es gyártmány alsó segédberendezésházas verziója (ez került az eredeti T-10-es prototípusokban, illetve jóval később a kínai egyhajtóműves J-10-eskbe és a legelső J-20-asokba is) ettől még simán lehet, hogy magát a típusjelet újra használatba veszik. Az AL-31FN-re eredetileg azért volt szükség, mert a T-10-esek még alsó segédberedezés házzal szerelt AL-21F-3A hajtóművekkel voltak szerelve és ebbe az ős-prototípus sorozatba kellett az AL-31F-nek is megcsinálni a módosított verzióját. És érdekesség, hogy mire az első, már AL-31F-re alapozott T-10-es, a negyedik, tehát T-10-4-es elkészült, addigra már tudták, hogy a leendő, végleges Szu-27-es, a T-10Sz majd felső segédberendezésházzal lesz elláva. Így furcsa mód, időrendben a módosított, alsó egédberendezés házas 99FN előbb repült, mint az eredeti 99-es verzió.
Viszont a Ljulka tervezőiroda megtartptta az AL-31FN dizájnt, mert bár a Szu-27-esbe nem ilyen kellett, ők komolyan számoltak az egyhajtóműves típusokba való alkalmazással, olyan gépeknél, mint a Szu-17/22, vagy a MiG-23/27, illetve más, a kilencvenes évekre datált perspektivikus típusok. Akkor még nem tudták, hogy majd a kínaiaknak lesz egy ilyen verzióra szükségük.

Viszont sokan ezt összekeverik a 42FM gyártmánnyal, azaz az AL-31FM hajtóművel, ami szintán az egykor MMPP Szaljut válasza volt az NPO Szaturn 117Sz hajtóművére és bár erősebb volt, mint klasszikus 99-esek, de tolóerőben nem éri el a 117Sz szintjét.
Ilyen 42FM gyártmányok vannak a Szu-27SzM3, a Szu-30M2 és a Szu-34-es gépekben:

1200px-AL-31F_series_42_engine_InnovationDay2013part2-42.jpg


És természetesen ma már nincs se NPO Szaturn, se MMPP Szaljut, csak UEC van és Rosztek.
Szóval a mostani kínai kiállítson egyszerre volt a 117Sz, a 177Sz, a 99FN és az RD-33MK is, de ahogy fentebb írtam, ha ez nem egy egyszerű orosz újságírói félreértés, akkro simán lehet, hogy az AL-31FN-t véletlenül, vagy szánt szándékkal újra használni fogják a 177Sz-re mint típusjelet.
Ne feledjük, hogy a Szuhoj vonalon ősi tradíció, hogy egykor, de kihalt típusjelek gond nélkül újra lesznek hasznosítva. Volt kétféle Szu-7, Szu-9, Szu-11, Szu-15, de még Szu-35-ből is van korai meg későbbi is.