Szállítógépek váltása a MH-nél

[QUOTE="misinator, post: 453628, member:

Vagy a másik lehetőség a szövetség egy önzetlen nagyhatalommal...
Most őszintén: ismersz te ilyet ? Mondjuk a nem rövid történelmünk alatt volt egyszer is ? Szerintem soha.
Helmut Kohl partnerkent tekintett Mo-ra. Mondjuk az a No mar nem letezik.
Szoval nincs megbizhato barat minden bokorban, de az sem igaz amit a szocializmus alatt az emberek fejebe neveltek, hogy csak szuperhatalmak es csicskak vannak. A legtobb orszag az csak normalis allam akik szovetkeznek erre-arra es egyaltalan nem kell, hogy az egyik elnyomja a masikat, amelyik nem rovid tavon gondolkodik az nem csinal ilyet. Persze a kishituseg fontos eleme volt az emberek nevelesenek a 45+12 ev alatt, generaciokba telik mire Mo-n az emberek jo resze errol leszokik.

De Mo is partnerkent tekintett Horvatorszagra, hiaba volt 10-szer akkora, ha nem igy lett volna akkor 900 ev alatt millio eselyuk lett volna a horvatoknak fellazadni. De mivel a Magyar kiralyok nem csatoltak Ho-t Mo-hoz hanem kulon iranyitottak, igy nem ereztek magukat elnyomva, mivel nem is voltak. (Csak egeytlen varos, Fiume kerult Mo-hoz.)
 
Nem csak a magyar média kissé eltorzított híreit kéne olvasni kéne olvasni...
https://www.bloomberg.com/news/arti...headed-for-marriage-brazil-defense-chief-says
"This is one of the ‘wins’ for Embraer,” he said. “Boeing can facilitate the marketing of the KC-390. Boeing can offer that. So in these talks, this makes talks easier.”
Nincs ezzel semmi gond. A Boeing vitte volna az egészet, mert pár száz katonai gép is bevétel, ám a brazilok döntenek. Viszont a "nagy üzlet" a civel gépekben van, így nem véletlen, hogy a Boeing az Airbus lépése óta "kerülgeti" az Embraert...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A légi utántöltési képesség u.olyan fontos Mo.nak mint a szállító képesség.
Igazi "force multiplayer". Gondolkozz!
Gondolkodom.- Légi utántöltés a távoli bevetésnél szükséges. Helyi járőrözésnél csak kerozint tudsz átadni, fegyvert nem. /- Ezért járőröztek B-1B-k Afganisztánban./
 
Gondolkodom.- Légi utántöltés a távoli bevetésnél szükséges./
Ez konkrétan nem igaz. A légi utántöltés távoli bevetésekhez nélkülözhetetlen, minden más esetben óriási taktikai előny.
Gondolj bele…Hogy tudnál ma megakadályozni (vagy instant megtorolni) egy 1991-es barcsihoz hasonló provokációt?
Nyilvánvalóan úgy hogy minimum egy Gripen géppárnak folyamatosan ott kéne járőrözni a déli határ mellett mondjuk K.k.dorozsma és Baja között piskótázva.
Egy Gripen C egy darab törzs alatti 300 gallonos póttartállyal és AA fegyverzettel úgy kb. 1,5 órát tud járőrözni.
Ezzel szemben óránkénti légi utántöltéssel az őrjárati időtartam minden további nélkül kitolható 5-6 óráig.
Előny: a géppár folyamatosan a térségben fog tartózkodni (gyakorlatilag azonnal be tud avatkozni), a kevesebb fel-leszállás miatt nem pörög a ciklusidő a gépekben, sokkal gazdaságosabban tudod az amúgy is kevés gépedet és pilótádat kihasználni. Amikor hosszú ideig - esetleg hetekig - kell a technikát és az embereket csúcsra járatni ez a különbség egyáltalán nem mindegy..
És ez csak egy példa...gyakorlatilag minden harcászati helyzetben óriási előny ha gépeidet a hosszabb ideig a levegőben tudod tartani ahol érnek is valamit. A földön minden repülőgép csak zsíros célpont.

Helyi járőrözésnél csak kerozint tudsz átadni, fegyvert nem. /- Ezért járőröztek B-1B-k Afganisztánban./
Tessék? o_O
Ennek a két mondatnak így együtt semmi értelme….
Talán külön-külön: Igen, a légi üzemanyag utántöltésnél - mint ahogy a neve is mutatja - üzemanyagot tud átadni a tanker gép a másiknak, és fogalmam sincs hogy kerül ide a B1-ek Afgán járőrözése...:confused:
 
Rudinak!
Hiába tankolsz a levegőben, csak akkor tudsz tovább fennmaradni, ha NEM használsz fegyvert. - Vagy Te tovább járőrözöl fegyvertelenül?!? Afganisztánban hiába tankoltak fönn, mert gyakran le kellett szállniuk fegyverekért. - Kivéve a B-1B-t, mert az elég kerozint és fegyvert tudott cipelni a hosszú járőrözésekre. Nézz utána, ha nem érted...!
 
Még abban lehetünk világelsők, hogy kifejlesztjük és létrehozzuk a légi újrafegyverzési képességet, hogy ne csak kerozint töltsük újra, hanem a rakétákat is :D

Azon már dolgoznak a brit tudósok!:D DE mondjuk víztisztító-, vagy hímzőképesség levegőben történő átadása és tömeges deszantolása magashegyi körülmények között, extrém időjárás mellett? Mondjuk Tibetben télen? Na?:D
 
Kezdjük: Az Embraernek SEMMI tapasztalata sincs szállítőgépek gyártásában...!!!

Mindent el kell kezdeni valahonnan. Repülőgépeket szerencsére tudnak gyártani, azt már bizonyították.

Ezzel együtt a fejlesztésben résztvevő csehek döntése érthető, ám rajtuk kívül CSAK a Brazíliától "függő" országok vesznek ilyet. - Érdekes, a más airliftereket /pl. a Spartant/ függés nélkül is megveszik...!

Ember! Még a típus berepülésével sem végeztek. Kicsit korai még kijelenteni, hogy csak a "függésben" lévő országok vesznek majd, ha már sorozatgyártásban lesz, nem? De ha már előre kijelented, akkor én meg azt, hogy nem csak a "Barzíliától függő országok" fognak venni. :p

"Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?" - Ezt a baromságot ki mondta neked...?!? És mit kezdene ezzel az eladhatatlan géppel...?!? KC-390-ből jó, ha százat el tudna adni, Tucanoból "talán" pár százat, ami nem nagy üzlet. Az üzlet a CIVIL regionaljetekkel közös keskeny- és szélestörzsű flottában van...! Íme:
https://airportal.hu/kozeleg-a-megallapodas-a-boeing-embraer-hazassagrol/
De elolvashatod a kapcsoló linkeket is...

Nyilván csak hallucinálok. Rudi linkelte is a hallucinációmat, de ha használnád a fejed, akkor rájönnél, hogy a Boeing pont ezzel a típussal tudna konkurenciát állítani egy nem épp kicsi piacon a Lockheed-nek és a C-130-asuknak.

Sikítozás helyett inkább tájékozódj, majd értesítsd a sikítozó rajongóidat is...!!!

Ha akkora baromságot írsz, hogy "brazil ócskaság", azon sajna tényleg csak röhögni tudok. Ez van, törődj bele. :) A "rajongóimat" (jó, hogy szólsz, mert eddig nem is tudtam, hogy vannak rajongóim) meg szívesen értesítem arról is, hogy pár éve, amikor még "warrior" néven futottál itt, már akkor volt veled egy vitám. Akkor épp a C-17-es kapcsán. És hiába hoztam neked hivatalos dokumentumokat az USAF-től a típus fejlesztési követelményeiről, a Boeingtól a képességeiről és egy afganisztáni FOB-on történő üzemeltetéséről stb., te továbbra kötötted az ebet a karóhoz és fújtad a mantrádat. És miután láttam, hogy korábban ebben a topikban a KC-390-nel kapcsolatban is miket írkáltál, egyértelművé vált számomra a diagnózis: te simán egy megszállott "prop-fan" (hehe) vagy. Ennyi. És ez neked a legfőbb bajod a KC-390-essel is. Értem én, hogy szerinted sugárhajtóműves gép nem lehet jó katonai szállítónak, hanem kizárólag csak a légcsavarosak. De attól, hogy te ezt a fejedbe vetted, még nem lesz igazad. :)
 
csak a "függésben" lévő országok vesznek majd, ha már sorozatgyártásban lesz
Nem vagyok jós, tehát a jelenről írtam. És a rendeléseket nézve jelenleg ez a helyzet...
Nyilván csak hallucinálok. Rudi linkelte is a hallucinációmat, de ha használnád a fejed, akkor rájönnél, hogy a Boeing pont ezzel a típussal tudna konkurenciát állítani egy nem épp kicsi piacon a Lockheed-nek és a C-130-asuknak.
Igen, hallucinálsz! - Vagy elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? Hát ebben az "érdekes" esetben a Boeing előbb kezdett volna tárgyalni. Igen ám, de a tárgyalást csak az Airbus-CSeries /Bombardier/ üzlet után kezdték "viharos" gyorsasággal /lásd molni linkjét is/. Jelen állás szerint létrejön a "nagy üzlet" és a Boeing "viszi" az Embraer civil üzletágát, míg a katonai marad brazil tulajdonban. - Annyit már most könnyű belátni, hogy a civil üzletág a sokszorosát hozza a katonainak!

te simán egy megszállott "prop-fan" vagy
.
Nem vagyok "prop-fan" miképp warriort sem ismerek. A C-17 meg nem tudom hogy jön ide, mert olyat BIZTOS nem fogunk venni! Abban viszont a prop-fan és a gt-fan "Mari nénivel" is egyetértek, hogy MINDKETTŐNEK megvan a létjogosultsága. Sőt, az A400M kálváriáját ismerve azt is értem, hogy a KC-390 tervezői miért választották a gt hajtóművet...
 
Nem vagyok jós, tehát a jelenről írtam. És a rendeléseket nézve jelenleg ez a helyzet...

A jelen az, hogy még nincs sorozatgyártásban. És már van pár előrendelés. Ennyi. Ebből semmi nem következik arra nézve, hogy ki fog, vagy ki nem fog venni belőlük. Az meg (és én pont erre a szóra reagáltam az első neked címzett hozzászólásommal) pláne nem, hogy a gép "ócskaság".

Igen, hallucinálsz! - Vagy elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? Hát ebben az "érdekes" esetben a Boeing előbb kezdett volna tárgyalni. Igen ám, de a tárgyalást csak az Airbus-CSeries /Bombardier/ üzlet után kezdték "viharos" gyorsasággal /lásd molni linkjét is/. Jelen állás szerint létrejön a "nagy üzlet" és a Boeing "viszi" az Embraer civil üzletágát, míg a katonai marad brazil tulajdonban. - Annyit már most könnyű belátni, hogy a civil üzletág a sokszorosát hozza a katonainak!

Képesség, ár és a lobbyerő kérdése, hogy a Pentagon mit vesz, vagy mit nem. És messze nem csak a Pentagonnak lehetne eladni.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Lockheed_C-130_Hercules_operators
Nem kicsi piac ez.
.
Nem vagyok "prop-fan" miképp warriort sem ismerek. A C-17 meg nem tudom hogy jön ide, mert olyat BIZTOS nem fogunk venni! Abban viszont a prop-fan és a gt-fan "Mari nénivel" is egyetértek, hogy MINDKETTŐNEK megvan a létjogosultsága. Sőt, az A400M kálváriáját ismerve azt is értem, hogy a KC-390 tervezői miért választották a gt hajtóművet...

Hát tudod, volt itt egy warrior nevű tag, akinek a stílusa nagyon erősen hasonlít a tiédre. Ez a tag 2015 május 10-én volt utoljára bejelentkezve. 2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1. Nos, mindez lehet véletlen is természetesen. :)
 
Hát tudod, volt itt egy warrior nevű tag, akinek a stílusa nagyon erősen hasonlít a tiédre. Ez a tag 2015 május 10-én volt utoljára bejelentkezve. 2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1. Nos, mindez lehet véletlen is természetesen. :)

ÚÚÚÚÚÚ ez mekkorát szólt....ez sakk matt basszus. :)
 
2015 május 18-án megjelent formosa, aki 2016 augusztus 29-én lépett be utoljára. Majd 2016 augusztus 30-án jöttél te, vagyis formosa1.
Ez stimmel, mert '15-ben regisztráltam ám 1 év múlva átalakult az oldal, és csak a régi e-maillel lehetett volna a régi néven belépni. Új címmel viszont nem lehettem formosa, így lettem formosa1. - Akkor sok olvtárs neve változott a címváltozás miatt...
Képesség, ár és a lobbyerő kérdése, hogy a Pentagon mit vesz, vagy mit nem. És messze nem csak a Pentagonnak lehetne eladni.
Kizárt! Anno az A400M-et is el akarták adni, ami ideális lett volna a C-130 és a C-17 közé, de próbálkoztak a Spartannal is, ami ideális lett volna a C-130 alá. De emlékezhetsz az "agyonlobbizott" A330MRTT tanker-szállítógép bukására a KC-46A-val szemben /pedig az Airbust az USA-ban szerelték volna össze/. - És akkor még normális elnök ült Washingtonban.
Ezek után Te elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a hasonló méretű de bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? - Pláne, hogy Trump az elnök...!!!

És más Herky üzemeltetők sem fogják "csak úgy lecserélni" a bevált /kiképzett személyzettel, karbantartókkal és olcsó alkatrészekkel bíró/ típusukat 1 kipróbálatlan gépre. Aminek a bevezetése a vételáron felül sokmilliós pluszkiadást /kiképzést, karbantartó bázist és méregdrága alkatrészeket/ jelentene...!
 
ÚÚÚÚÚÚ ez mekkorát szólt....ez sakk matt basszus. :)


"A dolgozó népet szolgálom!" :D De persze 100%-ig biztos tényleg nem lehetek. :)

Kizárt! Anno az A400M-et is el akarták adni, ami ideális lett volna a C-130 és a C-17 közé, de próbálkoztak a Spartannal is, ami ideális lett volna a C-130 alá. De emlékezhetsz az "agyonlobbizott" A330MRTT tanker-szállítógép bukására a KC-46A-val szemben /pedig az Airbust az USA-ban szerelték volna össze/. - És akkor még normális elnök ült Washingtonban.
Ezek után Te elhiszed azt, hogy a Pentagon 1 kipróbálatlan "brazil /gyártású/" gépet venne a hasonló méretű de bevált AMERIKAI Herky helyett...?!? - Pláne, hogy Trump az elnök...!!!

És más Herky üzemeltetők sem fogják "csak úgy lecserélni" a bevált /kiképzett személyzettel, karbantartókkal és olcsó alkatrészekkel bíró/ típusukat 1 kipróbálatlan gépre. Aminek a bevezetése a vételáron felül sokmilliós pluszkiadást /kiképzést, karbantartó bázist és méregdrága alkatrészeket/ jelentene...!


A400M a C-17-es mellé felesleges nekik. Hamvában holt ötlet.
Spartan már érdekesebb, mert annak lett volna létjogosultsága, de inkább maradtak a potensebb C-130 mellett, amit hazai cég gyárt.
A tankergép pont arról szólt, hogy két kb. azonos képességű típus közül az amerikai cég termékét választották... Némá', ha a Boeing megveszi az Embraert, akkor onnantól a KC-390 már amerikai cég terméke. ;)

Nyilván nem mindegyik cserélné le. De lennének olyanok, akiknél már öreg a Herkules-flotta és utódként inkább a potensebb, fejlettebb új típust választanák.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
A tankergép pont arról szólt, hogy két kb. azonos képességű típus közül az amerikai cég termékét választották...
Az Airbus 1 amerikai céggel karöltve indult a tenderen, így lett volna amerikai gyártás /összeszerelés/ + amerikai beszállítók is...
ha a Boeing megveszi az Embraert, akkor onnantól a KC-390 már amerikai cég terméke.
Nem lesz az, mert jelen állás szerint a katonai üzletág braziliáé marad, csak az amik számára FONTOS CIVIL ÜZLETÁG lesz Boeing tulajdon /brazil tulajdonrésszel/. Nézd meg az általam betett linket, és a molni altal linkelt videót is...!
De lennének olyanok, akiknél már öreg a Herkules-flotta és utódként inkább a potensebb, fejlettebb új típust választanák.
De szinte kizárólag olyanok lesznek, akiknél már öreg a Herkules-flotta, így utódként inkább a potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják, mintsem hogy fejest ugorjanak a MÉREGDRÁGA ismeretlenbe...
 
Az Airbus 1 amerikai céggel karöltve indult a tenderen, így lett volna amerikai gyártás /összeszerelés/ + amerikai beszállítók is...

Meg volt egy VXX program is, ahol az AW101 a Lockheed és a Bell közreműködésével indult, ott is lett volna amerikai összeszerelés, meg egyebek, aztán mégis a teljesen amerikai Sikorsky S-92-ese nyert...

Nem lesz az, mert jelen állás szerint a katonai üzletág braziliáé marad, csak az amik számára FONTOS CIVIL ÜZLETÁG lesz Boeing tulajdon /brazil tulajdonrésszel/. Nézd meg az általam betett linket, és a molni altal linkelt videót is...!

Nem lesz az, valóban. Mert nem, vagyis így tudtak megegyezni. Vagy nem volt elég vastag a cégtulajok számára a Boeing ajánlata, vagy a brazil kormány nem ment bele a teljes vételbe.

De szinte kizárólag olyanok lesznek, akiknél már öreg a Herkules-flotta, így utódként inkább a potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják, mintsem hogy fejest ugorjanak a MÉREGDRÁGA ismeretlenbe...

Pár sorral ezelőtt még azt állítottad, hogy nem vagy jós. Azóta már kitanultad a szakmát, vagy mi? Látod, pont ez az a stílus, ami tökéletesen megegyezik a hajdanvolt warrior-éval...

"potensebb, fejlettebb és összességében OLCSÓBB C-130J-t választják"

Ezt kifejtenéd bővebben? Minél is potensebb, minél is fejlettebb és minél is olcsóbb a C-130J? Ugye nem a KC-390-nél? Mert ha igen, akkor először is kérnék árakat, aztán a potenciaelőnyt a C130J javára, aztán jöhet a fejlettségbeli előny részletezése is. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz