Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 394
5 050
113
pont a te forrásod előtt 1-el, linkeltem :D
Na ja, 1 perccel előtte, amikor én éppen írtam, linkeltem. Közben ms07 már fél órával előtte kioktatott a gép vezérsíkján található jelekről, amit észre kellett volna vennem, miközben forrás nem jelent meg sehol! o_O
De hagyjuk, mert csak fel.aszom magam!
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 749
26 058
113
Na ja, 1 perccel előtte, amikor én éppen írtam, linkeltem. Közben ms07 már fél órával előtte kioktatott a gép vezérsíkján található jelekről, amit észre kellett volna vennem, miközben forrás nem jelent meg sehol! o_O
De hagyjuk, mert csak fel.aszom magam!
Igen én is lapozgattam visszafele, hátha találok képeket amiken átsiklottam aztán úgy a 55. oldalnál meguntam és gyors google kiadta a linket, és igen 1 perccel gyorsabb voltam :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113
A pilótákkal mi a helyzet? Ezt ki fogja vezetni addig, amíg nem lesz a típuson kapitányi szinthez szükséges gyakorlata valamelyik katonai pilótának?
Vagy ez "magángép", ezeknél nem úgy van, mint a nagyobb utasszállítóknál?

Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 749
26 058
113
A pilótákkal mi a helyzet? Ezt ki fogja vezetni addig, amíg nem lesz a típuson kapitányi szinthez szükséges gyakorlata valamelyik katonai pilótának?
Vagy ez "magángép", ezeknél nem úgy van, mint a nagyobb utasszállítóknál?

Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
Nem vagyok nagy repülési szaki, de mekkora lehet a különbség a falcon 7x és 900lx/ex között? Lehetséges, hogy az egyik pilóta 900ex-en repül de át kell ülnie 7x-be és ehhez semmi komolyabb átképzésre nincs szüksége? Mert ha igen akkor Csányitól bérelhetnek pilótát addig ameddig ki nem képződik a saját állomány.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 859
6 030
113
Most hogy nincs már Magyar Nemzet, egyből mennyivel barátságosabb az írás hangneme
Nem vagyok nagy repülési szaki, de mekkora lehet a különbség a falcon 7x és 900lx/ex között? Lehetséges, hogy az egyik pilóta 900ex-en repül de át kell ülnie 7x-be és ehhez semmi komolyabb átképzésre nincs szüksége? Mert ha igen akkor Csányitól bérelhetnek pilótát addig ameddig ki nem képződik a saját állomány.

Vagy akik most hazahozták, őket is ki lehetne megint bérelni. Amúgy itthon még le kell papírozni a gépet a légügyi hatósâgnak, ki tudja, elkészül e huszadikára. Nagyban nem fogadnék rá, hogy meg lesz mutatva már a népnek
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
Az egyetlen An-26-osunk meg már több mint egy hónapja nem repült. Kérdés hogy műszaki probléma van vagy tényleg ennyire nincs rá szükség....:hadonaszos:

A szolnoki katonai ejtőernyős világbajnokságra meg a szlovénok küldenek PC-6-osokat, hogy legyen miből ugrani a résztvevőknek.
Valószínűleg időszakos javításon van.
Ugye milyen jó lenne egy ilyen az ugribugrihoz: :)
https://cdn.planespotters.net/photo...-bryza_PlanespottersNet_438204_5871f73681.jpg
Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
Az idézőjelnek megfelelőlen most háttérbe van szorítva. Az a lényeg, hogy 170 éves a honvéccség...
Mondjuk hivatalosan 2008-ban volt 70éves a légierő... Akkor még ünnepelték. Azóta elhatalmasodott a szárazföld...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113
Hogy konkrét dolgok is kiderüljenek a könnyű, többcélú szállító- és futárgépépről....


A Falcon 7-es korábbi lajstroma HB-JSN volt és ez a 76. legyártott ilyen gép. 2010-ben gyártották.

Dasnair S.A. üzemeltette.

Ilyen a gép belseje, ha nem lett átalakítva:

https://aviapages.com/aircraft/hb-jsn/


A franciaországi Bordeaux-ból érkezett a gép Kecskemétre augusztus 3-án este.

https://planefinder.net/flight/9HAGO/time/2018-08-03T19:25:00


Műszaki kiszolgáló személyzet lesz hozzá elég? Gondolom, ezeket is Ferihegyre fogják átrepülni a kisebb javításokra. A pilótaképzés milyen fázisban lehet?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 926
129 207
113
Valószínűleg időszakos javításon van.
Ugye milyen jó lenne egy ilyen az ugribugrihoz: :)
https://cdn.planespotters.net/photo...-bryza_PlanespottersNet_438204_5871f73681.jpg

Az idézőjelnek megfelelőlen most háttérbe van szorítva. Az a lényeg, hogy 170 éves a honvéccség...
Mondjuk hivatalosan 2008-ban volt 70éves a légierő... Akkor még ünnepelték. Azóta elhatalmasodott a szárazföld...
A szárazföld nagyon sajnálja az elahatalmasodást miközben a lerobbant b
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Hogy konkrét dolgok is kiderüljenek a könnyű, többcélú szállító- és futárgépépről....


A Falcon 7-es korábbi lajstroma HB-JSN volt és ez a 76. legyártott ilyen gép. 2010-ben gyártották.

Dasnair S.A. üzemeltette.

Ilyen a gép belseje, ha nem lett átalakítva:

https://aviapages.com/aircraft/hb-jsn/


A franciaországi Bordeaux-ból érkezett a gép Kecskemétre augusztus 3-án este.

https://planefinder.net/flight/9HAGO/time/2018-08-03T19:25:00


Műszaki kiszolgáló személyzet lesz hozzá elég? Gondolom, ezeket is Ferihegyre fogják átrepülni a kisebb javításokra. A pilótaképzés milyen fázisban lehet?
Majdnem bekommenteltem, hogy van-e benne mahagóni belső mert ha nincs akkor szar, de most már látom, hogy van.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 778
28 818
113
Majdnem bekommenteltem, hogy van-e benne mahagóni belső mert ha nincs akkor szar, de most már látom, hogy van.

Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg


Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!